; اسهال مزمن و کاهش وزن ؛ درمان و علت زود به زود اسهال شدن در طب سنتی - فال و خواب
درد بازو هنگام بالا بردن دست و هنگام خواب و سرطان در طب سنتی

درد بازو هنگام بالا بردن دست و هنگام خواب و سرطان در طب سنتی

درد بازو درد بازو ؛ هنگام بالا بردن دست و هنگام خواب و سرطان در طب سنتی همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این …

قرص شوید ؛ طریقه مصرف قرص شوید برای لاغری و یبوست و کبد چرب

قرص شوید ؛ طریقه مصرف قرص شوید برای لاغری و یبوست و کبد چرب

قرص شوید قرص شوید ؛ طریقه مصرف قرص شوید برای لاغری و یبوست و کبد چرب همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

قرص پرگابالین ؛ عکس و اعتیاد به و بهترین زمان مصرف قرص پرگابالین ۷۵ برای درمان چیست

قرص پرگابالین ؛ عکس و اعتیاد به و بهترین زمان مصرف قرص پرگابالین ۷۵ برای درمان چیست

قرص پرگابالین قرص پرگابالین ؛ عکس و اعتیاد به و بهترین زمان مصرف قرص پرگابالین ۷۵ برای درمان چیست همگی در سایت فال و خواب . …

اسهال مزمن و کاهش وزن

اسهال مزمن و کاهش وزن ؛ درمان و علت زود به زود اسهال شدن در طب سنتی

اسهال مزمن و کاهش وزن ؛ درمان و علت زود به زود اسهال شدن در طب سنتی همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

اسهال مزمن و کاهش وزن

علم پزشکی ثابت کرده است که بیماری التهابی روده خود را با علائم اسهال مانند خونریزی از مقعد، درد شکمی، کاهش وزن و تب نشان می‌دهد.♥در واقع اسهال مزمن و طولانی‌ مدت، خونریزی در مدفوع و گاهی تکرر مدفوع و دل پیچه از نشانه‌های بارز ابتلا به بیماری التهاب روده است. همچنین بیماری‌هایی همچون التهاب کبد و کبد چرب،‌ زردی و تنگی مجاری صفراوی نیز می‌تواند از عوارض بیماری‌های التهاب روده باشد و در برخی افراد حتی قرمزی چشم و زخم‌های پوستی نیزمی‌تواند نشانه‌های ابتلا به این بیماری باشد.بیماری اسهال به طور معمول به دو نوع حاد و مزمن طبقه‌بندی می‌شود. نوع حاد این بیماری معمولا پس از چند روز، برطرف می‌شود اما نوع مزمن آن بیش از ۱۴ روز طول می‌کشد و در اثر بیماری‌ها و مشکلات جدی‌تری بروز می‌کند و نیاز است تا به شکل جدی درمان شود.اسهال در کودکان بیشتر دیده می‌شود که معمولا عفونت ویروسی دلیل آن است. همچنین اسهال می‌تواند از مسافرت به مناطق غیربهداشتی هم ناشی شود. کودکان، زنان باردار و افراد مسن مبتلا به اسهال ضرورت دارد مراقبت بیشتری از خود داشته باشند چرا که این بیماری می‌تواند برای کودکان و افراد مسن کشنده باشد.

درمان اسهال مزمن

زمانی که اسهال می‌شوید، هیدراتاسیون یکی از مهم‌ترین روش‌هاست. کم شدن آب بدن در اثر اسهال می‌تواند در خردسالان و افراد مسن کشنده باشد. نوزادانی که دچار اسهال شده‌اند، باید به خوردن شیر مادر یا شیر خشک ادامه دهند. برای درمان اسهال کودکان، محلول‌های هیدراسیونی که می‌توان بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد، مانند شربت Pedialyte می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند. مقدار کمی از محلول‌های هیدراسیونی باید به‌طور مکرر مصرف شود. این فرمول‌ها می‌تواند در تهیه‌ی آب‌نبات‌ها نیز به‌کار گرفته شود.مطالعات نشان داده‌اند که برای بزرگسالان دارای علائم خفیف اسهال، نوشیدنی‌های ورزشی و محلول‌های هیدراسیون (که بدون نسخه هم می‌توان تهیه کرد) به یک اندازه مؤثر است. شیر، نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های گازدار یا کافئین‌دار نباید مصرف شود چون علائم و وضعیت بیمار را بدتر می‌کند.

درمان اسهال مزمن و کاهش وزن

شاید گفتن اینکه هنگام ابتلا به اسهال غذا بخورید، کمی عجیب به‌نظر برسد ولی خوردن برخی غذاهای خاص می‌تواند به کاهش علائم اسهال کمک کند و باعث می‌شود در اثر نخوردن غذا حالتان بدتر نشود. غذاهایی که فیبر کمتری دارند، می‌توانند به سفت‌تر کردن مدفوع شما کمک کنند

موز؛ برنج سفید؛ پوره‌ی سیب؛ نان تست.

غذاهای دیگری که معمولا در زمان اسهال مفید است عبارتند از:

بلغور جو دوسر؛ سیب زمینی آب‌پز یا پخته شده (بدون پوست)؛ مرغ بدون پوست؛ سوپ مرغ.

غذاهای سرخ‌شده و چرب برای کسانی که دچار اسهال شده‌اند، مضر است. همچنین نباید غذاهایی را که فیبر زیاد دارند مصرف کنید، مانند سبوس و میوه‌ها و سبزیجاتی که باعث افزایش نفخ می‌شوند. اینجا غذاهایی را معرفی می‌کنیم که باید در مواقع ابتلا به اسهال از خوردن آنها اجتناب کرد:

شیرین‌کننده‌های مصنوعی (که در آدامس، نوشابه‌های رژیمی و مواد جایگزین‌ شکر وجود دارد)؛ لوبیا؛ انواع توت‌ها؛ کلم بروکلی؛ کلم؛ گل کلم؛ نخود؛ قهوه؛ ذرت؛ بستنی؛ شیر؛ نخودفرنگی؛ فلفل؛ چای؛ آلو؛ سبزیجات با برگ‌های سبز.(مثل کاهو).

درمان خانگی اسهال

فیبر نوعی کربوهیدارت قابل گوارش است که می تواند سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد. دو نوع متفاوت فیبر وجود دارند که به نسبت های مختلف در مواد غذایی گیاهی یافت می شوند و شامل فیبر محول و فیبر نامحلول می شوند. فیبر محلول به طور معمول در جو دو سر، مغزهای خوراکی، دانه ها و حبوبات یافت می شود. فیبر محلول به بهبود سلامت متابولیک و تنظیم حرکات روده کمک می کند. فیبر نامحلول با آب ترکیب نمی شود و تقریبا به طور دست نخورده از دستگاه گوارش عبور می کند. فیبر نامحلول به عنوان غذا برای باکتری های روده عمل می کند و برای حفظ تعادل میکروبیوم ضروری است. این نوع فیبر به بهبود مدت زمان انتقال مدفوع در روده کمک می کند. بدون در نظر گرفتن اجابت مزاج، مصرف فیبر فراوان برای سلامت مفید است. چندین مطالعه آثار مکمل های فیبر محلول بر سندرم روده تحریک پذیر را مورد بررسی قرار داده اند. به طور کلی به نظر می رسد آنها به طور قابل اعتماد نشانه ها را کاهش نمی دهند، اگرچه تمامی این مطالعات به طور ویژه اسهال را مد نظر قرار نداده اند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.