; خواص تره خشک برای کبد و گوارش و تیروئید و کلیه و مو و رحم در طب سنتی - فال و خواب
خواص لیمو ترش و مضرات و فواید و عوارض لیمو ترش برای پوست صورت و کلیه

خواص لیمو ترش و مضرات و فواید و عوارض لیمو ترش برای پوست صورت و کلیه

خواص لیمو ترش خواص لیمو ترش ؛ مضرات و فواید و عوارض لیمو ترش برای پوست صورت و کلیه همگی در سایت فال و خواب …

خواص دمنوش میخک در طب سنتی ؛ دمنوش میخک از نظر طب سنتی

خواص دمنوش میخک در طب سنتی ؛ دمنوش میخک از نظر طب سنتی

خواص دمنوش میخک در طب سنتی خواص دمنوش میخک در طب سنتی ؛ دمنوش میخک از نظر طب سنتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

خواص عرق شنبلیله برای مردان و فواید عرق شنبلیله برای پروستات مردان

خواص عرق شنبلیله برای مردان و فواید عرق شنبلیله برای پروستات مردان

خواص عرق شنبلیله برای مردان خواص عرق شنبلیله برای مردان ؛ فواید عرق شنبلیله برای پروستات مردان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص تره

خواص تره ؛ خشک برای کبد و گوارش و تیروئید و کلیه و مو و رحم در طب سنتی

خواص تره ؛ خشک برای کبد و گوارش و تیروئید و کلیه و مو و رحم در طب سنتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

آشنایی با خواص تره

تره به خانواده پیاز ، پیازچه و سیر تعلق دارد. تره ساقه های سبزه تیره شبیه به پیازچه دارد و طعم بسیار ملایم و کمی شیرینی و بافتی خامه تر دارند.و جزء سبزیجات کم کالری است که میتواند به کاهش وزن کم کند همچنین تره شباهت زیادی با ساقه های پیازچه دارد با این تفاوت که تره مثله پیازچه پیاز ندارد و ساقه تنها است. طعم تره چیست؟ این سبزیجات ترد و تند دارای طعم ملایمی هستند که بسیار شبیه پیاز هستند. سایر جایگزین های تره رایج شامل پیاز سبز و صدف است که هر دو دارای پروفایل های طعمی مشابه هستند. تره ها بومی کشورهای مدیترانه و آسیای میانه نیز قرن ها است که جزء بسیاری از رژیم های اروپایی بوده اند و در بسیاری از دستور العمل های تره در سراسر جهان یافت می شوند. تره منبع عالی ویتامین های A ، K و C و همچنین فولات و فیبر است.

تره سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم ، کلسیم و فسفر است. پتاسیم برای عملکرد عصبی و تولید انرژی بسیار حیاتی است ، در حالی که کلسیم و فسفر به تقویت دندان ها و استخوان ها کمک می کند. تره همچنین حاوی آهن است که برای سنتز هموگلوبین و واکنشهای آنزیمی مربوط به تولید انرژی بسیار حیاتی است.”تره” به سبب ساختار گوگردی که دارد, دارای خواص ضد میکروبی است, حاوی ویتامین C، ویتامین‌های گروه B و عناصر معدنی است و به‌‌طور کلى “تره” دو نوع است، یکى نوع کوتاه و نازک در تابستان می‌روید و نوع دیگرى تره‌‌ فرنگى است که در زمستان می‌روید. خوردن “تره” همراه غذا به کاهش چربی خون و رفع یبوست کمک زیادی می‌کند, اثرات ضد میکروبی دارد و برای درمان هموروئید عالی است, خوردن “تره” موحب رفع یبوست است و در کاهش خطر بروز سرطان پروستات و روده نیز موثر است.”تره” ساطوری شده ضماد بی‌نظیری در تسکین درد و سوزش بواسیر است.

