; لاغری شکم در طب سنتی ؛ لاغری شکم و پهلو با طب سنتی ابوعلی سینا - فال و خواب
قرص صرع ؛ قرص لوبل و عوارض داروهای ضد تشنج و جایگزین قرص لوبل

قرص صرع ؛ قرص لوبل و عوارض داروهای ضد تشنج و جایگزین قرص لوبل

قرص صرع قرص صرع ؛ قرص لوبل و عوارض داروهای ضد تشنج و جایگزین قرص لوبل همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

سرطان پا چیست و چه علائمی دارد و سرطان پا در کودکان و انگشت کف پا

سرطان پا چیست و چه علائمی دارد و سرطان پا در کودکان و انگشت کف پا

سرطان پا سرطان پا ؛ چیست و چه علائمی دارد و سرطان پا در کودکان و انگشت کف پا همگی در سایت فال و خواب …

سرفه خشک در طب سنتی ؛ درمان سرفه خشک در طب سنتی خیراندیش

سرفه خشک در طب سنتی ؛ درمان سرفه خشک در طب سنتی خیراندیش

سرفه خشک در طب سنتی سرفه خشک در طب سنتی ؛ درمان سرفه خشک در طب سنتی خیراندیش همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

لاغری شکم در طب سنتی

لاغری شکم در طب سنتی ؛ لاغری شکم و پهلو با طب سنتی ابوعلی سینا

لاغری شکم در طب سنتی ؛ لاغری شکم و پهلو با طب سنتی ابوعلی سینا همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

کاهش وزن و لاغری شکم

لاغری شکم در طب سنتی بسیار پرکاربرد است.امروزه کاهش وزن و لاغری دغدغه جدی و قابل توجه بسیاری از مردم چاق است و به این خاطر از روش های مختلف و داروهای زیادی نیز استفاده می شود، اما در طب سنتی و اسلامی روش های مفید و بدون عوارضی وجود دارد که باعث می شود شما به کمک آنها وزن خود را کم کنید. از نظر طب سنتی ایران دو گروه از افراد محکوم به چاقی هستند:دسته اول– دموی مزاج ها هستند که دارای غلبه گرمی و تری در بدن خود هستند و این نوع چاقی در اصطلاح طب سنتی به “چاقی لحمی” یا چاقی عضله ای معروف است مانند چاقی مربوط به ورزشکاران.دسته دوم– افراد بلغمی مزاج هستند که دارای غلبه سردی و تری در بدن است و این نوع چاقی در اصطلاح طب سنتی به “چاقی شحمی” یا چاقی چربی دار معروف است.

علت چاقی شکم در طب سنتی

سید مهدی میرغضنفری متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی می گوید که به طور کلی اصل چاقی در افراد مختلف به علت نوع مزاجی که دارند نیز متفاوت است امابطور کلی رفع چاقی موضعی دغدغه خیلی از مردم شده است.♥وی با تاکید بر اینکه برای علت های اصلی پیدایش و رفع کامل چاقی های موضعی طب سنتی راهکارهای بسیاریدارد، افزود: تغییر سبک زندگی، انتخاب اشتباه نوع الگوی غذایی بدون توجه به شناخت کامل نوع مزاج، کم تحرکی وحتی پشت میز نشینی های طولانی، مهمترین علت های بروز چاقی موضعی به ویژه در نواحی دور شکم، پهلو وبازو ها به شمار می روند.

