; کم خونی و سرگیجه ؛ درمان سریع کم خونی و علائم کم خونی شدید در بانوان - فال و خواب
التهاب صورت و ماسک ضد التهاب صورت با طب سنتی و درمان بعد از اصلاح

التهاب صورت و ماسک ضد التهاب صورت با طب سنتی و درمان بعد از اصلاح

التهاب صورت التهاب صورت ؛ ماسک ضد التهاب صورت با طب سنتی و درمان بعد از اصلاح همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این …

پروتز باسن ؛ عکس پروتز باسنهای نمونه در شیراز و عمل زیبایی ران

پروتز باسن ؛ عکس پروتز باسنهای نمونه در شیراز و عمل زیبایی ران

پروتز باسن پروتز باسن ؛ عکس پروتز باسنهای نمونه در شیراز و عمل زیبایی ران همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد …

بیماری های اعصاب و روان و علائم جسمی انواع بیماری های روانی خطرناک

بیماری های اعصاب و روان و علائم جسمی انواع بیماری های روانی خطرناک

بیماری های اعصاب و روان بیماری های اعصاب و روان ؛ علائم جسمی انواع بیماری های روانی خطرناک همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

کم خونی و سرگیجه

کم خونی و سرگیجه ؛ درمان سریع کم خونی و علائم کم خونی شدید در بانوان

کم خونی و سرگیجه ؛ درمان سریع کم خونی و علائم کم خونی شدید در بانوان همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

کم خونی و سرگیجه

کم خونی یک وضعیتی است که در آن میزان RBC یا هموگلوبین پایین تر از حد طبیعی و نرمال اشت، RBC ها کمکی برای انتقال اکسیژن به تمام قسمت های بدن هستند و هموگلوبین، یک پروتئین غنی از آهن در RBC است که رنگ قرمز را به سلول های خونی می دهد.♥ همچنین کمک می کند تا اکسیژن بماند، با عفونت مبارزه می کند و از بروز خونریزی جلوگیری می کند. کم خونی باعث کم شدن اکسیژن در قسمت های مختلف بدن می شود.

دلایل کم خونی

کاهش RBC یا هموگلوبین می تواند به یکی از سه علت زیر باشد:

 بدن شما RBC کافی را تولید نمی کند.

 RBC ها توسط بدن شما تخریب می شوند.

 از دست رفتن خون به علت قاعدگی، آسیب، یا سایر علل خونریزی ممکن است صورت بگیرد

سردرد و احساس سبکی سر همگی می‌تواند نشانه ابتلا به کم‌خونی باشد و آنهم به دلیل فقدان اکسیژن مغز. این عارضه حتی می‌تواند منجر به بروز غش در برخی افراد شود.

رابطه کم خونی و سرگیجه

در زیر برخی از علائم و نشانه های کم خونی را ذکر می کنیم :

خستگی

ضعف

پوست رنگ پریده

تنگی نفس

دست ها و پاهای سرد

سردرد

سرگیجه

درد قفسه سینه

ریزش مو

ضربان قلب نامنظم

کاهش استقامت

دشواری در تمرکز

کم خونی انواع فراوانی دارد، برخی از انواع کم خونی به دلیل ساخته نشدن گلبول قرمز در مغزاستخوان، برخی به دلیل اختلال در ساخت هموگلوبین، برخی به دلیل تخریب گلبول های قرمز و برخی به دلیل کمبود ویتامین B   ۱۲  یا اسید فولیک هستند.یکی از شایع ترین انواع کم خونی ها، کم خونی فقر آهن است که به دلیل عدم وجود یا عدم دریافت آهن کافی در رژیم غذایی بروز می کند.دکتر هاشم پور در این زمینه می گوید: کاهش جذب آهن در این نوع کم خونی به وسیله دستگاه گوارش یا به علت تداخل در جذب برخی از داروها رخ می دهد; برای مثال داروهای ضد اسیدی که مردم برای درمان ترش کردن معده مصرف می کنند باعث تداخل در جذب آهن می شود. همچنین عادت ماهانه زنان، خونریزی های داخلی و افزایش نیاز بدن به آهن در دورانی مانند دوران حاملگی یا رشد می توانند سبب ساز کم خونی فقر آهن شوند و به همین دلیل پزشکان تجویز آهن به زنان باردار را از ماه چهارم بارداری آغاز می کنند و تا ۳ ماه پس از زایمان ادامه می دهند.  

