; قرص صرع ؛ قرص لوبل و عوارض داروهای ضد تشنج و جایگزین قرص لوبل - فال و خواب
سرطان پوست و آزمایش و علائم سرطان پوست کشنده است روی بینی

سرطان پوست و آزمایش و علائم سرطان پوست کشنده است روی بینی

سرطان پوست سرطان پوست ؛ آزمایش و علائم سرطان پوست کشنده است روی بینی همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه …

قرص شکم درد ؛ درمان شکم درد با گیاهان دارویی و شربت و قرص مسکن دل درد

قرص شکم درد ؛ درمان شکم درد با گیاهان دارویی و شربت و قرص مسکن دل درد

قرص شکم درد قرص شکم درد ؛ درمان شکم درد با گیاهان دارویی و شربت و قرص مسکن دل درد همگی در سایت فال و …

قرص حجم دهنده عضلات ؛ قرص تقویت عضلات پا و قرص عضله ساز موجود در داروخانه

قرص حجم دهنده عضلات ؛ قرص تقویت عضلات پا و قرص عضله ساز موجود در داروخانه

قرص حجم دهنده عضلات قرص حجم دهنده عضلات ؛ قرص تقویت عضلات پا و قرص عضله ساز موجود در داروخانه همگی در سایت فال و …

قرص صرع

قرص صرع ؛ قرص لوبل و عوارض داروهای ضد تشنج و جایگزین قرص لوبل

قرص صرع ؛ قرص لوبل و عوارض داروهای ضد تشنج و جایگزین قرص لوبل همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص صرع

بیشتر بیماران مبتلا به صرع با مصرف داروهای ضد صرع حملاتشان کنترل می شود ، برخی از این داروها به مدت چندین سال است که مورد استفاده قرار می گیرد اما بعضی از آنها اخیراً کشف شده و به تازگی در اختیار بیماران قرار داده شده است که تاثیر داروهای جدید به وضوح در این بیماران دیده شده است.♥

صرع چیست

بیماری صَرع یا اپی‌لپسی که در انگلیسی به آن epilepsy می گویند (از زبان یونانی باستان ἐπιλαμβάνειν به معنی «تصرف کردن، تملک داشتن، یا پریشان کردن») عبارت است از مجموعه‌ای از اختلالات عصبی مزمن پزشکی یا بلند مدت که با حمله صرعی مشخص می‌شود. این حملات ممکن است بسیار خفیف و تقریباً غیرقابل شناسایی بوده یا برعکس طولانی مدت و با لرزش شدید همراه باشد. در صرع حملات به‌طور مکرر روی می‌دهد و هیچ دلیل ثابت و مشخصی ندارد، در حالی که حملاتی را که به دلایل خاص روی می‌دهد، نباید به عنوان حمله صرعی تلقی کرد

بیماری صرع

شاید برایتان جالب باشد ولی در بیشتر موارد دلیل صرع نامشخص است، اما صرع در برخی افراد به دلیل آسیب مغزی، سرطان مغز، و سوء مصرف دارو و الکل، و دلایل دیگر ایجاد می‌شود. حملات صرعی نتیجه فعالیت سلولی بیش از حد و غیرعادی عصب کورتیکال یا غشایی در مغز است.  فرایند تشخیص معمولاً شامل حذف تمام شرایطی است که ممکن است علائم مشابهی نظیر سنکوپ را ایجاد کند، و نیز بررسی اینکه آیا هیچ دلیل لحظه‌ای دیگری وجود داشته‌است یا خیر. صرع را می‌توان با گرفتن نوار مغزی یا الکتروانسفالوگرافی نیز تأیید کرد. صرع را نمی‌توان درمان کرد، اما حملات را می‌توان با دارو تا حدود ۷۰ درصد موارد کنترل کرد.  در افرادی که حملات به دارو پاسخ نمی‌دهند،جراحی، تحریک عصبی یا تغییر در رژیم غذایی را می‌توان در نظر گرفت. تمامی سندرم‌های صرع مادام العمر نیستند و اکثر افراد تا جایی بهبود می‌یابند که دیگر نیازی به دارو ندارند. حدود ۱٪ درصد از جمعیت مردم جهان (۶۵ میلیون نفر) صرع دارند، و تقریباً ۸۰٪ موارد در کشورهای در حال توسعه روی می‌دهند.  صرع در افراد مسن‌تر رایج‌تر است.  در کشورهای توسعه یافته، شیوع موارد جدید بیشتر در نوزادان و سالمندان است؛ در کشورهای در حال توسعه این بیماری در کودکان بزرگتر و بزرگسالان جوان‌تر دیده می‌شود، که دلیل آن تفاوت در فراوانی دلایل اصلی است. حدود ۵ تا ۱۰٪ از تمامی افراد یک حمله بی‌دلیل تا سن ۸۰ سالگی دارند،  و احتمال وقوع حمله دوم نیز بین ۴۰ و ۵۰٪ است. در بسیاری از نقاط دنیا افراد مبتلا به صرع حق رانندگی مشروط داشته یا کلا حق رانندگی ندارند،  اما بیشتر این افراد بعد از یک مدت بدون حمله می‌توانند رانندگی را مجدداً آغاز کنند. متخصصان معتقدند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماری صرع پس از دو سال معالجه، به‌طور کامل درمان می‌شود و پزشک معالج می‌تواند داروی بیمار را قطع کند.

