; بالون معده و قرص و تجربه و بهترین دکتر برای بالون معده بهتر است یا حلقه معده - فال و خواب
کپسول جینسینگ ؛ عوارض کپسول جینسینگ کره ای کمپلکس ایرانی برای چاقی

کپسول جینسینگ ؛ عوارض کپسول جینسینگ کره ای کمپلکس ایرانی برای چاقی

کپسول جینسینگ کپسول جینسینگ ؛ عوارض کپسول جینسینگ کره ای کمپلکس ایرانی برای چاقی همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه …

سرطان لگنچه ؛ طول عمر بیماران سرطان کلیه و تشخیص سرطان کلیه

سرطان لگنچه ؛ طول عمر بیماران سرطان کلیه و تشخیص سرطان کلیه

سرطان لگنچه سرطان لگنچه ؛ طول عمر بیماران سرطان کلیه و تشخیص سرطان کلیه همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه …

قرص فلوکونازول ؛ برای جوش صورت و چی خوبه و پسردار شدن و ریزش مو و عفونت واژن

قرص فلوکونازول ؛ برای جوش صورت و چی خوبه و پسردار شدن و ریزش مو و عفونت واژن

قرص فلوکونازول قرص فلوکونازول ؛ برای جوش صورت و چی خوبه و پسردار شدن و ریزش مو و عفونت واژن همگی در سایت فال و …

بالون معده

بالون معده ؛ قرص و تجربه و بهترین دکتر برای بالون معده بهتر است یا حلقه معده

بالون معده ؛ قرص و تجربه و بهترین دکتر برای بالون معده بهتر است یا حلقه معده همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد بالون معده

اخیرا بالون معده به روشی محبوب برای کاهش وزن تبدیل شده است و خیلی‌ها آن را به جراحی باز ترجیح می‌دهند. اما قبل از اینکه تصمیم‌تان را بگیرید، باید به نظرات موافق و مخالف این کار، خوب گوش کنید. قرار دادن بالون معده گزینه‌ای سریع برای کاهش وزن است، که به جراحی نیازی ندارد. پس از قرارگیری بالون معده حتی با خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر، خیلی زود سیر می‌شوید، کمتر احساس گرسنگی می‌کنید، به سادگی می‌توانید وعده‌های غذایی‌تان را کنترل نموده و مهم‌ترین قدم را برای لاغر شدن بردارید. با کمک مشاوران تغذیه، می‌توانید عادات صحیح غذا خوردن را بیاموزید و با تغییر سبک زندگی، به سرعت وزن کم کرده و در دراز مدت هم آن را حفظ کنید.

عوارض بالون معده چیست

عوارض احتمالی بالون معده چیست؟ بالون معده، روش بسیار کم عارضه‌ای است. عوارض عمده آنوجود درد و تهوع و گاهی استفراغ در چند روز ابتدایی است که در افراد مختلف، فرق میکند. گاهی هیچ درد و تهوعی وجود ندارد که فرد ممکن است با توجه به ذهنیت قبلی مبنی بر وجود درد و تهوع، حتی نگران شود که ممکن است برای بالن اتفاقی افتاده باشد،‌ درحالی که این افراد فقط به دلیل سازگاری خوب معده هیچ علامتی ندارند. گاهی ممکن است درد و تهوع وجود داشته باشد که در این صورت باید از داروهای مناسب استفاده شود، وجود اضطراب و نگرانی بر مدت و شدت عوارض می افزاید. لذا باید دانست که این علایم موقتی بوده و به زودی برطرف می شوند. عوارض دیگر احتمالی از جمله سوراخ شدن معده و انسداد روده در موارد بسیار نادری می تواند اتفاق بیافتد در ضمن ارتباط روزانه و مرتب با پزشک بسیار مهم است.

بالون معده چیست

بالون معده، یک بادکنک سیلیکونی نرم است که درون معده قرار گرفته و حجم زیادی از معده‌تان را اشغال می‌کند. در نتیجه احساس سیری خواهید کرد.

