; خواص گوشت بلدرچین و بوقلمون برای کرونا و اسپرم در طب سنتی و بارداری - فال و خواب
سوزاندن برگ بو برای حاجت تاثیر سوزاندن برگ بو برای قبولی دعاها

سوزاندن برگ بو برای حاجت تاثیر سوزاندن برگ بو برای قبولی دعاها

سوزاندن برگ بو برای حاجت سوزاندن برگ بو برای حاجت تاثیر سوزاندن برگ بو برای قبولی دعاها همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

سیاه دانه برای کیست تخمدان نی نی سایت ؛ درمان کیست با سیاه دانه

سیاه دانه برای کیست تخمدان نی نی سایت ؛ درمان کیست با سیاه دانه

سیاه دانه برای کیست تخمدان نی نی سایت سیاه دانه برای کیست تخمدان نی نی سایت ؛ درمان کیست با سیاه دانه همگی در سایت …

خاصیت قهوه تلخ و خواص قهوه تلخ برای کبد چرب چیست

خاصیت قهوه تلخ و خواص قهوه تلخ برای کبد چرب چیست

خاصیت قهوه تلخ خاصیت قهوه تلخ ؛ خواص قهوه تلخ برای کبد چرب چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

خواص گوشت بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین ؛ و بوقلمون برای کرونا و اسپرم در طب سنتی و بارداری

خواص گوشت بلدرچین ؛ و بوقلمون برای کرونا و اسپرم در طب سنتی و بارداری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

آشنایی با خواص گوشت بلدرچین

در طب سنتی ویژگی های زیادی برای این گوشت شمرده اند که می توانیم به این نکات اشاره کنیم که برای صرع مفید است و چکاندن خون ان در گوش بریا درمان گوش درد مفید است و اگر مداوم خورده شود باعث نرم دلی می شود و عده ای می گویند این ویژگی فقط در قلب بلدرچین است.

بلدرچین کوچک‌ترین پرنده از تیره قرقاولیان، به شمار می‌آید. بلدرچین پرنده‌ای پرجنب و جوش و گوشت آن بسیار لذیذ می‌باشد، از لحاظ علمی ماده‌ای به نام گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه این پرنده وجود دارد و هرچقدر ماهیچه در طول زندگی این پرنده فعال باشد گوشت آن لذیذتر است. در واقع، فعالیت و جنب و جوش زیاد در بلدرچین‌ها، باعث ازدیاد ذخیره گلیکوژن در بافت‌های ماهیچه‌ای آن‌ها می‌شود که این امر باعث می‌گردد گوشت این پرنده مانند پرندگان شکاری، بسیار لذیذ شود، به همین دلیل گوشت بلدرچین از گوشت مرغ و دیگر ماکیان برتری دارد.

خواص گوشت بلدرچین در طب سنتی

مزاج گوشت بلدرچین گرم و خشک است.از آنجایی که بسیاری از متخصصان طب سنتی خوردن مرغ با طبیعت سرد را مفید نمی‌دانند پس باید به دنیال جایگزین مناسبی برای آن گشت. یکی از پرندگانی که اتفاقا طبع گرم و خشک و گوشت لذیذی هم دارد بلدرچین است.برای اصلاح گوشت بلدرچین و کاهش مضرات آن، بهتر است در روغن کنجد یا زیتون سرخ شده و همراه ترشی مصرف شود. روغن کنجد، روغن زیتون و روغن بادام شیرین مصلح گوشت بلدرچین و بهبود دهنده خواص و مزاج آن هستند.کالری بلدرچین در حالت خام ۱۳۴ کیلو کالری و در حالت پخته شده ۲۲۷ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم می باشد.

بلدرچین کوچکترین پرنده از خانواده قرقاول ها است. گوشت بلدرچین، گوشتی سفید، شیرین و ظریف، دارای پوستی کم چرب و دارای کلسترل کم می باشد. گوشت بلدرچین سرشار از عناصر کم مصرف و طیف گسترده ای از ویتامین ها، از جمله ویتامین B، E، K و اسید فولیک می باشد. افرادی که مبتلا به کلسترول بالا هستند و کسانی که می خواهند سطح کلسترول بدنشان معمولی و پایین بماند، مصرف گوشت بلدرچین به این افراد توصیه می شود. علاوه بر گوشت این پرنده تخم آن نیر دارای خواص بسیاری است

از ویژگی های این گوشت این است که گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین‌های b1 و b2 و b6 است. بنابراین وجود این عناصر معدنی و ویتامین‌ها در گوشت بلدرچین موجب شده که برای درمان بیماری هایی مانند آسم، تشنج، فشار خون، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی‌های روانی، عقب‌افتادگی جسمی و همچنین بی‌خوابی داروی معجزه‌آسایی محسوب شود.اطبای زیادی در سراسر دنیا برای افراد پیر و سالخورده که ناتوان شده اند مصرف این گوشت را تجویز می کنند و باعث افزایش قوای جسمی و شادابی فرد می شود .

