; قرص ریلایف ؛ عکس و دلیل ممنوعیت قرص ریلایف تقلبی و اصل در بارداری مرزپفین دارد؟
قرص تاوانکس ؛ برای کرونا خوبه و برای عفونت گلو و طریقه مصرف

قرص تاوانکس ؛ برای کرونا خوبه و برای عفونت گلو و طریقه مصرف

قرص تاوانکس قرص تاوانکس ؛ برای کرونا خوبه و برای عفونت گلو و طریقه مصرف همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد …

نشستن چهار زانو ؛ طرز و نحوه و آموزش نشستن چهار زانو یعنی چه

نشستن چهار زانو ؛ طرز و نحوه و آموزش نشستن چهار زانو یعنی چه

نشستن چهار زانو نشستن چهار زانو ؛ طرز و نحوه و آموزش نشستن چهار زانو یعنی چه همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این …

کپسول چرک خشک کن ؛ گلو و گوش و دندان سفکسیم و سفالکسین

کپسول چرک خشک کن ؛ گلو و گوش و دندان سفکسیم و سفالکسین

کپسول چرک خشک کن کپسول چرک خشک کن ؛ گلو و گوش و دندان سفکسیم و سفالکسین همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این …

قرص ریلایف

قرص ریلایف ؛ عکس و دلیل ممنوعیت قرص ریلایف تقلبی و اصل در بارداری مرزپفین دارد؟

قرص ریلایف ؛ عکس و دلیل ممنوعیت قرص ریلایف تقلبی و اصل در بارداری مرزپفین دارد؟ همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص ریلایف

قرص ریلایف یک مسکن بسیار قوی است ریلایف یک مسکن قوی است برای دندان درد و دردهای میگرنی تجویز می شود . ریلایف ( relife ) ساخت کشور آمریکا است که در هر بسته حاوی ده عدد قرص می باشد.اکثر ما در تحمل دردها بسیار کم تحمل هستیم و به دنبال قوی ترین مسکنها برای بهبود درد خود آن هم با تجویز خودمان می گردیم تا از شر آن درد نجات پیدا کنیم. یکی از این مسکن های قوی برای دندان درد و دردهای میگرنی مورد استفاده عموم قرص ریلایف است

موارد مصرف قرص ریلایف

موارد مصرف قرص ریلایف relief شامل موارد زیر می باشد: ریلایف relief ضد میگرن, سردرد و تب بر می باشد. در تسکین درد دندان و نقرس نیز از قرص های ریلایف استفاده می شود. – ضد میگرن و سردرد – تب بر – دندادن درد – نقرس

منع مصرف قرص ریلایف

– عدم استفاده در بیمارانی که از ناراحتی کبدی و کلیوی رنج می برند, مگر اینکه پزشک متخصص تجویز کند – عدم استفاده در کودکانی که سنشان کمتر از دوازده سال است – عدم استفاده در بانوان باردار و خانمهایی که بچه شیر می دهند – عدم استفاده در اشخاصی که دچار فشار خون بالا هستند – عدم استفاده در بیمارانی که مشکل قلبی عروقی دارند – عدم استفاده در اشخاصی که مشکل پرکاری تیروئید دارند – عدم استفاده در اشخاصی که صرع دارند.

عوارض جانبی قرص ریلایف

اگر از قرص ریلایف استفاده می کنید در صورت مشاهده علائم زیر از ادامه مصرف خودداری کنید: – اگر پوستتان دچار خارش شد – اگر در عملکرد دستگاه گوارشتان اختلال به وجود آمد – اگر دچار اختلالات روده ای شدید – اگر سردرد و سرگیجه به سراغتان آمد – اگر حس کردید بی دلیل عصبانی می شوید – اگر حس کردید گوشتان وزوز می کند – اگر بی خوابی به سراغتان آمد – اگر مشکل تاری دید, ضعف, زردی و خواب آلودگی گریبان گیرتان شد بعد از قطع مصرف دارو علائمتان را با پزشک در میان بگذارید و برای رفع مشکلتان و ادامه مصرف ریلایف از او مشورت بگیرید.

