; نشستن نوزاد ؛ عوارض زود و دیر نشستن نوزاد در بغل از چند ماهگی و در سه ماهگی - فال و خواب
قرص دومپریدون و عکس و نحوه استفاده از و خواص و عوارض قرص دومپریدون

قرص دومپریدون و عکس و نحوه استفاده از و خواص و عوارض قرص دومپریدون

قرص دومپریدون قرص دومپریدون ؛ عکس و نحوه استفاده از و خواص و عوارض قرص دومپریدون همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

قرص سرماخوردگی ؛ انواع بهترین قرص سرماخوردگی کوریزان و کلداکس

قرص سرماخوردگی ؛ انواع بهترین قرص سرماخوردگی کوریزان و کلداکس

قرص سرماخوردگی قرص سرماخوردگی ؛ انواع بهترین قرص سرماخوردگی کوریزان و کلداکس همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران …

تکرر ادرار در زنان نشانه چیست و داروی و معجونی برای تکرر ادرار بدون سوزش

تکرر ادرار در زنان نشانه چیست و داروی و معجونی برای تکرر ادرار بدون سوزش

تکرر ادرار تکرر ادرار ؛ در زنان نشانه چیست و داروی و معجونی برای تکرر ادرار بدون سوزش همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

نشستن نوزاد

نشستن نوزاد ؛ عوارض زود و دیر نشستن نوزاد در بغل از چند ماهگی و در سه ماهگی

نشستن نوزاد ؛ عوارض زود و دیر نشستن نوزاد در بغل از چند ماهگی و در سه ماهگی همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد نشستن نوزاد

نشستن نوزاد تا شش ماهگی یکی از دغدغه های پدر و مادران است.تماشای اینکه فرزندتان مستقل شود و خودش بشیند هیجان انگیز است. این موضوع یک موفقیت بزرگی که والدین منتظر دیدنش هستند که چه زمانی فرزندشان می تواند خودش به تنهایی بنشیند. متخصص اطفال کورت هیرمان میگوید:” راه هایی وجود دارد که شما میتوانید به فرزند دلبندتان کمک کنید تا این مهارت های حرکتی بزرگ را بدست آورده و خودش به تنهایی بنشیند. این مراحل را باید دنبال کنید.

نشستن نوزاد در پنج تا شش ماهگی

۵ تا ۶ ماهگی: کوچولوی شما هم اکنون قدرت کافی را برای برای بلند کردن بدنش به طوری که بتواند خودش به تنهایی بنشیند، را خواهد داشت.♥ با این وجود، نشستن او کامل و بی عیب و نقص نیست به این دلیل که عضلاتش برای مدتی محدود توانایی نگه‌ داشتن او را در این موقعیت دارند. او ممکن است در زمان نشستن به سمت جلو خم شود و دست‌هایش را به عنوان تکیه ‌گاه روی زمین گذاشته و حالتی مانند سه پایه دوربین به خود بگیرد. این به نوزاد کمک می‌کند بتواند بدن خود را برای مدتی طولانی‌تر در این موقعیت نگه دارد بدون اینکه به سمت جلو تعادل خود را از دست داده و بیفتد.

نشستن نوزاد در چهار ماهگی

چه زمانی نوزادان میشنیند؟ نوزادان در سن چهار ماهگی می ‌توانند سر خود را بدون نیاز به کمک تکان دهند و همچنین بر روی شکم خود غلت بزنند. چنین قابلیتی، ضمینه را برای رشد و نمو کامل عضلات فراهم می‌ کند و به عضلات قدرت می‌دهند که بدن نوزاد رو بلند کنند و به این ترتیب،‌ نوزاد می‌ تواند بنشیند. زمانی که نوزاد به سن شش ماهگی می ‌رسد، او باید بتواند که بدن خود را در موقعیت نشسته نگه دارد. البته برخی نوزادن ممکن است این کار را در ماه‌ های بعدی انجام دهند، که این موضوعی به نسبت طبیعی است.دانستن اینکه به دنبال چه چیزی باشید و چطور به فرزندتان آموزش دهید که بنشیند بسیار مهم است. نوزاد شما ممکن است خیلی زود در سن ۴ ماهگی و یا خیلی دیر در سن ۹ ماهگی شروع به نشستن کند. خیلی عجله نکنید. بنا به گفته دکتر هیرمان، شما باید مطمئن شوید که فرزندتان مهارت های حرکتی اصلی را دارد، مثل اینکه او بتواند گردنش را بالا نگه دارد، تعادل خود را حفظ کند و عضلات تنه ای دارد.

