; خواص گوشت منجمد و طریقه مصرف و استفاده از گوشت برزیلی برای چه حیوانی است - فال و خواب
خواص انجیر برای مو و ویتامین E موجود در انجیر برای افزایش رشد مو

خواص انجیر برای مو و ویتامین E موجود در انجیر برای افزایش رشد مو

خواص انجیر برای مو خواص انجیر برای مو ؛ ویتامین E موجود در انجیر برای افزایش رشد مو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

فواید کلم برگ در لاغری ؛ خاصیت مصرف کلم برگ برای چربی سوزی

فواید کلم برگ در لاغری ؛ خاصیت مصرف کلم برگ برای چربی سوزی

فواید کلم برگ در لاغری فواید کلم برگ در لاغری ؛ خاصیت مصرف کلم برگ برای چربی سوزی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

کدو سبز برای کبد چرب و سم زدایی کبد و درمان کبد چرب با خوردن کدو سبز

کدو سبز برای کبد چرب و سم زدایی کبد و درمان کبد چرب با خوردن کدو سبز

کدو سبز برای کبد چرب کدو سبز برای کبد چرب ؛ سم زدایی کبد و درمان کبد چرب با خوردن کدو سبز همگی در سایت …

خواص گوشت منجمد

خواص گوشت منجمد ؛ طریقه مصرف و استفاده از گوشت برزیلی برای چه حیوانی است

خواص گوشت منجمد ؛ طریقه مصرف و استفاده از گوشت برزیلی برای چه حیوانی است همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب ورد توجه شما سروان گرامی قرار گیرد.

امروزه استفاده از گوشتهای منجمد بسیار رایج شده است و همه در مورد آنها صحبت می کنند.

توضیحاتی در مورد گوشت منجمد

گوشت منجمد گوشتی از حیوانی حلال گوشت است مانند گوشت گاو و گوشت گوساله و گوشت گوسفند که بعد ذبح حیوان این گوشت با روش های خاص منجمد شده است و به کشورهای مصرف کننده گوشت فرستاده می شود چرا که ممکن است گوشت در بین راه خراب شود.

گوشت منجمد برزیلی

گوشت منجمد برزیلی به خاطر قیمت در ایران پر مصرف است و خیلی ها هنوز مطمئن نیستند که این گوشت ها کیفیت دارند یا نه و یا به صورت اسلامی ذبح شده اند و یا خیر.اما این گوشت زیر نظر کارشناسان بهداشت و شرعی ایران تولید می شود و مشکلی از این بابت ندارد هر چند که ماندن گوشت کیفیت آن را کم می کند.

انواع گوشت سفید

در دسته بندی گوشت ها یک دسته گوشت های سفید هستند و گوشت سفید یکی از انواع گوشت است که اصطلاحاً به گوشت پرندگانی چون مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شترمرغ و در برخی منابع ماهی ها نیز  گفته می‌شود. در اصطلاح عامیانه، گوشت سفید به گوشتی گفته می‌شود که رنگش در مقایسه با گوشت قرمز روشن‌تراست.

همانطور که می دانید مرغ مرسوم ترین گوشت سفید مصرفی در بین مردم دنیا است و شناسایی گوشت سالم و تازهٔ آن هم خیلی مهم است.باید به ظاهر و پوست گوشت مرغ توجه کنید تا هیچ گونه کبودی و خون مردگی در ان نباشد و سفید و شفاف باشد.

داخل شکم مرغ نباید بوی تعفن و گندیدگی بدهد و باید رنگ گوشت به رنگ زرد کهربایی باشد وگرنه این گوشت تازه نیست و نباید مصرف شود.

