; ماسک مو ؛ فواید ماسک مو رنگی خانگی چیست و طرز تهیه بهترین ماسک مو - فال و خواب
کپسول دولوکستین ؛ بهترین زمان مصرف دولوکستین خوبه ؟ و چاقی و لاغری

کپسول دولوکستین ؛ بهترین زمان مصرف دولوکستین خوبه ؟ و چاقی و لاغری

کپسول دولوکستین کپسول دولوکستین ؛ بهترین زمان مصرف دولوکستین خوبه ؟ و چاقی و لاغری همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد …

آسم و علائم و تفاوت آسم و آلرژی قلبی و عصبی چیست و درمان حمله آسم

آسم و علائم و تفاوت آسم و آلرژی قلبی و عصبی چیست و درمان حمله آسم

آسم آسم ؛ علائم و تفاوت آسم و آلرژی قلبی و عصبی چیست و درمان حمله آسم همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این …

درمان سرفه مزمن خشک ؛ درمان گیاهی سرفه خشک حساسیتی دکتر تبریزیان

درمان سرفه مزمن خشک ؛ درمان گیاهی سرفه خشک حساسیتی دکتر تبریزیان

درمان سرفه مزمن خشک درمان سرفه مزمن خشک ؛ درمان گیاهی سرفه خشک حساسیتی دکتر تبریزیان همگی در سایت فال و خواب. امیدواریم این مطلب …

ماسک مو

ماسک مو ؛ فواید ماسک مو رنگی خانگی چیست و طرز تهیه بهترین ماسک مو

ماسک مو ؛ فواید ماسک مو رنگی خانگی چیست و طرز تهیه بهترین ماسک مو همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد ماسک مو

ماسک مو می تواند به شما خیلی کمک کند پس سعی کنید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید.اگر چه ممکن است با موهایی فوق‌العاده و بی‌عیب به دنیا نیامده‌ باشیم، اما می‌توانیم با استفاده از ماسک موی مناسب، موهایی سالم و خوش‌حالت و زیبا داشته باشیم. ماسک‌های طبیعی مو می‌توانند به ترمیم موهای آسیب‌دیده شما کمک و پوست سر شما را تقویت کنند.

ماسک مو برای موهای زبر

موهایی که فر هستند یا زبر به مراقبت بیشتری نیاز دارند و برای خوش‌حالت کردن آنها، باید از مقدار زیادی نرم‌کننده استفاده کنید.♥ برای این موها، ماسکِ نرم‌کننده‌ای با استفاده از مواد زیر درست کنید. یک عدد تخم‌مرغ ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل این ماسک را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید و با یک حوله بپوشانید. سپس با شامپو و نرم‌کننده شست‌وشو بدهید. شاید استفاده از چاشنی‌ها برای تهیه‌ی ماسک عجیب به نظر برسد، اما مایونز در این ماسک واقعا فوق‌العاده عمل می‌کند. در تهیه‌ی مایونز از روغن استفاده می‌شود و به همین دلیل موجب درخشان شدن موهایتان می‌شود.

موهای آسیب‌ دیده‌

از ابزارهای حرارتی و حالت‌دهنده‌‌های مو گرفته تا درمان‌های شیمیایی، همه و همه به نوبه‌ی خود، به موها آسیب می‌‌رسانند. برای درمان موهای آسیب‌دیده‌ی خود می‌توانید: یک زرده‌ی تخم مرغ یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان قرار بدهید. درنهایت موهایتان را با شامپوی معمولی و نرم‌کننده بشویید. این ماسک با آبرسانی به مو و تأمین پروتئین موردنیاز، موجب درخشندگی و تقویت موها می‌شود. تخم‌مرغ به‌علت داشتن پروتئین زیاد، موهای سالم‌تری برای‌تان به ارمغان می‌آورد و به‌دلیل دارا بودن لسیتین، هم خاصیت یک شامپوی طبیعی و هم خاصیت یک نرم‌کننده‌ی خوب را داراست.

