; سرفه خشک در شب ؛ علت و درمان سرفه خشک در خواب کرونا و شبانه و تنگی نفس - فال و خواب
قلب درد و عکس و ناراحتی اعصاب و داروی گیاهی و علائم قلب درد در زنان و جوانان

قلب درد و عکس و ناراحتی اعصاب و داروی گیاهی و علائم قلب درد در زنان و جوانان

قلب درد قلب درد ؛ عکس و ناراحتی اعصاب و داروی گیاهی و علائم قلب درد در زنان و جوانان همگی در سایت فال و …

دیابت نوع دو و رژیم غذایی و درمان دیابت نوع دو در طب سنتی با انسولین

دیابت نوع دو و رژیم غذایی و درمان دیابت نوع دو در طب سنتی با انسولین

دیابت نوع دو دیابت نوع دو ؛ رژیم غذایی و درمان دیابت نوع دو در طب سنتی با انسولین همگی در سایت فال و خواب . …

سوزش قلب ؛ در کروناو تیر کشیدن قلب جوانان و علت سوزش سینه چپ در زنان

سوزش قلب ؛ در کروناو تیر کشیدن قلب جوانان و علت سوزش سینه چپ در زنان

سوزش قلب سوزش قلب ؛ در کروناو تیر کشیدن قلب جوانان و علت سوزش سینه چپ در زنان همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

سرفه خشک در شب

سرفه خشک در شب ؛ علت و درمان سرفه خشک در خواب کرونا و شبانه و تنگی نفس

سرفه خشک در شب ؛ علت و درمان سرفه خشک در خواب کرونا و شبانه و تنگی نفس همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

سرفه خشک در شب

سرفه مزمن را حتما جدی بگیرید و افرادی که به دلایل مختلف به سرفه های مزمن گرفتار می شوند، مثلا آنهایی که به دلیل ابتلا به بیماری های ریوی، سینوزیت مزمن و یا حتی سرماخوردگی و آلرژی از دیرباز سرفه های آزاردهنده را با خود دارند، حتما احساس کرده اند که این سرفه ها در شب بیشتر و شدید تر می شوند.♥ خیلی وقت ها همین سرفه ها آرامش و خواب را هم از خود فرد و هم از سایر افراد خانواده می گیرند و واقعا مخل آسایش می شوند.سرفه کردن، میتواند با خارج کردن مخاط بیش از حد و یا عوامل تحریک کننده ریه در حقیقت عملی مفید باشد. سرفه همچنین ممکن است باعث خروج میکروب ها از ریه شده و از عفونت جلوگیری نماید. اما زمانی که سرفه ها در شب اتفاق می افتد، می تواند خواب را متوقف کرده و فرد را از یک استراحت شبانه خوب محروم سازد

تسکین سرفه خشک در شب

یادتان باشد که محیط خشک اتاق، خطر تشدید سرفه های شبانه را افزایش می دهد، چون باعث خشک شدن مخاط می شود. میزان رطوبت مناسب برای اتاق افرادی که سرفه می کنند حدود ۸۰ درصد است. برای مرطوب کردن فضای اتاق می توانید یک دستگاه بخور در منزل قرار دهید و یا اینکه یک کاسه را پر از آب کرده و روی رادیاتور یا بخاری قرار دهید تا بخار کند. می توانید چند قطره عصاره روغنی اوکالیپتوس نیز برای تصفیه هوا، داخل آب بریزید.

درمان سرفه خشک در شب

شاید باورتان نشود ولی بزرگ ترین علت تشدید سرفه های شبانگاهی مساله ای خیلی ساده است که همان جاذبه زمین است، زمانی که شما دراز می کشید، حملات برگشت اسید معده به مری (ریفلاکس) و سوزش سر دل بیشتر خواهد شد و همانطور که می دانید علت خیلی از سرفه ها، همین ریفلاکس ها هستند.یکی از بهترین راه ها برای کاهش سرفه های ناشی از برگشت اسید معده به مری، بالا بردن سر هنگام خواب است. انتخاب یک بالش مناسب راه حل ساده ای است که در اینجا به کمک شما خواهد آمد.حتی برای مشکل ریفلاکس بالش های مخصوصی وجود دارد که در داروخانه ها و یا مراکز فروش لوازم پزشکی فروخته می شوند .

