; ریزش مو در زنان ؛ علت در زنان یائسه و ریزش مو در زنان نشانه چیست - فال و خواب
نوشیدنی های انرژی زا ؛ بهترین زمان مصرف نوشابه انرژی زا گیاهی و خانگی

نوشیدنی های انرژی زا ؛ بهترین زمان مصرف نوشابه انرژی زا گیاهی و خانگی

نوشیدنی های انرژی زا نوشیدنی های انرژی زا ؛ بهترین زمان مصرف نوشابه انرژی زا گیاهی و خانگی همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

قرص وگادول ؛ بهترین زمان مصرف قرص وگادول قرمز و تقلبی و تفاوت قرص زرد و قرمز

قرص وگادول ؛ بهترین زمان مصرف قرص وگادول قرمز و تقلبی و تفاوت قرص زرد و قرمز

قرص وگادول قرص وگادول ؛ بهترین زمان مصرف قرص وگادول قرمز و تقلبی و تفاوت قرص زرد و قرمز همگی در سایت فال و خواب . …

درمان طبیعی سرفه کودکان ؛ زیر دو سال و بالای دو سال در خواب با داروهای گیاهی

درمان طبیعی سرفه کودکان ؛ زیر دو سال و بالای دو سال در خواب با داروهای گیاهی

درمان طبیعی سرفه کودکان درمان طبیعی سرفه کودکان ؛ زیر دو سال و بالای دو سال در خواب با داروهای گیاهی همگی در سایت فال …

ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان ؛ علت در زنان یائسه و ریزش مو در زنان نشانه چیست

ریزش مو در زنان ؛ علت در زنان یائسه و ریزش مو در زنان نشانه چیست همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد ریزش مو در زنان

ریختن ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز به گفته متخصصین کاملاً طبیعی است،♥ اما بسیاری از ما روزانه شاهد ریزش مقدار نگران کننده‌ای مو هستیم که روز به روز هم بیشتر می‌شود. ریزش مو برخلاف باور عموم مردم منحصر به آقایان نیست، موهای زیبای بانوان نیز از خطر کم پشت شدن در امان نیست.

ریزش مو در مردان

حدود ۸۰ درصد از مردان زیر ۷۰ سال با طاس می شوند و همان‌طور که انتظار می‌رود به نظر می‌رسد هم خود آقایان و هم جامعه به خوبی با این موضوع کنار می‌آیند. اما شرایط برای بانوان به این شکل نیست. شروع ریزش مو در بانوان عموماً با آسیب‌های روحی مخربی همراه است که کمتر از بیماری‌های جدی مشکل آفرین نیست و سلامت عمومی را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.فرد را افسرده می کند.

دلایل ریزش مو در زنان

اگرچه دلایل ریزش مو با الگوی زنانه کاملاً مشخص نیست، گمان می‌شود سابقه خانوادگی، تغییر سطح هورمون‌های مردانه (آندروژن) و بالا رفتن سن در ریزش موی بانوان نقش داشته باشد. پنج دلیل احتمالی ریزش مو در زنان به شرح زیر است: یائسگی نزدیک به ۵۰ درصد بانوان با نزدیک شدن به سن ۵۰ سالگی با مشکل کم پشت شدن یا ریزش مو مواجه می‌شوند. چراکه هورمون‌ها تا به این سن به رشد مو کمک می‌کردند، اما ریزش مو با عبور از ۵۰ سالگی و کاهش استروژن شروع می‌شود. بیماری ناراحتی تیروئید، دیابت، لوپوس یا کم خونی از جمله سی مورد بیماری‌ای به شمار می‌آیند که ابتلا به آنها ریزش ناگهانی مو را در پی دارد و ریزش مو غالباً نخستین نشانه بیماری است. عفونت قارچی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و بعضی از درمان‌های سرطان نیز منجر به ریزش مو می‌شود. استرس یا تروما گاهی اوقات پس از پشت سر گذاشتن رویدادها و حوادث ناراحت کننده و تنش‌زا، مانند طلاق یا فوت نزدیکان، یا کاهش وزن شدید یا ناگهانی، تب بالا یا جراحی با ریزش شدید مو مواجه می‌شویم. در این حالت اگر بر استرس غلبه کنیم یا منبع استرس برطرف شود، ریزش مو موقتی و طبیعی خواهد بود. رژیم غذایی و سوء تغذیه یکی از پی‌آمدهای مستقیم نداشتن تغذیه مناسب ریزش مو است. بدن برای تامین مواد ضروری اندام‌های حیاتی مانند قلب و مغز از ذخیره مواد مغذی استفاده می‌کند و سهم موها با توجه به کمبود موجود کاهش می‌یابد. کمبود آهن، پروتئین، ویتامین D و کلسیم به ریزش مو می‌انجامد. مراقبت نکردن از مو اگر سال‌ها است که موها را محکم می‌کشید و پشت سر دم اسبی می‌بندید یا به بافت آفریقایی علاقه دارید، نباید از ریزش موی خود تعجب کنید. مو پس از تحمل فشار شدید در نهایت دچار ریزشی موسوم به آلوپسی کششی می‌شود. بنابراین در کنار صاف کردن‌ها و فر کردن‌های مکرر مو با اتو حتماً از نرم کننده‌ها و فراورده‌های مخصوص مراقبت از مو هم استفاده کنید.