خواص تره در طب سنتی

طبیعت تره از نظر حکماء بسیار گرم و به طور معتدلی خشک است. همچنین تخم تره نیز گرم و خشک است.کالری تره خام در هر ۱۰۰ گرم برابر با ۶۱ کالری است. تره همچنین سرشار از فیبر و آب است و این موجب می‌شود که برای لاغری بسیار مفید باشد.تره یکی از ترکیبات سبزی خوردن است که خوردن آن منافع بسیاری برای سلامتی دارد. مفید برای معالجه روماتیسم مفید برای بیماری های کبدی ضماد تره به منظور نرم کردن ورم ها مفید است.کاسنی و گشنیز مصلح و بهبود دهنده خواص و مزاج تره هستند و از عوارض آن کم می‌کنند.

تره منبع بسیار خوبی از ویتامین K است. هرچه قسمت‌های سبز این گیاه بیشتر خورده شود، ویتامین K، ویتامین A، منگنز، ویتامین C و فولات بیشتری دریافت می‌گردد. تره همچنین منبع خوبی از عناصر غذایی مغذی مانند فلاونوئید‌ها و پلی‌فنول‌ها است که می‌تواند از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. این سبزی به ویژه حاوی یک ماده شیمیایی به نام «کامفرول» است که نشان داده شده برای محافظت از لایه‌های رگ‌های خونی ما بسیار مفید است. از دیگر خواص تره عبارتند از: محتوای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها سرشار از ترکیبات گیاهی که عفونت، کلسترول، فشار خون و ایجاد لخته‌ی خون در رگ‌ها را کاهش می‌دهد کمک به کاهش وزن و لاغری به دلیل محتوای فیبر و آب زیاد که ایجاد سیری می‌کند جلوگیری از برخی سرطان‌ها به دلیل محتوای آلیومی آن

بازکننده گرفتگی‌های کبد و طحال است. تره فشار خون را پایین می آورد و خوردن آن برای معالجه عفونت ها سودمند است. این ماده غذایی به علت داشتن منیزیم از بیماری سرطان جلوگیری و خواص پنی سیلین آن برای دستگاه ریوی سودمند است. قوای جنسی را تقویت می‌کند.تره با آب جوشانده جو برای درمان درد سینه، سردرد و تنگی نفس مفید است. پرورده تره در سرکه باعث باز شدن گرفتگی کبد و طحال می شود. خواص برگ پخته تره برای درمان بواسیر مناسب است. همچنین مالیدن تره پخته نیز برای درمان بواسیر مناسب است. شیاف برگ کوبیده تره به منظور خشک کردن رطوبت های رحم نافع است. قطره تره همراه با روغن گل و سرکه اگر مخلوط شود، برای کاهش درد گوش مناسب است. اگر تره را با کند و سرکه ترکیب کرده و درون بینی ریخته شود باعث بند آمدن خون ریزی می شود. ضماد تره برای گزیدن مار افعی و خوردن آن همراه با آب عسل برای خنثی سازی سموم جانوران از بدن مفید است. ضماد تره با سماق برای مخملک و زگیل مناسب است و اگر به همراه نمک استفاده شود می تواند زخم های بد را التیام ببخشد.

تره سبزی بسیار مغذی و کم کالری است به طوری که یک بسته ۱۰۰ گرمی تره حاوی ۳۱ کالری است، در عین حال از نظر ویتامین و مواد معدنی عالی است تره دارای ویتامین A از جمله بتاکاروتن زیادی هستند. که برای بینایی ، عملکرد سیستم ایمنی ، تولید مثل و ارتباط سلولی بسیار مهم است.سبزی تره همچنین منبع خوبی از ویتامین K1 است، که برای لخته شدن خون و سلامت قلب لازم است. در همین حال ، تره به ویژه سرشار از ویتامین C هستند ، که به سلامتی سیستم ایمنی ، ترمیم بافت ها ، جذب آهن و تولید کلاژن کمک می کند. در واقع ، آنها تقریباً دو برابر ویتامین سی به همان مقدار پرتقال ( ۴ ، ۵ ) ارائه می دهند. تره همچنین منبع خوبی از منگنز است، که ممکن است به کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) کمک کند و سلامت تیروئید را ارتقا بخشد. علاوه بر این ، آنها مقادیر کمی مس ، ویتامین B6 ، آهن و فولات را فراهم می کنند.

