; قرص ترامادول ۱۰۰ برای زود انزالی و عکس و ترک با قرص ترامادول ۲۰۰ - فال و خواب
کپسول راکوتان ؛ عکس و فواید قرص راکوتان و قیمت در داروخانه و عوارض برای مردان

کپسول راکوتان ؛ عکس و فواید قرص راکوتان و قیمت در داروخانه و عوارض برای مردان

کپسول راکوتان کپسول راکوتان ؛ عکس و فواید قرص راکوتان و قیمت در داروخانه و عوارض برای مردان همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

تومور روده ؛ درمان و علائم سرطان روده در زنان و مردان چیست

تومور روده ؛ درمان و علائم سرطان روده در زنان و مردان چیست

تومور روده تومور روده ؛ درمان و علائم سرطان روده در زنان و مردان چیست همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد …

قرص عفونت معده ؛ قرص کلاریترومایسین برای عفونت معده و قرص آنتی بیوتیک معده

قرص عفونت معده ؛ قرص کلاریترومایسین برای عفونت معده و قرص آنتی بیوتیک معده

قرص عفونت معده قرص عفونت معده ؛ قرص کلاریترومایسین برای عفونت معده و قرص آنتی بیوتیک معده همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این …

قرص ترامادول

قرص ترامادول ؛ ۱۰۰ برای زود انزالی و عکس و ترک با قرص ترامادول 200

قرص ترامادول ؛ ۱۰۰ برای زود انزالی و عکس و ترک با قرص ترامادول ۲۰۰ همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص ترامادول چیست

ترامادول یک داروی شبه مورفین (اپیوئید) و ضد درد است که یک ترکیبی شبیه مورفین دارد و در بازار دارویی ایران به صورت قرص و کپسول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم و آمپول ۱۰۰ میلی‌گرم موجود می‌باشد و همچنین برای درمان دردهای نسبتاً شدید حاد یا مزمن از قبیل دردهای بعد از عمل جراحی و دردهای سرطانی استفاده می‌شود .ترامادول در بدن از چندین راه متابولیزه می‌شود. یکی از این راه‌ها سیستم آنزیمزایمان تجویز می‌شود.ترامادول به صورت خوردنی و تزریقی مصرف می شود و نوع مصرفی به صورت قرص و کپسول است و نوع تزریقی آن فقط در اورژانس و بیمارستان وجود دارد.

نحوه مصرف قرص ترامادول

قرص های ترامـادول را نباید خرد کرد (از پودر قرص خرد شده نباید به صورتاستنشاقی یا رقیق شده با مایع استفاده کرد چون باعث اثرات تهدید کنندهحیات،Overdose یا مرگ می شود)،این دارو تنها به صورت قرص خوراکی استفادهمی شود.در صورتی که با تجویز پزشک ترامـادول مصرف می کنید،بدون کم و کاستاز نسخه ی پزشک پیروی کرده و از مصرف دوزهای بالاتر دارو خودداریکنید.نباید بیش از ۳۰۰ میلی گرم در روز استفاده شود.ترامـادول را با یکلیوان پر آب مصرف کنید.هم چنین می توان دارو را با یا بدون غذا مصرف کرداما هر بار به روشی مشابه از دارو استفاده کنید(مثلاً اگر بار اول با غذامصرف می کنید تا آخر دوره درمانی همین روش را ادامه دهید). اگر از قرص های آهسته رهش استفاده می کنید ممکن است قرص را در مدفوع خودببینید که امری طبیعی است.دوزهای مصرفی خود را بدون نظر پزشک تغییر ندهید. در صورت فراموش کردن یک دوز در اولین فرصت دوز فراموش شده را مصرف کنید ،اگر نزدیک دوز بعدی دارو باشد،بدون توجه به دوز فراموش شده،زمان بندیدارویی را رعایت کنید.

