; درمان خانگی اسهال خونی ؛ عفونی کودکان دکتر خیراندیش و جوجه مرغ - فال و خواب
سلول بنیادی ؛ کاربرد سلول های بنیادی و قرص سلول های بنیادی مغز استخوان

سلول بنیادی ؛ کاربرد سلول های بنیادی و قرص سلول های بنیادی مغز استخوان

سلول بنیادی سلول بنیادی ؛ کاربرد سلول های بنیادی و قرص سلول های بنیادی مغز استخوان همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

درد ریه ؛ درد پشت قفسه سینه و علت درد اسکلتی قفسه سینه راست

درد ریه ؛ درد پشت قفسه سینه و علت درد اسکلتی قفسه سینه راست

درد ریه درد ریه ؛ درد پشت قفسه سینه و علت درد اسکلتی قفسه سینه راست همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

درمان اسهال خونی نوزاد ؛ هفت ماهه و شش ماهه و خلط خونی در مدفوع نوزاد

درمان اسهال خونی نوزاد ؛ هفت ماهه و شش ماهه و خلط خونی در مدفوع نوزاد

درمان اسهال خونی نوزاد درمان اسهال خونی نوزاد ؛ هفت ماهه و شش ماهه و خلط خونی در مدفوع نوزاد همگی در سایت فال و …

درمان خانگی اسهال خونی

درمان خانگی اسهال خونی ؛ عفونی کودکان دکتر خیراندیش و جوجه مرغ

درمان خانگی اسهال خونی ؛ عفونی کودکان دکتر خیراندیش و جوجه مرغ همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

بیماری اسهال خونی

درمان خانگی اسهال خونی برای کسانی که به ان مبتلا شده اند خیلی مهم است.یکی از ناخوشایندهای دستگاه گوارش انسان اسهال است که تقریبا همه ما حداقل یکی دو بار آن را تجربه کرده ایم. اسهال انواع مختلف و علت های مختلفی دارد.خوشبختانه درمان های خانگی، دارویی و مکمل ها نیز برای بهبود اسهال وجود دارد.هر کسی دچار اسهال می شود، حرکات روده شل، آبدار و مکرر می گردند. در اکثر موارد، اسهال چند روزی طول می کشد تا بهبود یابد. اما توجه داشته یاشید که  زمانی که اسهال به مدت چند هفته ادامه می یابد، می تواند یک اختلال جدی مانند یک عفونت مداوم، بیماری روده التهابی یا یک بیماری نامطلوب مانند سندرم روده تحریک پذیر را هشدار دهد.بزرگترین و اصلی ترین علت اسهال عوامل عفونی است که این عوامل از طریق مختلف وارد بدن بیمار می شود. گاهی با خوردن میوه و سبزی که به درستی و کامل شسته نشده اسهال ایجاد می شود. در بعضی مواقع به دلیل رعایت نکردن بهداشت به خصوص بعد از اجابت مزاج عفونت موجود در دست هایی که شسته نشده اند و.. وارد بدن شده و اسهال بوجود می آید.

عوامل و علائم اسهال خونی چیست ؟

اسهال خونی به طور عمده توسط دو میکروارگانیسم به نام انتامبا هیستولیتیکا (نوعی انگل) و شیگلا (نوعی باکتری) ایجاد می‌شود. هر کدام از این ارگانیسم‌ها می‌توانند روده‌ی بزرگ شما را آلوده کرده و باعث اسهال حاد، تب و درد شکمی شوند.♥نشانه‌های اسهال خونی چیست؟اسهال خونی معمولا با ترکیبی از علائم زیر مشخص می‌شود:– حالت تهوع– حرکات شل روده یا نیاز شدید به دستشویی رفتن– درد شکم– تندرنس شکمی– تب– کاهش وزن احتمال وجود خون در مدفوع نیز به دلیل عفونت وجود دارد.معمولا به فردی که به آن مبتلا شده است بستگی دارد. اگر افراد به سرعت دست به دامن درمان های خانگی شوند، ممکن است آن قدرها طول نکشد. پس لازم است با درمان خانگی اسهال که موثر و سریع باشند آشنا شوید. این درمان ها با مواد مغذی و در دسترس در خانه و بدون مصرف داروهای شیمیایی با همان اثربخشی عمل می کنند با این تفاوت که عوارض جانبی ندارند.

