; قرص قهوه سبز ؛ قرص لاغری چای سبز و قهوه سبز بی اس کی و کافکا - فال و خواب
گرفتگی بینی و بهترین دمنوش و اسپری برای گرفتگی بینی و سینوسها

گرفتگی بینی و بهترین دمنوش و اسپری برای گرفتگی بینی و سینوسها

گرفتگی بینی گرفتگی بینی ؛ بهترین دمنوش و اسپری برای گرفتگی بینی و سینوسها همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه …

خستگی چشم و چگونه خستگی چشم را از بین ببریم هنگام مطالعه و سردرد

خستگی چشم و چگونه خستگی چشم را از بین ببریم هنگام مطالعه و سردرد

خستگی چشم خستگی چشم ؛ چگونه خستگی چشم را از بین ببریم هنگام مطالعه و سردرد همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

سرفه شدید همراه با استفراغ ؛ علت سرفه در خواب و در کودکان همراه با خلط سفید

سرفه شدید همراه با استفراغ ؛ علت سرفه در خواب و در کودکان همراه با خلط سفید

سرفه شدید همراه با استفراغ سرفه شدید همراه با استفراغ ؛ علت سرفه در خواب و در کودکان همراه با خلط سفید همگی در سایت …

قرص قهوه سبز

قرص قهوه سبز ؛ قرص لاغری چای سبز و قهوه سبز بی اس کی و کافکا

قرص قهوه سبز ؛ قرص لاغری چای سبز و قهوه سبز بی اس کی و کافکا همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص قهوه سبز

قهوه سبز ، حتما شما هم این روزها نام این ماده ی معجزه گر لاغری راحت را شنیده اید ولی آیا واقعا این گیاه مستحق این همه القاب و بزرگنمایی است یا تنها تبلیغاتی برای جلب توجه افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی است ؟ هیچ رژیمی لاغرم نمی کند، هیچ ورزشی نتوانسته چند کیلو اضافه وزن مرا کم کند، قرص های لاغری زیادی را مصرف کرده ام اما نتیجه ای نداشته و…» اینها جملاتی هستند که ممکن است روزانه از زبان افراد زیادی بشنوید. کسانی که نتوانسته اند به وزن دلخواه خود برسند و به دنبال راهی معجزه آسا برای کاهش وزن هستند. در این میان ممکن است عده ای از خواص معجزه آسای قهوه سبز در لاغری برای تان بگویند و شما را تشویق کنند که روزی چند فنجان قهوه سبز بنوشید تا بدون هیچ زحمتی چند کیلو در ماه وزن کم کنید.

قهوه سبز یک چربی سوز قوی

همه می دانیم که قهوه سبز به عنوان یک چربی سوز قوی در امریکا شناخته شده و هر روزه به تعداد کسانی که از این ماده برای کاهش وزن و کم کردن چربی دور شکم خود استفاده می کنند، بیشتر می شود. عنصر کلیدی موجود در قهوه سبز، یک ترکیب طبیعی بسیار مهم به نام اسید chlorogenic است.

تاثیر قهوه سبز در بدن

عنصر کلیدی موجود در قهوه سبز، یک ترکیب طبیعی بسیار مهم به نام اسید chlorogenic است. اسید chlorogenic با آزاد کردن گلوکز در بدن و همزمان با افزایش سوخت و ساز و یا سوزاندن چربی موجود در کبد و تبدیل آن به انرژی باعث کم شدن چربی های بدن می شود. این دو مکانیزم با هم، باعث جلوگیری از جذب چربی و از بین بردن وزن اضافه در بدن می شود. این ماده به سوختن چربی درشکم و اطراف کمر شما کمک فراوانی می کند و هیچ گونه عوارض جانبی نیز ندارد. سبب افزایش تمرکز و انرژی در شما می شود. همچنین باعث می شود که بین وعده های غذایی احساس سیری داشته باشید.