ریزش مو در زنان باردار

ریزش موی مرتبط با بارداری معمولاً پس از زایمان شروع می شود، چون تعداد زیادی از تارهای مو که باید طبق چرخه طبیعی ریزش مو می‌ریخت، در طی این نه ماه روی پوست سر باقی می‌ماند. با این توصیف ریزش موی پس از زایمان آن‌قدر شدید نیست که به ایجاد لکه طاسی یا ریزش دائمی مو منجر شود. این نوع ریزش مو حدود ۳ تا ۴ ماه پس از زایمان شروع می‌شود. ریزش غیرطبیعی مو در دوران بارداری به کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مربوط می‌شود و با مصرف ویتامین از بین می رود.

ریزش مو در زنان و فیناستراید

موضوع تاثیرگذاری استفاده از فیناستراید در درمان ریزش موی زنان همچنان در حال بررسی است، البته نتایج پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده است، بیانگر مفید بودن این دارو است. متخصص با توجه به شرایط بیمار، دیگر داروهای مصرفی وی، سن و بیماری‌های فعلی فیناستراید یا داروی مشابه دیگری را تجویز می‌کند.

ریزش مو در زنان و تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم پدیده‌ای است که پس از بارداری، جراحی‌های مهم، کاهش وزن شدید و استرس زیاد اتفاق می‌افتد طوریکه در روز تعداد زیادی از موهایتان معمولاً موقع شامپو کردن موها، درست کردن یا شانه کردن آنها می‌ریزند. ریزش مو می‌تواند یکی از عوارض جانبی مصرف برخی داروها مثل داروهای ضدافسردگی، بتابلاکرها و داروهای ضدالتهابی غیراستیروئیدی باشد. طی تلوژن افلوویوم، موها قبل از اینکه سریع وارد فاز تلوژن شوند، بسیار سریعتر از حد نرمال از فاز رشد وارد فاز استراحت می‌شوند. علائم: زنان مبتلا به تلوژن افلوویوم،۶ هفته تا ۳ ماه پس از یک اتفاق استرس ‌زا دچار ریزش مو می‌شوند. در این زمان، ممکن است موها دسته‌ دسته بریزند. آزمایشات: هیچ آزمایش خاصی برای تلوژن افلوویم وجود ندارد اما پزشک می‌تواند با پرسیدن سوالاتی درمورد اتفاقات استرس ‌زای اخیر و معاینه ریشه موها آن را تشخیص دهد. چه باید کرد: در برخی موارد، مثل بارداری یا جراحی‌های مهم، باید تا کندتر شدن روند ریزش مو تحمل داشته باشید. اگر علت اصلی مصرف یک داروی خاص باشد، درمورد پایین آوردن دوز مصرفیتان یا تغییر دارو با پزشکتان صحبت کنید. اگر دلیل ریزش مویتان استرس است، نهایت تلاشتان را برای پایین آوردن میزان اضطراب و استرستان انجام دهید.

ریزش مو در زنان و مصرف ویتامین‌ها

با مصرف ویتامین‌ها یا مکمل‌ها می‌توان مقدار مواد مغذی بیشتری را در اختیار بدن گذاشت. – فراورده‌های حاوی امگا ۳ و امگا ۶ مصرف کنید. افرادی که ۶ ماه این محصولات را مصرف کرده‌اند، به نتایج خوبی دست یافته‌اند. – بانوانی نیز که فراورده‌های حاوی ویتامین‌های B و ال ـ سیستئین را به مدت ۴ ماه مصرف کرده‌اند نیز بهبود محسوسی را مشاهده کرده‌اند.

ریزش مو در زنان و مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که در آن میکروتزریق‌های متعدد انجام می‌شود. ماده مفید مستقیماً زیر پوست تزریق می‌شود. مزیت اصلی مزوتراپی این است که دارو مستقیماً در ناحیه مورد نظر وارد می‌شود، بدون این که وارد دیگر بخش‌های بدن شود و از مقدار آن کاسته شود. مزوتراپی کاردبردهای متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به درمان ریزش مو، رفع سلولیت، از بین بردن غبغب، لاغری موضعی و درخشان کردن پوست اشاره کرد. مزوتراپی عملی بدون درد است که حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و هیچ گونه اثر جانبی ندارد.