مکانیزم اثر قرص ترامادول چیست

مکانیسم عملکرد ترامادول به دو گونه است. اول اینکه مثل دیگر داروهای اوپیویید (مشتقات تریاک) آگونیست گیرنده‌های مو (μ) است. البته خاصیت چسبندگی ترامادول به گیرنده‌های «مو» بسیار ضعیف است. ماده متابولیزه شده او-دسمتیل‌ترامادول نسبت به عنصر مادر خاصیت چسبندگی بیشتری به گیرنده‌های مو دارد و خاصیت مخدری قویتری از خود به جا می‌گذارد. به همین دلیل خاصیت تسکین درد در ترامادول حدود ۱۰ برابر ضعیف‌تر از مرفین است. ترامادول دارای میل متوسط به گیرنده سیگما ۱ است، این گیرنده عموماً دارای عملکرد تشنج زایی است و همچنین دارای خاصیت ضد افسردگی همراه سرخوشی است. در وهله دوم باعث جلوگیری از بازجذب نورآدرنالین و سروتونین می‌شود و غلظت این دو ماده را در سیناپس بالا می‌برد، این امر باعث ایجاد نوعی خاصیت، مانند داروهای ضدافسردگی و همچنین هوشیاری می‌شود و برعکس مرفین فرد مصرف‌کننده را فعال‌تر می‌کند، حتی در برخی از مصرف‌کنندگان حالات ضعیفی مانند (MDMA (XTC مشاهده شده، احتمال گرفتگی عضلانی نیز کاهش میابد. با خوردن ۱۰۰ میلیگرم ترامادول سطح خونی دارو در دو ساعت به حداکثر می‌رسد. حدود ۲۰ درصد ترامادول به پروتئین خون بسته می‌شود. ۳۰ درصد ترامادول بصورت تغییر نیافته و ۶۰ درصد آن بصورت متابولیتهای شکسته شده در کبد از راه ادرار دفع می‌شود. نیمه عمر دارو ۴ تا ۶ ساعت می‌باشد. موارد مصرف ترامادول برای تسکین درد معمولاً به مدت کمتر از ۵ روز و به مقدار ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم هر ۸ ساعت تجویز می‌شود، همچنین این دارو جهت درمان سندروم پای بی‌قرار نیز تجویز می‌شود. بتازگی تحقیقاتی در جریان می‌باشد که اثر ترامادول در درمان افسردگی ماژور را بررسی می‌کند.

تاریخچه قرص ترامادول

این دارو توسط شرکت آلمانی گروننتال (Grünenthal) در دهه ۱۹۷۰ با نام تجاری ترامال (®Tramal) ساخته شد. گروننتال در سالهای بعد حق تولید ترامادول را به شرکتهای متعددی در سراسر دنیا واگذار کرد. در سال ۲۰۱۳ پژوهشگران فرانسوی، سوئیسی و کامرونی در پوسته ریشه یک گیاه دارویی آفریقایی به نام N. latifolia ترامادول یافتند، اما در سال ۲۰۱۴ مشخص شد که این ترامادول به دلیل استفاده از آن توسط کشاورزان در خوراک گله بوده‌است.

آشنایی با قرص ترامادول

بهتر است بدانید که ترامادول دارویی ضعیف‌تر از مورفین و قوی‌تر از بروفن و استامینوفن است و دانستن این نکته ضروری است که ترامادول هیچ‌گاه بیشتر از دو هفته  برای بیماران تجویز و توصیه نمی‌شود.‌ مکانیسم اثر ترامادول مانند همه مسکن‌های مخدر است، از این رو می‌توان نتیجه گرفت با مصرف مقادیر بیشتر از حد مجاز و توصیه شده، مسمومیتی شبیه مواد مخدر و همچنین با مصرف طولانی مدت آن اعتیاد به این دارو بوجود می آید.‌ در ابتدا تصور بر این بود که ترامادول مسکن معمولی، بی‌خطر و کم عارضه است، ولی امروزه با مراجعه به آمارهای موجود و بررسی اعتیاد در کشور متأسفانه به این نتیجه می‌رسیم که داروی ترامادول که باید برای تسکین درد مصرف و تجویز می‌شده، هم‌اکنون به یکی از مواد اعتیادآور و با مصرف بالا از سوی معتادان تبدیل شده که معضلات فراوانی را نیز به همراه آورده است.

چرا ترامادول با وجود همه ضررهایش طرفدار دارد؟

در مشاغل سنگین و شبانه برای رفع خستگی و شادابی مصرف می شود

برای جلوگیری از زود انزالی مصرف می شود

گوش دادن به توصیه دیگران و مصرف خودسرانه

معتادان برای کاهش مصرف مواد مخدر

اشکال مختلف قرص ترامادول

ترامادول معمولاً به شکل نمک هیدروکلراید تولید شده و به دو شکل خوراکی (بیشتر کپسول و قرص) و آمپول به بازار عرضه می‌شود. مقدار جذب و تأثیر فرم تزریقی ترامادول بسیار بیشتر از فرم خوراکی است. ترکیب ترامادول و استامینوفن نیز در بازار موجود است (که در ایران عرضه نمی‌شود). در خارج از ایران به صورت قرصهای آهسته رهش Retard، آمپول، کپسول و قطره موجود می‌باشد، مصرف قطره خوراکی آن رایج‌تر است.

