; درد قاعدگی و معجون و قرص ناپروکسن و بابونه برای درد قاعدگی و علت نداشتن آن - فال و خواب
گیجی ؛ سر و تپش قلب و قرص برای گیجی سر و معده و احساس خالی شدن مغز

گیجی ؛ سر و تپش قلب و قرص برای گیجی سر و معده و احساس خالی شدن مغز

گیجی گیجی ؛ سر و تپش قلب و قرص برای گیجی سر و معده و احساس خالی شدن مغز همگی در سایت فال و خواب . …

آبریزش بینی ؛ درمان سوزش و آبریزش بینی در کودکان زیر دو سال و در بارداری

آبریزش بینی ؛ درمان سوزش و آبریزش بینی در کودکان زیر دو سال و در بارداری

آبریزش بینی آبریزش بینی ؛ درمان سوزش و آبریزش بینی در کودکان زیر دو سال و در بارداری همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

قرص کلیدینیوم سی ؛ سبز رنگ برای زن باردار و نحوه مصرف و داروی جایگزین

قرص کلیدینیوم سی ؛ سبز رنگ برای زن باردار و نحوه مصرف و داروی جایگزین

قرص کلیدینیوم سی قرص کلیدینیوم سی ؛ سبز رنگ برای زن باردار و نحوه مصرف و داروی جایگزین همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

درد قاعدگی

درد قاعدگی , درد قاعدگی بدون خونریزی , درد قاعدگی در بارداری , درد قاعدگی تبریزیان

درد قاعدگی ؛ معجون و قرص ناپروکسن و بابونه برای درد قاعدگی و علت نداشتن آن همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد درد قاعدگی

دردهای قاعدگی به دو نوع اولیه و ثانونه تقسیم می شوند. درد های اولیه دردهای معمول و رایج هستند که خیلی شدید نیست و قابل تحمل و کنترل است. اما دردهای ثانویه که بسیار شدید هستند ومعمولا با هیچ مسکنی تسکین پیدا نمی کنند.

درمان خانگی درد قاعدگی

۱٫ آرام بنشینید یا بخوابید تا عضلات شما از حالت انقباض در آیند. ۲٫ دوش آب گرم بگیرید یا کیسه آب گرم را روی شکم و کمر خود قرار دهید، یا اینکه می‏توانید از حوله‏ای گرم برای این کار استفاده کنید. ۳٫ می ‏توانید از گیاهان دارویی، مثل دم کرده گل گاو زبان و چای های گیاهی دیگراستفاده کنید.۴٫ کمی ورزش کنید. شنا و پیاده روی برای این کار مناسب هستند، زیرا ورزش‏هایی آرام و بدون استرس می‏ باشند. ۵٫ اگر کمر شما درد می ‏کند، از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید. ۶٫ کمر خود را ماساژ دهید تا گرفتگی و درد آن کم شود. ۷٫ مواد غذایی غنی از کلسیم بخورید، مثل شیر و ماست، سبزیجات سبز برگی شکل (اسفناج، کاهو، جعفری، کرفس، کلم و…)۸٫ مصرف نمک، قند (یا شکر) و قهوه را کاهش دهید. ۹٫ تحت نظر پزشک از مکمل کلسیم و منیزیم استفاده کنید تا گرفتگی عضلات و درد شما را کاهش دهد. ۱۰٫ مصرف ویتامین ‏های گروه B را افزایش دهید که می ‏توانید هم از مواد غذایی غنی از آنها استفاده کنید و هم مکمل‏های آنها را بخورید، مثل شربت ب- کمپلکس. خصوصا ویتامین B6 در کاهش این دردها موثر است، ولی نباید بیشتر از ۱۰۰میلی‏ گرم در روز از آن را مصرف کنید. ۱۱٫به طور عمیق نفس بکشید و به یک موسیقی آرام گوش دهید.