عوارض قرص قهوه سبز

طی سالهای استفاده از این دارو در دوز توصیه شده عارضه جانبی خاصی مشاهده نشده است، اما مصرف طولانی مدت قهوه کافئین دار با مقدار بیش از ۱٫۵ گرم کافئین در روز می تواند باعث عوارض (وابسته به دوز) ناشی از کافئین شود که شامل: اضطراب، عصبانیت، تپش قلب، دیورز، تهوع، استفراغ، اسهال، بی اشتهایی، بی خوابی، بیقراری، آریتمی، افزایش دفع کلسیم و وابستگی جسمی می باشد. اسیدکلروژنیک همچنین ممکن است یک اثر ملین داشته باشد و موجب اسهال، افزایش اسیدیته معده و تحریک معده گردد.

نکاتی در مورد مصرف قرص قهوه سبز

مصرف بیش از حد مجاز درمانی توصیه نمی گردد. به علت وجود کافئین در این محصول، در صورت مصرف همزمان با داروهای قلبی-عروقی و اعصاب و روان ، با پزشک مشورت شود. مصرف در بارداری و شیردهی: در دوران بارداری منع مصرف دارد. قبل از مصرف در دوران شیردهی با پزشک مشورت شود.

مقدار مصرف قرص قهوه سبز

خوراکی، روزانه ۸۰۰ میلی گرم(۲ قرص)، نیم ساعت قبل از غذا به همراه یک لیوان آب میل شود.

قهوه سبز چیست

قهوه سبز دانه گیاه قهوه است که هنوز بو داده نشده و رنگش سبز است. خاصیت کاهش وزن دانه سبز قهوه به دلیل وجود سطح بالایی از کلروژنیک اسید است.کلروژنیک اسید یک ترکیب شیمیایی طبیعی است که استر تشکیل شده از ترکیب کافئیک اسیدو کوئینیک اسیداست. عصاره قهوه سبز از جذب شدن قند درون نشاسته غذاها جلوگیری می‌کند همچنین کالری دریافتی را به خصوص بعد از خوردن غذا کاهش می‌دهد. از طریق جلوگیری از جذب گلوکز، هم BMI و هم چربی بدن کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین اسید کلوروژنیک از جذب چربی در روده جلوگیری می‌کند و متابولیسم چربی را در کبد افزایش می‌دهد. دانه قهوه سبز اشتها را کم می‌کند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را سریعتر می‌کند. با سوزاندن چربی، عضلات?تان به طور طبیعی بیشتر مشخص می‌شوند و البته قهوه سبز به دفع سموم بدن کمک می‌کند.

لاغری با قهوه سبز

همیشه مردم دنبال این هستند که چه چیزی بخورند یا بنوشند تا وزن کم کنند. در این‌باره مطالعات زیادی نیز روی قهوه انجام شده است. نوشیدن قهوه به‌طور موقت باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود، اما خودش به تنهایی چربی‌سوز نیست. به ویژه این‌که چه نوع قهوه‌ای باشد. مسلما افزودن شیر، کف شیر و شکر به آن، اصلا کاهش وزن به همراه ندارد. هنوز مدرک قابل استنادی در دست نیست که ثابت کند با مصرف کافئین بیشتر، می‌توان چربی‌های بدن را سوزاند و وزن کم کرد. اما کارشناسان بدن‌سازی توصیه می‌کنند یک ساعت پیش از آغاز ورزش بهتر است قهوه بدون شیر و شکر نوشید، چرا که کافئین قهوه کمک می‌کند تا با توان بیشتری حرکات کششی ماهیچه‌ای را انجام دهید. به نظر می رسد نوشیدن اسپرسو به خاطر مقدار کافئینی که دارد در این زمان بهتر باشد. با این‌حال این توصیه منتقدان سفت و سختی نیز در بین کارشناسان سلامت و ورزش دارد.

فواید قرص قهوه سبز

دارای خواص آنتی اکسیدانتی موارد مصرف : – چاقی – دیابت – فشار خون بالا – بیماری آلزایمر

کافئین قهوه سبز

قهوه سبز به نسبت قهوه معمولی کافئین کمتری دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم قهوه سبز در حدود ۲۰ درصد قهوه معمولی کافئین دارد. در نتیجه بسیاری از عوارض ناشی از کافئین در آن کمتر است. در عوض قهوه سبز دارای مقادیر فراوانی کلروژنیک اسید است. جالب است بدانید کلروژنیک اسید به عنوان یک آنتی‌اکسیدان در سیستم عصبی فعالیت می‌کند و عوامل ایجادکننده التهاب در سیستم عصبی را سرکوب می‌کند. این ماده به عنوان یک ملین در افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد.