تره از نظر خواص غذا و شفا و درمان شبیه سیر وپیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو می کند. ـ مصزف تازه رای رفع یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید است. ـ مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد، مثلا در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر است.تره دارای مقدار زیادی از فولات و ویتامین سی می باشد؛ تره به صورت خام دارای ویتامین های بیشتری نسبت به پخته شده آن می باشد. همچنین تره دارای ویتامین کا و ب شش می باشد که برای بدن مفید است. مواد معدنی این سبزی خوش طعم دارای پتاسیم، کلسیم و فسفر است. پتاسیم برای عصب مفید بوده و کلسیم برای تقویت استخوان ها و دندان ها مفید است. تره فرنگی دارای آهن می باشد که باعث می شود تا از کم خونی پیشگیری شود. پروتئین تره دارای پروتئین کمی برای سلامت بدن می باشد. اگر صد گرم از تره را در نظر بگیریم دارای یک گرم پروتئین می باشد. چربی همچنین تره دارای چربی کمی است و این امر باعث می شود تا یک سبزی عالی برای کسانی محسوب شود که دارای کلسترول بالا می باشند. این سبزی خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. تره دارای اسید فولیک، پتاسیم و ویتامین سی می باشد که بسیار برای بدن عالی است.

مصرف آن در غذاهای پختنی، خون ریزی بواسیر را درمان می‌کند. در کاربرد خارجی، اگر تره به صورت له شده بر روی محل گزیدگی زنبور قرار گیرد، باعث تسکین درد می شود تره، ملین، مقوی هاضمه و پیشاب آور است.تره دارای مقدار زیادی آهن است و ویتامین«ث» به مقدار زیادی در برگ های سبز آن وجود دارد. مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد. خوردن آن همراه غذا به هضم غذا کمک می‌کند و باد شکم و باد معده را دفع می‌کند. خوردن “تره” همراه غذا به کاهش چربی خون و رفع یبوست کمک زیادی می‌کند, اثرات ضد میکروبی دارد و برای درمان هموروئید عالی است. مالیدن آب تره یا له کرده آن بر روی پوست برای درمان کهیر و رفع خارش مخصوصاً اگر با سماق مخلوط شود مؤثر است. ضماد (مرهم) تخم تره، برای معالجه کک و مک، معالجه پیسی و تسکین دردهای عصبی و تحریکات جلدی اثر شفا بخش دارد. لینت مزاج می‌آورد؛ ادرار آور و قاعده آور نیز هست. مصرف آن به صورت خام و به عنوان سبزی خوردن توصیه نمی‌شود چرا که به این صورت دیر هضم و نفاخ است.

تره از سبزی های مدر(ادرار آور) است و لذا خوردن سوپ یا شربت تره و یا جوشانده ۴ گرم تخم تره در یک لیتر آب برای حبس البول، آب آوردن بافت ها، دفع سنگ کلیه و تسکین قولنج مفید است. ـ خوردن تره که در سکه پرورده شده باشد، برای دفع سنگ کیسه صفرا وتورم طحال مفید است. ـ تره پخته و نیم گرم را چنانچه در محل بوا سیر قرار دهند اثر شفا بخش دارد، همچنین خوردن ۱۵ گرم آب تره خام، خونریزی بوا سیر را قطع می کند. ـ مالیدن آب تره یا له کرده آن بر روی پوست برای درمان کهیر و رفع خارش مخصوصا اگر با سماق مخلوط شود مؤثر است. ـ مخلوط آب تره با سماق را چنانچه بر روی زگیل بمالند اثر شفا بخش دارد. ـ تره، ملین، مقوی هاضمه و پیشاب آور است.

