; قرص اکوفن ؛ عوارض و مدت زمان مصرف و قیمت قرص اکوفان در داروخانه و نازایی برای ریش
کپسول اسلیم مکس ؛ طریقه مصرف و چند کیلو لاغری با اسلیم مکس قبل از غذا

کپسول اسلیم مکس ؛ طریقه مصرف و چند کیلو لاغری با اسلیم مکس قبل از غذا

کپسول اسلیم مکس کپسول اسلیم مکس ؛ طریقه مصرف و چند کیلو لاغری با اسلیم مکس قبل از غذا همگی در سایت فال و خواب . …

خستگی چشم و چگونه خستگی چشم را از بین ببریم هنگام مطالعه و سردرد

خستگی چشم و چگونه خستگی چشم را از بین ببریم هنگام مطالعه و سردرد

خستگی چشم خستگی چشم ؛ چگونه خستگی چشم را از بین ببریم هنگام مطالعه و سردرد همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

قرص پاراستامول ؛ برای چی خوب است و در بارداری و تفاوت پاراستامول و استامینوفن

قرص پاراستامول ؛ برای چی خوب است و در بارداری و تفاوت پاراستامول و استامینوفن

قرص پاراستامول قرص پاراستامول ؛ برای چی خوب است و در بارداری و تفاوت پاراستامول و استامینوفن همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این …

قرص اکوفن

قرص اکوفن ؛ عوارض و مدت زمان مصرف و قیمت قرص اکوفان در داروخانه و نازایی برای ریش

قرص اکوفن ؛ عوارض و مدت زمان مصرف و قیمت قرص اکوفان در داروخانه و نازایی برای ریش همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص اکوفن

قرص اکوفن با نام علمی Ecophane نوعی مکمل رژیمی – غذایی است که برای افرادی با کمبود ویتامین گروه ب و افرادی که دچار ریزش مو هستند می‌تواند مناسب باشد. اندازه محصول ۶۰ قرص است که در فرانسه ساخته می شود و دو سال تاریخ انقضا دارد. کد بهداشتی دارو ۵۶۵۰۱۹۰۳۵۵۶۳۱۹۴۰ است. اغلب، ما نمی توانیم تمام مواد مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی تأمین کنیم. در این گونه موارد از انواع قرص برای رشد مو استفاده می شود. فرمولاسیون قرص های رشد مو و تقویت مو به صورتی است که مواد مورد نیاز برای رشد مو را تأمین کنند. به طور مثال اثر زینک برای ریزش مو و توقف آن تأیید شده است که باید با مواد دیگری نظیر ویتامین B به مصرف بدن برسند تا تاثر گزاریشان بالا برود.. این قرص ها توسط پزشک متخصص مو و پزشک متخصص پوست و مو تجویز می شود و طبیعتاً می تواند به کاهش ریزش مو و تقویت تارهای مو و افزایش روند رشد مو کمک نموده و در کنار آن سبب بهبود وضعیت پوست و ناخن ها نیز شود.

قرص اکوفن و ریزش مو

همانطور که می دانید ریزش مو اصولا یکی از مشکلاتی است که خیلی‌ها با آن درگیر هستند و برای قطع آن ممکن است رو به هر روشی بیاورند.♥ یکی از درمان‌هایی که برای پیشگیری و کند کردن روند ریزش مو به کار می‌رود درمان دارویی آن توسط قرص اکوفن می‌باشد. اگر اولین بار است نام این دارو را شنیده‌اید و یا قصد مصرف آن را دارید بهتر است با آن آشنایی کافی داشته باشید.عوامل مختلفی در سفید شدن و ریزش موها دخیل هستند. به طور کلی می‌توان گفت حالات روحی و عاطفی مانند ترس، استرس، مصرف کافئین و الکل، استعمال سیگار (سبب نرسیدن خون به فولیکول مو می‌شود)، اختلالات هورمونی (که در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است) و سابقه ارثی و خانوادگی از عوامل تاثیرگذار در ریزش و سفیدی مو‌ها محسوب می‌شوند.