این گوشت تنظیم کننده عملکرد قلب و عروق و دستگاه عصبی و گوترشی در انسان است. از مبتلا شدن به بیماری تنگی نفس و آسم جلوگیری می کند. در دوران بارداری برای خانم های باردار و همچنین جنین خوب است بهتر است در سنین رشد به کودکان داده شود تا باعث افزایش رشد کودک شود. برای کودکان خوب است چون بافت نرمی دارد و راحت هضم می شود. فاقد کلسترول مضر و تقویت کننده قوای جسمی و جنسی و افزایش تمایلات جنسی به ویژه با مصرف تخم این پرنده استحکام عضلات و استخوان‌ها دفع مواد رادیواکتیو و سرطان‌زا و فلزات سنگین حاصل از آلودگی هوا تنظیم خواب و افزایش مقاومت بدن شکستن سنگ کلیه و مثانه مؤثر در افزایش رشد و ضریب هوشی کودکان

پروتئین یک ماده مهم است که باید در غذای روزانه ما وجود داشته باشد. این ماده برای رشد و سلامت بدن بسیار ضروری است. پروتئین، هم در غذاهای گیاهی و هم در غذاهای حیوانی وجود دارد؛ امّا دانشمندان علم تغذیه عقیده دارند که پروتئین حیوانی بهتر از پروتئین گیاهی است. گوشت طیور به عنوان یک منبع پروتئین حیوانی اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل در کشورهای مختلف، سرمایه گذاری زیادی روی صنعت پرورش طیور از جمله بلدرچین شده است. میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده (بلدرچین) از پروتئین گوشت سایر پرندگان و نشخوارکنندگان معمولی ۱۰- ۵ درصد بیش تر است.

بلدرچین نوعی پرنده کوچک‌جثه مانند جوجه است. نام لاتین آن کورتونیکس (Cortunix) است. افراد بسیاری طعم گوشت این پرنده را دوست دارند و معتقدند که مصرف آن خواص بسیاری دارد.گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، کلیسیم ،مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، روی، آهن و سلنیوم است که برای بیماری هایی چون آسم، تشنج، فشار خون بالا، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی های روانی و همچنین بی خوابی بسیار مفید می باشد.

سفیدی گوشت ، نشانه تازگی و کم چربی بودن آن نشانه تغذیه صحیح پرنده دردوران پرورش است. بطور میانگین ۶۲ درصد وزن بلدرچین قابل استفاده بوده که در مرغ ۵۵ درصد میباشد. ۲۰ درصد وزن کل بدن بلدرچین را عضله تشکیل می دهد و درصد پروتئین و ماده خشک در عضله ران ۸۰ درصد است درصورتی که درمرغ این رقم ۶۵ درصد می باشد.طعم مطبوع انواع گوشت عمدتاً بدلیل وجود ماده‌ای است بنام گلیکوژن که درسلولهای ماهیچه‌ای وجود دارد. هر قدر که ماهیچه درطول حیات خود فعال‌تر باشد ، گوشت آن نیز لذیزتر است

خواص گوشت بلدرچین برای نوزادان و کودکان

به دلیل داشتن مقدار زیادی آهن در گوشت بلدرچین منبع بسیار مناسبی برای رفع کم خونی در بزرگسالان و کودکان به شمار می رود. به همین دلیل پزشکان به بزرگسالان و کودکانی که دچار کمبود آهن شده اند مصرف گوشت بلدرچین را توصیه می کنند. اگر می خواهید که کودکی با قد بلند تری داشته باشید به آنها گوشت بلدرچین، مخصوصا گوشت قفسه سینه بلدرچین را بدهید؛ زیرا سرشار از منابع غذایی ارزشمند است که برای تقویت و رشد استخوان های کودک حائز اهمیت است.

اگر قصد اضافه کردن گوشت بلدرچین به برنامه غذایی کودکی که قبلا فقط میوه و سبزیجات مصرف کرده است را دارید. می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید: • سعی کنید به پوره گوشت گرم شده کمی سبزیجات مورد علاقه کودک را اضافه کنید تا راحت تر بتواند با طعم جدید کنار بیاید. • اگر کودکتان از خوردن گوشت امتناع می کند بهتر است بعد از چند هفته صبر کردن دوباره امتحان کنید. • برای جلوگیری از حالت خفگی، تا زمانی که کودک به خوردن غذا های انگشتی عادت کرده و چندین دندان دارد، به او تکه های گوشت ندهید. • بعد از آن می توانید با گوشت کاملا پخته شده و کاملا ریز شده شروع کنید.از کی میتونم تو سوپ نوزاد گوشت بلدرچین بریزم؟ پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان : از هفت ماهگی می توانید داخل سوپش بریزید ولی باید میکس کنید ولی از هشت ماهگی به عنوان پوره میتوانید به شیرخوار بدهید.

به دلایل زیر حتما گوشت بلدرچین را در برنامه غذایی کودک قرار دهید: ✅ میزان چربی گوشت بلدرچین بسیار کم است. ✅مفید برای رشد قد کودک: پروتئین گوشت بلدرچین بسیار بالا و انواع اسیدهای آمینه کمیاب در گوشت این پرنده وجود دارد. ✅ مفید برای کودکان کم خون: این گوشت منبع خوبی از نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین های B1، B2 و B6 است. ✅ گوشت بلدرچین آرام بخش: ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و همچنین بی خوابی بسیار مفید است. ✅ خوردن گوشت این پرنده به افراد مسن و از کار افتاده به دلیل بازیابی سلامتی و شادابی روحی و جسمی بسیار توصیه می شود. ✅ تامین سلامت بدن کودک با دفع فلزات سنگین: تخم بلدرچین از کلسترول کمتری نسبت به تخم مرغ معمولی برخوردار است و ترکیبات مغذی این تخم می تواند باعث دفع مواد رادیواکتیو، فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه و مواد زاید از بدن شود. ✅ مصرف همزمان تخم و گوشت بلدرچین سبب تنظیم دستگاه عصبی، قلب و گوارش می شود.