درمان خانگی اسهال خونی

ماست، به ویژه آنهایی که حاوی باکتری های زنده مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند برای درمان خانگی اسهال مفید هستند. فقط دو کاسه ماست در روز می تواند باعث بهبود اسهال شود. برای بهبود سریع تر به ماست موز بیفزایید.

درمان اسهال خونی با موز

در مواجهه با اسهال، مصرف مورد رسیده به خاطر محتوای پکتین بالا، توصیه می شود. پکتین یک فیبر محلول در آب است که به کاهش اسهال کمک می کند. موز همچنین دارای پتاسیم است که الکترولیتی است که تعدادی از توابع حیاتی بدن را پشتیبانی می کند. چندین بار در روز موز رسیده بخورید تا اسهال کاهش یابد.

درمان خانگی اسهال خونی با سوپ هویج

سوپ هویج یک غذای پرحجم است و اثرات ضددرد دارد. سوپ هویج به ویژه برای کودکان که از اسهال رنج می برند، مفید است زیرا مواد غذایی ضروری را که در اثر اسهال از بین رفته اند، فراهم می کند.۵۰۰ گرم هویح را بشویید و ریز کنید.هویج را با بیش از نیم فنجان آب در حدود ۱۵ دقیقه بپزید.مایع را تخلیه کنید.کمی نمک اضافه کنید.هنگامی که از اسهال رنج می برید، روزانه این سوپ را به صورت تازه مصرف کنید.

درمان گیاهی اسهال خونی

شما می توانید روغن دانه سیاه را برای درمان اسهال یبوست، آسم، کولیک و گاز استفاده کنید. علاوه بر این، روغن دانه سیاه می تواند کرم های روده، گرفتگی بینی، دندان درد ، سردرد ، انگل، هموروئید یا بواسیر، سرفه، آلرژی ، کاهش کلسترول، بهبود فشار خون، قاعدگی و کنترل تولد را کاهش دهد. برای درمان اسهال، می توانید از روغن سیاه دانه استفاده کنید، می توانید این دستورالعمل را دنبال کنید:یک لیوان ماست ساده با یک قاشق چایخوری از روغن دانه ی سیاه ترکیب کنید.مخلوط دو بار در روز برای از بین بردن علائم اسهال استفاده کنید.

درمان خانگی اسهال خونی با سیب

سیب یکی از محبوب ترین میوه ها در جهان است. این میوه غنی از مواد مغذی گیاهی و برخی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند سلامت را تقویت و از برخی بیماری هایی مانند اسهال جلوگیری کند. سیب را می توان در تولید سیب، خوردن غذاهای خام و یا پخت و پز خوشمزه استفاده کرد. سیب فیبر بالا است و متعلق به رژیم BRAT ذکر شده در بالا است. سیب تازه واقعا در تامین فیبر و تسکین درد معده مفید است. شما می توانید سیب را به راحتی هضم کنید و قندهای طبیعی، مواد مغذی و پکتین بیشتری دریافت کنید. شما می توانید هر روز ۲-۳ سیب برای سرعت بخشیدن به روند بهبود و خلاص شدن از اسهال را بطور کوتاه استفاده کنید.

درمان برای اسهال خونی

سیب زمینی به علت اموال ضد التهابی شگفت انگیز، یک عنصر مفید است. این غذا همچنین بدن را به خوبی چرب می کند و باعث کاهش درد، درد مفاصل، اگزما، از دست دادن وزن، کاهش کلسترول، بهبود سلامتی، بهبود زخم و بدن شما می شود. این عنصر در نشاسته عالی است و سیستم گوارشی را بهبود می بخشد، مدفوع را تشدید می کند و از اسهال جلوگیری می کند. راه استفاده از سیب زمینی برای اسهال عبارت است از:دریافت ۲ سیب زمینی شسته شده، پوست، و آنها را به مکعب های مختلف ریز ریز کنید.اضافه کردن نمک به آن، آن را در طول روز مصرف کنید.

