; شربت برای سرفه کودکان ؛ شربت کتوتیفن برای سرفه کودکان و شربت ضد سرفه پدی کاف - فال و خواب
درد معده و پشت قلب و حالت تهوع ودرمان درد معده در طب اسلامی در شب

درد معده و پشت قلب و حالت تهوع ودرمان درد معده در طب اسلامی در شب

درد معده درد معده ؛ و پشت قلب و حالت تهوع ودرمان درد معده در طب اسلامی در شب همگی در سایت فال و خواب . …

ریزش مو در بارداری ؛ و جنسیت جنین و کیا تو بارداری ریزش مو داشتن

ریزش مو در بارداری ؛ و جنسیت جنین و کیا تو بارداری ریزش مو داشتن

ریزش مو در بارداری ریزش مو در بارداری ؛ و جنسیت جنین و کیا تو بارداری ریزش مو داشتن همگی در سایت فال و خواب . …

آرتروز شانه و درمان قطعی و خانگی و ورزش برای آرتروز شانه و گردن

آرتروز شانه و درمان قطعی و خانگی و ورزش برای آرتروز شانه و گردن

آرتروز شانه آرتروز شانه ؛ درمان قطعی و خانگی و ورزش برای آرتروز شانه و گردن همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

شربت برای سرفه کودکان

شربت برای سرفه کودکان ؛ شربت کتوتیفن برای سرفه کودکان و شربت ضد سرفه پدی کاف

شربت برای سرفه کودکان ؛ شربت کتوتیفن برای سرفه کودکان و شربت ضد سرفه پدی کاف همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

شربت برای سرفه کودکان

واکنش ریه ها در برابر تحریک و محافظت از سیستم تنفسی منجر به ایجاد سرفه می شود. سرفه سبب تمیز شدن راه های هوایی از ذرات گرد و غبار و آلوده کننده است و اگر در هنگام مواجه با این عوامل سرفه نکنیم، ورود ترشحات راه های هوایی و موادی که از حلق به سمت ریه می روند باعث ایجاد عفونت در بدن ما می شود.♥سرفه‌های مداوم می‌تواند به علت‌های مختلفی مثل سرماخوردگی و یا حساسیت ایجاد شود. برای بهبود سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی می‌توان از انواع شربت ضد سرفه مثل شربت گایافنزین، شربت پکتورامین و شربت اکسپکتورانت استفاده کرد. این داروها هر کدام می‌توانند عوارض خاصی مثل خواب‌آلودگی و سرگیجه به دنبال داشته باشند.

شربت سرفه کودکان

دسته اکسپکتورانت یا داروهای خلط آور : این دسته شاید شناخته شده ترین داروی ضد سرفه در بازار باشند که به آنها شربت سینه هم اطلاق می شود. این دسته از داروها با رقیق کردن خلط گلو سبب دفع راحت آن می شوند. وقتی که سرفه ها خلط دار باشند، مصرف این دسته از شربت ها توصیه می شود که تهیه آن نیازی هم به نسخه پزشک ندارد. یکی از رایج ترین داروهای خلط آور گایافنزین است. البته شربت های اکسپکتورانت موجود در بازار علاوه بر گایافنزین دارای یک ماده ضد احتقان و آنتی هیستامین هم هستند که موجب کمتر شدن ترشحات می شوند. البته هستند بعضی از شربت های گیاهی که نتیجه متشابهی دارند و سبب آبکی شدن خلط می شوند. از جمله شربت های گیاهی در این دسته می توان به ترسیان، تیمیان، تیمکس و برونکوتیدی اشاره کرد. بیشتر این شربت های گیاهی از گیاه آویشن که ضد سرفه و خلط آور خوبی است، تهیه شده اند. پروسپان که از عصاره برگ گیاه پیچک تهیه شده است نیز تاثیر مشابه خوبی دارد.

شربت ضد سرفه کودکان

شربت های سرکوب کننده مرکزی سرفه که رایج ترین و معروف ترین نوع دارو در این دسته شربت دکسترومتورفان است. این شربت با اثر بر روی مرکز سرفه در بصل النخاع موجب کاهش سرفه در فرد می شود. دکسترومتورفان به شکل شربت، قطره و قرص در دسترس عموم قرار دارد.  نوع دیگر این دارو دکسترومتورفان پی نام دارد که علاوه بر دکسترومتورفان حاوی پسودوافدرین که یک ماده ضد احتقان هم است، می باشد. از این دارو برای درمان سرفه های خشک استفاده می شود و نه تنها سرفه های خلط دار را درمان نمی کند بلکه موجب باقی ماند ترشحات در ریه شود و بیماری را طولانی تر نیز بکند.