قرص ریلایف و آسیب کبدی

مقدار مصرف زیاد توصیه نمی‌شود ممکن است باعث آسیب کبدی گردد. بیماران مبتلا به بیماری کبد و کلیه باید تحت نظارت پزشک این دارو را مصرف نمایند

قرص ریلایف و بارداری

ایمنی از قرص‌های امداد رسانی یا relief در دوران بارداری و شیردهی ثابت نشده است قرص relief به کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود.

نحوه مصرف قرص ریلایف

مقدار و دستورالعمل ها برای استفاده: بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال : یک قرص هر ۸ ساعت در صورت لزوم. و یا با نظر پزشک استفاده شود. این مسکن بسیار قوی شبیه به یک قرص کاملا معمولی مثل استامینوفن می باشد که خیلی قوی تر است. پس به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که دچار هر دردی هستید از این دارو استفاده نمایید تا به شکل کاملا معجزه آسایی سردردتان به پایان برسد.

هشدار در مورد مصرف قرص ریلایف

بیماران مبتلا به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، هیپرتیروئیدی و صرع و موارد اختلال عملکرد شدید کبد از استفاده ریلایف اجتناب کنند و یا استفاده با احتیاط در بیماران تحت بیهوشی با cyclopropane، هالوتان و دیگر هالوژنه به عنوان بی‌حس کننده در صورتی که به هر یک از مواد تشکیل دهنده حساسیت دارید استفاده نکنید. در صورتی که هنگام استفاده هر یک از موارد زیر را مشاهده کردید از مصرف ریلایف خودداری نمایید. خارش پوست ، اختلالات دستگاه گوارش، اختلالات روده‌ای، سردرد، سرگیجه، عصبانیت، خارش، وزوز گوش، بی‌خوابی، تاری دید و سایر واکنش‌های چشمی، ضعف، زردی، سطوح بالای ترانس، خواب آلودگی این دارو می تواند اعتیاد آور و در دوز های بالا کشنده باشد.

قطع مصرف قرص ریلایف

بعد از قطع مصرف دارو علائمتان را با پزشک در میان بگذارید و برای رفع مشکلتان و ادامه مصرف ریلایف از او مشورت بگیرید.

سردرد میگرنی

سردرد میگرنی یکی از شایع ترین انواع سردردها می باشد. برخی اوقات درد در قسمت پیشانی، اطراف چشم و یا در پشت سر دیده می شود، ولی معمولا درد میگرن در یک طرف سر است.هنگامی که سیستم عصبی، سیستم عروقی و جابجایی مواد شیمیایی در مغز با هم تداخل می کنند، سردرد میگرنی بروز می کند.بیشتر حملات میگرن با سردرد همراه است. – سردرد میگرنی معمولا در یک شقیقه همراه با درد شدید و ضربان دار می باشد. برخی اوقات درد در پیشانی، اطراف چشم و یا در پشت سر قرار دارد. ولی معمولا درد در یک طرف سر قرار دارد، گرچه در یک سوم موارد، درد در هر دو طرف سر قرار دارد. – به طور کلی هنگامی که از بی خوابی رنج می برید، سردرد میگرنی شروع می شود. – معمولا سردرد میگرنی در اثر فعالیت های روزانه از قبیل: بالا رفتن از پله، تشدید می شود. – تهوع و استفرغ، اسهال، رنگ پریدگی صورت، سرد شدن دست و پا و حساسیت به نور و صدا در میگرن وجود دارد.