نشستن نوزاد در سه تا چهار ماهگی

سه تا چهار ماهگی: عضلات نوزاد شما انعطاف پذیر بوده و در هر حال قوی شدن برای نگه داشتن گردن هستند. نوازد شما در این دوره،‌ وقتی که به روی شکم خوابیده است سر خود را بلند می‌ کند و با نیرو وارد کردن از طریق آرنج به زمین سعی می ‌کند بدن خود را از زمین بلند کند. این حرکات ساده، قدم‌های اولیه برای ساختن عضلاتی هستند که به اندازه‌ای قوی باشند که نوزاد بتواند بنشیند.

آمادگی برای نشستن نوزاد

از تولد، نوزاد شما «شکم بازی» خواهد داشت، زمانی که نوزاد بر روی شکم خود میخوابد و بازی میکند که اینکار به تقویت عضلات گردن، شکم و عضلات پشت او کمک میکند. در کل، عضلات نوزادان از سر تا انگشتان پا تقویت میشود، پس بعد از آنکه عضلا گردنش قوی شد، نوبت به عضلات پشتی بالا و پایین کمر میباشد. شما زمانی متوجه میشوید که این عضلات تقویت شده اند که نوزاد سرش را از زمین بلند میکند تا به اطراف به صورت افقی نگاه کند. برای کمک به نوزاد جهت دستیابی به این مهارت های حرکتی بزرگ، حالتش را مدام عوض کنید. به طور مثال، او را از پشت به روی شکم یا از روی گهواره به روی زمین برگردانید. دکتر هیرمان هشدار میدهد:”مطمئن شوید که زمانی که بیدار است و شما در اتاق مراقبش هستید میتواند «شکم بازی» داشته باشد.

نشستن نوزاد در هفت تا نه ماهگی

۷ تا ۹ ماهگی: زمانی که نوزاد شما ۷ ماهه است می تواند خودش به تنهایی صاف بشیند. ماهیچه ‌های گردن و پشت او قوی‌ تر شده‌اند. در این سن، هنگام غذا خوردن، شما می‌ توانید او در یک صندلی کودک بلند قرار دهید. رشد و نمو او همچنان ادامه داشته و زمانی که او به سن ۹ ماهگی می رسد می‌ تواند بدون نیاز به کمک، خود را از حالت خوابیده روی زمین، بلند کند و حالت نشسته به خود بگیرد. او در حالی که نشسته است، حالات بدنی مختلفی را برای رسیدن به یک شئ انتخاب کرده و با چرخیدن و برگشتن، خود را به شی مورد نظرش می‌رساند.

روی شکم بودن نوزاد

در وهله اول، ممکن است فرزند شما روی شکم بودن را دوست نداشته باشد، اما این بسیار مهم است که نوزاد این مرحله را داشته باشد. این راهی برای تقویت عضلاتی که برای نشستن و مراحل بزرگتر بعدی نیاز دارد میباشد. شما میتوانید با قرار دادن نوزاد روی سینه خود بر روی شکم و صورتش به سمت شما این کار را برایش آسان کنید. سپس شما میتوانید بالشی به شکل حرف C زیر بغل هایش قرار دهید که سینه اش را محافظت میکند و به او اجازه میدهد سرش اندکی از زمین فاصله داشته باشد.

نشستن نوزاد در یک سالگی

یک سالگی: نوزاد شما وقتی که یک سال اول زندگی خود را تمام می‌کند، می ‌تواند کاملا بنشیند. او وقتی که در حال تلاش برای نشستن است نیاز به کمک ندارد. در این سن، عضلات او برای راه رفتن هم به قدر کافی رشد و نمو کرده اند. به همین دلیل، بدون تقلا کودک شما می ‌تواند بنشیند.

بررسی نشستن نوزاد

زمانی که نوزاد شما خودش بتواند سرش را بالا نگه دارد (معمولا حدود ۳-۴ ماهگی)، شما میتوانید او را در یک صندلی پشتی دار بنشانید. حتما اطمینان حاصل کنید که زمانی که نوزادتان بر روی صندلی نشسته است همیشه او را نگاه کنید و مراقبش باشید. شما همیشه میتوانید از بالش برای کمک به او برای نشستن و محافظت از او استفاده کنید. هر چه نوزاد بزرگتر و قوی تر میشود، زمانی که او را به حالت نشسته قرار میدهید، قادر خواهد بود برای چند ثانیه بنشیند. در ابتدا، لرزان خواهد بود. نوزاد میتواند سرش را بالا نگه دارد و تعادلش را برای چند ثانیه لرزان حفظ کند. اگچه ممکن است بیفتد و یا تلو تلو بخورد، اما در حال یادگیری است. تمرین است که بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد، پس صبور باشید. دکتر هیرمان میگوید:” در سن ۶ ماهگی بیشتر نوزادان باید بتوانند برای ۱-۲ ثانیه خودشان به تنهایی بنشینند.