لاغری شکم در طب سنتی با دارچین

امام رضا (ع) در برخی توصیه های دیگر استفاده از دارچین را برای لاغری سفارش می کنند. کارشناسان تغذیه معتقدند مواد طبیعی بسیاری برای کاهش وزن در دسترس قرار دارند اما دارچین به دلیل کمک به کنترل قند خون، مفیدترین گیاه برای کمک به کاهش وزن است. مطابق نظرات پزشکی امام رضا (ع) هم دارچین کلیه را گرم می کند. نیرو را افزایش و ضعف پا ها و کمر را از بین می برد. کم خونی را هم ازبین می برد. آرامش بخش و شاداب کننده است و گیاهی است که هم انسان ها و هم حیوانات را آرام می کند. تب بر است. رگ ها را باز می کند و اثر خوبی بر گردش خون دارد.امام رضا (ع) همچنین زنجبیل و عسل، نان جو و مرکبات را برای برای هضم و جذب غذا و کمک به رسوب زدایی از خون بدن و بهبود سوخت و ساز و پیشگیری از غلظت خون مفید شمرده اند.

رژیم لاغری شکم در طب سنتی

از آنجا که مشکل چاقی شکمی بیشتر سراغ بلغمی مزاج‌ها می‌آید طب سنتی به آنها می‌گوید که برای رفع مشکل‌شان این توصیه‌ها را دنبال کنند: • مصرف میوه‌ها و سبزی‌های پر آب مثل کاهو و خیار مضر بوده و خوردن آب، فقط هنگام تشنگی به این افراد توصیه می‌شود.• ورزش و تحرک همراه خوردن غذاهای گرم و خشک با زیره، آویشن، رازیانه و شوید بهترین راه کم کردن وزن و ابعاد برای آنهاست.• به طور کلی غذاها با مزاج گرم سبب لاغری و با مزاج سرد سبب چاقی می‌شود. اضافه کردن شوید و زیره به برنج و اضافه کردن ادویه‌های گرم مانند فلفل، دارچین و زنجبیل به خورش‌ها، از چاق‌کنندگی آنها می‌کاهد.• خواب سحرگاهی چاق‌کننده است و بهتر است این افراد قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شده و تا کمی بعد از طلوع آفتاب نخوابند.• سونای خشک و تعریق برای آنان مناسب‌تر از استخر، شنا و حمام‌های طولانی است.

درمان لاغری شکم در طب سنتی

خارج شدن فضولات از بدن، مقادیری از حجم و وزن بدن را کم می‌کند. اگر می‌خواهید شکم‌تان را لاغر کنید، باید فضولات جمع‌شده و بلغم لزج چسبیده به معده را دفع کنید. ملینات مانند انجیر خیسانده شده، آلو و فلوس جزء ملینات ساده‌ای هستند که می‌توان در برنامه غذایی جای داد.اگر دچار یبوست هستید، باید از مُسهلات استفاده کنید که بهتر است با توصیه پزشک و به اندازه مشخص مصرف شود. سنا یکی از مسهلاتی است که این روزها زیاد مصرف می‌شود اما عواقبی به همراه دارد؛ بنابراین بدون تجویز پزشک از سنا استفاده نکنید.

لاغری شکم با چوب میخک

چوب میخک نیز یکی از آن همیاران لاغری فوق العاده موثر است. زمانی که دلتان می خواهد ریزه خواری کنید و دنبال چیپس و پفک و یا هله هوله های دیگر می گردید یک عدد چوب میخک را در دهان گذاشته و شروع به جویدن کنید. درست است که در ابتدا طعم بی نظیر و خوبی نخواهید چشید اما خاصیت بی حس کنندگی ملایم آن خیلی زود پرزهای چشایی را با طعم آن همسو می کند.