خواص تره برای بواسیر

در خونریزی‌هایی که از سینه به پایین است، مانند هموروئید، یکی از موادغذایی که خیلی راحت خونریزی را بند می‌آورد، خوردن سبزی زیاد «تره» است، یعنی در همه غذاها تره اضافه شود. افراد مبتلا به هموروئید (بواسیر) تره را به صورت پخته زیاد مصرف کنند. همچنین، آب تره و عسل را مخلوط کنند و روزی ۲ استکان مصرف کنند؛ بوعلی سینا برای رفع یبوست و برای کسانی که هموروئید دارند خاگینه از تره را تجویز کرده است به این ترتیب که از زرده تخم مرغ به صورت عسلی + یک بشقاب تره + مقداری پیاز در روغن بادام شیرین خاگینه کنند و هر روز در وعده‌های غذایی خود مصرف کنند، که باعث بند آمدن خونریزی می‌شود و بسیاری از خونریزی‌شان با مصرف یک روز از صبح تا شب تره خوردن خوب می‌شود.

خواص تره برای پوست و مو

پوست شما را سم زدایی می کند. تره دارای دیورتیک می باشد که باعث می شود تا مواد سمی و مضر از بدن خارج شود؛ همین امر باعث می شود تا باعث پاکسازی بدن شده و پوست شما را سم زدایی کند. در برابر خورشید از پوست تان حفاظت می کند. تره دارای بتاکاروتن می باشد که باعث می شود که نور خورشید به پوست بدن آسیب نرساند. همچنین ویتامین آ و سی و ای موجود در تره به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و از پوست بدن شما در مقابل رادیکال های آزاد خورشید محافظت می کند. خواص تره فرنگی برای موها تره سرشار از مواد معدنی مثل منگنز، آهن، ویتامین سی و فولات می باشد. این سبزی برای سلامت مو بسیار مفید است. رشد مو را افزایش می دهد. تره به دلیل داشتن آهن زیاد باعث رشد بهتر فولیکول ها می شود. ویتامین سی موجود در این گیاه باعث می شود تا جذب آهن به درستی در بدن صورت بپذیرد. کمبود آهن در بدن باعث ایجاد کم خونی می شود و رشد موها را مختل می کند.

خواص تره برای کبد

“تره” ضد‌عفونى‌کننده روده‌‌ها و ادرارآور است و براى معالجه روماتیسم و بیمارى‌‌هاى کبدى مفید است.تره یکی از ترکیبات سبزی خوردن است که خوردن آن منافع بسیاری برای سلامتی دارد. و برای بیماری های کبدی مفید است.

خواص تره در بارداری و شیردهی

تره دارای ویتامین ب ۹ فراوان می باشد که به عنوان فولات شناخته می شود. فولات برای زنان باردار بسیار موثر می باشد چرا که باعث می شود تا رشد جنین به درستی صورت پذیرد.تره سرشار از ویتامین B9 است ، همچنین به عنوان فولات (اسید فولیک) نیز شناخته می شود. فولات ها بخش مهمی از رژیم غذایی زنان باردار را تشکیل می دهند. آنها برای تولید DNA جدید که برای تشکیل سلول های جدید لازم است ضروری هستند. فولات ها همچنین باعث تشکیل لوله های عصبی سالم ، وزن کافی در هنگام تولد و رشد مناسب صورت ، قلب ، ستون فقرات و مغز می شوند.

نفخ نوزادان حالتی است که با کولیت نوزادی مرتبط است. کولیت دل درد و دل پیچه همراه با قولنج در نوزادان است و نوزادان تازه متولد شده‌ای که از شیر مادر تغذیه می‌کنند از هفته دوم به بعد با این مشکل درگیر می‌شوند. مادران شیرده می‌توانند با پرهیز و عدم استفاده از برخی مواد غذایی از نفخ کودک پیشگیری کنند. تره، ترب نفاخند . بهتر است مادران شیردهی که نوزادشان دچار نفخ میشود از مصرف تره و ترب پرهیز کنند.