یادگیری نشستن نوزاد

کودکان ابتدا سینه خیز می‌روند یا می‌نشیند؟ کودک شما تا سن شش ماهگی یاد خواهد گرفت که بنشیند در حالی که ممکن است ماه نهم شروع به سینه‌ خیز رفتن کند. نشستن و روی شکم خوابیدن زمینه را برای سینه‌خیز رفتن کودک فراهم می کنند چرا که این فعالیت‌ها عضلات کودک را قوی می کنند تا بتواند وزن خود را بلند کند و بدن خود را از زمین بکند.

نشستن نوزاد و تعادل

نوزادان نیاز دارند تعادل را قبل از نشستن به تنهایی یاد بگیرند. اگرچه داشتن عضلات تنه ای قوی به این مساله کمک میکنند، اما تنها چیزی نیست که نیاز دارند. تعادل عصبی-عضلانی است، پس قبل از اینکه فرزند شما بتواند بنشیند، کمی قدرت ذهنی خاص نیاز دارد. برای کمک به رسیدن به آن، شما میتوانید او را در گوشه ها و یا روی مبل قرار دهید تا شروع به درک این کند که نشستن چگونه است. اگر میخواهید اینکار را با هم انجام دهید، چهار زانو روی زمین بنشینید و نوزادتان را بین پاهای خود قرار دهید که اینگونه کاملا محافظت میشود.

آموزش نشستن نوزاد

چگونه به کودکان بیاموزیم بنشیند؟ کودک شما تنها در صورتی خواهد توانست خودش به تنهایی بنشیند که عضلاتش به او توانایی انجام این کار را بدهند. به همین علت، شما نمی‌ توانید قبل از دوره رشد و نمو کودک به او آموزش دهید بنشیند. با این وجود، شما می‌ توانید عضلات او را با حالت نشستن آشنا کنید تا وقتی که بدن او آماده نشستن شد، این حرکت برای او آسانتر باشد. این ها راه حل هایی هستند تا بتوانید کودک خود را تشویق کنید که راحت تر بنشیند.

نشستن نوزاد به صورت سه پایه

هنگامی که یک نوزاد در حال یادگیری نشستن است، این خیلی رایج است که یک یا هر دو دست را برای حفظ تعادل مخصوصا تبدیل آن به عنوان پایه جهت نگه داشتن وزن خودش بر روی زمین قرار دهد. این را نشستن سه پایه ای میگویند. تا زمانی که نوزاد شما بتواند مرکز کنترل خود را قوی کند، نیاز به کمک شما جهت حفظ تعادل برای مستقل نشستن دارد. در هفته های آغازین نشستن، حتما نوزاد را بر روی چیزی نرم قرار دهید تا افتادنش را تلطیف کنید. حدودا در ۴ ماهگی، نوزاد بیشتر متوجه مسائل پیرامون خودش میشود. او ممکن است حواسش پرت شود و تعادلش را از دست بدهد. اطمینان حاصل کنید که حواستان به او هست و یا از لبه های صندلی و مبلی که ممکن است از رویش بیفتد فاصله دارد.