قرص صرع کاربامازپین

این دارو در دهه ۱۹۵۰ میلادی کشف شد و برای درمان صرع پارسیل و حملات تونیک کلونیک مؤثر و نسبتاً بی خطر می باشد. با اینحال، این دارو می تواند صرع کوچک و پرشهای عضلات را بدتر نماید. گاهی اوقات ممکن است بدن بیماران با خوردن این دارو دچار کهیر بشود و یا اینکه یاعث اختلال در سلولها و یا گلبولهای خونی آنها بشود. صورت وقوع چنین عوارضی، بیمار باید مصرف این دارو را متوقف نماید. مصرف زیاد داروی کاربامازپین می تواند باعث دوبینی (مشاهده دوتایی اشیا)، تهوع، سردرد و خواب آلودگی شود. نام تجارتی این دارو، تگرتول (Tegretol) می باشد.

قرص صرع کلونازپام

داروی کلونازپام از گروهی از داروها می باشد که به آنها “بنزودیازپین ها” گفته می شود. داروهای گروه بنزودیازپین ها (مثل دیازپام) در موارد اضطراب و بعنوان خواب آور استفاده می شوند. داروی کلونازپام در صرع کوچک و سایر انواع صرع بکار می رود. با این حال در بعضی از بیماران، بعد از مدتی که از این دارو استفاده نمودند (حدود سه ماه) اثر آن از بین رفته است و هیچ تأثیری در درمان صرع آنها ندارد. همانند بقیه داروهای گروه بنزودیازپین ها، داروی کلونازپام دارای عوارض جانبی مهمی مثل خواب آلودگی و تغییرات رفتاری (بخصوص بروز رفتار تهاجمی در کودکان) می باشد.

قرص صرع اتوسوکسیماید

این دارو فقط در دمان صرع کوچک مؤثر می باشد. بعضی از بیماران با خوردن این دارو دچار قرمز شدن پوست می شوند. عوارض جانبی دیگر این دارو عبارتست از: معده درد، خستگی، سردرد و سرگیجه.

آشنایی با قرص صرع کاربامازپین

کاربامازپین یکی از داروهای پرمصرف از گروه داروهای ضد صرع است. در این بیماری حملات تشنج در اثر اختلال جریان الکتریکی سلول های قسمتی از مغز رخ می دهد. تشنج یک حمله ی عصبی ناشی از اختلال در فعالیت الکتریکی مغز است و کاربامازپین با کاهش جریان الکتریکی غیر طبیعی سلول های مغزی به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می شود. کاربامازپین همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی مانند سوزش و درد شدید عصبی صورت نیز تجویز می شود . علاوه بر اینها کاربامازپین می تواند در برخی شرایط بیماری های اعصاب و روان مانند بیماری دوقطبی نیز اثر درمانی داشته باشد زیرا می تواند برخی دردها یا اختلالات خلقی را کنترل نماید.

نکاتی در مورد مصرف قرص صرع کاربامازپین

-در صورت بارداری یا اقدام به بارداری و شیردهی پزشک خود را مطلع نمایید. -در صورت سابقه ی مشکلات کلیوی، کبدی، قلبی، چشمی (مانند فشار بالای چشم که منجر به بیماری گلوکوم یا آب سیاه می شود.)دیابت، بیماری های مرتبط با مغز استخوان، بیماری های اعصاب و روان و حساسیت دارویی قبل از استفاده از کاربامازپین به پزشک خود اطلاع دهید. -از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