استفاده از محصولات شیمیایی

اگر برای حفظ حالت و زیبایی موهایتان از محصولات شیمیایی استفاده می‌کنید، ممکن است موهایتان شکننده و بد حالت شوند. بهترین و مؤثرترین روشِ جلوگیری از این آسیب‌ها، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین به‌راحتی می‌تواند خاصیت اسیدی را از بین ببرد. برای درست کردن ماسک جوش شیرین، باید ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را به موهای مرطوب خود بزنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، موهایتان را با شامپو بشویید.

ماسک مو برای موهای شکننده

زمانی که موهایتان شکننده، خشک و ضعیف باشند، به مشکلاتی همچون موخوره یا ریزش مو دچار می‌شوید. این امر ممکن است به دلیل مدل‌مویتان باشد اما گاهی‌اوقات، تغذیه‌ی نامناسب علت چنین مشکلاتی است و شکنندگی موها، نشان‌دهنده‌ی این است که به پروتئین بیشتری نیاز دارید. در چنین مواقعی می‌توانید با ماسک مویی که از: یک فنجان ماست یونانی یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل تهیه می‌شود، به داد موهایتان برسید. این مواد را با هم ترکیب کنید. از ریشه تا انتهای موها را با این ماسک بپوشانید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، موهایتان را با آب بشویید. ماست یونانی با بالا بردن میزان پروتئین، به تقویت موها کمک می‌کند. سرکه‌ی سیب موهایتان را تمیز می‌کند و عسل هم رطوبت آنها را تأمین می‌کند.

ماسک مو برای انعطاف‌ پذیری

گرمای زیاد و مواد شیمیایی به موها آسیب می‌رسانند و انعطاف‌پذیری موها را کاهش می‌دهند. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، با استفاده از مواد زیر ماسکی برای موهایتان تهیه کنید. یک عدد موزِ رسیده یک قاشق غذاخوری عسل یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره اسانس اسطوخودوس این مواد را در کاسه‌ی بزرگی ترکیب کنید. از ریشه تا انتهای موها را با این ماسک بپوشانید و کف سر را با انگشتان خود ماساژ بدهید. سر خود را با حوله بپوشانید و اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس موهایتان را بشویید. موز پروتئین موردِنیاز برای افزایش انعطاف‌پذیری مو را تأمین می‌کند. ترکیب عسل و روغن نیز موها را مرطوب و پوست سر را هیدراته می‌کند.

ماسک مو برای شوره

آیا هوای سرد به موهایتان آسیب رسانده است؟ شما می‌توانید با استفاده از: دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب شوره و خارش پوست سر را از بین ببرید، موهایتان را تقویت کنید و طراوتی دوباره به آنها ببخشید. برای این کار، همه‌ی این مواد را با هم ترکیب کنید. آن را روی موهایتان بگذارید و پوست سر را به‌آرامی ماساژ بدهید. بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید. خاصیت اسیدی آبلیمو سبب می‌شود از خشکی پوست سر و شوره رهایی یابید. روغن زیتون هم به‌عنوان مرطوب‌کننده برای پوست سر عمل می‌کند. ماسک آبلیمو و روغن زیتون را هر ۲ هفته یک‌بار استفاده کنید.

ماسک مو برای درخشش و زیبایی

گاهی‌اوقات موها درخشش و زیبایی خود را از دست می‌دهند. برای درمان این مشکل، می‌توانید با استفاده از مواد زیر ماسکی برای موهایتان تهیه کنید. یک عدد آووکادو یک فنجان شیر نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل همه‌ی این مواد را خوب با هم مخلوط کنید. اگر دوست داشتید، می‌توانید روغن لیمو نیز به آنها اضافه کنید. از ریشه تا انتهای موها را به این ماسک آغشته کنید و با استفاده از کلاه دوش، سر خود را بپوشانید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، موها را با شامپو بشویید و سپس نرم‌کننده بزنید. امگای موجود در آووکادو و شیر نارگیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی دارد و موجب درخشندگی موهایتان می‌شود. عسل (یا شیره‌ی درخت افرا) هم مثل نرم‌کننده عمل می‌کند و درخشش موها را بازمی‌گرداند. با توجه به خواص آووکادو و شیر نارگیل، خیلی سریع تفاوت چشمگیری در درخشش موهای خود احساس خواهید کرد.