خواص گوشت بلدرچین در دوران بارداری و شیردهی

تیر‌نگ سیستانی متخصص تغذیه در خصوص نکات تغذیه ای که حتما باید توسط زنان باردار مورد توجه قرار بگیرد گفت: زمانی که دارای سابقه خانوادگی دیابت، دیابت بارداری و یا حتی احتمال خطر ابتلا به آن را دارند باید از نظر تغذیه ای تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند. وی در رابطه با باورهای غلط که در طی دوران بارداری بین مردم جا افتاده است تصریح کرد: برخی فکر می کنند باید در این دوران ۲ برابر مصرف روزهای عادی خود غذا مصرف کنند و اکثرا در این اندیشه‌اند که مواد غذایی معجزه‌آسایی وجود دارد که دارای تأثیر فوق العاده بر جنین است که از جمله آن ها می توان به گوشت بلدرچین و… اشاره کرد که نه تنها اثر مثبت ندارند بلکه ممکن است خطراتی را هم برای مادر و هم جنین در پی داشته باشند.

به گفته متخصصان خوردن گوشت بلدرچین در دوران بارداری به کاهش تهوع کمک می کند. هم چنین وضعیت خواب فرد باردار را تنظیم می کند. اگر زنان پس از زایمان به صورت مداوم تخم بلدرچین مصرف نمایند، سریع تر می توانند قوای خود را به دست بیاورند، هم چنین تخم بلدرچین شیر مادران را افزایش می دهد. گوشت بلدرچین با خواص آنتی اکسیدانی که دارد، مانع از بیماری هایی چون آلرژی و آسم در دوران بارداری میشود. بهتر است در دوران بارداری و شیردهی ، گوشت بلدرچین را با احتیاط مصرف کنید و از پزشک خود مشورت بگیرید .

خواص گوشت بلدرچین برای کرونا

عصاره گوشت بلدرچین برای بیماران کرونایی بسیار مفید است ، این عصاره به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند .همانطور که می دانید بلدرچین از خواص بسیاری برخوردار است که از جمله آن می توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. به همین دلیل روزهایی که به بیماری کرونا مبتلا شدید بهتر است از بلدرچین زیاد استفاده کنید.

از این عصاره ها افراد سالم هم می توانند استفاده کنند. مواد لازم برای عصاره بلدرچین: بلدرچین ۵-۶ عدد هویج ۱ عدد کرفس ۱ شاخه ی کوچک نمک و فلفل به مقدار لازم آبلیمو به مقدار لازم تخم گشنیز کامل در صورت تمایل چند دانه طرز تهیه عصاره بلدرچین: یک سری افراد برای بیماران کرونایی و … عصاره ی بلدرچین را تهیه کردند و از آن ها داخل غذاهای بیماران استفاده می کنند. که طرز تهیه آن را برای شما آورده ایم. ابتدا داخل و بیرون بلدرچین ها را تمیز بشویید. سپس آن ها را با چرخ گوشت چرخ کنید. هویج ها و پیازها را پوست بگیرید و بشویید، کرفس ها را تمیز بشویید. سپس بلدرچین های چرخ شده را با هویج و پیاز و کرفس باز چرخ کنید.

آن ها را داخل قابلمه ای بریزید و داخل آن مقداری آب بریزید و آرام هم بزنید که کاملا با هم مخلوط شوند. برگ بو را اضافه کنید و پس از کمی جوش زدن آب برگ بوها را خارج کنید. مواد نه خیلی شل نه زیاد سفت باشد زیرا می خواهیم بهتر عصاره ی آن گرفته شود. آن را دائم هم بزنید که ته نگیرد. مقداری نمک و آبلیمو و فلفل به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید از تخم گشنیز هم استفاده کنید. تا زمانی که خوب جوشید و رنگ آب آن تغییر کرد و روغن بلدرچین ها خوب خارج شد.

زیر شعله را خاموش کنید. یک صافی ریز را روی در قابلمه ای دیگر قرار بدهید و از مواد داخل قابلمه داخل آن بریزید تا آب یا همان عصاره ی آن کاملا خارج شود. اجاه بدهید خوب سرد شود. و آن را داخل شیشه های تمیز بریزید و در آن ها را محکم ببندید و در یخچال قرار بدهید. اگر بخواهید آن را به مدت زمان بیشتری نگهداری کنید. می توانید داخل ظروف در داری قرار بدهید و داخل یخچال نگهداری کنید. برای اینکه بتوانید در زمان مصرف راحت باشید؛ آن ها را داخل قالب های یخ در دار بریزید و پس از منجمد شدن آن ها را داخل کیسه های زیپ دار بگذارید و در فریزر نگهداری کنید. این عصاره ها را می توانید در انواع غذاهایتان استفاده کنید.

خواص گوشت بلدرچین برای دیابت

گوشت بلدرچین یکی از مواد غذایی با ارزش و سالم است که مانند یک بمب قوی برای جذب ویتامین عمل می کند. پزشکان به افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند توصیه به مصرف گوشت بلدرچین می کنند. زیرا گوشت بلدرچین حاوی آهن فراوان است که باعث تولید ایتروسیت و هموگلوبین می شود و به شدت با کم خونی مبارزه می کند.برخی افراد مبتلا به دیابت به دلیل دفع بیش از حد آب، ممکن است به بیماری های پوستی و خشکی پوست دچار شوند. از این رو گوشت بلدرچین به دلیل داشتن ویتامین E می تواند برای بازسازی پوست افراد مبتلا به دیابت و همینطور افراد سالم بسیار مفید باشد.