علت سرفه در شب

سرفه معمولا در شب هنگام بدتر می شود؛ علت آن نیز این است که فرد در رختخواب خود صاف میخوابد، ومخاط میتواند در پشت گلو قرار گرفته و باعث سرفه شود. اگر هنگام خواب، سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرد، باعث کاهش آب ریزش از عقب بینی و علائم رفلاکس شده که هر دو موجب تولید سرفه در شب می شوند. فرد میتواند با استفاده از یک یا دو بالش اضافه تر، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهد. تغییر در وضعیت خواب باعث می شود که موکوس، بدون ایجاد سرفه جریان داشته باشد.

عسل

عسل یک درمان بزرگ و طبیعی برای گلوی تحریک شده شماست، به عنوان پوشش  و آرام کننده غشاء مخاطی در گلو. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است، البته به لطف آنزیمی که توسط زنبور عسل تولید میشود. بنابراین اگر سرفه در شب شما  به دلیل  یک بیماری باکتریایی است، عسل می تواند به مبارزه با باکتری های بد کمک کند.۱ قاشق غذا خوری ، عسل خام را یک تا سه بار در روز و قبل از خواب میل کنید. شما همچنین می توانید عسل را در یک فنجان آب داغ با لیمو حل کرده و قبل از خواب بنوشید.برای کودکان، ۱ قاشق چای خوری عسل و یک تا سه بار در روز و قبل از خواب توصیه میشود. شما هرگز نباید به کودکان کمتر از دو سال عسل بدهید.به دلیل خطر بوتولیسم، که یک عفونت باکتریایی است.

ارتباط سرفه خشک در شب

آب نمک می تواند ناراحتی های گلو  را به راحتی رفع کند. اگر خلط شما متراکم است و سرفه می کنید، غرغره کردن آب نمک می تواند به بیرون راندن هر نوع خلطی از گلوی شما کمک کند.

۱ قاشق چای خوری نمک در ۸ اونس آب گرم هم بزنید تا حل شود.

 آب نمک را به مدت ۱۵ ثانیه غرغره کنید ، مراقب باشید که آن را فرو نبرید

آب را در سینک تف کنید و دوباره با آب نمک باقی مانده غرغره کنید.

بعد از انجام غرغره دهان خود را با آب ساده آبکشی کنید.

درمان سرفه در شب

بخار یک راه عالی برای جذب رطوبت از طریق بینی و جلوگیری از سرفه در شب است. اضافه کردن اسانس روغن درخت چای و اکالیپتوس نیز خواص ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد التهابی  به محیط می بخشد.به اندازه کافی آب برای پر کردن یک کاسه با اندازه ی متوسط بجوشانید. آب را به داخل کاسه بریزید و اجازه دهید تا۳۰ – ۶۰ ثانیه سرد شود.سه قطره روغن درخت چای و یک یا دو قطره از روغن اوکالیپتوس را به کاسه آب اضافه کنید. آب را سریع هم بزنید تا بخارات سریعا انتشار یابند.سر خود را به کاسه نزدیک کنید و سعی کنید تا حد ممکن به کاسه بخار نزدیک شوید. بیش از حد نزدیک ، شدن به بخارمی توانید پوست شما را بسوزاند. یک حوله تمیز را روی سر خود قرار دهید ، مانند یک چادر، برای به دام انداختن بخار. به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه تنفس عمیق انجام دهید. سعی کنید دو تا سه بار در روز این بخار را استنشاق کنید. شما همچنین می توانید از مالش روغن های اسانسی بر روی قفسه سینه خود و یا قفسه سینه فرزند خود برای جلوگیری از سرفه در شب استفاده کنید. همیشه اسانس روغن زیتون طبیعی را قبل از استفاده بر روی پوست ، به عنوان اسانس هرگز نباید به طور مستقیم به پوست اعمال کنید. مالش اسانس بر روس قفسه سینه به صورت بخارو ماساژ آن همانند بخار Vick’s کار خواهد کرد و همچنین عاری از مواد پتروشیمی و همه طبیعی خواهد بود. برای کودکان کمتر از ۱۰ ماه، برچسب روی روغن های اسانسی که شامل  یادداشت های ایمنی و یا هشدارهای لازم است را بررسی کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.