انواع سردرد میگرنی

۱- هاله میگرن: حدود ۲۰ درصد سردردهای میگرنی وابسته به هاله می باشند. این نوع میگرن می تواند باعث تغییرات بینایی، حرکتی و احساسی شود. هاله های میگرنی عبارتند از: نور، صدا، توهم، طعم و بوی غیرطبیعی که باعث ایجاد سردرد می شوند. بیشترین نورهای ایجادکننده میگرن عبارتند از: نور چشمک زن، نور زیاد، نور نامنظم و نور موج‌دار. همراه این نوع سردرد، سوزن سوزن شدن دست و یا اطراف دهان و بینی در یک طرف بدن شایع است. بعد از گذشت ۲۴ ساعت از حمله میگرن، فرد ممکن است احساس کمبود انرژی و سردرد خفیف همراه با حساسیت به نور و صدا داشته باشد. ۲- میگرن ورتبروباسیلار (Vertebrobasilar): توسط اختلال عملکرد در ساقه مغز بوجود می آید. ساقه مغز، پایین ترین قسمت مغز است که مسئول فعالیت های خودکار می باشد. علائم این میگرن شامل غش کردن، سرگیجه و تاری دید است. ۳- میگرن مربوط به فلج نیمه بدن (Hemiplegic): دارای علائم: فلج و یا ضعف در یک طرف بدن و علائمی شبیه سکته مغزی می باشد. فلج و یا ضعف موقتی می باشد، اما گاهی برای چند روز ادامه دارد. ۴- میگرن چشمی ( Ocular) : یک نوع میگرن نادر است. حملات تکراری کاهش جزئی بینایی و یا نابینایی کامل در یک چشم که کمتر از یک ساعت باقی می ماند و می تواند با سردرد همراه باشد. نابینایی غیرقابل برگشت از عوارض این میگرن می باشد.

درمان سردرد میگرنی

– با استفاده از کمپرس سرد، بیوفیدبک و روش های تمدد اعصاب می توان حملات میگرنی را متوقف کرد. – خوابیدن یکی از بهترین درمان های میگرن می باشد. – طب سوزنی نیز مفید است.

مسکن ژلوفن

ژلوفن به صورت کپسول نرم ژلاتینی است از دسته داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می‌باشد و در موارد زیر قابل استفاده است: کاهش موقت درد ناشی از سرماخوردگی، دندان درد، درد عضلانی، سردرد (مثل میگرن)، آرتریت روماتوئید، درد قاعدگی و کاهش تب. مسکن‌های دیگر مانند ایبوپروفن، مفنامیک اسید و … نیز همانند ژلوفن عمل می‌کنند. این دسته از داروها می‌توانند ایجاد زخم معده کنند، بنابراین افرادی که دارای مشکل زخم معده هستند از مصرف این داروها باید خودداری کنند. همچنین مصرف ژلوفن در سه ماه اول دوران بارداری مجاز است، ولی در سه ماه آخر بارداری که جزء گروه پرخطر است، مصرف آن ممنوع است. مصرف این داروها باید در کوتاه‌مدت صورت گیرد و در بلند مدت نباید از این داروها استفاده کرد.

مسکن ایبوپروفن

قرص‌های ۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن، بدون نسخه پزشک قابل تهیه است، اما قرص‌های ۴۰۰ میلی گرم توسط پزشک تجویز می‌شود. ایبوپروفن از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی است. این دارو یک داروی ضد درد غیر مخدر برای دردهای خفیف تا متوسط، نظیر سردرد، درد عادت ماهانه و حملات نقرس است. به علت داشتن خواص التهابی، این دارو در درمان بیمارهای روماتیسمی مثل آرتریت روماتوئید و دیگر مشکلات التهابی غیر روماتیسمی مثل آسیب‌های حین ورزش (پیچ خوردگی‌ها و رگ به رگ شدن‌ها)، بورسیت ها، تاندونیت ها (التهاب تاندون)، و استئوآرتریت (آرتروز) بسیار مفید است. ایبوپروفن تب را نیز کاهش می‌دهد.

دندان درد

سر‌وکله‌ی درمان‌های طبیعی دندان درد از زمانی پیدا شد که اولین انسان‌ غارنشین دچار پوسیدگی دندان شد. سه دلیل استفاده از این درمان‌ها علی‌رغم در اختیار بودن امکانات مدرن پزشکی عبارت است از: ۱. ترس از دندان‌پزشکی: مردم از نشستن روی صندلی دندان‌پزشکی خودداری می‌کنند زیرا از درد حین درمان و از هزینه‌های گزاف آن می‌ترسند. ۲. اعتقاد به درمان‌های طبیعی: برخی از مردم درمان‌های طبیعی را به انواع مدرن آن ترجیح می‌دهند. ۳. کمبود وقت: در دنیای پرمشغله‌ی امروز مردم نمی‌خواهند برای رفتن به مطب وقت اضافه‌ای در نظر بگیرند. مشکلی که درباره‌ی تمام موارد بالا وجود دارد این است که هرچه دیرتر برای درمان اقدام کنید، مشکل دندان‌تان هم شدت پیدا خواهد کرد.