شربت مفید برای سرفه کودکان

شربت گایافنزین (Guaifenesin) از داروهای خلط آور و ضد سرفه است که با افزایش جریان ترشحات مجاری تنفسی خروج خلط را آسان کرده و به تنفس آسان در زمان سرماخوردگی کمک کرده می‌کند. اگر چه بهتر است میزان دقیق مصرف این دارو توسط پزشک تعیین گردد ولی به طور معمول میزان مصرف در بزرگسالان و کودکان ۱۲ ساله و بزرگتر به مقدار ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلی‌گرم در هر چهار ساعت می‌باشد. توجه داشته باشید در صورتیکه بیمار مبتلا به فشار خون بالا، ضربان قلب سریع یا دیگر مشکلات شدید قلبی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و خونی باشد باید قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

عوارض شربت گایافنزین عبارتند از : اسهال، یبوست، سرگیجه، سردرد، تهوع یا استفراغ، بثورات پوستی، عصبانیت، اختلال خواب، ضعف، معده درد و کهیر از عوارض این دارو می‌باشد.

درصورتیکه قصد دارید از این دارو به عنوان شربت ضد سرفه استفاده کنید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

بهترین شربت برای سرفه کودکان

شربت برم هگزین (Bromhexine) دارویی است که برای رفع خلط سینه و همچنین درمان سرفه در برای کودکان بزرگ‌تر از دو سال و افراد بالغ تجویز می‌شود. این دارو تولید خلط در مجاری تنفسی را افزایش داده و خلط را رقیق‌تر می‌کند. اگرچه بهتر است دوز مصرفی به صورت دقیق توسط پزشک تعیین گردد، اما به طور معمول در افراد بالغ و یا کودکان ۱۰ سال یا بزرگتر مقدار ۵-۲۰ میلی‌لیتر شربت سرفه به صورت سه بار در روز (شربت ۴ میلی‌گرم) و یا ۲.۵-۱۰ میلی‌لیتر شربت سرفه به صورت سه بار در روز (شربت ۸ میلی‌گرم) مصرف می‌شود. توصیه می‌شود بیماران مبتلا به زخم معده و درهای شکمی از مصرف این دارو خودداری کنند.

عوارضتغییرات گوارشی مثل اسهال، مشکلات تنفسی، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، تب، اختلالات پوستی، حساسیت، سرگیجه و عرق کردن از عوارض این دارو می‌باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

درمان خانگی سرفه کودکان

اگر برای رفع سرفه‌هایی که گریبانگیرتان شده‌اند علاقه‌ای ندارید از داروهای شیمیایی استفاده کنید ما به شما مصرف داروهای گیاهی و استفاده از روش‌های آسان خانگی را پیشنهاد می‌کنیم. مصرف برخی از خوراکی‌های قابل دسترس مثل ترکیب عسل و لیمو و آویشن می‌تواند تا حد زیادی به سرعت بهبودی این بیماری کمک کند. همچنین می‌توانید از روغن‌های گیاهی مانند روغن درخت چای یا اکالیپتوس برای ماساژ سینه خود استفاده کرده و سرفه‌های خلط دار را تسکین دهید.میوه ی آناناس ضد احساس خارش گلو و سرماخوردگی است، پژوهشگران دریافته اند که یک برش آناناس تازه, خشکی و دردهای گلو را که اولین نشانه های سرما خوردگی و آنفلونزا است کاهش می دهد. کارشناسان تغذیه می گویند:که قند آناناس بالاست.  آناناس سرشار از مواد مغذی است. سریع جذب می شود و آنزیم هایی دارد که به هضم غذا کمک می کند. و خوردن سه برش آناناس تازه یا ۵/۱ لیوان آب آناناس به محض احساس خارش گلو بسیار مفید است. آناناس علاوه بر ویتامین های مهمی مانند A,B,C فلزاتی هم چون پتاسیم, کلسیم, آهن, فسفر, گوگرد و منگنز دارد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.