ریزش مو در زنان و پی آر پی

پی آر پی (درمان با پلاسمای سرشار از پلاکت) با تحریک پوست، فولیکول‌های مو و پوست سر سطح طاسی یا کم پشتی غیرفعال را بار دیگر پرپشت می‌کند. متخصص ابتدا مقدار اندکی از خون بیمار را می‌گیرد و آن را برای آماده سازی و جدا شدن پلاکت‌ها در سانتریفیوژ قرار می‌دهد. در انتها پلاسمای سرشار از پلاکت در نقاط معین تزریق می‌شود.

ریزش مو در زنان و لیزرتراپی

لیزرتراپی عملی ایمن، شناخته شده و موثر برای ریزش مو است که روند ریزش مو را متوقف و حتی معکوس می‌کند. لیزر به دلایل متعدد درمانی ایده‌آل برای ریزش موی بانوان محسوب می‌شود. این عمل بدون درد و سریع در کنار دیگر درمان‌ها مانع ریزش مو می‌شود و حتی بعضی فولیکول‌های موی غیرفعال را به چرخه رشد سالم برمی‌گرداند. پیش‌آگهی لیزر درمانی برای بانوان با موی کم پشت مثبت و نویدبخش است و موها به مرور زمان پرپشت می‌شود.

درمان غیرجراحی ریزش مو در زنان

راه‌حل زیبایی غیرجراحی دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارد که به بانوان اجازه می‌دهد بدون کوچکترین نگرانی در مورد موهایشان با خیالی آسوده فعالیت‌های روزانه خود را دنبال کنند. تقریباً تمام بانوان دچار مشکل کم پشتی مو به اجبار یک مدل موی خاص را انتخاب می‌کنند. ما در کلینیک رنسانس بر این باوریم که بانوان باید حق انتخاب مدل ، رنگ و بافت مو را داشته باشند، بنابراین با در نظر گرفتن علاقه و ترجیح بیماران ترمیم مویی را با پرپشتی متناسب با سن بیماران به گونه‌ای انجام می‌دهیم که کاملاً طبیعی باشد و با موی خود بیمار مو نزند. موهای مصنوعی کلینیک رنسانس از نظر رنگ، ظاهر یا بافت کوچکترین تفاوتی با موی طبیعی بیمار ندارد. بنابراین به خانواده بزرگ ما بپیوندید تا زیبایی و جذابیت از دست رفته را بار دیگر بازیابید.

ریزش مو در زنان و کم کاری تیروئید

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، که اکثر آن را زنان تشکیل می‌دهند، از بیماری تیروئید رنج می‌برند. وقتی بدنتان مقدار کمی هورمون تیروئید تولید کند، هورمونی که مسئول متابولیسم بدن، ضربان ‌قلب و روحیه است، یعنی به کم‌کاری تیروئید دچار هستید. اگر بدنتان مقدار زیادی از هورمون تیروئید تولید کند پرکاری تیروئید دارید. هورمون تیروئید مسئولیت زیادی در بدن دارد، از سرعت سوخت ‌و ‌ساز پایه-سرعتی که بدنتان برای فعالیت اکسیژن و انرژی مصرف می‌کند-گرفته تا رشد موها، پوست و ناخن‌هایتان. اما وقتی مقدار کافی و مناسب از این هورمون در بدن وجود نداشته باشد، برخی از عملکردهای بدنتان دچار تغییر می‌شود. علائم: کم‌کاری تیروئید علائم بسیار زیادی در بدن ایجاد می‌کند که از آن قبیل می‌توان به افزایش وزن بی‌دلیل، خستگی، یبوست، افسردگی و مشکل در مرکز کردن اشاره کرد. مو، ناخن و پوست شکننده ‌تر شده و بسیار راحت‌تر می‌شکند. این مشکل در زنان، مخصوصاً زنان بالای ۵۰ سال، بسیار متداول‌تر است. پرکاری تیروئید نیز می‌تواند موجب کاهش وزن بی‌دلیل، تپش قلب، اضطراب، آسیب‌پذیری، اسهال، رطوبت پوست، شعف عضلانی و بهت‌زده شدن چشم‌ها شود. با بالا رفتن متابولیسم نیز ممکن است ریزش مو اتفاق بیفتد. پرکاری تیروئید تداول کمتری نسبت به کم‌کاری آن دارد. آزمایشات: آزمایش خون می‌تواند هورمون محرک تیروئید را که برای تحریک تیروئید برای تولید هورمون تیروئید توسط غده هیپوفیز تولید می‌شود، اندازه‌گیری کند. زیادتر از نرمال بودن هورمون محرک تیروئید معمولاً نشانه کم‌کاری تیروئید است درحالیکه پایین بودن مقدار آن نشانه پرکاری تیروئید. چه باید کرد: برای برگرداندن هورمون تیروئید در بدنتان به حالت نرمال، پزشکتان داروی هورمون تیروئید برایتان تجویز خواهد کرد. برای اطمینان از مناسب بودن دوز مصرفی، نیاز به آزمایشات منظم تیروئید است.