ترکیبات قرص اکوفن

ویتامین B5: افزایش استحکام مو و جلوگیری از ریزش مو ویتامین B6: جذب سیستین در مو ویتامین B8: تقویت مو و ناخن ویتامین PP: کمک به رشد مو زینک: ساخت سیستین که یکی از مواد اساسی مو می‌باشد. منیزیم: ترکیب روی و منیزیم که برای ناخن‌های شکننده و ضعیف مفید است. اسپیرولین: حاوی مواد مغذی فراوان با کالری پایین و حجم کم که باعث بهبود جذب آهن و سلامتی موها می‌شود.ویتامین های B کمپلکس برای تنظیم متابولیسم و حفظ سیستم اعصاب مرکزی اهمیت دارند. همچنین این ویتامین ها برای سلامت پوست و مو ضروری هستند. برخی متخصصین تغذیه ادعا می کنند که برخی از ویتامین های پرکاربردتر گروه B مانند ویتامین B-۱۲ می تواند به استحکام و حالت پذیری مو کمک کند.ویتامین B-complex شامل ویتامین B۱ (تیامین)، B۲ (ریبوفلاوین)، B۳ (نیاسین)، B۵ (پانتوتنیک اسید)، B۶ (پایریدوکسین)، B۷ (بیوتین)، B۹ (فولات) و B۱۲| (کوبالامین) می باشد. ویتامین ها باید ابتدا از طریق مواد غذایی جذب شوند. مواد غذایی حاوی ویتامین ب– کمپلکس شامل دانه ها، سبزیجاتی نظیر هویج، گل کلم و سبزیجات با برگ های سبز تیره، جگر گوساله و آبزیان، تخم مرغ، سویا، آجیل، حبوبات و آووکادو می باشند. ویتامین B۱۲ در فرآورده های لبنی و حیوانی یافت می شود. در صورتی که کمبود ویتامین B در بدن شما شدید بود، می توانید از قرص های حاوی این ویتامین نظیر اکوفن، فیناستراید و ماینوکسیدیل استفاده نمایید.● درمان ریزش مو ● تحریک کننده ی رشد مو و ناخن ● غنی شده با پروتئین و ویتامین های مختلف ● افزایش مقاومت مو و ریشه ی مو ● بهبود جذب موثر آهن در بدن ● با افزایش ساخت کراتین موجب تقویت رشد مو و ناخن شده ● شامل پروتئین هیدرولیز شده ی گندم از قرص آکوفن که به اشکال مختلفی چون پودر ، قرص و شامپو وجود دارد ، جهت تقویت مو و ناخن به صورت مؤثر استفاده می شود . بهتر است مصرف این قرص با مشورت پزشک انجام شود ، نتایج حاصل از مصرف این دارو با توجه به دوز مصرف شدن از آن بعد از دو ماه نمایان خواهد شد . داروی آکوفن ، در درمان ریزش موی ارثی و ریزش مو در اثر برخی بیماری های خاص بی تاثیر است .

قرص اکوفن چیست

قرص اکوفن (Ecophane) نوعی مکمل رژیمی – غذایی بوده که برای افرادی که از کمبود ویتامین‌های گروه ب رنج می‌برند می‌تواند مناسب باشد همچنین تأثیر این دارو بر عدم ریزش و تقویت مو انکارناپذیر است. اکوفن یکی از انواع داروهای تقویت کننده مو و ناخن است و در رشد مو و ناخن تأثیر بسزایی دارد و به بهبود جذب آهن در بدن کمک می‌کند.

نحوه و طریق مصرف قرص اکوفن

میزان مصرف این دارو طور معمول برای بزرگسالان به صورت روزی دو عدد قرص بعد از نهار و شام همراه با یک لیوان آب و برای کودکان به صورت روزی یک عدد همراه با یک لیوان آب می‌باشد. توجه: افرادی که دچار ریزش مو هستند باید تا حد امکان از استرس دوری کنند چراکه باعث تشدید این عارضه می‌شود.

