; فواید و مضرات آلو خشک ؛ آشنایی با خواص و مضرات خوردن آلو خشک برای سلامتی - فال و خواب
فواید مویز ناشتا ؛ درمان بیماری ها با خوردن مویز به صورت ناشتا

فواید مویز ناشتا ؛ درمان بیماری ها با خوردن مویز به صورت ناشتا

فواید مویز ناشتا خواص مویز ناشتا: شما می توانید با خوردن ۲۱ عدد مویز به صورت ناشتا برای سلامت دهان و دندان و همچنین برای …

طرز تهیه فرنی ساده خانگی و دستور تهیه فرنی ساده به روش خانگی

طرز تهیه فرنی ساده خانگی و دستور تهیه فرنی ساده به روش خانگی

طرز تهیه فرنی ساده خانگی طرز تهیه فرنی ساده خانگی ؛ دستور تهیه فرنی ساده به روش خانگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص فلفل سفید برای بارداری و فواید فلفل سفید در حاملگی

خواص فلفل سفید برای بارداری و فواید فلفل سفید در حاملگی

خواص فلفل سفید برای بارداری خواص فلفل سفید برای بارداری ؛ فواید فلفل سفید در حاملگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

فواید و مضرات آلو خشک

فواید و مضرات آلو خشک ؛ آشنایی با خواص و مضرات خوردن آلو خشک برای سلامتی

فواید و مضرات آلو خشک ؛ آشنایی با خواص و مضرات خوردن آلو خشک برای سلامتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : کالری قره قروت ؛ میزان کالری قره قروت برای بدن انسان چقدره

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید و مضرات آلو خشک

آلو خشک دارای طبع سرد و خشک است. از آلو خشک می‌توانید به عنوان مصلح گرمی‌جات استفاده کرده و آن را همراه انواع آجیل و خوراکی‌های گرم که طبع آن را معتدل می‌کند؛ استفاده کنید.

آلوخشک کم کالری و لاغر کننده است

آلو خشک حاوی کالری کمی در حدود ۲۰ کیلوکالری انرژی است. در نتیجه آن را همیار لاغری می‌دانند.

شاخص گلیسمی این ماده غذایی نیز پایین (۴۰) است. در نتیجه می‌تواند به راحتی و بدون افزایش قند خون، گرسنگی را از بین ببرد.

اگر قبل از غذا آلو خشک خورده شود برای سردرد گرم و تبهای صفراوی مفید است و صفرا ، قی صفرایی ، تشنگی ، حرارت دل و خارش بدن را فرو می نشاند.

آلوی خشک را اگر بپزند و صاف نموده و با ترنجبین و عسل و شکر بخورند بیشتر ملین است.

در میوه خشک آلو مقدار قند زیاد و در حدود ۴۰ درصد قند تبدیل شده و ۱۵-۱۸ درصد هیدرات های کربن می باشد.

ویتامین و مواد معدنی آلو و آلو خشک شده کمی متفاوت است ، اما هر دو سرشار ازمواد مغذی هستند. علاوه بر این ، آلو خشک شده نسبت به آلوهای تازه دارای کالری ، فیبر و کربوهیدرات بیشتری هستند.

آلو خشک جزو میوه‌هایی است که مضرات و عوارض مصرف آن بسیار محدود است و گزارشات زیادی از آن نشده است اما با این حال، زیاده روی در مصرف آلو خشک برای ۲ دسته از افراد دارای مضراتی خواهد بود. اول کسانی که طبع سردی دارند و دیگری کسانی که رودۀ تحریک‌پذیر دارند. مصرف بیش از حد این میوه سبب بروز مشکلاتی در این دسته افراد خواهد شد.

آشنایی با دیگر خواص آلو خشک

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آلو خشک آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با آلو خشک

آلو خشک یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین خوراکی ها، محسوب می شود که حاصل درخت و نهال آلو می باشد . که دارای خواص بسیاری برای سلامتی انسان می باشد.

آلو تنها میوه‌ای است که بعد از خشک شدن نه تنها خواص خود را از دست نمی‌دهد بلکه به آن‌ها افزوده می‌شود و تأثیرات آن بر بدن شگفت‌انگیزتر خواهد بود.

آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن ها می شوند.

خواص آلو خشک برای یبوست

آلو خشک یا بخارا،برای افرادی که از یبوست و سوء هاضمه،یا هضم ضعیف رنج میبرند،یک ملین طبیعی است. آلو خشک زمان جابه جای مواد در روده بزرگ را کاهش میدهد و همچنین رشد باکتری های مفید در روده بزرگ را که به هضم کمک میکند افزایش میدهند.

