; کپسول تریپل فلکس ؛ مشابه ایرانی قرص تریپل فلکس نیچرمید ۵۰ عددی - فال و خواب
غذاهای حساسیت زا برای سرفه و کهیر در شیر مادر برای ریه و پوست

غذاهای حساسیت زا برای سرفه و کهیر در شیر مادر برای ریه و پوست

غذاهای حساسیت زا غذاهای حساسیت زا ؛ برای سرفه و کهیر در شیر مادر برای ریه و پوست همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

ایدز (hiv ) و تخریب سیستم ایمنی بدن + نشناختن ایدز از خودش خطرناک تر است

ایدز (hiv ) و تخریب سیستم ایمنی بدن + نشناختن ایدز از خودش خطرناک تر است

ایدز (hiv ) و تخریب سیستم ایمنی بدن ایدز (hiv ) و تخریب سیستم ایمنی بدن + نشناختن ایدز از خودش خطرناک تر است در سایت …

اسهال و استفراغ در نوزادان ؛ ۸ ماهه و زیر شش ماه و دو ماهه و هفت ماهه

اسهال و استفراغ در نوزادان ؛ ۸ ماهه و زیر شش ماه و دو ماهه و هفت ماهه

اسهال و استفراغ در نوزادان اسهال و استفراغ در نوزادان ؛ ۸ ماهه و زیر شش ماه و دو ماهه و هفت ماهه همگی در …

کپسول تریپل فلکس

کپسول تریپل فلکس ؛ مشابه ایرانی قرص تریپل فلکس نیچرمید 50 عددی

کپسول تریپل فلکس ؛ مشابه ایرانی قرص تریپل فلکس نیچرمید ۵۰ عددی همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد کپسول تریپل فلکس

متاسفانه آرتروز از بیماری‌های دردناک مفصلی می باشد که به دلیل از بین رفتن مایع غضروفی که به طور طبیعی در بین مفاصل است ، ایجاد می‌شود.♥ برای کاهش درد ناشی از این بیماری می‌توان از داروهایی با عنوان قرص غضروف ساز استفاده کرد. تریپل فلکس یکی از انواع این داروهاست. حتما در اطراف خود زنان و مردان زیادی را دیده‌اید که از درد زانو شکایت دارند و هنگام بالا رفتن از پله‌ها مدام ناله می‌کنند.این بیماران عمدتا آرتروز دارند.افراد زیادی مبتلا به بیماری‌های مربوط به مفاصل مثل آرتروز هستند. این مشکل به دلیل از بین رفتن ماده غضروفی بین مفاصل ایجاد می‌شود و بیمار معمولا به هنگام مراجعه به پزشک داروهای مسکن و در مواردی هم دارویی تحت عنوان قرص غضروف‌ ساز دریافت می‌کند.

شایع‌ترین بیماری التهاب مفاصل

آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است.در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و کم‌کم از بین می‌رود.آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند اما مفاصل بزرگ که وزن بدن را تحمل می‌کنند مثل مفاصل زانو، ران و ستون فقرات بیشتر در معرض خطر هستند. این بیماری در زنان و مردان در میانسالی و سنین بالا و در ورزشکاران و دیگر افراد که دارای ضربه هایی به مفاصلشان هستند، رخ می دهد.

غضروف ساز

موادی که امروزه به نام غضروف ساز در بازار دارویی وجود دارند همگی ماده موثره‌ای به نام گلوکزامین دارند و بعضا حاوی کندروایتین سولفات هم هستند. مطالعات زیادی بر روی موثر بودن یا نبودن گلوکزامین و کندروایتین سولفات بر روی روند آرتروز و ساییدگی مفصل و درد مفصلی انجام شده ولی هیچ مطالعه‌ای تاکنون نشانه نداده که این مواد تاثیری در روند ساییدگی و آرتروز داشته باشند و مهمتر از همه هیج مطالعه‌ای نتوانسته نشان دهد که این مواد غضروف ساز هستند؛ چرا که وقتی قوطی دارو را می‌خرید که روی آن نوشته شده است ” گلوکزامین / کندروآیتین سولفات” شما نمی‌توانید مطمئن باشید واقعا چیزی را که می‌خواهید بدست آورده‌اید. طبق مطالعه جدیدی که به عمل آمده تنها نیمی از این مکمل‌ها واقعا به اندازه‌ای که بر روی جعبه ذکر کرده‌اند حاوی این مواد هستند.