دیابت یک بیماری متابولیی است که بر اثر بالا بودن قند خون در مدت طولانی باعث نشت مایعات در عدسی می شود و در این مواقع شخص را با تاری دید مواجه می کند. از آنجا که گوشت بلدرچین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است، باعث تقویت سلول های مخروطی در چشم می شود و منجر می شود که شخص بیمارهمه چیز را واضح و خوب ببینند. از آنجایی که استخوان های بدن فرد مبتلا به دیابت قادر به جذب ویتامین D نیست، ممکن است که به مرور زمان دچار پوکی استخوان شود. به همین علت پزشکان این افراد را به مصرف گوشت بلدرچین توصیه فراوانی می کنند. زیرا گوشت بلدرچین منبعی سرشار از فسفر و ویتامین D است و با کمک به جذب کلسیم در روده باعث تقویت استخوان ها و نیز تقویت دستگاه عصبی می شود.

خواص گوشت بلدرچین برای قلب

مصرف گوشت بلدرچین و کبک به تقویت قلب و بدن کمک می‌کند. پروتئین موجود در گوشت بلدرچین در پایداری سطح کلسترول بد خون (LDL) در بدن بسیار موثر است. به همین متخصصان توصیه می کنند که از گوشت بلدرچین برای مراقبت از سلامت قلب استفاده کنید. البته برای بهره مندی از فواید گوشت بلدرچین برای قلب، نباید این گوشت را با روغن های اشباع برای خوردن آماده کنید.

خواص گوشت بلدرچین برای سالمندان

در ترکیبات گوشت بلدرچین ویتامین ب نیز وجود دارد که برای عملکرد مغز بسیار مفید است. زیرا ویتامین‌های این گروه تضمینی برای سلامتی محسوب می‌شوند و به ویژه برای سالمندان مفید خواهد بود.تخم بلدرچین حاوی کلسترول خوب HDL و نیز ماده شیمیایی کولین است که باعث می شود یک خوراک مقوی و سالم برای دوران سالمندی باشد و حتی براساس مطالعات از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر نیز جلوگیری می کند.

بلدرچین ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر از سایر پرندگان و نشخوار کنندگان داراری پروتئین می باشد. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا متخصصان برای افراد مسن و از کار افتاده که احتیاج مبرمی به ترمیم سلول های از دست رفته بافت های خود دارند، مصرف گوشت بلدرچین را تجویز می نمایند.

خواص گوشت بلدرچین برای کلیه

به لطف مواد معدنی موجود در گوشت بلدرچین عملکرد کلیه های بدن نیز بهتر میشود. زیرا مواد معدنی موجود در آن به دفع مواد و سموم مضر و فلزات سنگین در بدن و حتی دفع سنگ کلیه کمک میکند. همچنین گوشت بلدرچین سدیم بسیار پایینی دارد و مصرف آن حتی برای افرادی که فشار خون دارند توصیه میشود.

با وجود فواید بسیار گوشت بلدرچین ، زیاده روی در مصرف آن می تواند به مشکلات مختلفی منجر شود. زیاده روی در مصرف گوشت بلدرچین باعث تشکیل سنگ کلیه و مشکلات کلیوی می شود .

خواص گوشت بلدرچین در بدنسازی

گوشت بلدرچین یکی از مواد غذایی با ارزش و سالم است که مانند یک بمب قوی برای جذب ویتامین عمل میکند.روی موجود در گوشت بلدرچین و بوقلمون همچنین برای عضله سازی در جوانان و نوجوانان بسیار مفید است. پروتئین موجود در گوشت بلدرچین در پایداری سطح کلسترول بد خون (LDL) در بدن بسیار موثر است. به همین متخصصان توصیه می کنند که از گوشت بلدرچین برای مراقبت از سلامت قلب استفاده کنید.پروتئین نقش بسیار پررنگی در بدنسازی دارد. هر کسی که قصد دارد عضله‌سازی کند برای حفظ عضلات قبلی، پیشگیری از تحلیل عضلانی و ساخت عضلات جدید باید از دریافت پروتئین کافی اطمینان حاصل کند. برای عضله سازی علاوه مصرف پروتئین، داشتن رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسب نیز اهمیت زیادی دارد.بدلیل حجم کم تخم بلدرچین و میزان بالای پروتئین آن نسبت به تخم مرغ ، برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز نیز توصیه میشود.

خواص گوشت بلدرچین و کبک

گوشت کبک، گوشتی خوش طعم، لذیذ و مفید است. این گوشت دارای چربی پایین و پروتئین بالایی می باشد و همچنین سریع الهضم است. این گوشت ارزش غذایی بالایی دارد و حاوی مواد مفیدی نظیر پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و مقدار کمی گوگرد است. گوشت کبک که طبعی گرم و خشک دارد، دارای فواید و خواصی برای سلامتی بدن و درمان برخی بیماری ها است.گوشت کبک لطیف‌ترین گوشت‌هاست و سریع الهضم است, غذائیت آن زیاد است، خون زیادی تولید می‌کند و کباب آن چاق کننده است.بهتر است گوشت تازه کبک استفاده نشود بلکه یک یا دو روز پس از شکار مصرف شود.

