; نشستن در سرکه ؛ سفید و آب در بارداری برای عفونت واژن با جوش شیرین - فال و خواب
سلول بنیادی ؛ کاربرد سلول های بنیادی و قرص سلول های بنیادی مغز استخوان

سلول بنیادی ؛ کاربرد سلول های بنیادی و قرص سلول های بنیادی مغز استخوان

سلول بنیادی سلول بنیادی ؛ کاربرد سلول های بنیادی و قرص سلول های بنیادی مغز استخوان همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

قرص جویدنی دایمتیکون ؛ آیا باعث اسهال میشود و لاغری در بارداری

قرص جویدنی دایمتیکون ؛ آیا باعث اسهال میشود و لاغری در بارداری

قرص جویدنی دایمتیکون قرص جویدنی دایمتیکون ؛ آیا باعث اسهال میشود و لاغری در بارداری همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد …

چربی سوز گیاهی ؛ بهترین قرص چربی سوز گیاهی و خانگی دکتر کرمانی

چربی سوز گیاهی ؛ بهترین قرص چربی سوز گیاهی و خانگی دکتر کرمانی

چربی سوز گیاهی چربی سوز گیاهی ؛ بهترین قرص چربی سوز گیاهی و خانگی دکتر کرمانی همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

نشستن در سرکه

نشستن در سرکه ؛ سفید و آب در بارداری برای عفونت واژن با جوش شیرین

نشستن در سرکه ؛ سفید و آب در بارداری برای عفونت واژن با جوش شیرین همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد نشستن در سرکه

نشستن در سرکه یک نوع ضد عفونی کردن خود است.دقت داشته باشید که نشستن در آب سرکه هیچ مشکلی ندارد به شرط آنکه عفونت شما از نوع باکتریال باشد، اگر عفونت شما قارچی باشد، عفونت بدتر خواهد شد. در کل نشستن در سرکه و جوش شیرین ممنوعیتی ندارد به شرط آنگه دقیق مشخص شود عفونت از چه نوعی است. در ضمن از قرص های خوراکی برای درمان عفونت با تجویز پزشک می توانید مصرف کنید.

عفونت واژن یا عفونت قارچی

عفونت واژن یا عفونت قارچی واژن چیز عجیبی نیست و زیاد در زنان دیده می شود.♥ عفونت قارچی به طور کلی توسط کاندیدا آلبیکانس بوجود می آید. این نوع عفونت در زنان شایع است اما ممکن است بر مردان هم تاثیر بگذارد. قارچ در دستگاه گوارش، دستگاه تناسلی و گلو دیده می‌شود و در شرایط عادی، مضر نیست، اما رشد کنترل نشده‌ی آن منجر به بروز چندین مشکل بهداشتی می‌شود. دو نوع میکروب به‌طور طبیعی در واژن زنان همواره وجود دارد. یک دسته از این میکروب‌های دفاعی (غیر بیماری زا) از دستگاه تناسلی در برابر عفونت‌های بیماری‌زا هستند و دسته دیگر میکروب‌هایی‌ که در حالت عادی در بدن زندگی می‌کنند و در صورتی که میکروب‌های دفاعی کار خود را درست انجام دهند، موجب بیماری نمی‌شوند. اما همین میکروب‌ها در صورت ضعیف یا کم شدن میکروب‌های دفاعی، ایجاد بیماری می‌کنند. مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک توسط خانم‌هایی که مبتلا به یک بیماری عفونی ساده مثل سرماخوردگی هستند باعث می‌شود میکروب‌های غیر بیماری‌زای بدن‌شان از بین ‌برود و زمینه ابتلا به عفونت واژن (واژینیت) فراهم شود. دسته‌ای از میکروب‌های بیماری‌زا هم در بدن همسر بیماران وجود دارند و با وجود اینکه در بدن مرد، تولید بیماری یا علامت خاصی نمی‌کنند، ولی پس از انتقال به بدن زن بیماری‌زا می‌شوند، به همین دلیل در بعضی از انواع عفونت‌ها، برای زوجین به طور همزمان دارو داده می‌شوند.