فرآورده های گوشتی چیست

شما هم حتما نام فرآورده های گوشتی را شنیده اید اما نکته ای که وجود دارد این است که فرآورده گوشتی چیست و چه فرقی با خود گوشت دارد.فرآورده گوشتی به فرآورده ای می گویند که حداقل نصف آن از گوشت تشکیل شده باشد مانند همبرگر.♥محصولات گوشتی یکی از پر مصرف ترین فراورده های غذایی به شمار آمده و تنها در کشور آلمان که یکی از بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فرآورده های گوشتی می باشد بیش از ۵۰۰ نوع محصولات با اسامی مختلف وجود دارد. فرآورده های گوشتی را به ۴ دسته تقسیم می کنند: کالباس های حرارت دیده کالباس های خام کالباس های پخته گوشت های عمل اوری تقریبا کلیه کالباس و سوسیس های تهیه شده در کارخانه های فرآورده های گوشتی کشور ما از نوع حرارت دیده می باشد.

تفاوت گوشت منجمد با گوشت تازه

در حقیقت، تفاوت گوشت منجمد با گوشت تازه در این است که بعد از کشتار دام، گوشت به کمک روش های خاصی فریز می شود. این روش انجماد در فریزهای بزرگ و صنعتی صورت می پذیرد که در آنها هم می توان گوشت با استخوان و هم گوشت فیله شده را فریز کرد. برای آنکه آب موجود در گوشت کاملا یخ بزند روش های یاد شده موثرتر هستند تا کریستال های یخ خیلی ریز باشند و به بافت گوشت بعد از رفع انجماد صدمه نرسد. وقتی گوشت یا هر ماده غذایی دیگری منجمد شود، مدت نگهداری آن طولانی تر خواهد شد زیرا وقتی آب داخل مواد غذایی منجمد می شود، میکروارگانیسم ها قادر به رشد در ماده غذایی نبوده و بنابراین قابلیت نگهداری ماده غذایی افزایش می یابد. این همان اتفاقی است که در فریزهای خانگی هم رخ می دهد با این تفاوت که در فریزرهای خانگی روند انجماد خیلی آهسته اتفاق می افتد.

همه چیز درباره گوشت گاو

گوشت گاو گوشتی است که به‌طور عمده در غذای شهروندان ایالات متحده، آرژانتین، چین، برزیل، خاورمیانه، استرالیا، اروپا و همچنین آفریقا و بخش‌هایی از آسیای شرقی استفاده می‌شود. در برخی مذاهب و فرهنگ‌ها مانند مذهب هندو و فرهنگ هندی گوشت گاو حرام است. گوشت گاو پس از گوشت خوک و گوشت مرغ سومین گوشت پرمصرف در جهان است. ایالات متحده، برزیل و چین سه مصرف کننده بزرگ گوشت گوساله هستند. در سال ۲۰۰۹ سرانه مصرف گوشت گاو برای هر فرد آرژانتینی ۶۴٫۴ کیلوگرم، در ایالات متحده آمریکا ۴۰٫۲ کیلوگرم و در اروپا فقط ۱۶٫۹ کیلوگرم بوده‌است. بزرگترین صادرکنندگان گوشت گاو کشورهای برزیل، استرالیا و آمریکا هستند.

گوشت بلدرچین

ارزش غذایی گوشت بلدرچرین تقریباً مشابه گوشت مرغ است و مقدار ویتامین ها و روی موجود در این گوشت، آن را ارزشمند می سازد. گوشت بلدرچین حاوی مقدار مناسبی ویتامین های B3و B5است که در ترمیم بافت نقش مهمی دارند خوشبختانه گوشت این پرنده، کلسترول کمی دارد و چربی کلی آن نیز پایین است. لذا افراد در هر گروه سنی می توانند از آن استفاده کنند.نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که مصرف تمامی انواع گوشت ها، چه قرمز و چه سفید، برای افرادی که بیماری نقرس دارند، یعنی میزان اسید اوریک خون آن ها بالاست باید تا حد مشخصی محدود شود، یعنی گوشت بلدرچین نیز برای آن ها مضر است، اما مصرف آن به سایر افراد، به ویژه بعد از عمل جراحی توصیه می شود.