درمان گیاهی اسهال خونی با بومادران

بومادران یکی از گیاهان دارویی بسیار باارزش است که دارای خواص نسبتاً زیادی است. ازجمله خواص اصلی آن، اثرات ضداسپاسم، ضدنفخ، ضدورم (ضدالتهاب)، مقوی معده، صفراآور و برطرف کردن بی‌اشتهایی است. مصرف خوراکی آن جهت برطرف کردن مشکلات روده‌ای – معده‌ای ازجمله اسهال و دل‌درد بسیار موثر است. بومادران سالیان دراز در طب عوام به‌عنوان بندآورنده خونریزی ازجمله هموروئید و قاعدگی مصرف می‌شود. اثر بندآورنده خون این گیاه را مربوط به آلکالوئید آکی‌لتین می‌دانند که باعث کاهش زمان انعقاد می‌شود. بومادران در مشکلات پیش‌قاعدگی (PMS) باعث منظم شدن قاعدگی، کاهش خونریزی ماهیانه و کاهش درد می‌گردد. اثر دیگر آن بهتر نمودن جریان گردش خون بوده و به‌عنوان یک داروی ضد ترومبوز مغزی و شریانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین تقویت رگ‌های واریسی از دیگر آثار خوب این گیاه است. اثر ضد میکروب قوی و کاهش پرفشاری خون بومادران نیز مکرراً گزارش شده است. از اثرات دیگر آن می‌توان خاصیت ضد حساسیت آن را ذکر نمود. همچنین می‌توان به‌عنوان یک گیاه معرق آن را در سرماخوردگی مصرف نمود.مقدار ۲ تا ۴ گرم از سرشاخه‌های گل‌دار را با حدود یک لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه می‌جوشانیم؛ سپس صاف کرده و پس از سرد شدن میل می‌شود. این مقدار مصرف را می‌توان بین یک تا سه بار در روز (هنگام صبحانه، ناهار، شام) تکرار کرد. جوشانده حاصل بسیار تلخ است و می‌توان آن را با نبات یا عسل تا حدی تغییر مزه داد.

درمان اسهال خونی با زنجبیل

زنجبیل درمان بسیار موثر برای درمان اسهال و استفراغ به دلیل ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است. این می تواند به پیشگیری و درمان عفونتمعده منجر شود، و فراوانی علائم مانند مدفوع آبکی، تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلات شکم نیز کاهش می دهد. اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل تازه خرد شده به ۱ فنجان آب جوش. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. ، اضافه کردن جرعه ای عسل به این چای. نوشیدن این چای تسکین دهنده ۲ یا ۳ بار در روز تا زمانی که احساس می کنید حالتان بهتر است. شما همچنین می توانید زنجبیل تازه را آماده و چند بار در روز آن را بنوشید. حتی می توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه یا کپسول زنجبیل رابرای درمان اسهال و استفراغ بجوید.

نکاتی که باید در هنگام اسهال خونی رعایت کرد

 در صورتی که فرد دچار اسهال مشکلاتی دارد که استفاده از مایعات را برایش محدود شده، پیش از شروع مصرف زیاد مایعات حتما باید با پزشک مشورت کند.

 کودکان، زنان باردار و سالمندان مبتلا به اسهال باید بسیار مراقب باشد.

 شیرخوارانی که شیر خشک می خورند باید با مشورت پزشک از شیر خشک مناسب تری استفاده کنند، اما در مورد شیرخوارانی که شیر مادر می خورد، هیچ تفاوتی ندارد و نباید شیر مادر قطع شود.

 کم شدن آب بدن ناشی از اسهال می تواند برای کودکان خطرناک باشد. قبل از دادن هر دارو باید با یک پزشک مشورت شود.

 چند داروی بدون نسخه می تواند به درمان اسهال کمک کند. داروهایی مانند بیسموت (Pepto-Bismol)، آتاپولگیت (Kaopectate) و لوپرامید (Imodium) بدون درمان علت بیماری، به کاهش علائم اسهال کمک می کند. افراد با اسهال مزمن نباید این داروها را بدون مشورت با پزشک استفاده کنند.

 بدون تجویز پزشک نباید بیش از دو روز خوددرمانی کرد و داروی ضد اسهال خورد. مصرف بیش از اندازه این داروها مشکل ساز شده و باعث یبوست می شود. در صورت داشتن تب یا اثر خون در مدفوع باید حتماً به پزشک مراجعه شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.