; خواص جوانه جو برای بدنسازی و نقش خوردن جوانه جو برای افزایش نیرو - فال و خواب
خواص برگ زیتون برای فشار خون و فواید مصرف برگ زیتون برای افراد دارای فشار خون

خواص برگ زیتون برای فشار خون و فواید مصرف برگ زیتون برای افراد دارای فشار خون

خواص برگ زیتون برای فشار خون خواص برگ زیتون برای فشار خون ؛ فواید مصرف برگ زیتون برای افراد دارای فشار خون همگی در سایت …

فواید توت سفید برای کودکان ؛ پیشگیری و درمان سرماخوردگی کودکان با مصرف توت سفید

فواید توت سفید برای کودکان ؛ پیشگیری و درمان سرماخوردگی کودکان با مصرف توت سفید

فواید توت سفید برای کودکان فواید توت سفید برای کودکان ؛ پیشگیری و درمان سرماخوردگی کودکان با مصرف توت سفید همگی در سایت فال و …

خواص موم عسل در بارداری ؛ فواید مصرف موم عسل برای زن باردار

خواص موم عسل در بارداری ؛ فواید مصرف موم عسل برای زن باردار

خواص موم عسل در بارداری خواص موم عسل در بارداری ؛ فواید مصرف موم عسل برای زن باردار همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص جوانه جو برای بدنسازی

خواص جوانه جو برای بدنسازی ؛ نقش خوردن جوانه جو برای افزایش نیرو

خواص جوانه جو برای بدنسازی ؛ نقش خوردن جوانه جو برای افزایش نیرو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه دمنوش مریم گلی ؛ دستور مصرف دمنوش مریم گلی چگونست

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص جوانه جو برای بدنسازی

جوانه جو شاخص گلیسمی پایین دارد، غنی از فیبر و کربوهیدرات می باشد که برای جلوگیری از یبوست و خستگی و تامین انرژی مورد نیاز بدنسازان مفید می باشد.

آشنایی با دیگر خواص جوانه جو

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص جوانه جو آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با جوانه جو

درون دانه ی جو قسمت بسیار کوچکی وجود دارد که وظیفه اش نگهداری و انبار کردن موادی است که دانه در هنگام رشد به آنها نیاز دارد.

با قرار گرفتن دانه در محیط و شرایط مناسب برای رشد، این بخش از دانه مواد مغذی خود را در اختیار بذر قرار میدهد و در نتیجه دانه شروع به رشد میکند. نام این قسمت از دانه جنین است.

بعد از اینکه جنین مواد لازم برای جوانه زنی را در اختیار دانه قرار داد ریشه ها شروع به جذب آب میکنند و در نهایت جوانه از دانه بیرون میزند.

در این مرحله جوانه از مواد مغذی تغذیه کرده و شکل میگیرد. تحقیقات نشان داده است که ویتامینها ، پروتئین و املاح موجود در جوانه جو تا ۲۰۰% بیشتر از دانه ی آن است.

زمان مناسب برای برداشت و مصرف جوانه جو ۴۸ ساعت بعد از جوانه زنی دانه است، جوانه باید قبل از اینکه مواد مغذی و مفیدش را برای تغذیه ی ساقه اختصاص دهد مصرف شود.

دقیقا در همین زمان میتوان جوانه را خشک کرده و به پودر تبدیل کرد، در این صورت زمان نگهداری محصول افزایش یافته و همچنین میتوان به اشکال مختلفی آن را مصرف کرد.

در همین صفحه به شما توضیح خواهیم داد که پودر جوانه جو چگونه برای لاغری و تناسب اندام، رفع ریزش مو ، ماسک صورت ، برای ورزشکاران ، در بدنسازی و … تاثیر میگذارد.

پودر جوانه جو

پودر جوانه جو تمامی خواص جوانه را دارا میباشد و میتوان این محصول را بصورت خوراکی یا از آن برای ساخت ماسک صورت طبیعی استفاده کرد.

پودر جوانه جو از خشک شدن و آسیاب کردن جوانه جو بدست می آید. به این شکل که دانه جو پس از جوانه زنی و رسیدن جوانه جو به اندازه ی ایده آل ، در دستگاه خشک کن بصورت کامل خشک شده و سپس آسیاب میشود.

تولید و بسته بندی پودر جوانه جو باید تحت شرایط خاصی انجام شود و به دلیل مرطوب بودن محیط کشت عمل جوانه زنی باید کنترل شده صورت بگیرد.