آشنایی با گوشت گوساله

گوشت گوساله نوعی گوشت است که از گوساله‌های جوان تولید می‌شود و معمولاً در لیست‌های غذایی، از گوشت‌های دیگر گران‌قیمت‌تر هستند. سازمان‌های حمایت از حقوق حیوانات به نحوه نگهداری از این حیوانات اعتراض دارند. معمولاً به این حیوانات اجازه حرکت و شکل‌گیری ماهیچه‌هایشان را نمی‌دهند و آن‌ها را در ارتفاع کم به زمین زنجیر می‌کنند.

گوشت بوقلمون

در بین انواع گوشت سفید، گوشت بوقلمون کمترین چربی را دارد. گوشت بوقلمون که یکی از غذاهای مورد علاقه در کشورهای غربی است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت های سفید، ویتامین A موجود در آن است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بازی می کند، لذا مصرف آن در فصل سرما و به خصوص به کودکان و سالمندان توصیه می شود. مقدار پروتئین این گوشت نیز مناسب است و منع مصرف خاصی جز در بیماران مبتلا به نقرس ندارد. گوشت این پرنده حاوی هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است.گوشت بوقلمون به دلیل بافت ویژه ای که دارد هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی دهد و به دلیل عدم وجود چربی میان بافتی در گوشت حجم آن در هنگام پخت بر عکس گوشت مرغ، گوساله و گوسفند کم نمی شود.

نگهداری گوشت منجمد

گوشت منجمد الزاما باید در فریزر و در دمای ۲۰- تا ۱۸- سانتی گراد تا زمان مصرف نگهداری شود. به این ترتیب می توان گوشت را تا دو سال هم ذخیره کرد؛ البته به طور صنعتی. از آنجا که فاصله ایران تا برزیل زیاد است، بنابراین چاره ای جز فریز کردن گوشت نیست و امکان واردات گوشت تازه نخواهد بود. البته تفاوت چندانی بین ارزش غذایی گوشت منجمد و تازه نیست؛ به شرطی که رفع انجماد به درستی انجام شود و خونابه به وجود نیاید. یخ زدایی گوشت به کمک حرارت سبب ایجاد خونابه شده و همراه با این خونابه ویتامین و املاح هم به مقدار زیادی از دست می رود. یادتان باشد که گوشت منجمد هنگام مصرف باید ابتدا از فریزر به یخچال منتقل شده و کم کم در عرض چند ساعت از حالت انجماد خارج شود. در این حالت، خونابه کمتری تشکیل شده و اکثر مواد مغذی گوشت حفظ خواهند شد.

گوشت سالم

ویژگی‌های گوشت سالم: بدون بوی بد ترشیدگی و غیرطبیعی بدون لکه‌های غیرطبیعی و اثر ضربه یا خون‌مردگی بدون بوی بد در هنگام پختن یا خوردن گوشت دارای ظاهر و رنگ طبیعی حمل و نقل آن با وسایل نقلیهٔ دارای سردخانه انجام شده باشد عدم شل شدن بیش از اندازه و چسبندگی

آهن گوشت منجمد

در اثر نگهداری طولانی مدت، آهن افت زیادی نمی کند اما از ویتامین ها تا حدی کاسته می شود. هنگام رفع انجماد اگر این کار به درستی صورت نگیرد، آهن گوشت نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد ولی اگر رفع انجماد صحیح باشد، آهن گوشت منجمد در مقایسه با آهن گوشت تازه چندان فرقی نخواهد داشت. دلیل ارزان تر بودن این گوشت ها هم این است که در برزیل قیمت تمام شده گوشت و سایر موادغذایی نسبت به ایران پایین تر است و بنابراین هیچ مشکلی در پی مصرف آنها سلامت مصرف کننده را تهدید نمی کند.