قهوه سبز و سنگ‌های صفراوی

کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز مانع از تجمع صفرا در کیسه صفرا شده و از تشکیل سنگ‌های صفراوی جلوگیری می‌کند. از آنجایی که در دانه‌های قهوه سبز حدود شش تا هفت درصد کلروژنیک اسید وجود دارد مصرف روزانه و منظم قهوه سبز، خطر ابتلا به این بیماری و همچنین سیروز کبدی و سرطان کبد را کاهش می‌دهد.

قهوه سبز و افزایش فشارخون

کافئین باعث افزایش فشارخون شده و انرژی بدن را افزایش می‌دهد. به دنبال آن، ضربان قلب و فعالیت سیستم قلبی-عروقی هم افزایش پیدا می‌کند. کلروژنیک اسید باعث کاهش فشار خون می‌شود. پس در صورتی که به بیماری فشارخون مبتلا هستید از قهوه سبز غافل نشوید.

قهوه سبز و کاهش قند خون

کلروژنیک اسید موجود در قهوه باعث می‌شود جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها کاهش پیدا کند. همچنین جذب گلوکز موجود در خون را توسط ماهیچه‌ها افزایش می‌دهد. این موارد منجر به کاهش گلوکز خون شده و در نتیجه قند خون را کاهش می‌دهند.

طرز دم کردن قهوه سبز

مواد لازم برای دم کردن قهوه سبز قهوه سبز: ۵۰ گرم آب سرد: ۳۵۰ میلی‌متر قهوه جوش طرز دم کردن قهوه سبز طرز دم کردن قهوه سبز خیلی ساده است. برای شروع بهتر است بدانید که دانه‌های قهوه سبز سفت‌تر از دانه‌های قهوه معمولی است. پس سخت‌تر آسیاب می‌شوند. برای حل این موضوع ابتدا دانه‌های قهوه سبز را آسیاب کرده و پودر قهوه سبز را با آب سرد مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را داخل قهوه جوش بریزید. حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. قهوه جوشیده را کنار بگذارید تا خنک شود. در این مرحله هر چقدر که قهوه بیشتر بماند، خوش‌طعم‌تر خواهد شد. پس از گذشت این مدت، قهوه را از صافی رد کرده و نوش جان کنید. برای اینکه قهوه شما طعم بهتری پیدا کند، می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.

منع مصرف قهوه سبز

زنان باردار و مادران شیرده از خوردن قهوه سبز جدا خودداری کنند. بیماران مبتلا به هموفیلی و سایر بیماری‌های انعقادی خون، از خوردن قهوه خام یا همان قهوه سبز به صورت جدی دوری کنند. افرادی که دیابت دارند نباید همراه با داروهای ضد دیابت از قهوه سبز استفاده کنند زیرا اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز باعث تشدید اثر داروها می‌شود. خانم‌هایی که دارای کمبود آهن هستند به هیچ عنوان از این قهوه استفاده نکنند.

قرص قهوه سبز و کنترل فشار خون

یکی از خواص قهوه سبز کنترل فشار خون است. فشار خون بالا منجر به مشکلات و بیماری های کشنده ای نظیر سکته، نارسایی قلبی، نارسایی مزمن کلیوی و بیماری های این چنینی شود. اما محققین کشف کرده اند که ترکیب آسپرین مانند قوی و فعالی در قهوه ی سبز وجود دارد که اثر مثبتی را بر روی رگ های خونی می گذارد. بطوریکه از انباشته شدن پلاکت های خون جلوگیری می کند. در نتیجه ی آن سرخرگ های ما سخت نمی شوند و جریان خون در سرتاسر بدن بهبود بی نظیری خواهد داشت.