علل عفونت ادراری

آیا می دانید که علت بروز عفونت ادراری چیست؟ عامل اصلی هر دو نوع عفونت مذکور اشرشیا کولی (اشرشیا کولی، نوعی باکتری گرم منفی از خانواده انتروباکتریاسه ‌است که بطور شایع در روده جانوران خونگرم وجود دارد) است که به‌طور معمول از طریق مجرای خروجی مثانه وارد آن می‌شود. (اعتقاد بر این است که این باکتری معمولاً از روده به مجرای خروجی مثانه منتقل می‌شود، و خطر این مسئله در زنان به علت آناتومی آن‌ها بیشتر است.) با این حال ندرتاً باکتری‌های دیگر، ویروس‌ها یا قارچ نیز ممکن است موجب آن شوند. عفونت‌های دستگاه ادراری معمولاً در زنان نسبت به مردان بیشتر رخ می‌دهد، به طوری که نیمی از زنان در طول زندگی خود حداقل به یک عفونت مبتلا می‌شوند. زیرا در زنان مجرای خروجی مثانه بسیار کوتاه‌تر بوده و به مقعد نزدیک‌تر است. عوامل دیگری که باعث عفونت ادراری می‌گردند شامل موارد زیر است: رابطه جنسی: در زنان جوان فعال از نظر جنسی، فعالیت جنسی علت ۷۵-۹۰٪ عفونت‌های مثانه است و خطر عفونت با تعداد دفعات آمیزش جنسی رابطه دارد. مصرف انواع خاص وسایل پیشگیری از بارداری: استفاده از اسپرم‌کش و دیافراگم برای پیشگیری از بارداری، جدای از تعداد دفعات آمیزش جنسی خطر ابتلا به UTI را افزایش می‌دهد. بعد از دوران یائسگی: بعد از دوران یائسگی، عفونت ادراری بدلیل کمبود استروژن ممکن است شدیدتر شود. سوند ادراری: سوند ادراری خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری را افزایش می‌دهد. سابقه خانوادگی دیابت: دیابت و سایر بیماری‌ها می‌توانند باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن شده و در نتیجه باعث خطر عفونت‌های ادراری می‌شود. ختنه نشده بودن: در میان کودکان، شیوع عفونت‌های دستگاه ادراری در پسران ختنه نشده با سن کمتر از سه ماه بیشترین میزان بوده و سپس دختران کمتر از یک سال در رده دوم قرار دارند. داشتن پروستات بزرگ و سنگ کلیه: سنگ کلیه و یا پروستات بزرگ شده باعث حبس ادرار در مثانه و در نتیجه ابتلا به عفونت ادراری می‌شود.

علائم عفونت قارچی

علائم عفونت قارچی عبارتند از واژینیت (عفونت مهبل)، بیش‌فعالی، خارش مقعد، وحشت‌زدگی (یا حمله‌ی هراس)، التهاب و خارش در اطراف ناحیه‌ی آسیب‌دیده و غیره. ممکن است در نوزادان برفک (عفونت قارچی دهان) مشاهده شود. این عفونت همچنین می‌تواند در زیر لایه‌های پوست، زیر ناخن، ناحیه‌ی پایین شکم، سینه‌ها و اطراف دندان‌های مصنوعی ایجاد شود. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، استروئیدها، قرص‌های ضد بارداری، اختلالاتی نظیر دیابت و استرس و حاملگی می‌توانند شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت مخمر قرار دهند. برخی از عفونت‌های کشنده نیاز به داروهای مناسب دارند، اما اگر عفونت شدید نباشد و در مرحله‌ی اولیه‌اش باشد می‌توانید ان را با داروهای خانگی ساده درمان کنید.

نکاتی درباره درمان عفونت واژن

بایدها – منطقه‌ی واژن را خشک نگه دارید و آن را پس از استفاده از توالت به طور کامل تمیز کنید. – یوگا و مراقبه کنید. – پروبیوتیک‌ها را مصرف کنید. – مصرف قند و کافئین را کاهش دهید. – اگر عفونت‌تان شدید بود به پزشک مراجعه کنید. – لباس‌های گشاد، ترجیحا پنبه‌ای بپوشید، به طوری که اکسیژن به این قسمت از بدن برسد و گردش هوا حفظ شود. نبایدها – از مصرف صابون‌های قوی پرهیز کنید. – از رابطه‌ی جنسی قبل از این‌که عفونت ناپدید شود، پرهیز کنید. – از مصرف قرص‌های جلوگیری پرهیز کنید، زیرا ممکن است آسیب‌پذیری نسبت به عفونت قارچی را افزایش بدهند. – از طولانی حمام کردن پرهیز کنید چرا که محیط مرطوب به رشد قارچ کمک می‌کند. – از گرفتن دوش واژینال به طور مداوم پرهیز کنید.