درد قاعدگی چیست

درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدیدی هنگام عادت ماهیانه که مانند دل پیچه است و اغلب در سطح زیر و وسط شکم ایجاد می شود. البته ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را فرامی گیرد و ممکن است از یک تا دو روز قبل از قاعدگی شروع شود و تا ۴ روز طول بکشد. البته این دردها نظم خاصی ندارد و شدت و محل آن در هر فرد و در هر ماه متفاوت است. این دردها که از نوع کوفتگی هستند، گاهی اوقات آن قدر شدیدند که فرد مجبور می شود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد. دردهای قاعدگی همراه با علائم متفاوتی هستند مانند تهوع ، سردرد، خستگی ، کسالت ، اسهال ، استفراع و … در واقع با وجود این دردها قاعدگی برای برخی خانم ها تبدیل به یک فاجعه ماهانه می شود. دردهای قاعدگی به دو نوع اولیه و ثانونه تقسیم می شوند. درد های اولیه دردهای معمول و رایج هستند که خیلی شدید نیست و قابل تحمل و کنترل است. اما دردهای ثانویه که بسیار شدید هستند ومعمولا با هیچ مسکنی تسکین پیدا نمی کنند، خطرناکند و نیاز به معاینه پزشک دارد. همچنین ممکن است علت دردهای قاعدگی ثانونه بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز باشد.

درد قاعدگی و دیسمنوره‌ی اولیه

دردی که صرفا با فرایند قاعدگی مرتبط است، دیسمنوره‌ی اولیه (primary dysmenorrhea) نام دارد. ولی اگر درد قاعدگی به‌دلیل یک بیماری قابل‌شناسایی مانند آندومتریوز (Endometriosis)، فیبروئید رحم (uterine fibroids) یا بیماری التهابی لگن (pelvic inflammatory disease) ایجاد شده باشد، به آن دیسمنوره‌ی ثانویه گفته می‌شود

درد قاعدگی و نوشیدنی‌های گازدار

در دوره‌ی عادت ماهانه و قبل از آن تا می‌توانید مصرف نوشیدنی‌های گازدار و کافئینه را کاهش دهید چون این نوشیدنی‌ها روی وضعیت روحی و احساسی‌تان تأثیر منفی می‌گذارند و همچنین باعث کاهش منیزیم بدن می‌شوند. توجه داشته باشید که کاهش مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین می‌تواند به کاهش حالت نفخ نیز کمک کند. کافئین می‌تواند اسید معده را بیشتر کرده و برای روده‌های حساس مناسب نیست. اگر دنبال یک جایگزین مناسب برای قهوه می‌گردید می‌توانید روی چای هندی حساب کنید. همچنین باید بدانید که کافئین باعث انقباض رگ‌های خونی و دهیدراته شدن (کم آبی) بدن می‌شود برای همین هم می‌تواند سردرد ایجاد کند و حالت‌های عصبی این دوره را افزایش دهد.

آشنایی با درد قاعدگی

بعضی از نکات کلیدی مربوط به درد قاعدگی: درد قاعدگی دردی است که در پایین شکم و قبل از دوران قاعدگی یا درطول آن حس می‌شود. میزان این درد از خفیف تا شدید متغیر است. استرس عاطفی احتمال بروز درد قاعدگی را افزایش می‌دهد. سایر نشانه‌های درد قاعدگی شامل حالت تهوع، استفراغ، عرق کردن، سرگیجه، سردرد و اسهال است. می‌توانیم درد قاعدگی را با داروهای بدون نیاز به نسخه، درمان‌های پیشگیری از بارداری و بعضی از درمان‌های خانگی درمان کنیم.

درد قاعدگی و نوشیدنی‌ های الکلی

مصرف نوشیدنی‌های الکلی باعث دهیدراته شدن (بی‌آبی) بدن و در نتیجه احتباس آب می‌شود. علاوه بر این الکل ذخیره‌ی منیزیم را از بین می‌برد. این ماده‌ی معدنی خواص ضد التهابی فوق‌العاده ای دارد و دردهای دوره‌ی عادت ماهانه را تسکین می‌دهد. همچنین باید بدانید که نوشیدنی‌های الکلی باعث تحریک احساسات نیز می‌شود. مصرف دخانیات در هر دوره ای که باشد برای سلامتی به خصوص سلامتی ریه ها مضر است. به عقیده‌ی متخصصان مصرف دخانیات به خصوص در دوره‌ی عادت ماهانه به نفع سلامتی جسمی و روحی روانی خانم‌ها نیست.