نکاتی در مورد قرص اکوفن

توجه کنید که در صورت بروز هرگونه حساسیت مصرف قرص اکوفن باید قطع گردد. در صورت سابقه بیماری گوارشی همراه با غذا مصرف شود و یا با پزشک معالج مشورت گردد. در محل خشک و زیر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

قرص اکوفن و مو

یکی از دلایل نسبتا مهم ریزش موی سر کمبودهای تغذیه ای می باشد.تامین این کمبودها از راههای مختلفی امکانپذیر بوده که از آن جمله میتوان به رژیم غذایی مناسب و حاوی عناصر ومینرالهای مورد نیاز بدن اشاره نمود.امروزه با وجود اشکالات فروان در نوع تغیه ،نحوه تغذیه و…که از شرایط خاص زندگیهای مدرن و امروزی منجمله شرایط اجتماعی ،فرهنگی وعموما اقتصادی و…ناشی میشود،سعی بر آنست که از موادی که بمنظور تامین این عناصر مورد نیاز بدن ،از جمله مو؛بصورت مصنوعی و با عنوان محصولات طبیعی!(که این روزها بیشتر مد شده)سنتز وساخته میشود ،بهره گرفته شود.البته شرایط زمانی ،اکنون اقتضا میکندکه از مصرف این پروداکتها بی نصیب نمانیم. *اما داروی اکوفن که این روزها سر وصدای زیادی بپا کرده است، تولیدی شرکت بایورگا و مشتمل برفرمولی است که تا حد امکان کمبود مینرالهای موثر بر ریزش مو را جبران نماید. اهم ترکیبات این داروشامل موارد ذیل می باشد:پروتیین گندم وکنجد،اسید آمینه سیستین،مالتو دکسترین،سیترات منیزیوم،فسفات کلسیم،سیترات روی، ویتامینهای ب کمپلکس ، ویتامین ای و بیوتین.

نکاتی در مورد مصرف قرص اکوفن

در صورت بروز هرگونه حساسیت مصرف قرص اکوفن باید قطع گردد. در صورت سابقه بیماری گوارشی همراه با غذا مصرف شود و یا با پزشک معالج مشورت گردد. در محل خشک و زیر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

عوارض جانبی قرص اکوفن

*درد قفسه سینه،تنفس کوتاه، خستگی و بی حالی غیر معمول، زردی چشم، آنمی(کم خونی)، گلودرد یا تب یا لرزوزخمهای دهانی از جمله عوارض جانبی مصرف سولفات روی بوده که باید به پزشک مراجعه کرد.درد شکم وناراحتی معده نیز از دیگر عوارض آنست که از اهمیت کمتری برخورداراست.

درمان ریزش مو با قرص اکوفن

شرکت سازنده بایول-بایورگا (Bailleul Biorga) کشور فرانسه قرص اکوفان محصولی شناخته شده برای درمان ریزش مو که با داشتن کراتین به عنوان محرکی برای رشد مو و ناخن نیز عمل می کند.داروی اکوفن (به انگلیسی: Ecophane) برای افرادی که از کمبود ویتامین‌های گروه ب رنج می‌برند می‌تواند مناسب باشد همچنین تأثیر آن بر عدم ریزش و تقویت مو انکار ناپذیر است

موارد مصرف قرص اکوفن

– کمک به درمان ریزش مو – محرک رشد مو و ناخن – غنی از پروتئین، ویتامین های (B8, B6, B5, PP) و املاح (زینک ۱۵mg و منیزیم) – بهبود جذب آهن در بدن – افزایش مقاومت مو، ناخن و تقویت ریشه مو – کم کالری، فاقد قند و نمک – ۱۰۰% گیاهی و بدون عوارض جانبی – حاوی پروتئین هیدرولیز شده گندم (غنی از سیستین و متیونین) – تقویت کننده رشد مو و ناخن با افزایش ساخت کراتین

خواص قرص اکوفن

تقویت کننده ریشه مو و کمک به درمان ریزش مو محرک رشد مو و ناخن منبعی سرشار از ویتامین‌های گروه ب (ب۶ و ب۵ و ب۸) بهبود جذب آهن در بدن افزایش مقاومت مو، ناخن و تقویت ریشه مو کم کالری، فاقد قند و نمک داروی کاملاً گیاهی اکو فن یکی از انواع داروهای تقویت کننده مو و ناخن است و رشد مو و ناخن تأثیر بسزایی دارد.