همه چیز درباره نشستن نوزاد

نوزاد تازه به دنیا آمده به هیچ وجه کنترلی بر سر یا بدن خود ندارد. اگر او را بنشانید بدنش کاملا گرد شده و سرش به سوئی می افتد. اگر دست هایش را بگیرید و بلندش کنید سرش به طرف عقب برمیگردد. اگر او را دمرو به پشت یا شکم بخوابانید سرش را به یک سو می گرداند. موقعی که او را به رو میخوابانید باسنش را بلند نگه داشته دست و پاهایش را زیر بدن می برد. در حدود شش هفتگی سرش به این سو و آن سو نمی افتد و هنگامی که او را در وضع نشسته قرار می دهید میتواند برای یک لحظه سر خود را نگهدارد. در حدود شش هفتگی توان او بیشتر شده و کنترل سر را بدست می گیرد و هنگامی که او را به رو می خوابانید سر و سینه خود را از زمین بلند می کند. قدرت بلند کردن سر در حالتی که کودک به رو خوابیده بهترین دلیل برای این مسئله است که عکاسان در هنگام عکس گرفتن از بچه کوچک او را به رو می خوابانند. در حدود شش ماهگی بچه می آموزد که از شکم به پشت غلت بزند. بعدها غلتیدن های پشت سر هم را یاد می گیرد. نشستن بدون تکیه گاه به تدریج که عضلات گردن و پشت نوزاد قوی تر می شود کودک بهتر قادر به نشستن می گردد. اوایل احتیاج به تکیه گاه دارد ولی بعدها بدون کمک می تواند بنشیند.ممکن است در حدود یک ماهگی کودک از نشستن لذت ببرد. مطمئین باشید که پشت و گردن او آسیبی نخواهد دید. صندلی های تاشو میتوانند در این مرحله مورد استفاده قرار گیرند تا کودک بتواند در آن نشسته و از تماشای محیط اطراف لذت ببرد و دچار کسالت نشود.در شش ماهگی نوزاد برای نشستن شانه های خود را صاف می کند. سر او به هیچ وجه به عقب برنمیگردد پشت او کاملا صاف بوده و برای لحظاتی میتواند بدون تکیه گاه بنشیند.

قدم اول برای نشستن نوزاد

از زمان هایی که به روی شکم خوابیده است استفاده کنید: قدم اول برای یک ژست نشستن کامل از توانایی نگه داشتن سر به صورت صاف آغاز می شود. بهترین راه برای به دست آوردن این موفقیت، این است که عضلات گردن و ماهیچه های پشت او را هنگامی که بر روی شکم خوابیده است تقویت کنید. سر کودک خود را به سمت نافش هدایت کنید و اسباب بازی مورد علاقه اش را در برابر او بگیرید. او را ترغیب کنید که با بالا گرفتن سر خود به این اسباب بازی نگاه کند. زمانی که او یاد گرفت که بشیند نیز این حرکات را با او تمرین کنید. این کار به او کمک می کند که یاد بگیرد چگونه هنگام نشستن وزن خود را بلند کند. کودک خود را بر روی شکم بخوابانید و او را وادار کنید تا اسباب بازی مورد علاقه اش را دنبال کند. او با این کار سعی می کند بدن خود را از زمین بلند کند. کودکتان را خودتان حرکت دهید: یک راه حل برای این که کودکتان را با حرکت کردن آشنا کنید این است که این کار را خودتان برایش انجام دهید. کودک را بر روی سطح صاف و نرم مانند تشک بگذارید و به آرامی او را بچرخانید. این کار به کودک حس جهت یابی می دهد تا در حرکات آینده اش از آن استفاده کند. ادای نشستن را در بیاورید: زمانی که کودک شما شش ماهه شده است، شما می توانید به او آموزش نشستن بدهید. بهترین راه برای این آموزش این است که از بدن خود به عنوان تکیه گاه برای نشستن کودک استفاده کنید. بر روی یک سطح نرم و صاف مانند تشک یا قالیچه بنشینید و اسباب بازی مورد علاقه کودک را در برابرش قرار دهید. او را در برابر اسباب بازی اش بنشانید به طوری که به بدن شما تکیه داده است و بگذارید به بازی با اسباب بازی بپردازد. این کار ماهیچه های کودک را تقویت کرده و حس نشستن را در کودک ایجاد می کند. از کنجکاوی او به عنوان یک ابزار استفاده کنید: تا ۹ ماهگی، کودک باید بتواند در حالت نشستن قرار بگیرد. این زمان، موقعی است که تا جایی که می توانید کودک را تشویق کنید که به همان حالت نشسته باقی بماند. اشیا را در دسترس او قرار دهید؛ به طوری که همان طور که نشسته است با دراز کردن دست خود بتواند آن ها را بردارد. شما هم چنین می توانید در کنار کودک خود بشینید و به هم توپی را پاس دهید. بر روی تقویت عضلات کودک خود تمرکز کنید: هر حرکت کودک شامل تکان دادن عضله هاست. هر چه عضلات کودکتان قوی تر باشد، به این معنی است که می تواند راحت تر بشیند و آن را یاد بگیرد. او را به طور پیوسته ماساژ دهید و از بازی های ساده و ابندایی شروع کنید تا عضلاتش تقویت گردند. هم چنین، فعالیت هایی مانند سینه خیز رفتن، غلت زدن و روی شکم خوابیدن از روش های طبیعی برای تقویت ماهیچه هاست. او را تشویق کنید تا هر چه می تواند این فعالیت ها را انجام دهد تا بتواند راحت تر نشستن را فرا گیرد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.