نحوه مصرف قرص صرع کاربامازپین

– دارو را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید . مصرف این دارو باتوجه به وضعیت و نوع مشکل شما متفاوت می باشد. -از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد، مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد. اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود، با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید . -قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک، می تواند عوارض نامناسبی از جمله بروز حمله ی تشنجی برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع این دارو باید بصورت تدریجی و تحت نظر پزشک انجام شود. -ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن، مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود. -مقدار مصرف دارو در کودکان با توجه به شرایط، سن و وزن آنها توسط پزشک محاسبه می شود. -این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد. قرص را بصورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از بازکردن یا جویدن و نصف کردن آن بپرهیزید. -در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت دارو بلافاصله پس از یادآوری آن را مصرف کنید مگر آنکه زمان یاد آوری به نوبت مصرف بعدی دارو نزدیک باشد.در این شرایط نوبت فراموش شده را مصرف نکنید و نوبت بعدی را در زمان خودش مصرف کنید اما به هیچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نکنید. _در صورتی که فرم خوراکی مایع برای شما تجویز گردیده است ،مقدار مصرف در هر نوبت را با سرنگ مخصوص به طور دقیق اندازه گیری نمایید و در مورد نحوه مصرف و اندازه گیری ،با داروساز خود مشورت نمایید.

توصیه هایی در مورد مصرف قرص صرع کاربامازپین

-با توجه به اینکه این دارو توسط شرکت ها ی متعددی ساخته می شود، ممکن است اثر داروی تولیدی شرکت های مختلف برای بیمار متفاوت باشد لذا نحوه ی مصرف این دارو باتوجه به شرکت سازنده و نام برند دارو متفاوت است. بطور مثال قرص های آهسته رهش باید بصورت کامل بلعیده شوند و از خرد کردن یا نصف کردن آن ها خودداری شود. بعضی از برندها را بهتر است بعد از غذا و بعضی را باید قبل از غذا مصرف کنید به همین دلیل دارو را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید و همچنین پیش از مصرف بروشور دارویی موجود درجعبه ی دارو را به دقت مطالعه کرده و سوالات خود را از داروسازتان بپرسید. بهتر است هر بار برای دریافت نسخه ی جدیدتان از تغییر برند یا شرکت تولیدکننده ی دارو خودداری کنید و در صورت لزوم به پزشک خود اطلاع دهید. -در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند. بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید . -به دلیل عوارض ناشی از این دارو برای جنین ،درصورتی که قصد بارداری یا شک به بارداری دارید حتما پزشک خود را جهت تغییر دارو مطلع سازید و در زمان مصرف این دارو از روش مناسب جهت پیشگیری از بارداری استفاده نمایید. -در ابتدای شروع درمان بیماری صرع با کاربامازپین ممکن است تعداد یا نوع حملات تشنج کمی تغییر کند اما نگران نباشید زیرا به مرور این مشکل برطرف می شود. لذا احتیاطات لازم را رعایت کنید و با پزشک خود در تماس باشید. -مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد. -رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می توان با نظر پزشک و با احتیاط ، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آنها باشد.

عوارض قرص صرع کاربامازپین

-خواب آلودگی، خستگی، سرگیجه و مشکلات بینایی مانند تاری دید از عوارض این دارو می باشد لذا تا زمانی که اثر دارو از بین نرفته از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط دارند خودداری نمایید . _برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید. _خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود . _در صورت احساس تهوع ناشی از مصرف این دارو ،مصرف غذاهای سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پرچرب و پر ادویه این مشکل را برطرف می سازد. -در صورت بروز علائم آنفولانزا، گلودرد، تغییرات شدید خلق و خو، مشکلات حرکتی، احساس لرزش، سرفه،تغییرات لثه ها یا زخم دهانی،درد عضلانی یا مفصلی،ورم پا و مچ ،لکه های قرمز یا خارش دار روی پوست و سایر موارد حتماً به پزشک خود مراجعه نمایید .

عوارض نادر قرص صرع کاربامازپین

-این دارو می تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آنها کم می باشد اما پیگیری و توجه به آنها بسیار مهم می باشد.لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ،خشکی و التهاب چشم وبروز لکه های قرمز پوستی فوراً به پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

قرص صرع فنوباربیتال

داروی فنوباربیتال یکی از قدیمی ترین داروهایی است که در درمان صرع بکار می رود که در سال ۱۹۱۲ میلادی کشف شده است. این دارو ارزان بوده و در درمان اکثر انواع صرع مؤثر می باشد، اما در سالهای اخیر، بخاطر عوارض جانبی آن، کمترل مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا از داروی فنوباربیتال بعنوان یک قرص خواب آور استفاده می شد. بنابراین تعجبی ندارد که بیمارانی که از این دارو مصرف می کنند، خواب آلوده می شوند، گرچه این خواب آلودگی بعد از مدتی و با گذشت زمان معمولاً کاهش پیدا می کند. برعکس در کودکان ممکن است داروی فنوباربیتال باعث فعالیت بیشتر آنها شده و حتی آنها را پرخاشگر و تهاجمی کند. در تعداد کمی از افراد، ممکن است فنوباربیتال باعث قرمز شدن پوست و بروز تاول ها بشود. مصرف مقادیر زیاد این دارو می تواند باعث خواب آلودگی، ناتوانی جنسی، افسردگی و ضعیف شدن حافظه گردد. مصرف طولانی مدت داروی فنوباربیتال می تواند باعث کاهش ذخیره بعضی از ویتامین ها در بدن گردد ویتامین د (D) و اسید فولیک.