انواع بالون معده

انواع جدید بالون های معده ۱٫endball (بالون مخلوط مایع هوا): این نوع بالون ساخت کشور فرانسه با قابلیت ماندگاری تا ۹ ماه و قابلیت پر شدن همزمان با مخلوط مایع و هوا بوده که سبب کاهش عوارض ابتدایی شامل تهوع و استفراغ و درد می گردد در نتیجه تحمل آن برای بیمار راحتتر می شود. ۲٫ spatz بالون قابل تنظیم از طریق اندوسکوپی ساخت کشور آمریکا با قابلیت ماندگاری تا ۱سال که از مزایای این نوع بالون تنظیم آن از طریق آندوسکوپی بوده که به پزشک اجازه می دهد ابتدا بالون را با حجم کمتری از مایع پر نماید و در طول ۱ سال بر اساس اشتهای بیمار حجم آن را از طریق آندوسکوپی کم و زیاد نماید به همین دلیل عوارض ابتدایی شامل تهوع و درد به حداقل می رسد و در ضمن بیمار می تواند در هر زمان که احساس نمود معده اش به حجم قبلی بالون عادت نموده نسبت به افزایش حجم آن از طریق آندوسکوپی اقدام نماید. تاکنون ۱۵۰ بالون از این نوع گذاشته شده و نتایج خوبی که شامل کاهش تهوع و استفراغ و درد و کاهش وزن بیشتر نسبت به بالون های ۶ ماهه بوده به دست آمده است.

جراحی بالون معده

در ابتدا بالنی که هوای آن تخلیه شده است از طریق دهان و مری به معده‌تان وارد می‌شود. برای این کار از یک لوله‌ی باریک و منعطف استفاده می‌شود که یک لامپ و دوربین هم در یک سر آن قرار داده شده و به آن «آندوسکوپ» می‌گویند. معمولا به شما یک آرام‌بخش یا داروی بی‌هوشی ضعیف می‌دهند. ممکن است این عمل کمی ناخوشایند باشد اما معمولا بدون درد است، تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و همان روز هم می‌توانید به خانه برگردید. معمولا بعد از ۶ ماه، بالن تخلیه و از معده‌تان خارج می شود، چون ممکن است بعد از این مدت بالن خراب یا سوراخ شود. به طور میانگین افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد وزن اضافی‌شان را در این مدت از دست خواهند داد؛ هر چند کاهش وزن برای هر بیمار با توجه به شرایط متفاوت است. برای تشخیص مقدار اضافه وزن می توانید از شاخص توده‌ی بدنی (BMI) استفاده کنید که بر اساس وزن و قد هر کس محاسبه می‌شود. اگر شاخص BMI شما از ۲۵ بیشتر باشد، یعنی اضافه وزن دارید.

منع گذاشتن بالون معده

در چه بیمارانی نباید اقدام به بالون‌گذاری کرد؟ در بعضی افراد مطلقا نمی‌توان بالون گذاری کرد مانند: ۱- کسانی‌که قبلا تحت عمل جراحی معده قرار گرفته‌اند ۲- کسانی‌که به الکل یا دارو اعتیاد دارند ۳- کسانی‌که زخم معده یا اثنی‌عشر دارند ۴- کسانی‌که مدت زمان زیادی است که داروی ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند ۵- کسانی‌که بیماری کلاژن دارند ۶- کسانی‌که بیماری التهابی روده دارند ۷- کسانی‌که بیش از ۵ سانتی‌ متر فتق دهانه‌ی معده دارند ۸- کسانی‌که سیروز کبدی دارند ۹- کسانی‌که نارسایی مزمن کلیه دارند ۱۰- کسانی‌که حامله هستند.

کپسول بالون معده

اخیرا بالون معده به صورت کپسول هم تولید می شود. باید یک کپسول که به سر یک لوله ی باریک وصل شده را قورت دهید. وقتی بالن سر جای خودش (در قسمت بالایی معده تان) قرار گرفت، با گاز از طریق لوله پُر می شود و سپس لوله را خارج می کنند. به آرام‌بخش هم نیازی ندارید. تا ۳ بالن را می توان در معده جای گذاری کرد که در این صورت کاهش وزن در یک دوره ی ۱۲ هفته ای برای‌تان آسان‌تر می‌شود. بعد از این مدت، بالن ها با انجام یک عمل آندوسکوپیِ کوتاه، از معده تان خارج می شوند.