خواص تره برای لاغری

تره سرشار از فیبر و آب است و این موجب می‌شود که برای لاغری بسیار مفید باشد. تره یکی از سبزیجاتی ست که به دلیل محتوای فیبر و آب زیاد باعث ایجاد احساس سیری در بدن می شود و از این طریق به کاهش وزن و لاغری کمک زیادی میکند.سبزیجات چرب مانند تره شما را قادر می سازد به آرامی غذا بخورید ، از این رو غذای خود را به درستی هضم کنید. این کار از پرخوری جلوگیری می کند و احساس پر شدن می کند.

تره باعث کاهش وزن می شود و با چاقی بدن مبارزه می کند؛ چرا که این گیاه دارای کالری کمی دارد و چربی آن صفر است. همچنین تره به عنوان یک مهارکننده طبیعی اشتها شناخته می شود. فیبر موجود در تره باعث می شود که احساس سیری زیادی در طول روز داشته باشید.

خواص تره برای کلیه

تره به هضم درست غذا کمک می کند، تره باعث می شود تا معده و کلیه و روده ها تحریک شده و به درستی کار کند.تره، ترشح هضم ، و معده ، کلیه ها و روده را تحریک و تقویت می کند.

خواص تره برای یبوست و معده

تره به هضم درست غذا کمک می کند، تره باعث می شود تا معده و کلیه و روده ها تحریک شده و به درستی کار کند. تره فرنگی باعث می شود تا آرامش در هنگام غذا خوردن در دستگاه گوارش شما حاکم شود.تره کوهی به همراه روغن حیوانی می تواند به دفع کرم های معده کمک شایانی کند.تره، ترشح هضم ، و معده ، کلیه ها و روده را تحریک و تقویت می کند. سبزیجات چرب مانند تره شما را قادر می سازد به آرامی غذا بخورید ، از این رو غذای خود را به درستی هضم کنید. این کار از پرخوری جلوگیری می کند و احساس پر شدن می کند.

خوردن “تره” همراه غذا به کاهش چربی خون و رفع یبوست کمک زیادی می‌کند, اثرات ضد میکروبی دارد و برای درمان هموروئید عالی است, خوردن “تره” موحب رفع یبوست است و در کاهش خطر بروز سرطان پروستات و روده نیز موثر است.”تره” ساطوری شده ضماد بی‌نظیری در تسکین درد و سوزش بواسیر است.

خواص تره در روایات و طب اسلامی

بی گمان تره یکی از سبزی های اصلی است که مردم در بیشتر کشورها آن را انتخاب می کنند، لیکن از نگاه آنان، تره فقط سبزی و یک ماده غذایی است و به عنوان دوایی که با آن بیماری را درمان کنند مطرح نیست. در حالی که روایات نشان میدهد که تره دواست و برخی بیماری ها را درمان می کند، به ویژه بیماری های خونی را نظیر کم خونی و خون ریزی و امثال آن. کلینی از رسول خدا روایت کرده است که نزد او از تره سخن گفتند. حضرت فرمود: «کلوا الکراث فان مثله فی البقول کمثل الخبز فی سائر الطعام؛ تره بخورید که در میان سبزیها همچون نان در میان سایر خوراکی هاست». روایت شده است که نزد رسول خدا از سبزی ها یاد شد، حضرت فرمود: کوهان سبزیها و سر آنها، تره است و برتری آن بر سایر سبزی ها به سان برتری نان بر سایر چیزهاست و در آن برکت است و تره سبزی من و سبزی پیامبران پیش از من است و من آن را دوست می دارم و می خورم و گویی من به برگ های آن در بهشت می نگرم که به زیبایی و سرسبزی میدرخشند».