اقداماتی برای عفونت دستگاه ادراری

تعدادی از اقداماتی که تأثیر آن‌ها بر دفعات بروز عفونت دستگاه ادراری به اثبات نرسیده عبارتند از استفاده از قرص‌ های ضدبارداری یا کاندوم ادرار کردن بلافاصله پس از مقاربت نوع لباس زیر مورد استفاده، شیوه‌های بهداشت شخصی پس از ادرار کردن و یا مدفوع کردن، و یا این که آیا فرد به‌طور معمول حمام می‌کند یا دوش می‌گیرد. به همین ترتیب با فقدان شواهد مربوط به اثر نگهداشتن ادرار، استفاده از نوار بهداشتی، و شستشوی واژن مواجه هستیم. در افراد مبتلا به عفونت‌های مکرر، می‌توان از دوز پایین آنتی بیوتیک‌ها به‌عنوان اقدام پیشگیرانه استفاده کرد. در موارد غیرپیچیده، عفونت‌های دستگاه ادراری را می‌توان به‌راحتی با مصرف آنتی بیوتیک در یک دوره کوتاه درمان کرد، اگرچه مقاومت در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک‌های مورد استفاده برای درمان این بیماری در حال افزایش است. در موارد پیچیده، ممکن است لازم باشد دوره‌های درمان طولانی‌تر شوند و یا نیاز به تزریق آنتی بیوتیک وریدی باشد. در صورتی که علائم در طی دو یا سه روز بهبود پیدا نکرد، لازم است آزمایش‌های تشخیصی بیشتری انجام گردد. در زنان، عفونت‌های دستگاه ادراری شایع‌ترین شکل عفونت‌های باکتریایی است و هر سال ۱۰٪ به میزان عفونت‌های دستگاه ادراری افزوده می‌شود.

حمام نمک

حمام نمک التهاب را تسکین می‌دهد و ناراحتی ناشی از عفونت قارچی را کم می‌کند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که نمک / نمک اپسوم را به آب داخل وان اضافه کنید و چند دقیقه در این ترکیب دراز بکشید. این کار نیز باعث کاهش تورم و خارش می‌شود، البته اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد.

نشستن در سرکه و آب

نشستن در آب سرکه مشکلی ندارد به شرط آنکه عفونت شما از نوع باکتریال باشد، اگر عفونت شما قارچی باشد، عفونت بدتر می شود. در کل نشستن در سرکه و جوش شیرین ممنوعیتی ندارد به شرط آنگه دقیق مشخص شود عفونت از چه نوعی است. در ضمن قرص های خوراکی برای درمان عفونت با تجویز پزشک می توانید مصرف کنید.

نکاتی درباره درمان عفونت ادراری

افراد می‌توانند با رعایت نکات زیر، برای درمان عفونت ادراری کمتر به دارو احتیاج پیدا کنند سعی کنید مصرف مایعات را زیاد کنید تا زودبه‌زود به دستشویی بروید تا عفونت های موجود در دستگاه ادراری‌تان خارج شود. حمام بروید و از دوش آب داغ استفاده کنید. اگر چه این روش از نظر پزشکان و محققان علوم پزشکی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد مبتلا به عفونت دستگاه ادراری بعد از حمام آب داغ احساس کاهش خارش و سوزش و درد را اعلام می‌کنند. مصرف مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین ث را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این نوع مواد به دلیل داشتن خاصیت اسیدی، بسیاری از عفونت‌های دستگاه ادراری را از بین می‌برند. افراد مبتلا به عفونت اداری می‌توانند با نوشیدن آب قره قات و یا زغال اخته بسیاری از باکتری‌های عفونت ادراری را از بین ببرند.

هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید قارچ را می‌کشد و از این رو عفونت را کاهش می دهد. هیدروژن پراکسید ۳٪ برای این منظور استفاده می‌شود چرا که غلظت بالاتر آن ممکن است مضر باشد. مقدار کمی از هیدروژن پراکسید ۳٪ را بردارید و آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید. یک بار در روز با این مخلوط، ناحیه‌ی واژن را بشویید. – برای درمان عفونت‌های دهان، ۲/۱ قاشق سوپخوری جوش شیرین را به محلول فوق اضافه کنید تا رقیق شود. این محلول را در دهان‌تان بچرخانید و سپس آن را خالی کنید.