کاندید مناسب برای بالون معده

بالون معده تنها در زمانی برای بیمار گذاشته می شود که فرد کاندید عمل جراحی است و در مواردی است که بیمار فوق العاده چاق است و دکتر جراح توصیه به کاهش وزن وی قبل از عمل جراحی می کند تا جراحی رضایت بخش باشد. بنابراین بیماران باید بدانند گذاشتن بالون یک روش موقتی برای کاهش وزن است که و نباید بیشتر از ۶ ماه در معده فرد مریض باشد بنابراین تمامی تبلیغاتی که از بالون معده برای درمان چاقی به عنوان یک روش راحت نام برده می شود گمراه کننده هستند و چنین نیست

فواید بالون معده

بالون معده به کسانی پیشنهاد می شود که می خواهند برای کاهش خطر، قبل از انجام یک جراحی، وزن کم کنند، اما به عنوان یک گزینه برای کنترل اضافه وزن بدون جراحی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است کاهش وزن به کمک بالون معده کمتر و آهسته تر از روش های جراحی باشد اما اگر وزن تان با شرایط مورد نیاز جراحی هم خوانی ندارد، بالون معده یک روش مفید است. در صورتی که شاخص BMI برای شما بین ۲۷ تا ۳۵ است، بالون معده می تواند یک گزینه ی مناسب باشد.

خطرات بالون معده

اغلب افراد با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد، اما باید در مورد خطرات این کار هم بدانید. ممکن است حین عملیات گذاشتن یا برداشتن بالن، آسیب‌هایی نظیر خون ریزی یا سوراخ ایجاد شود. ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ در چند روز اولِ جای گذاری بالن، رایج است و معمولا در دراز مدت برطرف می شود. شاید در ناحیه ی شکم احساس سنگینی یا درد داشته باشید یا کمرتان درد کند. ممکن است رفلاکس دستگاه گوارش (وقتی اسید معده به بیرون نشت می کند) یا سوء هاضمه هم داشته باشید. هر چند به ندرت اتفاق می‌افتد، اما ممکن است بالون معده دچار نشتی یا کاهش باد شود. یک لیست کامل از خطرات احتمالی به وسیله ی مشاوری که قرار است عمل را انجام دهد، به شما ارائه خواهد شد.

بالون معده برای لاغری

اگر قادر نیستید با کمک رژیم غذایی، تغییر عادات و انجام ورزش وزن تان را کم کرده و آن را نگه دارید، یا اگر به خاطر چاقی به بیماری خاصی مبتلا هستید، بالون معده گزینه ی خوبی است. پزشک جراح‌تان بهترین راه کاهش وزن را برای تان توضیح می دهد و اگر به بالون معده احتیاج داشته باشید، شما را راهنمایی می کند. آنها به شاخص وزن تان و شرایط خاصی که ممکن است بر اثر چاقی برای تان به وجود آمده باشد مثل دیابت، فشار خون، درد مفاصل، تنگی‌نفس در خواب و افسردگی را بررسی می کنند. مشاورتان به شما توصیه خواهد کرد که کم تر غذا بخورید، رژیم غذایی سالم تری داشته باشید و تغییرات مثبتی در شیوه ی زندگی تان به وجود آورید.

برداشتن بالون معده

آیا به محض برداشته شدن بالن وزنم برمی گردد؟ به دلیل عدم تأثیر همیشگیِ بالون معده، داشتن و حفظ یک رژیم غذاییِ سالم و سبک زندگی خوب بسیار مهم است. چون به محض خارج کردن بالون معده، حجم زیادی از معده تان خالی می شود و می توانید زیاد غذا بخورید. پس رمز موفقیت در این است که بعد از عمل هم بتوانید رژیم غذایی و ورزشی تان را حفظ کنید.

مزایای بالون معده

یکی از مزایای بزرگ بالون معده، جلو گیری از جراحی و خطرات احتمالی آن است. چون فقط ۱۵ دقیقه طول می کشد، تنها به یک داروی آرام‌بخش ضعیف نیاز دارید و همان روز هم مرخص می شوید. این موارد بیانگر این حقیقت است که بالون معده از بسیاری جهات ارزان‌تر از حراجی خواهد بود. اما بالون معده موقتی است و در واقع یک پشتیبان خوب برای مواقعی است که تصمیم می گیرید وزن کم کنید و فعال‌تر شوید. بیمارانی که عمل بالون معده را انجام می دهند، می توانند ۲۰ تا ۳۰ درصد وزن شان را کم  کنند. هر چند مقدار کاهش وزن برای هر کس با توجه به شرایطش متفاوت است.