اعتیاد به قرص ترامادول

علائم جسمی ترک ترامادول احتمالاً به علت خواص ضدافسردگی این دارو (جلوگیری از بازجذب سروتونین و نورآدرنالین) شدیدتر از علائم ترک مخدرهایی مانند تریاک می‌باشد، حتی بعد از قطع مصرف کوتاه مدت ترامادول علائمی مانند بی‌خوابی، سندروم پای بی‌قرار (RLS) و افسردگی بروز می‌کند. مصرف بدون وقفه آن در طولانی مدت باعث ایجاد مقاومت بدنی نسبت به مواد اپیوییدی شده و دوز مصرف آن باید افزایش یابد تا اثری مشابه مقدار مصرف اولیه را ایجاد کند، مدتی بعد از قطع مصرف دارو مقاومت بدنی نسبت به ترامادول و دیگر مواد اپیوئیدی به حالت اولیه بر می‌گردد. با توجه به اینکه مکانیسم کنترل درد در ترامادول مشابه مورفین است. مصرف مداوم آن منجر به وابستگی فیزیکی و روانی مشابه اعتیاد به مواد مخدر می‌شود و مصرف طولانی مدت ترامادول منجر به اعتیاد به آن شده و درمانی کاملاً مشابه با درمان سوء مصرف مواد مخدری چون تریاک، کراک و هروئین دارد.

عوارض مصرف ترامادول چیست؟

اختلال تعادل

افت فشار

تشنج

علائم یائسگی در زنان

نفخ

ضایعات جلدی و خارش

تکرر ادرار

اختلالات بینایی

یبوست

بی اشتهایی

دردهای مبهم شکمی

حالات عصبی

اختلالات خواب

نگرانی

گیجی

خستگی و ضعف عمومی.

روش ترک قرص ترامادول

جهت ترک مصرف ترامـادول توصیه شده است که از روش کاهش دوز مصرف در طی چند هفته استفاده شود.و برای کاهش دادن علایم احتمالی ترک ترامـادول ، مصرف داروهای ضد درد مانند ایبوبروفن بلامانع می باشد.زیرا قطع ناگهانی ترامـادول پس از مصرف طولانی مدت آن سبب ایجاد علایم قطع مصرف(علائم شبیه ترک مورفین) در بدن مانند بی خوابی، تحریک پذیری، اضطراب، تعریق،تشنج، لرزش، تهوع، استفراغ،اسهال، رعشه، توهم، اختلال خواب و مشکلات تنفسی، درد عضلات و درد شکم و… می شود. بهترین راه همینه که کم کم با پایین اوردن دوز مصرف دارو موفق به ترکش بشی. و بهتره وقتی مصرفتو نهایتا به روزی ۲ یا ۳ تا رسوندی از مسکن دیگه ای به همراه دیکلوفناک و کلونیدیوم سی جهت جلوگیری از اسهال و مشکلات گوارش و کلوندین برای جلوگیری از بقیه علائم ترک ترامـادول با دوز کم به جای مسکن ترامادوک استفاده کنی. سالم و تندرست باشید. داروهای ترک اعتیاد عبارتند از نالوکسان (به صورت تزریقی )و نالتروکسان (به صورت قرص)در بازار موجود میباشد.ولی در اثر مصرف انها سریعا علائم ترک در بدن ظاهر می شود که شامل ضعف شدید عضلانی و درد و کوفتگی بدن و لرزش دستها می باشد . در مراکز ترک اعتیاد قبل از تزریق این دارو ها شخص را بیهوش نموده که علائم درد را احساس نکند. داروی ترامـادول جزو داروهای مخدر و اعتیاد آور می باشد که شما به آن وابسته شده اید.قطع ناگهانی آن پس از مصرف طولانی مدت آن سبب علائم ترک مورفین در بدن مانند بی خوابی، تحریک پذیری، تشنج، لرزش، تهوع، استفراغ، درد عضلات و شکم و… می شود.برای درمان به گفته دوستان میتوان از ترک تدریجی استفاده کرد یعنی هر وز میزان مصرف دارو را نسبت به روز قبل کاهش دهید ولی توصیه میکنم به مراکز معتبر درمان مراجعه نمایید تا بتوانید سلامت خود را بدست آورده و حفظ نمایید بدون مشاوه مستقیم امکان ترک آن خیلی کم است.