ماسک مو با عسل

معمولا موهای رنگ‌شده و موهایی که با مواد شیمیایی ترمیم می‌شوند، خشک و شکننده هستند. شما می‌توانید با استفاده از: یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون رطوبت را به موهای خود بازگردانید. این مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند. همچنین می‌توانید اسانس‌هایی (محلولی با روغن فرّار) به این ترکیب اضافه کنید تا باعث تقویت بیشتر پوست سر و موهایتان شود. این ماسک را با شامپوی معمولی و نرم‌کننده بشویید. عسل و روغن زیتون با جذب مولکول‌های آب، موجب حفظ رطوبت و طراوت موها می‌شوند. عسل یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است و خاصیت ضدالتهابی دارد، به همین دلیل این ماسک باعث از بین رفتن شوره و خارش پوست سر می‌شود.

طرز استفاده ماسک مو

طرز استفاده از ماسک مو با توجه به نوع آن متفاوته. شاید از خودتون بپرسید که منظور از نوع ماسک مو چیه؟ دو نوع ماسک مو داریم که یکی به صورته جامده و به آبکشی نیاز داره و نوع دیگه ماسک مو، به حالت مایع و دوفازه که به آبکشی نیازی نداره. طرز استفاده از ماسک مو با آبکشی: در حمام پس از شستن مو، ماسک مو رو به ساقه مو بمالید و اجازه بدید ۵ تا ۱۵ دقیقه روی موهاتون بمونه. سپس موهاتون رو آب بکشید. طرز استفاده از ماسک مو دوفاز بدون آبکشی: پس از حمام، بر روی موهای نم دار روی ساقه مو اسپری کنید. ( ابتدا ماسک مو دوفاز رو تکون بدید ) . پس از اسپری روی مو، هم می تونید موهاتون رو برس کنید و هم می تونید مو رو سشوار کنید.

ماسک مو برای موهای خشک و شکننده‌

اگر موهایتان خشک و شکننده‌اند، می‌توانید با استفاده از: یک‌چهارم فنجان خاک رس فرانسوی ۱ قاشق غذاخوری روغن آووکادو چند قطره اسانس اسطوخودوس و ۷۰ میلی‌لیتر آب ماسکی تهیه کنید که می‌تواند نرمی و لطافت را برای موهای شما به ارمغان بیاورد و آنها را صاف‌تر، درخشان‌‌تر و قوی‌تر از قبل کند. این ماسک را ابتدا روی پوست سر، ریشه‌ها و سپس قسمت‌های پایینی مو قرار بدهید. با یک کلاه دوش، موهایتان را به‌مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید و بعد آنها را بشویید. خاک رس حاوی سیلیکای بسیار زیادی است و به نرم کردن پوست سر و درمان شوره کمک می‌کند، شکنندگی موها را کاهش می‌دهد و باعث درخشش موهایتان می‌شود.