کپسول تریپل فلکس چیست

قرص تریپل فلکس (Triple Flex) یکی از انواع قرص غضروف ساز می‌باشد که حاوی ۳ ترکیب مورد نیاز برای ساختمان مفصل و غضروف است. این ۳ ترکیب عبارتند از: گلوکزامین، کندروئیتین و متیل سولوفونیل متان (MSM). گلوکزامین که توانایی کاهش درد آرتروز را دارد. کندروئیتین که جهت ساخت کلاژن که ترکیبی ضروری برای استحکام بافت مفصلی است و متیل سولوفونیل متان که منبع مهم تامین گوگرد در مفاصل بوده و علاوه بر کاهش درد، دارای اثرات ضد التهابی بر مفاصل است.

علائم آرتروز

خشکی مفاصل پس از استراحت: وقتی مفصل به‌مدت طولانی بی‌حرکت مانده باشد و بخواهد فعالیت کند درد خواهد داشت. کاهش انطاف پذیری: بیماران مبتلا به آرتروز نمی‌توانند به‌ راحتی مفاصل خود را خم و راست کنند درد در مفصل تورم و حساسیت به لمس در یک یا چند مفصل

مقدار مصرف کپسول تریپل فلکس

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول قرص تریپل فلکس به صورت ۳ بار در روز مصرف می‌شود و تاثیر گرفتن از آن حداقل به ۴ الی ۶ هفته زمان نیاز دارد.

راهنمایی در مورد مصرف کپسول تریپل فلکس

چنانچه مبتلا به دیابت هستید این دارو را بااحتیاط مصرف کنید. مصرف این مکمل در زنان باردار و شیرده و یا کسانی که به غذاهای دریایی حساسیت دارند باید با نظر پزشک صورت گیرد. دارو را در جای خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. استفاده از محصولات موضعی و مکمل‌های خوراکی ضد التهاب جهت دستیابی به نتیجه بهتر توصیه می‌شود. مصرف این مکمل ممکن است نیاز به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل ایپوبروفن را جهت درمان تورم و درد ساییدگی مفصل کاهش دهد.

علل ابتلا به آرتروز

علت ایجاد این بیماری هنوز به ‌طور واضح شناخته نشده است ولی چند عامل وجود دارد که می‌تواند زمینه ‌ساز ابتلا به آرتروز باشد. سن بالا جنس،چون آرتروز در خانم‌ها بیشتر از آقایان بروز می‌کند ولی دلیل آن هنوز به‌ درستی مشخص نشده است. ناهنجاری ‌های مادر زادی استخوانی و یا صدمه به مفصل صدمات ورزشی و غیر ورزشی وزن بالا

شیر کم چرب و آرتروز

مصرف شیر کم چرب سرعت پیشرفت بیماری آرتروز را کند می‌کند. براساس تحقیقات مصرف شیر کم چرب برای افراد مبتلا به آرتروز مفید می باشد. پیشرفت بیماری آرتروز در زنانی که مصرف کننده دائمی شیر کم چرب هستند کم تر است.

کپسول تریپل فلکس در بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف تریپل فلکس نیچرمید با پزشک مشورت نمایید.

گلوکزآمین و آتروز

مطالعات نشان می دهد که گلوکزآمین توانایی کاهش درد در آرتروز را دارد. همچنین متخصصین بر پایه مطالعات اخیر معتقدند که گلوکزآمین برای اولین بار در بازسازی و ترمیم ساختمان مفاصل مفید واقع شده است. گلوکزآمین یک مکمل غذایی با فروش آزاد در داروخانه ها است. بهترین مزیت این مکمل مفصلی این است که یک ترکیب کاملا ایمن، طبیعی و غیر سمی است. در حال حاضر مشخص شده است که گلوکزآمین نه تنها ناراحتی های مفاصل مانند درد را تسکین می بخشد بلکه در بهبود و ترمیم ساختمان مفصل نیز کمک می کند. برخی از مطالعات هم چنین نشان داده اند که گلوکز آمین در رشد مجدد بافت غضروفی موثر است. بدون وجود گلوکزآمین تاندون ها، لیگمان ها، بافت های پوست و ناخن، استخوان، غشاء مخاطی و دیگر بافت های بدن نمی توانند بطور مناسب شکل بگیرند. بطور طبیعی مقادیر کافی از گلوکزآمین در بدن ما برای تشکیل ترکیبات مختلف مورد نیاز برای ساخت بافت های همبندی و سلامت عضروف تولید می شود. اما بتدریج میزان تولید در بدن کم شده و تغییرات تخریبی آن در بدن ما با انجام فعالیت های ورزشی، آسیب های وارده، سوختگی ها، آرتریت ها ، افزایش سن و تخریب مزمن و دیگر اختلالات التهابی افزایش می یابد.