آمار مصرف قرص ترامادول در ایران

در خبری که در سایت پایگاه خبری تحلیلی خرداد در تاریخ ۱۳۹۳/۸/۱۷ انتشار یافت، متخصصی در زمینهٔ پزشکی قانونی، بیشترین مسمومیت و عوارض جانبی مصرف ترامادول را مربوط به ایران دانسته و گفت، «متأسفانه به دلیل وجود تقاضا در بازار، اشکال دویست، چهارصد و پانصد میلی‌گرمی این دارو به صورت غیرمجاز و قاچاق وارد کشور شده و توزیع می‌شود.»

مصرف ترامادول برای چه کسانی ممنوع است؟

افراد دارای بیماری های مزمن و شدید کبدی و کلیوی

زنان حامله

زنان شیرده

مصرف الکل و داروهای محرک اعصاب مثل آمفتامین‌ها

مصرف داروهای ضد افسردگی (امی‌تریپتبلین، فنلزین، سیتالوپرام )

مصرف داروهای آنتی‌سایکوز (ضد جنون) مثل کلریرومازین، فلوفنازین، هالدپریدول، پرفنازین و … .

مصرف داروهای ضد درد مخدر (کدئین، ففتانیل، مرفین، هیدرومورفین )

سینوزیت

مصرف همزمان این دارو به همراه الکل، خواب‌آورها، مواد و داروهای مخدر بسیار خطرناک است.

مواد منع مصرف قرص ترامادول

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک
در دوران شیردهی بدون تجویز پزشک
داشتن سابقه صرع یا تشنج
وجود جراحات مغزی و تومور‌های مغزی
وجود مشکلات کلیوی ـ. کبدی (کلیرانس راکینس کمتر از min/ ml ۳۰ نباید ترامادول مصرف شود.)
سینوزیت
مصرف الکل و دارو‌های محرک اعصاب مثل آمفتامین‌
مصرف دارو‌های ضد افسردگی (امی‌تریپتیلین، فنلزین، سیتالوپرام)
مصرف دارو‌های آنتی‌سایکوز (ضد جنون) مثل کلریرومازین، فلوفنازین، هالدپریدول، پرفنازین و ….
مصرف دارو‌های ضد درد مخدر (کدئین، ففتانیل، مرفین، هیدرومورفین)
مصرف داروی پرومتازین و بوپروپیون

دلیل شایع شدن مصرف ترامادول چیست؟

ارزان بودن

در دسترس بودن

کمبود اطلاعات

فروش غیر قانونی

تداخلات دارویی قرص ترامادول

دارو‌ها ضد تشنج مثل کاربامازپین باعث کاهش اثر ترمادول می‌شوند. ترامادول باعث افزایش اثر دارو‌های خواب‌آور و آنتی‌ هیستامین‌ ها می‌گردد. افزایش اثر خواب‌آلودگی و ضعف تنفسی ناشی از دارو‌های مسکن، ضد اضطراب، شل‌کننده عضلانی و ضد افسردگی

نکات مصرف قرص ترامادول

عدم مصرف دارو فوق با ترکیبات حاوی الکل
در بیماران مسن (بالای ۷۵ سال) با احتیاط مصرف شود. (حداکثر داروی مصرفی ۳۰۰ میلی‌گرم در روز)
در هنگام مصرف از صحت عملکرد کلیه و کبد مطمئن باشید.
با توجه به بروز علائم شبه مورفین قطع ناگهانی دارو، بعد از مصرف طولانی خطرناک می‌باشد.
از مصرف خودسرانه دارو، بدلیل ایجاد وابستگی و تمایل به مصرف مجدد، جدا خودداری کنید.
در صورت بروز خواب‌آلودگی شدید، سرگیجه، ضعف عضلانی شدید حتماً با پزشک معالج صحبت نمایید.
در صورت رانندگی و کار با دستگاه‌های حساس با اجتیاط مصرف نمایید.
به هیچ وجه با دارو‌های نسخه‌ای یا غیر نسخه‌ای دیگر بدون مشورت با پزشک مصرف نشود.
مصرف دارو در بیماران زیر ۱۶ سال ممنوع می‌باشد.
در صورت فراموشی مصرف دارو و نزدیک‌شدن زمان مصرف بعدی مقدار دارو دو برابر نشود

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.