خواص تره در روایات: ۱- خشبو کننده دهان ۲- امان از جذام ۳- باد را دور میکند ۴- از بین بردن بواسیر ۵- درمان بیماری کم خونی ۶- درمان قطع نشدن خون عادت ماهانه ۷- درمان بیماری طحال . کلینی و برقی از فرات بن احنف روایت کرده است که گفت: از امام صادق ع درباره تره پرسیدند، حضرت فرمود: «آن را بخور که در آن چهار خصلت است: دهان را خوشبو می کند، باد را بیرون می راند، بواسیر را قطع میکند و امان از جذام (خوره) است». ۳- باد را دور می کند، مقصود بادهای درونی است و ممکن است مقصود، عموم التهاب ها باشد. زیرا که باد و بادها در روایات به معنای التهاب هاست و در این صورت، التهاب های دهان و حتى التهاب لوزتین را از میان می برد و به همین سبب، بوی بد دهان را برطرف می کند..۴- در روایتی آمده است: «تره بواسیر را قطع میکند». در روایتی دیگر آمده است: «تره برای بواسیر خوب است». یعنی ریشه بواسیر را درمان میکند، حتی اگر خون ریزی هم نداشته باشد. ۵- برقی از سلمه روایت می کند که در مدینه سخت بیمار شدم و خدمت ابوالحسن ع آمدم. حضرت فرمود: «أراک مصفره؛ تو را زرد رنگ می بینم». عرض کردم: آری. فرمود: «کل الکراث فأکلته فبرات؛ تره بخور و من هم تره خوردم و بهبود یافتم». این حدیث نشان میدهد که تره. خون را افزایش میدهد و بیماری کم خونی را درمان می کند. ۷- روایت شده است که جوانی خدمت ابوالحسن از بیماری خود شکایت کرد و گفتند که او بیماری طحال دارد. حضرت فرمود: «اطعموه الکراث ثلاثه أیام، او را سه روز تره بخورانید». راوی گوید: او را سه روز تره خوراندیم و خون بند آورد و آن جوان بهبود پیدا کرد از این روایت به دست می آید که در طحال آن جوان نابسامانی به وجود آمده است: یا التهاب پیدا کرده یا آماس نموده و بر اثر آن از مخرج غایط خون می آمده است. از این رو، امام فرموده که درمان او تره است و روش درمان همچنین است که به مدت سه روز تره بخورد. در روایتی آمده است که درمان طحال، تره سرخ کرده با روغن است.

در روایتی آمده است که مردی به امام باقر ع از درد طحال شکایت کرد و گفت: آن را با هر دارویی درمان کرده و نتیجه ای نگرفته است و هر روز بدتر می شود تا آنجا که نزدیک است جانم را از دست بدهم. حضرت فرمود: «تره را با قیمت تکه ای از نقره هم که شده بخر و آن را با روغن عربی خوب سرخ کن و سه روز آن را به کسی که گرفتار این درد است بخوران که اگر چنین کند، با خواست خداوند بهبود خواهد یافت».بهتر است که ریشه و سر تره سفید بریده شود، زیرا از امام صادق ع روایت شده است: «ریشه آن را قطع کن و سرش را به دور افکن». این روایت با چند طریق نقل شده است و ممکن است معتبر هم باشد.

از امام صادق (ع) در باب جایگاه این گیاه خوراکی نقل شده است که ایشان بیان داشته اند: نزد رسول خدا (ص) از سبزی سخن به میان آمد. پس حضرت (ص) فرمودند: «تره بخورید چراکه مَثَل آن در سبزیجات مثل نان با سایر غذاهاست». با وجود خواص های فراوانی که این گیاهِ خوراکی در خود دارد باید به این موضوع توجه داشت که تره به واسطه ی داشتن سلولز، نفخ آور است. لذا برای اشخاصی که مبتلا به اختلالات روده می باشند، توصیه نمی شود. همچنین زیاده روی در مصرفِ آن باعث خواب های آشفته، التهاب لثه و تا حدی کم شدن دید چشم می شود