طبیعت بلدرچین گرم و خشک است، غذائیت زیادی دارد و چاق کننده بدن است, نرم کننده پوست بدن بوده و مصرف گوشت آن سبب تقویت و تحریک نیروی جنسی در زنان می‌شود.پخته بلدرچین بهتر از کباب آن است، همچنین زیاده‌روی در مصرف آن موجب سردرد می‌کند. برای اصلاح آن بهتر است همراه ترشی و روغن و کمی شیرینی پخته شود.این گوشت تنظیم کننده عملکرد قلب و عروق و دستگاه عصبی و گوترشی در انسان است. از مبتلا شدن به بیماری تنگی نفس و آسم جلوگیری می کند. در دوران بارداری برای خانم های باردار و همچنین جنین خوب است بهتر است در سنین رشد به کودکان داده شود تا باعث افزایش رشد کودک شود. برای کودکان خوب است چون بافت نرمی دارد و راحت هضم می شود. فاقد کلسترول مضر و تقویت کننده قوای جسمی و جنسی و افزایش تمایلات جنسی به ویژه با مصرف تخم این پرنده استحکام عضلات و استخوان‌ها دفع مواد رادیواکتیو و سرطان‌زا و فلزات سنگین حاصل از آلودگی هوا تنظیم خواب و افزایش مقاومت بدن شکستن سنگ کلیه و مثانه مؤثر در افزایش رشد و ضریب هوشی کودکان

گوشت بلدرچین از چند ماهگی

از کی میتونم تو سوپ نوزاد گوشت بلدرچین بریزم؟ پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان : از هفت ماهگی می توانید داخل سوپش بریزید ولی باید میکس کنید ولی از هشت ماهگی به عنوان پوره میتوانید به شیرخوار بدهید.

گوشت بلدرچین برای بیماران سرطانی

گوشت جوجه، سینه مرغ و بوقلمون ، بلدرچین از منابع خوب پروتئین حیوانی و کم چرب و مناسب بیماران سرطانی است. این گوشت ها ساده و هضم آن ها چه به صورت پخته چه کبابی برای شخص راحت تر است. بیماران سرطانی معمولا به دلیل شیمی درمانی و داروهایی که استفاده می کنند معده حساسی دارند. از گوشت قرمز که باعث التهاب می شود و هضم آن سنگین است به هیچ وجه استفاده نکنید.

گوشت بلدرچین در طب اسلامی و روایات

در پرندگان بهترینش بر اساس آیات و روایات بلدرچین(سلوی) است کبک است، حوبره(حبارا از حیوانات بیابانی و کویری است).

پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله می فرماید: کسی که می خواهد دلخوری و عصبانیتش فروکش کند، گوشت بلدرچین بخورد. و در روایتی دیگر آمده است: کسی که می خواهد غضب و عصبانیتش را بکشد، گوشت بلدرچین بخورد.

گوشت بلدرچین و فشار خون

گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، کلیسیم ،مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، روی، آهن و سلنیوم است که برای بیماری هایی چون آسم، تشنج، فشار خون بالا بسیار مفید می باشد. اگر در مصرف گوشت بلدرچین زیاده روی کنید موجب پایین آمدن و افت فشار خون می شود .

گوشت بلدرچین نسبت به مرغ سدیم کمتری دارد بنابراین برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون و افرادی که به هر دلیل محدودیت مصرف نمک دارند، مناسب است.

گوشت بلدرچین و نقرس

بلدرچین و بوقلمون از گوشت‌های سفید از جمله مرغ خواص بیشتری دارد و مقدار ترکیبات مصنوعی و هورمونی در آن بسیار کمتر از گوشت مرغ است. گوشت بوقلمون و بلدرچین ارزش غذایی و خواص بیشتری از گوشت سفید دارد. بوقلمون دارای انواع ویتامین B ازجمله B۱، B۳، B۶ و B۱۲ است. گوشت بوقلمون دارای اسید آمینه پورین است بنابراین مبتلایان به نقرس باید آن را به میزان خیلی کم مصرف کنند و به دلیل داشتن مقدار کمی اگزالات به بیماران مبتلا به سنگ کلیه اگزالاتی، توصیه نمی‌شود. گوشت تیره بوقلمون (ران ها) چربی بیشتری دارد و به افراد دارای چربی خون پیشنهاد می‌شود که از گوشت سفید (سینه) آن استفاده کنند.

افرادی که به بیماری نقرس مبتلا هستند، نباید گوشت قرمز و خوراکی‌های شیرین بخورند و فقط در صورت تجویز پزشک می‌توانند به میزان دستور پزشک گوشت پرندگانی مانند کبک و بلدرچین را مصرف کنند. برای بیماران مبتلا به نقرس در طب سنتی توصیه می‌شود که از گوشت سفید استفاده کنند که در این گروه، گوشت پرندگانی مانند کبک و بلدرچین بسیار توصیه می‌شود که البته اجازه این کار و میزان مصرف آن نیز با تجویز پزشک باید باشد.

گوشت بلدرچین و اسید اوریک

مصرف بیش از حد گوشت بلدرچین و بوقلمون را برای افرادی که اسید اوریک بالایی دارند نامناسب است.

گوشت‌های سفید شامل مرغ، شترمرغ بلدرچین و بوقلمون است که چربی و اسیداوریک کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد.از میان گوشت‌های سفید، شترمرغ از بقیه سالم‌تر است، زیرا اسیداوریک، کالری، کلسترول و چربی پایین‌تری دارد که باعث می‌شود برای مصرف گزینه بهتری باشد.

گوشت بلدرچین و پسرزایی

طب سنتی برای داشتن فرزند پسر باید رژیم غذایی پدر و مادر، مزاج گرم داشته باشد و برای دختردار شدن باید رژیم غذایی با مزاج سرد تجویز شود؛ در نخستین قدم باید مزاج همسران توسط پزشک مشخّص شود سپس متناسب با مزاج کنونی زن و شوهر و بر اساس جنسیت جنین مورد نظر، رژیم غذایی تجویز شود.

حلیم گندم و برنج به همراه کمی دارچین و فلفل مصرف شود, زرده تخم پرندگان مانند کبک و بلدرچین و ادویه‌هایی مثل زعفران، بذر کرفس، انیسون، بذر شلغم مفید است همچنین حلوایی که با شکر یا شیره انگور پخته شده باشد و مربّای زنجبیل نیز توصیه می‌شود.گوشت بره، بلدرچین، میگو هم مفید است .