همه چیز درباره بالون معده

گذاشتن بالون معمولا باعث می شود فرد ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش وزن داشته باشد اما به دلیل عوارضی مثل تهوع و حتی ایجاد زخم در اثر جاگذاری نامناسب بالون و یا حرکت بالون به طرف پایین در صورتی که خوب تعبیه نشده باشد راه عبور معده بسته می شود و بیمار هرچه می خورد دچار استفراغ شدید بعد از غذا خوردن می شود؛ بنابراین روی هم رفته جایگاه بالون در کاهش وزن محدود و اثرات آن گذراست، همچنین زمانی که بالون برداشته می شود وزن می تواند به تدریج به حالت اولیه برگردد مگر اینکه بیمار برای عمل جراحی کوچک کردن معده کاندیدا شود.»بالون معده طبق گزارش محققان، بالون های مملو از مایع که برای درمان چاقی در معده گذاشته می شوند با عوارض جدی ای مرتبط هستند. بالون های درمان چاقی در معده فرد بیمار گذاشته می شوند و در کنار رژیم غذایی و ورزش استفاده می شوند. دو نوع سیستم بالون در سال ۲۰۱۵ توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده است:سیستم یکپارچه دو بالونی ReShape و سیستم بالون داخل معدی Orbera. اما در آخرین گزارش این سازمان عنوان شده است که چندین گزارش در مورد عوارض مرتبط با این دو سیستم بالون اعلام شده است.یک نوع مشکل مربوط به بالون های بیش از اندازه پرشده با هوا یا با مایعات بیشتر در معده بیماران بود. این وضعیت منجر به برداشتن زودهنگام بالون ها می شود. دومین مشکل ابتلا به پانکراتیت حاد است. این عارضه هم منجر به برداشتن بالون ها می شود. این مشکل ممکن است به دلیل فشردگی ساختارهای سیستم گوارش اتفاق بیفتد. سازمان غذا و دارو آمریکا در گزارشی اعلام کرده که پزشکان نظارت دقیقی بر بیماران دارای این ابزار داشته باشند تا از عوارض احتمالی آن زود مطلع شوند.

اقدامات قبل از بالون معده

آزمایش خون شامل: نمایش گلبول های خون قند خون تست انگل سدیم و پتاسیم خون کراتینین سرم تست‌های انعقادی آلبومین کلسترول و تری گلیسرید خون تست های قلبی شامل: نوار قلب عکس رادیوگرافیک از قفسه سینه تست های ریه در بیماران مبتلا به بیماریهای ریوی سونوگرافی از شکم تست های روانشناسی: آندوسکوپی مری آندوسکوپی معده بررسی میکروب H پیلوری

نحوه گذاشتن بالون معده

نحوه گذاشتن بالون معده چگونه است؟ در ابتدا بالنی که هوای آن تخلیه شده است از طریق دهان و مری به معده تان وارد میشود. برای این کار از یک لوله ی باریک و منعطف استفاده میشود که یک لامپ و دوربین هم در یک سر آن قرار داده شده و به آن «آندوسکوپ» میگویند. ممکن است این عمل کمی ناخوشایند باشد اما معمولا بدون درد است، تنها ۱۵ دقیقه طول میکشد و همان روز هم میتوانید به خانه برگردید. نحوه گذاشتن بالون در معده بیمار را در وضعیت خوابیده به پشت قرار میدهند. متخصص بیهوشی به بیمار داروهای آرام بخش و بیحسی موضعی تزریق نموده و قلب و ریه بیمار را با دستگاه کنترل میکند، معمولاً نیاز به بیهوشی عمومی نیست. از طریق آندوسکوپی، بالون روی هم خوابیده را داخل معده قرار میدهند. از طریق لولهٔ وصل شده به بالون مقدار ۴۰۰ تا ۷۰۰ (متوسط ۵۰۰ سی سی)، سرم نرمال سالین و ۱۰cc مادهٔ رنگی متیلن بلو تزریق مییشود تا بالون متسع شود. لولهٔ متصل به بالون را در می آورند تا بالون داخل معده بماند. با آندوسکوپ محل بالون را در داخل معده مجدداً چک میشود. ۲ ساعت بعد بیمار با دستورهای غذایی مرخص میشود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.