عوارض قرص اکوفن

در صورت مصرف نرمال این دارو عوارض آنچنانی ندارد. این دارو بعنوان مکمل می‌باشد از مصرف طولانی مدت آن پرهیز کنید. – زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. – در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید. – مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.در صورت مصرف زیاد این دارو برای آقایان باعث کاهش اسپرم واختلال در سالم بودن اسپرم آنان میگردد که عوارض بسیار بدی برای آقاین دارد وبهتر است بجای استفاده از قرص اکوفن در مورد آقایان از شامپو اکوفن استفاده کنند. سفیدی و ریزش مو‌ها یکی از مشکلات عمده افراد به شمار می‌رود البته با افزایش سن احتمال سفید شدن و ریزش مو‌ها بیشتر می‌شود؛ در این جا راهکارهایی پیشنهاد می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توان این روند را به تاخیر انداخت. حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در خصوص عوامل موثر در ریزش و سفیدی مو‌ها بیان کرد: حالات روحی و عاطفی مانند ترس، استرس، مصرف کافئین و الکل، استعمال سیگار (سبب نرسیدن خون به فولیکول مو می‌شود)، اختلالات هورمونی (که در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است) و سابقه ارثی و خانوادگی از عوامل تاثیرگذار در ریزش و سفیدی مو‌ها محسوب می‌شوند. وی اظهار کرد: رعایت نکردن بهداشت و شستشوی مرتب موها، استرس‌های شغلی، کم خونی (این عارضه بیشتر در زنان دیده می‌شود)، کاهش زینک، مواد آلی، روی و گروه ویتامین‌های A و B در اثر زایمان، استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو (که باعث آسیب به بافت مو و موخوره می‌شود)، مصرف بیش از حد رنگ مو، ژل و تافت‌های شیمیایی نیز ریزش و سفیدی مو‌ها را به همراه دارند. این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: افراد به منظور تقویت موهای خود باید کف سرشان را با روغن‌های بادام، زیتون، کَرچَک و نارگیل ماساژ دهند. همچنین اشخاصی که دچار موخوره هستند باید موهای خود را کوتاه کنند. عظمایی تاکید کرد: مصرف ژل کتیرای طبیعی برای تقویت مو‌ها ضروری است. همچنین شانه کردن مو‌ها با شانه‌های چوبی دندانه درشت توصیه می‌شود. وی تصریح کرد: ماساژ کف سر توسط خمیر تخم شنبلیله علاوه بر اینکه سبب قطع ریزش مو می‌شود، محرک رویش مو نیز است. همچنین قرار دادن آب پیاز به مدت ۳۰ دقیقه بر روی کف سر در افرادی که از سفیدی و ریزش مو رنج می‌برند، ضروری است. این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: ماساژ کف سر با ژل آلوئه ورا و نوشیدن شربت آلوئه ورا به صورت ناشتا سبب تقویت ریشه مو می‌شود. همچنین ماساژ کف سر به وسیله خمیر قرص کمر، سدر و مورد در اشخاصی که دچار سفیدی و ریزش مو هستند، مفید است. عظمایی گیاه گزنه را در رفع ریزش مو موثر دانست و اظهار کرد: این گیاه محرک رویش مو نیز است. ماساژ موضعی کف سر با گل سرشور و حنا از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و محکم شدن ریشه مو می‌شود. وی عنوان کرد: ماساژ کف سر با سیر نیز سبب افزایش خون‌رسانی به فولیکول مو و رفع چربی کف سر می‌شود. از جمله موادی که باعث تقویت، تغذیه و محرک رشد مو بوده و موجب افزایش خون رسانی به فولیکول مو می‌شود، می‌توان به آرد نخود خام، بابونه، سبوس برنج (به دلیل دارا بودن گروه ویتامین‌های B و E)، بابونه، رزماری، گل ختمی و پرسیاوشان اشاره کرد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.