خواص تره در بدنسازی

سبزی های معطر مانند جعفری و تره فرنگی طعم فوق العاده ای به غذاها می دهند. این سبزی ها از ارزش غذایی خوبی نیز برخوردار هستند. باید بدانید که جعفری و رفقایش منبع لیزین هستند. این اسیدآمینه به رشد و احیای بافت های رابط لیگامنت ها و غضروف ها کمک می کند. این بدین معنی است که لیزین فواید مثبتی روی مفاصل ما دارد و اثرات خسته کننده ی ورزش در این بخش ها را کاهش می دهند. جذب لیزین کار ساده ای است. تا می توانید جعفری، تره فرنگی و پیازچه مصرف کنید. سبزی خوردن، سوپ ها، خورش ها و سالاد بهترین گزینه ها برای مصرف بیشتر این سبزی ها محسوب می شوند.سبزی های معطر مانند جعفری منبع لیزین هستند و به رشد غضروف ها کمک می کند

تره برای قاعدگی

تره منبع خوبی از منگنز است، که ممکن است به کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) کمک کند.از خواص تره در روایات و طب اسلامی به درمان قطع نشدن خون عادت ماهانه اشاره شده است.خوردن تره خام یا پخته خون قاعدگی را زیاد میکند.

تره برای سگ

پیازچه، پیاز و تره فرنگی از خانواده سبزیجات آلومینیومی (allium vegetables) بوده و برای اکثر حیوانات مضر و سمی هستند. اگر سگ پیاز بخورد، گلبول‌های قرمز خونش ازبین رفته و باعث بروز درد، تهوع، استفراغ و اسهال در سگ می‌شود.

تره برای سرماخوردگی

تره به ویژه سرشار از ویتامین C هستند ، که به سلامتی سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی ، ترمیم بافت ها ، جذب آهن کمک می کند.

تره برای دیابت

درباره مصرف سبزی تره برای دیابت اطلاعات زیادی در دسترس نیست.تره اثر فوق‌العاده جالبی رو مطالعات و کنترل قند خون نشان می‌دهد، بنابراین کوکو تره به همراه مخصوصاً کینوا یکی از وعده‌ های غذایی هست که برای فرد دیابتی خیلی می‌پسندیم استفاده از تره در انواع آش های ما هم به وفور وجود دارد. علاوه بر همه‌ی اینها شاهی هست، شاهی هم جزو سبزیجاتی است که شواهد علمی مبنی بر اینکه به کنترل قند خون کمک می‌کنه.

تره برای کم خونی

تره خون را افزایش میدهد و بیماری کم خونی را درمان می کند. تره به دلیل داشتن آهن زیاد باعث رشد بهتر فولیکول ها می شود. ویتامین سی موجود در این گیاه باعث می شود تا جذب آهن به درستی در بدن صورت بپذیرد. کمبود آهن در بدن باعث ایجاد کم خونی می شود و رشد موها را مختل می کند.تره فرنگی دارای آهن می باشد که باعث می شود تا از کم خونی پیشگیری شود.

تره و فشار خون

تره فشار خون را پایین می آورد و خوردن آن برای معالجه عفونت ها سودمند است.از دیگر خواص تره عبارتند از: محتوای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها سرشار از ترکیبات گیاهی که عفونت، کلسترول، فشار خون و ایجاد لخته‌ی خون در رگ‌ها را کاهش می‌دهد

خواص عرق تره

عرق تره به عنوان یکی از محصولات گیاه تره دارای خواص و فواید دارویی فراوانی می باشد و به درمان برخی از بیماری ها و مشکلات بدن کمک شایانی می نماید.عرق تره در جلوگیری و درمان سرطان پروستات در آقایان و سرطان تخمدان در خانم ها موثر است. تره باعث کاهش کلسترول بد خون شده و به همین جهت مصرف آن در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی موثر است. تره برای درمان روماتیسم و بیماری های مفصلی مفید است. خوردن تره به افراد دیابتی توصیه می شود زیرا می تواند قند خون را در حد متعادل نگه دارد. از خواص تره و فواید مصرف آن تامین کلسیم و پتاسیم مورد نیاز بدن است