تفاوت ماسک مو با سرم مو

شاید برای خیلی هامون پیش آمده باشه که بخواهیم موهای آسیب دیده رو ترمیم کنیم و برای تقویت موهای وز، رنگ شده و آسیب دیده مون کاری کنیم. برای همین به فکر تقویت موهامون می افتیم و می خواهیم که از محصولات تقویت کننده مو استفاده کنیم. برای همین به سراغ ماسک مو و یا سرم مو میریم… و با خودمون می پرسیم که ماسک مو چیست، سرم مو چیست، تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست، کی از سرم مو استفاده کنیم و کی از ماسک مو استفاده کنیم؟ باور غلط در مورد تفاوت ماسک مو با سرم مو بعضی ها تفاوت ماسک مو با سرم مو رو در نحوه استفاده از این دو می دانند و معتقدند که سرم مو بعد از حمام استفاده می شه و به آب کشی نیاز نداره و ماسک مو در حمام استفاده می شه و بعد از آن حتما باید آبکشی بشه. در صورتی که این طور نیست و خیلی از ماسک مو هایی که از مواد طبیعی ساخته و تولید شدند و در آنها مواد شیمیایی مضر وجود ندارند به آب کشی نیاز ندارند و بعد از حمام و بدون آب کشی مورد استفاده قرار می گیره. در واقع تفاوت اصلی ماسک مو و سرم مو در موارد استفاده این دو است نه در نحوه استفاده ! به این معنا که ماسک مو اغلب برای ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده و حتی پیشگیری و درمان موهای آسیب دیده و خشک است و سرم مو بیشتر کاربرد زینتی داره . یعنی اینکه برای براق کردن، شفافیت و محافظت از آسیب مو به کار می ره. این بدین معنا نیست که سرم مو برای تقویت مو آسیب دیده و خشک اثری ندارد ! خیر !!! اما وظیفه اصلی سرم مو همانطور که پیش تر از این گفتیم برای نرمی و درخشندگی و لطافت مو و وظیفه اصلی ماسک مو پیشگیری و درمان موهای خشک و آسیب دیده است. در ضمن توجه داشته باشید که ماسک مو رو داخل منزل هم می تونید تهیه کنید . برای این کار فقط کافیه به دنبال روش هایی برای تهیه ماسک مو خانگی یا تهیه ماسک های طبیعی مو بگردید و سپس موهای آسیب دیده تون رو به راحتی در منزل ترمیم کنید .

ماسک مو برای موهای طبیعی

افرادی که موهایی طبیعی دارند، می‌دانند رطوبت تا چه اندازه برای داشتن چنین گیسوانی اهمیت دارد. کسانی که موهای زبر و فر دارند، بیشتر در معرض خشکی و شکنندگی مو قرار دارند. آبرسانی به چنین موهایی بسیار مهم است. نصف یک عدد آووکادو یک‌چهارم فنجان سس مایونز دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و از ریشه تا انتهای موهایتان را به آن آغشته کنید. با کلاه دوش، موهایتان را بپوشانید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با نرم‌کننده موهایتان را بشویید. این ماسک برای درمان خشکی موهایتان مفید است.

انواع ماسک مو

آواکادو سرشار از ویتامین E و بسیار مغذی است و به جرات جزو بهترین ها برای پوست و مو محسوب می شود. برای تهیه ماسک آواکادو برای مو در مخلوط کن نیمی از یک آواکادو رسیده ، یک تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، روغن نارگیل و عسل و یک اونس آب بریزید و تا جایی که شبیه ماده کِرمی شود آن را مخلوط کنید. آن را به ساقه موها زده و پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید. ماسک جعفری و روغن زیتون قاشق غذاخوری روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری جعفری خردشده جعفری خردشده و روغن زیتون را در مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید. ترکیب را به ریشه موهای تان بمالید و کمی ماساژ دهید. سپس موهای تان را به مدت یک ساعت با حوله گرمی بپوشانید. بعد از این مدت موهای تان را با آب ولرم بشویید و با شامپو ماسک را از روی موهای تان پاک کنید و درنهایت موهای تان را خشک کنید. ماسک جو برای تقویت موهای ضعیف مواد لازم: یک قاشق غذاخوری جو پخته شده و له شده یک قاشق چای خوری روغن کرچک یا روغن بادام یک قاشق چای خوری شیر یک قاشق چای خوری ویتامین A یا ویتامین D (می توانید آن را از کپسول یا آمپول تهیه کنید). مواد را مخلوط کنید و روی تمام موهای تان بمالید. بگذارید ماسک به مدت چهار ساعت بماند سپس موهای تان را خوب بشویید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.