میزان فیبر موجود در آلو خشک تقریباً معادل بلغور جو دوسر است. در واقع ۴ عدد آلو خشک حدوداً ۳ گرم فیبر حل شدنی و حل نشدنی در خود دارد.

در صورتی که دچار یبوست هستید، هر روز ۲ یا ۳ عدد آلو خشک را با صبحانه میل کنید. البته می توانید با توجه به عکس العمل مزاجی خود مقدار مصرف خود را تنظیم کنید.

خواص آلو خشک در طب اسلامی

کسی که خون در او غلبه کند. باید حجامت و فصد انجام دهد و جایگزین این دو، آلوی خشک است.در روایتی نقل شده: 《آلوی خشک، خون را تسکین می دهد. و بیماری سخت را از بدن خارج می کند.》

هر چه آلو کهنه تر و خشک باشد. بهتر و نافع تر است. در روایت می فرماید:

《آلوی کهنه بخورید زیرا نفع آن باقی مانده و ضررش ازبین رفته است. در نتیجه بهترین راه این است که پوست آم با دست کنده شود. و آن را در آفتاب خشک کنند. و نه با مواد شیمیایی بلکه به طور طبیعی.》

انواع آلو خشک

آلو خشک سیاه

آلو بخارا

آلو حاج حسنی (آلو حاج حسنی از قدیمی ترین آلو های منطقه نیشابور است)

آلو طرقبه

آلو سانتریزه

آلو خشک برای معده

آلو خشک حاوی کربوهیدرات ها و قندهای پیچیده است که در لوله گوارش تجزیه می شوند. بنابراین زمانی که قندها به کولون می رسند باکتری ها شروع به تغذیه از این کربوهیدرات های هضم نشده می کنند.

این باکتری ها مسئول ایجاد گاز معده و نفخ هستند. اگر عاشق آلو خشک هستید اما با خوردن آن دچار مشکلات ذکر شده می شوید می توانید قبل از خوردن مکمل حاوی آنزیم آلفا گالاکتوزیداز مصرف کنید. چون این آنزیم با شکستن کربوهیدرات های پیچیده قبل از رسیدن به روده باعث کاهش گازهای آن می شود.

آلو خشک برای ریه

آلو بخارا یک میوه ی تابستانی است که با ترکیبات موثری مانند پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B6، نیاسین، هیدروکسی فنیلی ساتین و غیره می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. آلو بخارا در درمان فشار خون و پاکسازی کبد و ریه از آلودگی ها تاثیر شگفت انگیزی دارد.

آلو خشک برای سرماخوردگی

تمامی مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های آلو خشک برای بدن لازم و ضروری بوده و مصرف آن باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و با بیماری‌ها و ویروس‌های جدیدالورود مقابله می‌کند. ویتامین C موجود در آلو خشک، بی‌حالی، ضعف عمومی بدن ، علائم سرماخوردگی و عدم تمرکز را از بین می‌برد.

آلو خشک برای کم خونی

بسیاری از افراد با کمبود آهن مواجه هستند که این امر سبب بروز بیماری کم‌خونی در بدن می‌شود. این بیماری در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است و یکی از راه‌های درمان آن، مصرف آلو خشک و برطرف کردن نیاز بدن به آهن است. رنگ قرمزِ آلو خشک سبب شده است از میزان آهن بیشتری نسبت به سایر میوه‌ها برخوردار باشد.

آلو خشک و فشار خون

آلو دارای مقادیر زیادی پتاسیم می باشد. که در تنظیم فشار خون بالا بسیار موثر می باشد.

در ۱۰۰ گرم آلو خشک، ۸۰۰ میلی گرم پتاسیم وجود دارد.

فواید آلو خشک سیاه

آلو سیاه خشک دارای مزایای سلامت بسیاری است .حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن ها می شوند.

ویتامین‌های موجود در این میوه خشک در خانواده E، C است. ویتامین E برای پوست و ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن مناسب است. خواص آلو خشک سیاه برای جلوگیری از تاثیر رادیکال‌های آزاد و بروز سرطان موثر است.

آلو خشک سبب درمان یبوست می‌شود. این میوه خشک میزان دفع را افزایش می‌دهد و حرکت مواد زائد روده را سریع‌تر می‌کند. به همین دلیل می‌تواند به راحتی یبوست را درمان کند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.