گوشت بلدرچین و کلسترول

پروتئین موجود در گوشت بلدرچین در پایداری سطح کلسترول بد خون (LDL) در بدن بسیار موثر است. به همین متخصصان توصیه می کنند که از گوشت بلدرچین برای مراقبت از سلامت قلب استفاده کنید.تخم بلدرچین حاوی کلسترول خوب HDL و نیز ماده شیمیایی کولین است که باعث می شود یک خوراک مقوی و سالم برای دوران سالمندی باشد و حتی براساس مطالعات از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر نیز جلوگیری می کند.

خواص گوشت بلدرچین برای کبد چرب

گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، کلیسیم ،مس، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، روی، آهن و سلنیوم است. از فواید گوشت بلدرچین این است که با مشکلات دستگاه گوارش مبارزه می کند و بنابراین موجب بهبود عملکرد آن می شود و عملکرد روده و معده را تنظیم می کند.گوشت بلدرچین دارای پروتئین بالا و میزان چربی کمی می باشد.کبد چرب در اثر تجمع چربی در سلول های کبد به وجود می‌آید و در افرادی که دچار اختلال در متابولیسم بدن هستند و چربی و قند خونشان بالاست، بیشتر دیده می‌شود. کبد چرب درمان دارویی خاصی ندارد. تغییر در شیوه زندگی، درمان اصلی و پیشگیرانه این بیماری است. نیازی نیست گوشت قرمز را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کنید؛ بهتر است مصرف آن را کاهش داده و از گوشت‌های کم چرب استفاده کنید. به طور کلی کاهش مصرف گوشت، چربی و مواد قندی و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات بسیار مفید است.

خواص گوشت و تخم بلدرچین

گوشت بلدرچین در مقایسه با گوشت مرغ از گلیکوژن بالایی برخوردار است و دلیل این امر جنب و جوش و فعالیت بالای بلدرچین است. اگر مطالعه ای در مورد گلیکوژن داشته باشید متوجه خواهید شد که وجود این ماده در گوشت باعث لذیذ شدن گوشت می شود و به همین دلیل است که گوشت پرندگان و حیوانات شکاری مانند گوزن و آهو و خرگوش بسیار لذیذ می باشد.

تخم بلدرچین یک پنجم تخم مرغ وزن دارد و وزن تقریبی آن حدود ۱۰ گرم می باشد. استفاده مداوم و اصولی تخم بلدرچین به بهبود قدرت بینایی و تقویت چشم کمک بسزایی خواهد کرد، دلیل این امر وجود آنتی اکسیدانی به نام ویتامین A در تخم بلدرچین میباشد. ۱۰ درصد تخم بلدرچین را ویتامین A تشکیل می دهد.به گفته محققان ۶۰ درصد چربی موجود در تخم بلدرچین را کلسترول HDL خوب تشکیل می دهد. پس مصرف طولانی مدت و اصولی تخم بلدرچین به کاهش کلسترون بد و افزایش کلسترول خوب کمک زیادی خواهد کرد، در نتیجه با تنظیم سطح کلسترول خون مانع بسته شدن رگ های خونی توسط پلاگ ها می شود، و از سکته های قلبی ممانعت می کند.

تخم بلدرچین عمدتا به خاطر آنتی اکسیدان های موجود در خود شناخته می شود. این آنتی اکسیدان ها شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی می شود. ویتامین A موجود در تخم بلدرچین از سیستم عصبی ما در مقابل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند و درنتیجه ما را از بیماری هایی نظیر آلزایمر و پارکینسون در اما نگه میدارد.

به گفته متخصصان خوردن گوشت بلدرچین در دوران بارداری به کاهش تهوع کمک می کند. هم چنین وضعیت خواب فرد باردار را تنظیم می کند. اگر زنان پس از زایمان به صورت مداوم تخم بلدرچین مصرف نمایند، سریع تر می توانند قوای خود را به دست بیاورند، هم چنین تخم بلدرچین شیر مادران را افزایش می دهد. گوشت بلدرچین با خواص آنتی اکسیدانی که دارد، مانع از بیماری هایی چون آلرژی و آسم در دوران بارداری میشود. بهتر است قبل از مصرف در دوران بارداری و شیردهی از پزشک مشاوره بگیرید .

خواص گوشت بلدرچین برای مردان و اسپرم

مصرف گوشت بلدرچین در مردان ،سبب تقویت سیستم ایمنی و تقویت قوای جنسی و افزایش انرژی و تقویت عضلات میشود .مصرف تخم بلدرچین به دلیل ویتامینهای e و d که در خود دارد برای مردانی که دچار اختلال نعوظ هستند بسیار موثر است زیرا باعث افزایش جریان خون در بدن مرد میشود و در درمان این بیماری کمک کننده است

خواص عصاره گوشت بلدرچین

عصاره گوشت بلدرچین برای بیماران کرونایی بسیار مفید است ، این عصاره به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند .همانطور که می دانید بلدرچین از خواص بسیاری برخوردار است که از جمله آن می توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. به همین دلیل روزهایی که به بیماری کرونا مبتلا شدید بهتر است از بلدرچین زیاد استفاده کنید.

خواص استخوان بلدرچین

گوشت بلدرچین حاوی فسفر و کلسیم است. خوش بختانه، این دو ماده مغذی، فواید زیادی برای سلامت استخوان ها دارند. بنابراین، ما می توانیم با مصرف گوشت بلدرچین، از ابتلا به مشکلات استخوانی مانند پوکی استخوان جلوگیری کنیم. توجه داشته باشید که کمبود کلسیم و فسفر در بدن، نقش موثری در شکل گیری پوکی استخوان ایفا می کند.