نکاتی درباره مصرف گوشت منجمد

گوشتی که از انجماد خارج شده است، بسیار زودتر از گوشت معمولی فاسد می شود؛ بنابراین سریعا” باید مصرف شود. ب – هرگز گوشتی را که از انجماد خارج شده است برای نگهداری بیشتر مجددا” منجمد نکنید. چون علاوه بر اینکه خیلی زودتر فاسد می شود؛ بلکه چنین گوشتی فاقد ارزش لازم غذائی خواهد بود. ج – اگر گوشت منجمد را چرخ نمائید، به سرعت خراب شده و ارزش غذائی خود را از دست می دهد. لذا اگر چنین گوشت چرخ کرده ای قابلیت مصرف داشته باشد، بایستی سریعا” مصرف گردد. د – انجماد گوشت باید با حد اکثر سرعت ممکن صورت گیرد؛ که در سردخانه های مجهز مقدور می باشد. و خروج از انجماد بایستی به کندی صورت گیرد؛ که در یخچال های خانگی امکان پذیر می باشد.

مضرات گوشت منجمد

بسیاری از ما شنیده ایم که نباید گوشتی که یکبار یخ زده است را دوباره در فریزر گذاشت زیرا چندبار یخ زدن گوشت می تواند مضر باشد. اما حقیقت این است که چند بار فریز کردن گوشت هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند آنچه ممکن است مشکل ایجاد کند و خطرناک باشد چگونه آب کردن یخ گوشت است که نیاز به دقت دارد. گفته می شود که یخ گوشت باید در یخچال و در دمای بیشتر از ۵ درجه سلسیوس آب شود. به هیچ وجه گوشت را نباید در دمای داخل خانه آب کرد زیرا ممکن است گوشت حالتی آبدار پیدا کند که بسیار خطرناک و مضر است. در واقع، در دمای پایین تر از ۵ درجه مواد غذایی یخ زده می توانند فاسد شوند. معمولا گوشت را فریز می کنند تا از رشد باکتری ها در آن جلوگیری کنند. در دمای ۲ تا ۸ درجه یخچال بعد از مدتی کوتاه یخ گوشت باز می شود اما قرار دادن گوشت یخ زده در دمای داخل خانه می تواند سبب فاسد شدن آن شود. هنگامی که یخ گوشت آب می شود، روند تکثیر باکتری در آن افزایش می یابد و فاسد می شود. بسیاری از خانم های خانه دار به علت عدم آگاهی و یا کمبود وقت گوشت را در دمای داخل خانه یخ زدایی می کنند که می تواند برای سلامتی بسیار خطرناک باشد.

خرید گوشت منجمد

در خرید گوشت منجمد به دمای نگهداری گوشت دقت نمائید؛ که در شرایط مطلوب بالاتر از (۱۸-) درجه سانتی گراد نباشد. دمای بالاتر از (۱۲-) به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد. ۳- در خرید گوشت، به مهر و برچسب های روی بسته های گوشت و تأییدیه سازمان دامپزشکی کشور توجه نمائید. ۴- در خرید گوشت منجمد، به تاریخ تولید و تاریخ انقضاء مصرف گوشت توجه نمائید که تاریخ مصرف آن هنوز معتبر باشد. ۵- هر چند که تاریخ مصرف گوشت، تا آخرین روز درج شده بر روی بسته ها اعتبار دارد؛ ولی معمولا” تاریخ های انقضاء درج شده، برای شرایط کاملا” مطلوب نگهداری محاسبه میگردد. هر گونه نقصان در طول زنجیره سرد، ممکن است باعث کاهش طول مدت نگهداری گوشت گردد. لذا: ۶- حتی الامکان سعی نمائید که از تاریخ تولید گوشت مدت زیادی نگذشته ، و مدت زمان زیاد تری از اعتبار تاریخ مصرف آن باقی مانده باشد. ۷- در انتخاب بسته ها دقت نمائید که روکش نایلونی یا سلفون آن سالم باشد و کاملا” به جداره گوشت چسبیده و فاقد هر گونه فضای خالی باشد. ۸- بسته های گوشت منجمد فاقد هرگونه خونابه و کریستال های یخ باشد. کریستال های بزرگ یخی، نشانه شرایط نا مناسب انجماد می باشند. ۹- حتی الامکان قطعاتی را انتخاب کنید که متناسب با مصرف یک وعده یا روزانه باشد، تا مجبور به نگهداری گوشت خارج شده از حالت انجماد برای مصارف بعدی نباشید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.