درمان درد قاعدگی

برای درمان بیشتر موارد دردهای قاعدگی داروهای بدون نسخه‌ای وجود دارد. داروهای ضد پروستاگلاندین (Anti-prostaglandins) موجب کاهش گرفتگی عضلات رحم، روان شدن جریان خون و کاهش حس ناخوشایند می‌شوند. ممکن است که این داروها حاوی مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن (ibuprofen) یا ناپروکسن (naproxen) نیز باشند. این داروها انواعی از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) هستند. از NSAIDs می‌توان به‌تنهایی نیز برای کاهش درد قاعدگی استفاده کرد. درصورت امکان و مساعد بودن شرایط بیمار، پزشک می‌تواند برای جلوگیری از تخمک‌گذاری و کاهش شدت درد قاعدگی قرص‌های ضدبارداری هورمونی را برای او تجویز کند. این قرص‌ها با نازک‌کردن پوشش داخلی رحم، یعنی جایی که پروستاگلاندین‌ها شکل می‌گیرند، عمل می‌کنند که باعث کاهش درد قاعدگی و خون‌ریزی می‌شود. در بعضی موارد می‌توان قرص‌های جلوگیری از بارداری را به‌طور مستمر و بدون ۴ تا ۷ روز استراحت در ماه (که معمولا برای مصرف این قرص‌ها درنظرگرفته می‌شود) استفاده کرد. در این صورت هیچ خون‌ریزی رخ نخواهد داد.

درد قاعدگی و نمک

درست است که مصرف نمک آن هم به اندازه‌ی کافی برای سلامتی لازم است اما با این حال مصرف زیاد آن باعث بروز حالت نفخ، احتباس آب و همچنین بروز حساسیت و درد در ناحیه‌ی سینه‌ها می‌شود. متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند که مصرف نمک روزانه نباید بیشتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم یعنی معادل یک قاشق چای‌خوری باشد. توجه داشته باشید که در این دوره مصرف پیتزا، لازانیا، سوسیس و کالباس، ماهی دودی، چیپس، سس‌های صنعتی، پنیرها و غیره را کاهش دهید چون که حاوی نمک بیشتری هستند.

کاهش درد قاعدگی

اقدامات زیر به کاهش احتمال بروز درد قاعدگی کمک می‌کند: مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه و کاهش مصرف چربی‌ها، الکل، کافئین، نمک و شیرینی‌ها؛ ورزش منظم؛ کاهش استرس؛ ترک سیگار؛ یوگا، طب سوزنی و طب فشاری هم به رفع درد قاعدگی کمک می‌کنند، البته در این زمینه باید پژوهش‌های بیشتری انجام شود. اگر اولین روش درمانی پس از ۲ تا ۳ ماه اثر نکرد، بیمار باید به پزشک مراجعه کند، زیرا ممکن است به نوع تهاجمی‌تری از درمان یا انجام بررسی‌های بیشتری نیاز داشته باشد.

درد قاعدگی و غذاهای سرخ کردنی

غذاهای سرخ کردنی اصلاً مناسب دوره‌ی قاعدگی نیستند. به خاطر اینکه در این دوره پوست به دلیل تغییرات هورمونی به طور طبیعی چرب تر می‌شود. در این صورت اگر مواد غذایی چرب نیز مصرف کنید پوست حساس تر و چرب تر شده و سر و کله‌ی آکنه و مشکلات پوستی دیگر هم پیدا می‌شود. به عقیده‌ی متخصصان مواد غذایی حاوی چربی زیاد مانند گوشت‌های قرمز، محصولات لبنی پرچرب، مواد غذایی سرخ کردنی و روغن‌ها میزان استروژن را افزایش می‌دهند. باید بدانید که حفظ میزان استروژن بدن اجازه‌ی تغییرات خاص در رحم را نمی‌دهد و برای همین میزان گرگرفتگی، کرامپ ها و دردهای دوره‌ی قاعدگی کمتر می‌شود. پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی چربی‌های ترانس به کنترل دردهای دوره‌ی قاعدگی کمک می‌کند. اسیدهای چرب بیشتر در سرخ کردنی‌ها، دونات‌ها، شیرینی‌جات صنعتی، مارگارین ها و هر ماده‌ی غذایی که با روغن‌های هیدروژنه تهیه شده باشد وجود دارد.

علت درد قاعدگی

حدودا هر ۲۸ روز یک بار، اگر هیچ اسپرمی برای بارورکردن تخمک وجود نداشته باشد، رحم منقبض می‌شود تا پوشش داخلی خود را خارج کند. مواد هورمون‌مانندی به نام پروستاگلاندین‌ها باعث انجام این فرایند می‌شوند. پروستاگلاندین‌ها مواد شیمیایی‌ای هستند که درطول دوران قاعدگی در پوشش داخلی رحم شکل می‌گیرند. آنها باعث انقباض و گرفتگی‌های عضلانی‌ای می‌شوند که شبیه دردهای زایمان هستند. پروستاگلاندین‌ها همچنین می‌توانند باعث تهوع و اسهال شوند. این انقباض‌ها مانع از جریان‌یافتن خون به پوشش داخلی رحم یا آندومتر (endometrium) می‌شود. این حالت می‌تواند به‌دلیل وجود سطوح بالایی از لکوترین‌ها درطول دوران قاعدگی نیز رخ دهد.