کندروئتین سولفات

ماده ضروری دیگر جهت بافت مفاصل کندروئتین سولفات است. کندروئیتین سولفات دارای بار منفی است و حالت دافعه الکتریکی به وجود می آورد که باعث ایجاد مقاومت در غضروف می شود و در هنگام پرش ها و فشار بر مفاصل از به هم ساییدگی استخوان ها جلوگیری می کند. این ترکیب جهت ساخت کلاژن که ترکیبی ضروری برای استحکام بافت مفصلی است، ضرورت دارد. همچنین دارای نقش ضدالتهابی است و از بروز آسیب های احتمالی به غضروف جلوگیری می کند. گلوکز آمین و کندرویتین سولفات و متیل سولفونیل متان MSM مواد ضروری جهت سلامت مفاصل هستند.

موارد مصرف کپسول تریپل فلکس

بهبود علایم (کاهش درد و التهاب مفاصل) در بیماران مبتلا به آرتروز بهبود عملکرد مفاصل و جلوگیری از تخریب آن ها کمک به بازسازی مفصل افزایش انعطاف پذیری غضروف و کاهش تدریجی درد و التهاب کمک به پیشگیری از آسیب به مفاصل در ورزشکاران

شرایط نگهداری کپسول تریپل فلکس

در جای خشک و خنک (۳۰ – ۱۵ درجه سانتی گراد)، در ظرف در بسته دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

آشنایی با کپسول تریپل فلکس

تریپل فلکس حاوی مواد لازم برای حفاظت طولانی مدت مفاصل است. تریپل فلکس باعث می شود تا مفاصل بطور طبیعی تحرک طولانی مدت و انعطاف پذیری داشته باشند. مصرف روزانه سه کپسول تریپل فلکس حاوی ۱۵۰۰ میلی گرم گلوکزامین و ۱۲۰۰ میلی گرم کندرویتین و ۳۷۵ میلی گرم MSM است. گلوکزامین: غضروف مفصل را حفظ کرده و به انعطاف پذیری و حفظ آن کمک می کند. کندرویتین: نقش مهمی در جذب و نگهداری آب در غضروف دارد و باعث انعطاف پذیری و حفظ آن می شود. MSM: یک منبع طبیعی گوگرد است که باعث تحرک مفاصل می شود و دارای اثرات ضد درد و ضد التهاب است. تریپل فلکس فاقد هرگونه رنگ، طعم دهنده یا نگهدارنده مصنوعی است. روزانه ۳ عدد کپسول با غذا میل شود. کپسول هارا می توان باهم یا جداگانه در طی روز مصرف کنید. برای مشاهده ی اثر، حداقل باید به مدت ۴ الی ۶ هفته مصرف شود.