ریزش مو در زنان و لوپوس

لوپوس یک بیماری خودایمن مزمن است که در آن سیستم ایمنی خود بدن به بافت‌های سالم آسیب می‌رساند. این مشکل ۵/۱ میلیون فرد را در سراسر جهان درگیر کرده است و در سال‌های باروری زنان بیشتر اتفاق می‌افتد. علائم: لوپوس معمولاً موجب خستگی شدید، سردرد، زخم‌های دهانی و متورم شدن و دردناک شدن مفاصل می‌شود. افراد زیادی دچار یک زخم پروانه‌ای شکل در پل بینی می‌شوند و حساسیت زیادی به خورشید پیدا می‌کنند. علائم دیگر آن شامل تب، تورم پاها و دست‌ها و اطراف چشم، درد سینه و کم‌خونی می‌باشد. افراد زیادی همچنین دچار ریزش مو می‌شوند که ممکن است خفیف باشد و فقط موقع شامپو کردن موها یا شانه کردن آن اتفاق می‌افتد. این ریزش مو می‌تواند شدید هم باشد و موها دسته‌ دسته بریزد و روی پوست سر هم زخم‌هایی ایجاد شود. ازآنجاکه این علائم در مشکلات دیگر هم ممکن است اتفاق بیفتد، معمولاً بیماری لوپوس مقلد بزرگ هم نامیده می‌شود.

ریزش مو در زنان و مشکلات پوست سر

ناسالم بودن پوست سر می‌تواند موجب اتهاباتی شود که رشد مو را دشوار می‌کند. مشکلات پوستی که موجب ریزش مو می‌شود شامل شوره‌ سر، پسوریازیس و عفونت‌های قارچی مثل کچلی است. علائم: شوره سر باعث می‌شود پوست کف سر بریزد به همین دلیل پوسته‌های زردرنگ چرب در موهایتان می بینید یا روی لباستان می‌ریزد. این مشکل درنتیجه مخمری به نام مالاسزیا، تغییرات هورمونی یا چربی اضافی پوست ایجاد می‌شود. پسوریازیس که مشکلی خودایمن است که موجب تغییروتبدیل بیش از حد سلول‌های پوستی می‌شود و پوسته‌ای ضخیم و سفیدرنگ روی پوست ایجاد می‌کند که اگر کنده شود خونریزی می‌کند. کچلی هم با قارچی که با لمس کردن فرد یا حیوان مبتلا به آن دچار می‌شوید، لکه‌هایی قرمزرنگ روی پوسته سرتان ایجاد می‌شود که منتشر می‌شود. آزمایشات: معاینه جسمی پوسته سر به تعیین مشکل شما کمک می‌کند. کشت قارچ و احتمالاً بیوپسی پوسته سر نیز برای تشخیص کچلی لازم است. چه باید کرد: هر مشکل نیاز به نسخه خاص خود دارد: برای شوره سر یک شامپو درمانی، برای پسوریازیس دارو یا نوردرمانی و برای کچلی ضدقارچ‌های خوراکی تجویز می‌شود.

علل ریزش مو

۱- کمبود آهن : فقر آهن می تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده کنید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا از در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک از مکمل ها استفاده کنید. زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود. ۲- اختلالات غده تیروئید: در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد. ۳- کاهش مقدار استروژن: خیلی از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن زمانیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد تجربه می کنند.

ریزش مو در زنان و استرس‌ های جسمی

اشتباه نیست اگر بگوییم یکی از اصلی‌ترین و شایع‌ترین دلایل ریزش مو در زنان، استرس‌های جسمی و روحی است. طلاق، عمل جراحی، حوادث ناگوار و موارد دیگر همگی منجر به ایجاد استرس در افراد می‌شوند و معمولا هرکسی که در معرض این اتفاقات تلخ قرار گیرد، به احتمال زیاد برای مدتی دچار ریزش مو می‌شود. در این موارد بدن تلاش می‌کند تا منابع خود را به سمت عضوی که دچار استرس شده، هدایت کند. تغییرات فیزیکی ناگهانی مثل کاهش وزن، تب شدید و… نیز می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.