; علائم آلرژی ؛ فصلی و پاییزی و تنفسی در بزرگسالان گلو و ریه چی بخوریم - فال و خواب
آنفولانزای خوکی و علائم آنفولانزای خوکی در کودکان و بزرگسالان

آنفولانزای خوکی و علائم آنفولانزای خوکی در کودکان و بزرگسالان

آنفولانزا خوکی آنفولانزای خوکی ؛ علائم آنفولانزای خوکی در کودکان و بزرگسالان همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران …

قرص قند ؛ بهترین قرص جدید قند خون خارجی گیاهی گلوفاژ برای لاغری

قرص قند ؛ بهترین قرص جدید قند خون خارجی گیاهی گلوفاژ برای لاغری

قرص قند قرص قند ؛ بهترین قرص جدید قند خون خارجی گیاهی گلوفاژ برای لاغری همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد …

قرص دی سیکلومین ؛ برای سنگ کلیه و دل پیچه و قاعدگی و اسهال و چی خوبه

قرص دی سیکلومین ؛ برای سنگ کلیه و دل پیچه و قاعدگی و اسهال و چی خوبه

قرص دی سیکلومین قرص دی سیکلومین ؛ برای سنگ کلیه و دل پیچه و قاعدگی و اسهال و چی خوبه همگی در سایت فال و …

علائم آلرژی

علائم آلرژی ؛ فصلی و پاییزی و تنفسی در بزرگسالان گلو و ریه چی بخوریم

علائم آلرژی ؛ فصلی و پاییزی و تنفسی در بزرگسالان گلو و ریه چی بخوریم همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علائم آلرژی

آلرژی زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی فرد ماده‌ای خاص را خطرناک تشخیص داده و نسبت به آن واکنش نشان دهد. واکنشی که به این ماده‌ی خارجی- آلرژن- داده می‌شود منجر به ساخت ماده‌‌ی ضد حساسیت و عمدتاً به نام ایمونوگلوبولین ای« IGE» در بدن فرد می‌شود. این آنتی‌بادی با ماده‌ی حساسیت‌زا مبارزه کرده و سبب بروز طیف گسترده‌ای از علائم می‌شود.انواع مختلفی از آلرژی وجود دارد که برخی از آن‌ها فصلی بوده و برخی دیگر در تمام طول سال و در تمام عمر بروز پیدا می‌کنند. آن‌چه ضروری است شناخت عامل ایجاد حساسیت در هر فرد است. بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از شروع علامت‌های حساسیتی، مراجعه به یک پزشک متخصص برای تشخیص علت بروز علائم آلرژیک و آلرژن‌های مشکل‌زا برای فرد خواهد بود.

علائم آلرژی چیست

حساسیت واقعی به داروها در درصد کمی از مردم رخ می‌دهد. دیگر واکنش‌های غیر آلرژیک به داروها عبارتند از:

حساسیت‌ پوستی که معمول‌ترین شکل این حساسیت، کهیر است. خون‌ مردگی، زخم و راش پوستی نیز تظاهرات دیگر آلرژی می‌باشد.

واکنش‌های عمومی به حساسیت که  که طیف وسیعی از واکنش‌های سیستم بدن و همینطور خطرناک‌ترین نوع حساسیت یعنی آنافیلاکسیک را شامل می‌شود. به غیر از کهیر می‌توان به خس‌خس سینه، نفس‌های بریده بریده، ورم زبان و گلو، تهوع و استفراغ، اسهال و گرفتگی عضلات شکمی، فشار خون بالا و ضعف اشاره کرد.

آلرژی چیست

آلرژی‌ ها اغلب ارثی هستند. یعنی ممکن است از طریق ژن‌ها از والدین به فرزندانشان انتقال یابند. اما صرف این که شما و یا شریک زندگیتان یا یکی از فرزندانتان ممکن است آلرژی داشته باشید، به این معنا نیست که سایر فرزندان شما قطعا این ژن‌ها را دریافت خواهند کرد. اغلب کودکان حساسیت خاصی را به ارث نمی برند، فقط ممکن است احتمال ابتلا به آلرژی در آن‌ها وجود داشته باشد.برخی از کودکان از دوران کودکی دچار آلرژی هستند حتی اگر هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها حساسیتی نداشته باشند. افرادی که به یک چیز آلرژی دارند به احتمال زیاد به سایر موارد آلرژی ‌زا نیز ممکن است آلرژی داشته باشند.

علائم آلرژی

۱- ترشحات بینی به صورت مایع سفید و آبکی

۲- سرفه

۳- خارش گوش و بینی

۴- خشک شدن بینی
۵- آب ریزش چشم و قرمز شدن آن

۶- سختی تنفس و عطسه

آلرژی مزمن در مورد افرادی که مبتلا به آلرژی مزمن هستند علائم دیگری نیز ممکن است مشاهده شود که عبارت از خشکی مداوم بینی، کاهش حس بویایی، سردرد های سینوسی، معمولا در ناحیه پیشانی، چانه و بین چشمها هستند. افرادی که مبتلا به آلرژی مزمن هستند حتی ممکن است با محرکهای غیر آلرژیک نیز علائم آنها آغاز شود. این محرک‌ها شامل هوای خشک، هوای سرد، دود سیگار و غبار موجود در هوا هستند. عامل اصلی بروز آلرژی‌های بینی همانطور که در بالا ذکر شد واکنش میان سلولهای دیواره‌ بینی و ذرات آلرژی‌زاست. برای پیشگیری از بروز این حالت باید توجه داشت که بسیاری از ذرات آلرژی، در هوا موجود هستند، بنابراین شاید برای برخی افراد پیشگیری امر دشواری باشد.

درمان آلرژی

درمان آلرژی درمان قطعی ندارد.فقط میتوان آن را کنترل کرد.برای کنترل آلرژی:

۱-اجتناب از مواجهه با عوامل آلرژیک وحساسیت‌زا

۲-عدم مصرف مواد غذایی آلرژی زا در طول مدت ایجاد آلرژی مانند: تخم مرغ، گوجه فرنگی،بادمجان،فلفل و …

۳-استفاده از اسپری های بینی مانند اسپری کرومولین این اسپری ها مانع از ترشح سلولهای می‌شوند.

۴-شستشوی مرتب بینی با سرم نمکی

۵- مصرف یکی از آنتی هیستامینهای موجود با نظر پزشک

درمان خانگی آلرژی با عسل

افراد درگیر با آلرژی می تواند با کمک عسل درمانی و به وسیله داروهای خانگی و کاملا طبیعی آلرژی و حساسیت خود را رفع کنند. زنبور عسل تمام گرده هایی که با خود حمل می کند را به عسل منتقل می کند. پس می توان گفت هنگامی که شما عسل محلی مصرف می کنید، سیستم ایمنی بدن تان را در باربر یک آلرژن طبیعی قرار می دهید. این کار موجب می شود که سیستم ایمنی بدن شما به مرور زمان در مقابل این آلرژن مقاوم شود. اگر یک ماه قبل از آغاز فصل گرده افشانی، عسل مصرف کنید کمک می کند تا از آلرژی های فصلی و تب یونجه در امان باشید. برای کاهش بیشتر علایم آلرژی، یک تکه موم کوچک نیز را به همراه آن بجوید. عسل خواص ضدباکتریایی دارد و در مبارزه با عفونت موثر است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.