بذر جو مورد استفاده برای جوانه زنی حتما باید ایرانی باشد چون دانه های وارداتی قدرت رویش نداشته و در نتیجه تمامی خواص خود را از دست میدهند.

دقت داشته باشید که خرید پودر جوانه جو باید از تولیدی های معتبر و دارای شناسه بهداشت انجام بگیرد.

خواص جوانه جو برای دام

خوش خوراکی جو نسبت به غلات دیگر کمتر بوده و در صورت مصرف زیاد دام باعث اسیدوز و یا نفخ می گردد.

همچنین استفاده زیاد از جو در پرواربندی باعث نرمی چربی گوشت می شود که ممکن است بازارپسندی گوشت را تحت تاثیر قرار دهد.

خواص جوانه جو برای بدنسازی

جوانه جو شاخص گلیسمی پایین دارد، غنی از فیبر و کربوهیدرات می باشد که برای جلوگیری از یبوست و خستگی و تامین انرژی مورد نیاز بدنسازان مفید می باشد.

خواص جوانه جو برای لاغری

فیبر موجود در جوانه جو برای کاهش وزن مفید می باشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که افرادی که جوانه جو را به مدت ۶ هفته به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند اشتهای کمتری داشتند و وزن آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

خواص جوانه جو برای پرندگان

جوانه جو برای پرندگان مفید است و امروزه خوشبختانه خیلی بیشتر در غذای پرندگان مانند طوطی و قناری و عروس هلندی دیده می شود.

استفاده از جوانه جو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن پرنده می شود و سلامتی پرندگان را تضمین می کند.

خواص جوانه جو و گندم

چرا جوانه گندم پرطرفدار است؟ به دلیل اینکه هم مصرف خوراکی دارد و هم از آن ماسک تولید می‌شود و هزار و یک فایده دارد که تنها چند دانه آن را می‌شماریم؛

اول از همه سلنیوم و منیزیم موجود در جوانه گندم در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است.

دومین فایده این است که به اعتقاد برخی از متخصصان پوست، مو و زیبایی، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است.

سومین فایده جوانه گندم اینکه کسانی که از یبوست، خستگی و بی‌حالی، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می‌برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند و در آخر اگر می‌خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می‌خواهید چاق شوید، آن را ۱۰ دقیقه بعد از غذا میل کنید.

جوانه گندم به دلیل مصرف‌کننده بسیاری که دارد در اکثر سوپرمارکت‌های بزرگ در بسته‌های آماده به فروش می‌رسد.

جوانه جو را می توان به عنوان یک پاک کننده طبیعی آرایش استفاده کرد.

یک قاشق چای خوری جوانه جو له شده یا پودر جوانه جو را با شیر یا آب مخلوط کنید و صورت خود را روزانه با آن بشویید.

جوانه جو حاوی اسید آلزائیک بوده که چربی پوست را کنترل کرده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

پودر جوانه جو را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

جوانه جو غنی از آهن و ویتامین B می باشد که از ریزش مو جلوگیری کرده و برای تقویت و افزایش رشد مو ضروری است.

جوانه جو شاخص گلیسمی پایین دارد، غنی از فیبر و کربوهیدرات می باشد که برای جلوگیری از یبوست و خستگی و تامین انرژی مورد نیاز بدنسازان مفید می باشد.

فیبر موجود در جوانه جو برای کاهش وزن مفید می باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که افرادی که جوانه جو را به مدت ۶ هفته به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند اشتهای کمتری داشتند و وزن آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

جوانه جو حاوی مقادیر بالای فیبر بتا گلوکان بوده که می تواند قند خون را به سرعت کاهش دهد و با کنترل انسولین خون به درمان دیابت نوع دو کمک کند.

طرز تهیه جوانه جو

دانه های جو را تمیز کرده و در آب خیس کنید، بگذارید یک روز بماند و سپس آن ها را در ظرفی بریزید، بر روی آن دستمال مرطوب بکشید و در جای گرم و کم نور قرار دهید.

روزی دو بار آن را با اسپری مرطوب کنید پس سه تا پنج روز جوانه ی جو رشد می کند که می توانید آن را در سالاد استفاده کنید.

نحوه مصرف جوانه جو

جوانه‌جو را می توانیم با کمی روغن زیتون، آبلیمو یا نارنج، با کمی سس یا ماست مستقیما مصرف نمایید.

جوانه جو را می توانید با آب و شیر و ماست نیز مصرف کنید.

ارزش غذایی جوانه جو

۴۶٫۶۰ گرم کربوهیدرات

۷٫۶۰ گرم چربی

۲۸٫۶۰ پروتئین G

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.