نشستن در سرکه و بتادین

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که سرکه و بتادین تحریک‌کننده‌ و آسیب‌رسان پوست هستند، گفت: نشستن در آب سرکه مشکلی ندارد به شرط آنکه عفونت از نوع باکتری باشدالبته به طور کلی سرکه عفونت قارچی واژن را از بین نمی‌برند و هیچ تمیز‌کننده‌ و ضدعفونی‌کننده‌ای بهتر از آب سالم یا آب جوشیده‌ی سرد شده به همراه مقداری نمک نیست. استفاده از سرکه برای عفونت واژن این پزشک با نادرست دانستن استفاده از سرکه یا بتادین برای شست‌وشو و ضدعفونی و حتی برطرف کردن عفونت‌ها گفت : این مواد، تحریک‌کننده و آسیب‌رسان به پوست هستند. هم‌چنین سرکه (اسید سیتریک)اسیدی است و شانس ابتلا به عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد. به گزارش ممتاز نیوز این پزشک زنان با رد کردن این باور که عفونت‌های قارچی واژینال در زنان در دوران بارداری شایع‌تر است، اظهار کرد:‌ هرچند در دوران بارداری PH واژن کاهش و متعاقب آن شانس ابتلا به عفونت‌های قارچی افزایش می‌یابد ولی خطر ابتلا به عفونت‌های دیگر برجا است. وی افزود: هر ترشح واژینالی نشانه عفونت نیست و هر منفذی از بدن ترشحات مخاطی دارد که واژن نیز این گونه است و تنها ترشحات بدبو، به همراه خارش و سوزش از نشانه‌ها و علائم عفونت هستند. میزان و شدت ترشحات نیز در زمان‌ و افراد مختلف متفاوت است. این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به انتقال اغلب عفونت‌ها از طریق مقاربت تصریح کرد: انتقال عفونت‌های قارچی آسانتر است و می‌توان با رعایت بهداشت مقاربت از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها جلوگیری کرد.

مصرف کالاندولا

کالاندولا یکی از بهترین داروها برای درمان عفونت خارجی است. این گیاه را می‌توانید هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی استفاده کنید. برای استفاده از آن به صورت خارجی، کمی از برگ‌های آن را له کنید و خمیر نرمی را آماده کنید. این خمیر را روی پوست آلوده استعمال کنید و آن را با یک پارچه بپوشانید. – برای تهیه‌ی دمنوش، برگ‌های تازه‌ی کالاندولا را در آب داغ بریزید. اجازه بدهید خنک شود، سپس‌ آن را صاف کنید و نوشیدنی حاصل را دو بار در روز بنوشید. – این گیاه همچنین به صورت تنتور یا قرص در دسترس است، اما بدون مشاوره با پزشک، آن را مصرف نکنید. نکته – زنان باردار باید از مصرف داخلی این گیاه جلوگیری کنند.

نشستن در سرکه سیب

سرکه سیب را می‌توان هم به صورت خوراکی و هم به صورت خارجی برای درمان عفونت قارچی استفاده کرد. این ماده دارای تعداد زیادی آنزیم است که قارچ‌ها را در بدن ما می‌کشند. سرکه سیب همچنین سطح pH را متعادل می‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ۲ قاشق غذاخوری سرکه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و این محلول دو بار یا سه بار در روز و ترجیحا با معده‌ی خالی مصرف کنید.– ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با حدود دو لیتر آب گرم مخلوط کنید. هر روز با این محلول دوش واژینال بگیرید.

دمنوش ریحان

یکی دیگر از درمان‌های شگفت‌انگیز خانگی برای مبارزه با عفونت قارچی، دمنوش ریحان است. ۲ تا ۳ لیوان آب را بجوشانید. یک و ۴/۱ قاشق چایخوری برگ ریحان خرد شده را به آن اضافه کنید (همچنین می‌توانید خمیر تهیه شده توسط ترکیبی از چند برگ ریحان تازه را به آب اضافه کنید) و مدتی آن را پوشش دهید. این دمنوش را پس از آن‌که صاف کردید دو بار در روز بنوشید. همچنین اگر دچار عفونت دهان یا برفک هستید، می‌توانید از آن برای غرغره کردن استفاده کنید.

نشستن در سرکه برای (PH) واژن

دکتر علم عضو انجمن جراحان زنان و زایمان آمریکا در توصیه به خانم‌هایی که دچار هیچ گونه عفونت نمی‌باشند افزود: «درخانم‌هایی که دچار هیچ گونه عرضه عفونی نمی‌باشند توصیه می‌شود در هفته، یکبار برای شستشو از آب و سرکه استفاده نمایند. به ازای هر ۳ لیوان آب ۱ قاشق سوپ خوری سرکه سفید را به آن اضافه نمایند تا بتوانند (PH) واژن را در وضعیت طبیعی و ثابت نگه دارند.» سلامت نیوز: جلوگیری از عفونت قارچی در زنان با استفاده از سرکه سفید

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.