درمان کم خونی و سرگیجه

دکتر هاشم پور برای بهبود کم خونی فقر آهن در بدن پیشنهاد می کند: این بیماران باید از منابع غذایی آهن داری مانند جگر، گوشت قرمز، قلوه، ماهی، حبوباتی مانند عدس لوبیا و سبزیجاتی با برگ های سبز تیره مانند اسفناج و جعفری در رژیم غذایی خود استفاده کنند و همراه با غذا سالاد بخورند.
به گفته این پزشک ویتامین ث – که معمولا در لیموترش، آناناس و آب پرتقال وجود دارد – نیز باعث افزایش جذب آهن می شود. همچنین مصرف موادی مانند هویج، سیب زمینی، گوجه، شلغم و کدو تنبل هم در بهبود کم خونی موثر است.
او می افزاید: اگر پزشک برایتان قرص آهن تجویز کرده است باید آن را همراه با یک لیوان پر آب مصرف کنید و پس از مصرف دست کم تا نیم ساعت دراز نکشید.  

چغندر

چغندرقند یکی از سبزیجات غنی از آهن در زمین است ، شما می توانید آن را به عنوان سالاد بخورید و یا می توانید آبش را بگیرید.یک چغندر قند متوسط، سه هویج و نصف سیب زمینی شیرین را در آبمیوه گیری ترکیب کنید. این آب را یک بار در روز بخورید.شما همچنین می توانید آن را به عنوان یک سبزی پخته شده یا یک سالاد شیرینی بخورید.در حین خوردن چغندر قند پوستش را نیز بخورید تا حداکثر ارزش تغذیه ای را دریافت کنید.

درمان سریع کم خونی با اسفناج

اسفناج، به عنوان یک سبزی، یک درمان عالی برای غلبه بر کم خونی است ، خیلی بهتر کار خواهد کرد اگر با عسل مخلوطش کنیم.سوپ اسفناج را دو بار در روز بخورید. برای تهیه سوپ، به ۱ فنجان اسفناج پوره ای کمی آب اضافه کنید. ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را در ماهیتابه بریزید، سپس چند حبه سیر خرد شده و پیاز را بریزید تا قهواه ای شوند.حالا اسفناج خرد شده و کمی نمک را اضافه کنید و برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه حرارت کم بدهید.دو قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب تازه اسفناج مخلوط کنید و یکبار در روز بخورید. این روش را حداقل یک ماه ادامه دهید.

انار

یک فنجان آب انار، یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین و دو قاشق چای خوری عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را روزانه با صبحانه خود بنوشید.یک روش دیگر، دو قاشق چایخوری پودر دانه انار خشک را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید و یک تا دو بار در روز بشویید. شما همچنین می توانید انار متوسطی ​​را هر روز صبح با معده خالی بخورید.

دانه کنجد برای درمان کم خونی

دو قاشق غذاخوری دانه کنجد سیاه را در آب دو تا سه ساعت خیس کنید. فشار دهید تا صاف شود و خمیری از دانه های خیس شده تهیه کنید. یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را دو بار در روز استفاده کنید.یک قاشق چایخوری از دانه های کنجد سیاه را در آب گرم برای دو ساعت خیس کنید. مخلوط را به یک خمیر تبدیل کنید. مخلوط را در یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید، عسل یا شکر زرد را اضافه کنید و آن را یک بار در روز بخورید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.