از دیگر خواص عرق تره می توان به طور مختصر به این موارد نیز اشاره نمود: برای درمان روماتیسم مفید است. کلسیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. موجب تقویت عضلات بدن می شود. افرادی که دیابت دارند می توانند از تره برای کنترل قند خون کمک بگیرند. تنگی نفس و بیماری های تنفسی را درمان می کند. در خونریزی‌هایی که از سینه به پایین است، مانند هموروئید، یکی از موادغذایی که خیلی راحت خونریزی را بند می‌آورد، خوردن سبزی زیاد «تره» است، یعنی در همه غذاها تره اضافه شود. افراد مبتلا به هموروئید (بواسیر) تره را به صورت پخته زیاد مصرف کنند.

خواص تره برای قلب

تره دارای چربی کمی است و این امر باعث می شود تا یک سبزی عالی برای کسانی محسوب شود که دارای کلسترول بالا می باشند. این سبزی خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. تره دارای اسید فولیک، پتاسیم و ویتامین سی می باشد که بسیار برای بدن عالی است.

سبزی تره همچنین منبع خوبی از ویتامین K1 است، که برای لخته شدن خون و سلامت قلب لازم است. در همین حال ، تره به ویژه سرشار از ویتامین C هستند ، که به سلامتی سیستم ایمنی ، ترمیم بافت ها ، جذب آهن و تولید کلاژن کمک می کند.

تره برای عفونت رحم

خوردن تره برای معالجه عفونت ها سودمند است.شیاف برگ کوبیده تره به منظور خشک کردن رطوبت های رحم نافع است.برای درمان ورم رحم می توانید برگ های خرد شده تره را در سرکه ریخته و با اضافه کردن نمک، ترکیب را بپزید. سپس مدتی در آب آن بنشینید.بهتر است قبل از اقدام با پزشک مشورت کنید.

تره و طحال

روایت شده است که جوانی خدمت ابوالحسن از بیماری خود شکایت کرد و گفتند که او بیماری طحال دارد. حضرت فرمود: «اطعموه الکراث ثلاثه أیام، او را سه روز تره بخورانید». راوی گوید: او را سه روز تره خوراندیم و خون بند آورد و آن جوان بهبود پیدا کرد از این روایت به دست می آید که در طحال آن جوان نابسامانی به وجود آمده است: یا التهاب پیدا کرده یا آماس نموده و بر اثر آن از مخرج غایط خون می آمده است. از این رو، امام فرموده که درمان او تره است و روش درمان همچنین است که به مدت سه روز تره بخورد. در روایتی آمده است که درمان طحال، تره سرخ کرده با روغن است.در روایتی آمده است که مردی به امام باقر ع از درد طحال شکایت کرد و گفت: آن را با هر دارویی درمان کرده و نتیجه ای نگرفته است و هر روز بدتر می شود تا آنجا که نزدیک است جانم را از دست بدهم. حضرت فرمود: «تره را با قیمت تکه ای از نقره هم که شده بخر و آن را با روغن عربی خوب سرخ کن و سه روز آن را به کسی که گرفتار این درد است بخوران که اگر چنین کند، با خواست خداوند بهبود خواهد یافت».

مضرات تره

مصرف فراوان تره برای افراد با مزاج گرم نامناسب است و در برخی افراد می تواند سبب احتراق خون و تاریکی چشم و ضعف بینایی شود. مصرف زیاد تره در افراد مبتلا به نفخ معده مضر است، چون دیر هضم و نفاخ است.تره در مقایسه با پیاز دیرتر هضم می شود نفاخ تر است تره خون را می سوزاند بینایی را کاهش می دهد لثه را خراب می کند تره برای گرم مزاجان مضر است، بنابراین بهتر است همراه با گشنیز و کاسنی میل شود. تخم تره برای ریه، کلیه و مثانه مضر است لذا باید همراه با عسل مصرف شود.مصرف زیاد سبزی تره در بارداری مناسب نیست زیرا دیر هضم و نفاخ است و برای زنان باردار نفخ ایجاد می کند.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 6 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.