ویتامین دی موجود در گوشت بلدرچین باعث می شود تا رشد استخوان ها به درستی انجام شود و باعث تقویت دستگاه عصبی بدن می شود. همچنین در گوشت بلدرچین مقادیر زیادی از ویتامین آ و کا وجود دارد ، ویتامین کا موجود در این گوشت باعث استحکام استخوان ها می شود و از ویتامین کا برای انعقاد خون استفاده می شود.

طرز پخت گوشت بلدرچین

کباب بلدرچین یکی از کباب های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که به خاطر استفاده از گوشت بلدرچین طعم بسیار لذیذی دارد. اگر از طعم جوجه کباب خسته شده اید و دنبال تنوع هستید ، می توانید برای خانواده کباب بلدرچین تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب بلدرچین تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب بلدرچین در ادامه با همدوره همراه باشید. مواد لازم کباب بلدرچین گوشت بلدرچین ۱ کیلوگرم لیموترش ۶ عدد پیاز ۲ عدد زعفران ۱ قاشق غذاخوری پاپریکا به مقدار لازم روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری برگ بو به میزان لازم کره ۱ قالب نمک به میزان لازم فلفل سیاه به میزان لازم دستور پخت و طرز تهیه ابتدا گوشت بلدرچین را به همراه ۳ لیوان آب ، ۱ عدد پیاز خرد شده و مقداری برگ بو در یک قابلمه قرار می دهیم تا گوشت بلدرچین تقریبا نیم پز شود و آب داخل قابلمه تقریبا تبخیر شود. پس از اینکار پوست روی گوشت بلدرچین را جدا می کنیم. و بلدرچین را به قطعات کوچکتر تبدیل می کنیم تا راحت تر کباب شود. یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و گوشت بلدرچین را داخلش می ریزیم ، سپس روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش ، زعفران دم کرده ، پاپریکا ، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. پیاز باقیمانده را هم خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط گوشت بلدرچین برسند. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و برای مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود. پس از گذشت این زمان گوشت بلدرچین را سیخ می کنیم. در یک کاسه کوچک کره را آب می کنیم. پس از قرار دادن سیخ ها روی حرارت مرتب روی کباب ها کره می مالیم تا خشک نشوند. نکته مهم اینست این کباب را باید با حرارت ملایم درست کنیم.

انواع غذا گوشت بلدرچین

مواد لازم برای بلدرچین شکم‌پر در فر بلدرچین : ۱۰ عدد سبزیجان معطر : ۱۰۰۰ گرام گردو خرد و یا رنده شده : ۲ قاشق غذا خوری سیر پوست کنده: ۲ حبه دانه انار خرد شده(سابیده شده) ۲ قاشق چایی خوری رب ا نار مرغوب : ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به دلخواه خود می توانید ۵ بلدرچین استفاده کنید، در اینصورت مقدار تمام مواد نصف می شود. مواد لازم برای طعم دار کردن بلدرچین شکم‌پر زعفران دم کرده : ۶ قاشق غذاخوری سیر : ۳ دانه (بهتر است خرد شوند) آبلیمو : ۴ قاشق غذا خوری روغن : ۴ قاشق غذاخوری فلفل و نمک: به اندازه ی کافی طرز تهیه بلدرچین شکم‌پر در یک ظرف « آبلیمو، سیر، زعغران، روغن و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. (همه ی مواد طغن دار کردن) . بهتر است یک قلموی مخصوص آشپزی داشته باشید. با قلمو محلول طعم دهنده را به تمام بلدرچین بمالید. ۶۰ الی ۸۰ دقیقه بلدرچین را در یخچال بگذارید. هر ۲۰ دقیقه آن را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره با قلمو محلول طعم دهنده را به آن بمالید. حالا باید شکم بلدرچین را پر کنیم. برای پر کردن شکم بلدرچین، از سبزیجات تازه و معتطر مثل (گشنیز، جعفری، نعنا، ترخان) و یا سبزیجات معطر مازندرانی یا سبزی پلو، استفاده کنید. حال بلدرچین ها را در ماهیتابه بگذارید تا یک تفت کوچک بخورند. (در این مرحله از روغن استفاده نکنید.) حالا یک قاشق غذا خوری روغن زیتون به همراه یک دانه سیر در شکم هر کدام از بلدرچین ها قرار دهید. دوباره آن‌ها را در ماهیتابه بگذارید و یک تفت کوچک دهید. اکنون رب انار، گردو، و دانه ی انار را به آن ها اضافه کنید. مواد را از روی گاز بردارید و شکم بلدرچین ها را با مواد پر کنید. وقتی شکم بلدرچین را از مواد پر کردید بهتر است با استفاده از خلال دندان شکم آن را ببندید. بعد از اینکار ابتدا بلدرچین ها را در روغن زیاد غوطه ور کنید. تا پوست آنها سرخ شود. حال بلدرچین ها را در فر بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ۱۱۰ درجه سانتی گراد منتظر بمانید. اگر دوست دارید بلاگ بلدرچین ها را مشاهده کنید شکم پر بدون فر اگر فر در دسترس شما نبود میتوانید بعد از آغشته کردن با قلمو و استراحت گوشت بلدرچین، مواد داخل شکم را درون آن بریزید و بعد شکم بلدرچین ها را بدوزید، سپس بلدرچین ها را در ظرفی قرار دهید و آن را تا نصفه پر کنید و تا دوساعت روی شغله متوسط نگه دارید. (این مدل رو خودم تجربه نکردم، یکی از دوستان گفت درست کرده خوب شده.) خوراک بلدرچین بدون فر با این حال چند وقت پیش توی تلویزیون یه نوع پخت بلدرچین رو دیدم، که اصلا احتیاجی به فر و ماهیتابه های مخصوص نداشت; وظیفه ی خودم دونستم که طرز تهیه و فیلمش رو انیجا بزارم. مواد لازم بلدرچین: ۴ عدد آلو: ۲۰۰ گرم زرشک: ۲ یا ۳ قاشق گشنیز و جعفری: ۳ یا ۴ قاشق پیاز سرخ شده: ۲ یا ۳ قاشق لیمو تازه: ۱ عدد نمک فلفل و زردچوبه: به مقدار کافی ۱ عدد لیمو ترش تازه طرز تهیه خوراک بلدرچین بدون فر آلو ها، سبزی معطر، پیاز سرخ شده و زرشک ها رو داخل ظرف می می ریزیم. مقداری کمی نمک به ظرف و روی بلدرچین ها اضافه می کنیم. لیموی تازه را از وسط برش داده و آب آن را جدا می کنیم. آب لیمو را به ظرف اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم. مواد شکم بلدرچین آماده شده. این مواد را در شکم بلدرچین قرار می دهیم. بعد از پر شدن شکم بلدرچین ها هر دو پای بلدرچین را با نخ پرک یا نخ آشپزی به هم گرف می زنیم. بهتر است نوک بال های بلدرچین گرفته شود تا ظاهر زیباتری داشته باشد. در یک تابه مقداری آب می ریزیم (حدود ۴ سانتی متر) و بلدرچین ها را درون تابه قرار می دهیم. در‌تابه را روی تابه قرار می دهیم و حدود ۲۵ دقیقه صبر می کنیم. بلدرچین شکم پر شما حاظر است.