قرص صرع فنی توئین

داروی فنی توئین از سال ۱۹۳۸ میلادی در دسترس بیماران قرار گرفت. در هنگام کشف این دارو، از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ در درمان صرع یاد شد زیرا اثر آن بخوبی فنوباربیتال بود اما باعث خواب آلودگی نمی شد. فنی توئین در درمان حملات پارسیل و حملات تونیک کلونیک مؤثر می باشد. بعضی از بیماران با خوردن این دارو دچارقرمز شدن پوست می شوند که در این صورت باید مصرف آن را متوقف نمایند. مصرف مقادیر زیاد این دارو باعث بروز سرکیجه، افزایش تعداد تشنج ها، خواب آلودگی، عدم تعادل و دوبینی (مشاهده توتایی اشیا) می شود. مصرف طولانی مدت داروی فنی توئین می تواند منجر به تورم لثه ها، جوشهای صورت، پرموشدن صورت و کاهش ذخیره بعضی از ویتامین ها در بدن گردد (ویتامین د D و اسید فولیک). بعلت دارا بودن چنین عوارض جانبی که در مصرف طولانی مدت فنی توئین مشاهده می شود، بیماران جوان علاقه ای به مصرف این دارو ندارند و اغلب مصرف یک داروی ضدصرع دیگر را ترجیح می دهند.

مصرف قرص صرع در بارداری

شما می‌‎توانید یک بارداری طبیعی داشته باشید. برای شروع بارداری با پزشک‌تان صحبت کنید. در این صورت او می‌تواند بهترین دارو را برای کنترل تشنج‌ها و جلوگیری از آسیب به جنین برایتان تجویز کند. بعضی از داروهای صرع می‌توانند به جنین آسیب برسانند. برای مثال Valproate برای زنان در سن باروری توصیه نمی‌شود. این دارو به عنوان یک عامل مختل‌کننده رشد و تکامل جنین درون رحم و علت ایجاد کننده نقایص مادرزادی شناخته شده است. داروهای دیگر هم می‌توانند باعث افزایش خطرات نقایص مادرزادی شوند. وقوع تشنج در دوران بارداری هم خطراتی دارد مانند سقط جنین، آسیب مرتبط با زمین خوردن، و کاهش اکسیژن رسانی به جنین، بارداری خودش می‌تواند روی نحوه تجویز داروها در بدن شما اثرگذار باشد و می‌تواند شما را در معرض تشنج غیرمنتظره یا عوارض جانبی دارو قرار دهد. احتمالاً نیاز دارید که دارویتان را عوض کنید یا دوز آن را تغییر دهید. هرگز بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای‌تان را قطع نکنید. در طول بارداری لازم است که توسط یک متخصص سلامتی شما و فرزندتان به‌طور مرتب ارزیابی شود

قرص صرع لاموتریگین

داروی لاموتریگین (Lamotrigine) در ابتدا دارای همان محدودیتهای گاباپنتین از لحاظ اجازه مصرف بود، اما امروزه می توان آن را در انواع مختلف حملات و بصورت تک دارویی (بدون بکار بردن همزمان با سایر داروهای ضدصرع) مصرف نمود. بطور بالقوه این دارو در تمام انواع صرع مفید می باشد. در تعداد کمی از بیماران، داروی لاموتریگین می تواند باعث قرمز شدن پوست شود و به نظر می رسد که احتمالاً در بیمارانی که در شروع مصرف این دارو، مقادیر زیادی از آن را مصرف می کنند، این وضعیت بروز می کند. مصرف مقادیر زیاد این دارو می تواند منجر به خواب آلودگی، دوبینی (دیدن دوتایی اشیاء) و سرگیجه گردد.

علائم بیماری صرع

صرع با ریسک حملات متناوب بلند مدت شناخته می‌شود.این حملات بسته به اینکه کدام بخش از مغز تحت تأثیر قرار گرفته و بسته به سن فرد، ممکن است به شیوه‌های مختلفی ظاهر شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.