توصیه هایی برای لاغری شکم از دیدگاه طب سنتی

استفاده از سرکه در برنامه غذایی بلکه به عنوان یک وعده غذایی که هم چربی های مضر رو آب دو هم قلب رو تقویت و هم عقل رو زیاد میکند و هم کرم های بدن رو میکشه و هم لثه رو تقویت میکنه و…!!! البته سرکه منظور سرکه اسلامی یا همون سرکه خمری امگور است.بهترین زمان خوردن سرکه بعد از غذا می باشداستفاده از ماهی تازه. یعنی تازه تازه که همون روز از آب گرفته باشند. در روایت آمده است که بدن رو آب میکند! (مصرف ماهی برای بیماری های سرد همچون روماتیسم، ام اس، پارکینسون،انواع فلج و… ممنوع است و دیگران هم باید با ۷ عدد خرما مصرف کنند)استفاده از دم کرده برگ سنا و گل محمدی هفته ای یک بار که باعث بر طرف شدن چربی ها خصوصا چربی های شکم میشه. و البته فواید زیادی هم داره به طوری که درمان همه دردها معرفی شده در روایات. در روایات آمده که اگر چیزی مرگ را دفع کند همانا سنا است!!! البته سنا یه مقداری شکم رو روان میکنه و مسهل قوی است.استفاده از داروی مسخن طب اسلامی یا ترکیب گردو و زنیان که کلیه ها را فعال کرده و به دفع بهتر رطوبات اضافه بدن و لاغری کمک شایانی می کند. میزان استفاده روزی سک قاشق مرباخوری ( افراد دارای خشکی مزاج ، حرارت کبد و…در استفاده دقت احتیاط کنند که مصرف زیاد نداشته باشند)

روش های درمان چاقی از نظر طب سنتی

 اضافه وزن : مهمترین پروتکل درمانی، جویدن غذاست هرچه غذا بیشتر جویده شود فرد زودتر سیر می شود.

 انتخاب زمان مناسب جهت کاهش وزن :توصیه وتاکید میکنم افراد دموی مزاج برای کاهش دادن وزن خود ،فصل پاییز و زمستان را جهت اینکار انتخاب کنند و افراد بلغمی مزاج فصل بهار و تابستان را برای کم کردن وزن خود انتخاب نمایند .

 رژیم حذف ناهار نوع خاص رژیم لاغری :توصیه میشود افرادی که قصد کاهش وزن خود را دارند وعده ناهار را به مدت۴۰-۱۲۰روز ترک نمایند.این دیدگاه علم تغذیه در طب جدید و غربی کاملا اشتباه است که توصیه میکند وعده شام را حذف کرد!

– چون در قرآن کریم در آیه ای از سوره بقره، خداوند تبارک و تعالی میفرمایند: “بهشتیان کسانی هستند که فقط صبح و شام غذا میخورند”

اگر دقت کنید در این آیه وعده ناهار جزء وعده های غذایی نیامده است.اهل بیت صلوات اله علیهم اجمعین نیز طی احادیث مختلفی به این موضوع اشاره کرده اند:

بطوریکه امام جعفر صادق (ع) می فرمایند: شام بخورید ولو به یک لقمه!!چون درغیر اینصورت رگی در شکمت وجود دارد که نامش”عشا”است آن تورا تا صبح نفرین خواهد کرد.

پر پیداست که صادق آل محمد(ص)اهمیت خوردن شام را کاملا بیان کرده است.امام رضا(ع)در۴۸ساعت شبانه روز سه وعده غذا میل می کردند .

 ریاضت کشیدن جهت کاهش وزن: در کتب طب سنتی هرجا که کلمه ریاضت به کار گرفته شد، منظور همان ورزش کردن است که آن هم رعایت اصولی را می طلبد که بیانش در اینجا نمی گنجد.

توصیه میشود از خوردن هرگونه غذا به رنگ سفید و یاهر غذایی که طبیعت سرد دارند در طی مدت رژیم غذایی پرهیز گردد.

– جوشانده تخم کتان هر ۱۲ساعت ۱استکان(۴۰روز)میل شود.روزانه یک تا دو لیوان آب کرفس همراه با۱ق.مرباخوری تخم اسفند تا سه هفته در کاهش وزن مؤثر است.

– خوردن کپسولی از مخلوط لاک مغسول+زیره سیاه مدبر+زنیان+حنا یا برگ سنادر طول روز عجیب الاثر است.

– انجام فصد خون از رگ باسلیق یا اکحل

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.