آرتروز چیست

آرتروز (به فرانسوی: Arthrose) یا اُستئوآرتریت (به انگلیسی: Osteoarthritis) بیماری بسیار شایعی است که در تمام مناطق جغرافیایی دیده می‌شود. به این بیماری، ورم مفاصل و استخوان‌ها و آماس مفصلی‌استخوانی هم گفته می‌شود. آرتروز یک بیماری تخریبی پیش‌رونده در غضروف مفاصل است ولی علی‌رغم نام‌گذاری آن، یک بیماری التهابی نیست (بر خلاف روماتیسم مفصلی) چون التهاب در این بیماری یک عارضه ثانویه می‌باشد. در آرتروز تحلیل غضروف مفصلی و درگیری استخوان زیر غضروفی داریم که باعث التهاب بافت‌های اطراف می‌گردد. این عارضه ممکن است هر یک از مفاصل را درگیر سازد ولی شایع‌ترین مفاصل درگیر عبارتند از مفاصل دست ،پا، زانو، ران و ستون فقرات. این بیماری بسیار شایع است و در ۲۵٪ ویزیت‌های پزشکان عمومی و ۸۰٪ رادیوگرافی افراد بالای ۶۵ سال دیده می‌شود (البته فقط ۷۰٪ آنان علامت دارند). آرتروز بیماری مَفصلی است که ابتدا غضروف مفصل را درگیر می‌نماید. غضروف بافتی لغزنده است که انتهاهای استخوان‌ها را در یک مفصل می‌پوشاند. استخوان‌ها داشتن حرکتی آسان بر روی یکدیگر را مدیون غضروفهای سالم هستند. وظیفه دیگر غضروف‌ها جذب تکانه‌ها در طی حرکات فیزیکی می‌باشد. در بیماری آرتروز غضروف‌ها نازک شده و بتدریج در برخی نواحی از بین می‌رود که باعث می‌شود استخوان‌های زیر غضروفها به همدیگر ساییده شوند. نهایتاً درد، التهاب و کاهش حرکت در مفصل به وجود آید. به مرور زمان مفصل شکل طبیعی خودش را از دست می‌دهد و زوائدی استخوانی در لبه‌های آن ایجاد می‌گردد که خود باعث درد و ناراحتی بیشتر می‌شود. برعکس سایر التهاب‌های مفصلی مانند روماتیسم مفصلی، آرتروز تنها مفاصل را درگیر می‌نماید و به سایر اندام‌ها کاری ندارد. روماتیسم مفصلی افراد جوانتر را مبتلا می‌کند و ممکن است علاوه بر درگیری مفصل فرد احساس مریضی، خستگی یا تب نماید.

درمان آرتروز

برای تخفیف درد، مفاصل مبتلا را گرم کنید و عضلات اطراف مفاصل درگیر را ماساژ دهید. برای آرتروز گردن از یک گردن بند بی حرکت کننده گردن استفاده کنید. در آرتروز ستون فقرات، هنگام خواب به پشت بخوابید و از یک تشک سفت استفاده کنید. جراحی‌های توصیه شده برای استئوآرتریت شدید (مقاوم به درمان) شامل مفصل‌سازی (آرتروپلاستی) و مفصل‌خشکانی (آرترودز)، یا برداشتن تکه‌های استخوانی در پی معاینه با مفصل‌بین می‌باشد. مفصل‌بین (آرتروسکوپ) وسیله‌ای برای معاینهٔ داخل مفصل و تشخیص و عمل جراحی است. فعالیت ورزشی متوسط برای آرتروز مفید است. استراحت تنها در مرحله حاد بیماری که مفاصل خیلی دردناکند ضروری است. درمان فیزیکی برای توان‌بخشی عضلات و مفاصل (تنها برای موارد شدید). فیزیوتراپی یکی از درمان‌های قابل توجه در این بیماری است. در فیزیوتراپی، درمانگر با دادن تمرینات مناسب به بیمار و حرکات مفصلی و تحریکات اولتراسوند زمینه را برای بهبودی مهیا می‌کند توانبخشی کار درمانی برای افرادی که در کارهای روزمره دچار مشکل شده اند. ممکن است جلوگیری از حرکت زیاد مفصل لازم باشد (با استفاده از چوب‌های زیربغل، عصا، واکر و زانوبند کشی) تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف هندوانه در کاهش علائم آرتروز زانو و رماتیسم و تقویت دستگاه ایمنی و دفاعی بدن علیه عفونت‌ها نقش مؤثری دارد.  عسل طبیعی به خاطر خاصیت ضد باکتری بالا و خواص ضد التهابی طبیعی آن ، محبوبیت زیادی در درمان درد مفاصل دارد. عسل به صورت طبیعی باعث کاهش التهاب مفاصل و کاهش درد می شود. برای آماده سازی، ۲ قاشق غذاخوری عسل خالص را با ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین به ۱ فنجان چای سبز گرم اضافه کنید، این نوشیدنی عسل و دارچین را روزانه در صبح و شام استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.