درمان خانگی دندان درد

میخک درمان سنتی برای بی‌حس کردن اعصاب است؛ اوژنول (ترکیب شیمایی اصلی میخک) یک بی‌حس کننده‌ی طبیعی است. نحوه‌ی استفاده: یک یا دو قطره از روغن میخک را روی پنبه بریزید و روی دندانی که درد می‌کند بگذارید. در شرایط حاد می‌توانید از میخک پودر‌شده یا تکه‌های پودر نشده‌‌ی میخک هم استفاده کنید. میخک را کمی بجوید تا روغنش بیرون بیاید و حداکثر تا نیم ساعت روی دندانی که درد می‌کند نگاه دارید تا درد فروکش کند. احتیاط: نباید این روغن را مستقیما در دهان‌تان بریزید. ریختن مستقیم روغن میخک می‌تواند لثه‌ی حساس را تحریک و درد بیشتری ایجاد کند. همچنین مراقب باشید روغن روی زبان‌ یا سایر بخش‌های دهان‌تان نریزد.هر دوی این مواد دارای مسکن هستند و می‌توانید از آنها به صورت جداگانه نیز استفاده کنید. کپسایسین (capsaicin) موجود در این دو ادویه راه رسیدن پیام درد به مغز را مسدود می‌کند. نحوه‌ی استفاده:‌ هر یک از این مواد را در اندازه‌های مساوی با هم مخلوط کنید سپس مقدار کافی آب به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر درآید. یک گلوله‌ی پنبه‌ای درست کنید و آن را در این ماده بغلتانید و تا زمانی که درد فروکش کند یا دیگر نتوانید سوزش آن را تحمل کنید روی دندانی که درد می‌کند نگه دارید. احتیاط:‌ سعی کنید این مخلوط با لثه و زبان‌تان تماس پیدا نکند.

درمان دندان درد با یخ

یک تکه یخ کوچک را در پلاستیک و سپس داخل پارچه‌ای نازک بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید تا درد فروکش کند. همچنین می‌توانید از کیسه‌های یخ طبی روی گونه‌تان در جایی نزدیک به دندانی که درد می‌کند استفاده‌کنید. همچنین بر اساس داستان‌های قدیمی اگر دست‌تان را با یخ ماساژ دهید دندان دردتان کم می‌شود. زمانی که اعصاب دست پیام سرما را به مغز برسانند ممکن است بر پیام درد پیشی بگیرند. کافی است یک تکه یخ را در پارچه‌ی نازکی بپیچید و روی ناحیه گوشتیِ بین انگشت شست و انگشت اشاره بمالید.

درمان دندان درد با سیر

سیر مانند یک آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند و جلوی رشد باکتری‌هایی را که به دندان حمله کرده‌ا‌ند می‌گیرد. نحوه‌ی استفاده: برای تسکین درد دندان به دو روش می‌توان از سیر استفاده کرد. اول اینکه می‌توانید یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار بدهید. راه دوم این است که یکی دو حبه سیر را بجوید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید. احتیاط: استفاده از سیر مانند تمام روش‌های دیگر این مقاله موقتی است. علاوه بر اینکه زمانی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشد (برای مثال ناشی از آنژین یا نشانگان‌ مفصل‌ گیجگاهی‌ فکی) سیر نمی‌تواند درد را حتی به‌طور موقت کاهش بدهد. به‌علاوه مصرف سیر یکی از دلایل بوی بد دهان است.

درمان دندان درد با آب نمک گرم

این ماده می‌تواند فرآیند پوسیدگی دندان را کندتر کند و از دندان درد بکاهد. آب نمک گرم باعث می‌شود آب اضافی موجود در بافت‌ها خارج شود. برای اینکار به یک پیمانه آب گرم و یک دوم قاشق چایخوری نمک دریایی نیاز دارید. نمک و آب را در یک ظرف ترکیب کنید و به مدت یک دقیقه در دهان نگه دارید. اینکار را در طول روز بارها تکرار کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.