رنگ گوشت بلدرچین

گوشت سفید یکی از انواع گوشت است که اصطلاحاً به گوشت ماکیانی چون مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شترمرغ و در برخی منابع ماهی گفته می شود. در اصطلاح عامیانه، گوشت سفید به گوشتی گفته می شود که رنگش در مقایسه با گوشت قرمز روشن تر باشدرنگ قرمز گوشت به علت وجود میوگلبین است این ماده در گوشت سفید خیلی کم است و باعث سفید شدن رنگ گوشت می شود. گوشت بلدرچین جزو گوشت های سفید طبقه بندی می شود . و می توان گفت این پرنده با جثه کوچک مخزنی از انواع ویتامین های مهم است . و چه بهتر که ما بیشتر از گوشت این پرنده در سبد غذایی خود استفاده کنیم.

– به هنگام خرید گوشت بلدرچین قبل از هر چیز از تاریخ انقضای آن اطمینان حاصل کنید. – گوشت خام بلدرچین در یخچال به مدت دو روز، و گوشت پخته آن حداکثر سه روز قابل نگهداری است. همچنین گوشت منجمد بلدرچین را تا سه ماه در فریزر می‌توان نگه داشت. – گوشت تازه بلدرچین باید بدون بو، کاملاً تمیز و عاری از هر گونه بقایای پر باشد و بهتر است در اولین فرصت ممکن پس از خرید، آماده مصرف شود. – جهت رفع انجماد گوشت بلدرچین هیچگاه بلدرچین منجمد را در درجه حرارت اتاق جهت رفع انجماد نگذارید. بهتر است آن را در یخچال گذاشته تا در طول شب رفع انجماد شود. همچنین می‌توانید با غوطه‌ور کردن آن در آب سرد، رفع انجماد کنید.

مضرات گوشت بلدرچین

زیاده روی در مصرف گوشت بلدرچین برای کودکان و نوزادان ضرر دارد زیرا موجب جلوگیری در جذب مواد مغذی در بدن آن ها می شود .این گوشت می تواند برای خانم های باردار مضر باشد ، قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

تیر‌نگ سیستانی متخصص تغذیه در خصوص نکات تغذیه ای که حتما باید توسط زنان باردار مورد توجه قرار بگیرد گفت: زمانی که دارای سابقه خانوادگی دیابت، دیابت بارداری و یا حتی احتمال خطر ابتلا به آن را دارند باید از نظر تغذیه ای تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند. وی در رابطه با باورهای غلط که در طی دوران بارداری بین مردم جا افتاده است تصریح کرد: برخی فکر می کنند باید در این دوران ۲ برابر مصرف روزهای عادی خود غذا مصرف کنند و اکثرا در این اندیشه‌اند که مواد غذایی معجزه‌آسایی وجود دارد که دارای تأثیر فوق العاده بر جنین است که از جمله آن ها می توان به گوشت بلدرچین و… اشاره کرد که نه تنها اثر مثبت ندارند بلکه ممکن است خطراتی را هم برای مادر و هم جنین در پی داشته باشند.

هزینه این گوشت بسیار زیاد است و برای یک وعده باید چند بلدرچین خورده شود که مبلغ زیادی می شود و خانواده های زیادی قدرت خرید و خوردن این گوشت را ندارند. با وجود فواید گوشت بلدرچین زیاده روی در مصرف آن می تواند منجر به ایجاد مشکلات مختلف شود. برخی از مشکلاتی که در اثر زیاده روی به سراغ انسان می آید عبارتند از: • پایین آمدن فشارخون • ایجاد سنگ کلیه • جلوگیری در جذب مواد مغذی • ایجاد کلسترول • مشلات کلیوی

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.