خواص قهوه سبز

سم زدایی یکی از خواص قهوه سبز است. این نوع قهوه کبد را عاری از سمومی نظیر کلسترل بد، چربی های غیر ضروری و سمومی از این قبیل می کند. زمانی که سموم موجود در کبد دفع شوند، عملکرد کبد بسیار بهبود می یابد که در نهایت متابولیسم و سلامتی کل بدن را ارتقا می دهد.به علت وجود کافئین، دانه های قهوه سبز برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید هستند. این دانه ها می توانند انرژی شما را افزایش داده و شما را در طی روز فعال و پر انرژی نگه دارد. همچنین قهوه ی سبز برای پوست بسیار مفید است.اسید کلروژنیک موجود در دانه های قهوه ی سبز می تواند اثر رادیکال های آزاد را تا ۱۰ برابر بیشتر از چای سبز کاهش دهد. زمانی که این دانه ها بو داده نشوند، برخی از عوامل دیگر آنتی اکسیدانی از خانواده ی پلی فنول ها نظیر اسید فرولیک در آن ها وجود دارد که از سرعت فرآیند پیری کاهش داده و به ما پوستی جوان می دهد.دانه های قهوه برای ارتقای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. به علت اثر بسیار قوی رادیکال های آزاد قوی در دانه ی قهوه سبز می تواند تمامی سموم و عوامل آسیب رسان را از بین ببرد. در نتیجه ی استفاده از قهوه ی سبز مشکلات پوستی نظیر آکنه بر طرف می شوند.همچنین دانه های قهوه سبز حاوی مقدار بالایی مواد فرار است چون بو داده نمی شود. اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) تئوفیلین، اپی گالوکتشین گالات و غیره ترکیباتی هستند که برای حفظ سلامتی پوست مفید و از بروز چین چروک های پوستی جلوگیری می کند.جدا از عوامل آنتی اکسیدانی، دانه ی قهوه ی سبز سرشار از اسید های چرب و استر ها نظیر اسید آراشیدونیک، اسید لینولئیک و اسید اولئیک است که برای پوست ما مغذی بوده و مرطوب کننده ی پوست است که از شل شدن، تغییر رنگ و دیگر آسیب های شدید پوستی جلوگیری می کند.ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در دانه های قهوه ی سبز یکی از بارزترین خواص قهوه سبز است که برای سلامتی مو بسیار مفید است. این ترکیبات به ما کمک می کند تا در برابر تمامی مواد سمی و مخرب مقابله کرده و موی ما قوی، سلامت و زیبا باقی بماند.آندروژنتیک آلوپسی یا ریزش موی زنانه را می توان با استفاده از خواص قهوه ی سبز درمان کرد. عصاره ی این لوبیا ها رشد مو را ارتقا داده و مو را ضخیم تر می کند که کمک شایانی به استحکام مو می کند. در کل دانه ی قهوه ی سبز ارزشمند است و اگر شما می خواهید که بدن و پوست و مویی سلامت داشته باشید، استفاده از قهوه ی سبز به شما توصیه می شود.مطالعات متعدد نشان داده است که کافئین می تواند سوخت و ساز بدن را از ۳ تا ۱۱٪ افزایش دهد. با این حال، ماده اصلی فعال، اسید کلرژنیک اسید است. برخی مطالعات انسانی نشان می دهد که این ماده می تواند جذب کربوهیدرات را در دستگاه گوارش کاهش دهد، که باعث کاهش قند خون و ترشح انسولین می شود. اگر این مطلب درست باشد، مصرف قهوه سبز مانند داشتن رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین است. مطالعات دیگری (بر موش های آزمایشگاهی) نشان داده اند که اسید کلروژنیک می تواند وزن بدن را کاهش دهد، چربی جذب شده از رژیم غذایی را کاهش دهد، چربی ذخیره شده در کبد را کاهش دهد عملکرد چربی سوزی هورمون ادیپونکتین را بهبود بخشد. علاوه بر این نشان داده شده است که اسید کلرژنیک به طور چشمگیری میزان کلسترول و تری گلیسیرید را در موش های صحرایی بهبود می بخشد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.