درد قاعدگی و خونریزی شدید

– شما ممکن است: فیبروئید رحمی داشته باشید. این غده های خوش خیم در داخل یا خارج دیواره عضلانی رحم رشد می کنند. دلیل بوجود آمدن آنها نامشخص است، ولی فیبروئید ها بسیار شایع هستند به ویژه در زنانی که دهه ۳۰ و ۴۰ زندگی خود را سپری می کنند. به گفته دکتر دویک درد واقعی ای که احساس می کنید با دردهای پریود یا قاعدگی متفاوت بوده و به سادگی در اثر فشار آمدن به فیبروئید ها ممکن است ایجاد شود. – چه کاری باید انجام داد: توسط یک متخصص زنان و زایمان معاینه شده و علایم خود را با او در میان بگذارید. او به احتمال زیاد چند اسکن برایتان می نویسد که بتواند تشخیص دهد دچار فیبروئید شده اید و آیا باید آن ها را خارج کنید یا خیر. این مساله به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله محلی که قرار گرفته اند و اندازه ای که دارند ( این غده ها می تواند در اندازه یک دکمه کوچک باشند یا به اندازه یک گریپ فروت بزرگ شده باشند. ) از آنجا که این فیبروئید ها به استروژن حساس هستند می توان با مصرف قرص های ضد بارداری از تشدید درد جلوگیری کرد.

گزینه‌ های غیرپزشکی درد قاعدگی

بعضی از گزینه‌های غیرپزشکی که می‌تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند عبارت‌اند از: غوطه‌ور شدن در وان آب گرم؛ استفاده از گرما، مثلا قراردادن یک بطری آب گرم روی پایین شکم؛ استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی اعصاب به‌صورت زیرپوستی (transcutaneous electrical nerve stimulation، TENS) هرگز با کیسه‌ی آب گرم نخوابید، چون ممکن است باعث سوختگی شود. قبل از خرید یک واحد TENS، برندهای مختلف را مقایسه کنید و بررسی‌های نوشته‌شده درمورد محصولات را مطالعه کنید. پژوهشگران کالج امپریال لندن دریافتند که مواد تشکیل‌دهنده‌ی چای بابونه ازطریق شل‌کردن عضلات رحم به کاهش درد قاعدگی کمک می‌کند. در بررسی دیگری مشخص شد که داروهای گیاهی چینی به کاهش درد قاعدگی کمک می‌کند، البته نویسندگان این یافته‌ها خواهان انجام پژوهش‌های بیشتری در این زمینه شدند. بعضی از گزینه‌های رژیم غذایی مانند استفاده از گیاهان و مکمل‌های ویتامین هم می‌تواند مفید باشد. برای نمونه می‌توان از اسطوخدوس، رازیانه و پیکنوژنول (pycnogenol) استفاده کرد. استفاده از گیاهان و مکمل‌های ویتامین ریسک بسیار پایینی دارد. بررسی‌ای نشان داده است که پودر زنجبیل نیز، اگر درطول ۳ تا ۴ روز اول چرخه‌ی قاعدگی استفاده شود، می‌تواند مفید باشد. البته اگر قصد دارید از گیاهان دارویی یا مکمل‌ها استفاده کنید باید محتاط باشید. زیرا هیچ سازمانی بر کیفیت و میزان خالص‌بودن گیاهان دارویی و مکمل‌ها نظارت ندارد. استراحت و خواب کافی و ورزش منظم نیز می‌تواند مفید باشد.

داروهای گیاهی برای درد قاعدگی

گرچه دردهای قاعدگی اگر خیلی شدید نباشد، طبیعی محسوب می شود اما برخی خانم ها به دنبال تسکین این دردها هستند. بهتر است برای کاهش دردهای خود سراغ مواد طبیعی بروید. برای کاهش میزان درد قاعدگی استفاده از عرقیات گیاهی مانند رازیانه و بابونه کمک کننده است. البته باید توجه داشت که این داروهای گیاهی را باید مدتی قبل از شروع قاعدگی مثلا یک هفته تا ۱۰ روز قبل شروع و روزی یک استکان مصرف کرد. در دوسه روز اول قاعدگی نیز می توان مصرف آنها را ادامه داد. این عرقیات می تواند دردهای شما را بهبود ببخشد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 23 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.