; قرص ایروکاست برای کروناو ایا آنتی بیوتیک است و برای سرفه خوب است - فال و خواب
خواص ویتامین سی ؛ جوشان و جویدنی برای پوست صورت و مو چیست

خواص ویتامین سی ؛ جوشان و جویدنی برای پوست صورت و مو چیست

خواص ویتامین سی خواص ویتامین سی ؛ جوشان و جویدنی برای پوست صورت و مو چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

گل مژه و کرونا چیست و چگونه به وجود می آید و پماد برای گل مژه چیست؟

گل مژه و کرونا چیست و چگونه به وجود می آید و پماد برای گل مژه چیست؟

گل مژه گل مژه ؛ و کرونا چیست و چگونه به وجود می آید و پماد برای گل مژه چیست؟ همگی در سایت فال و …

سلولیت صورت ؛ علت به وجود آمدن سلولیت چیست و درمان قطعی سلولیت صورت

سلولیت صورت ؛ علت به وجود آمدن سلولیت چیست و درمان قطعی سلولیت صورت

سلولیت صورت سلولیت صورت ؛ علت به وجود آمدن سلولیت چیست و درمان قطعی سلولیت صورت همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

قرص ایروکاست

قرص ایروکاست ؛ برای کروناو ایا آنتی بیوتیک است و برای سرفه خوب است

قرص ایروکاست ؛ برای کروناو ایا آنتی بیوتیک است و برای سرفه خوب است همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد قرص ایروکاست

قرص ایروکاست که به لاتین به آن Airokast  می گویند برای درمان آسم و حساسیت‌های فصلی تجویز می‌شود.♥ این دارو با کاهش تورم در دستگاه تنفسی تنفس را آسان‌تر می‌سازد. سردرد، سرگیجه و تهوع از عوارض قرص ایروکاست می‌باشد.

کاربرد قرص ایروکاست

قرص ایروکاست برای درمان آسم مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف منظم این قرص به پیشگیری از تنگی قفسه سینه، خس خس سینه و تنگی نفس که در آسم رایج هستند کمک می کند. همچنین ممکن است برای پیشگیری از تنگی نفس که توسط انجام فعالیت ها و حرکات ورزشی ایجاد می شود مورد استفاده قرار گیرد. این قرص برای طولانی مدت باید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برای تسکین سریع در طول حملات آسم مورد استفاده قرار می گیرد.

ایا قرص ایروکاست برای سرفه خوب است

اگر درگیر حساسیت های فصلی و یا آسم شده اید حتما با نام قرص ایروکاست آشنا هستید. کسانی که با آسم یا حساسیت فصلی و تنگی نفس آشنایی دارند، حتما می دانند که این نوع از بیماری به دلیل سرفه های پی در پی بسیار کلافه کننده ست، برای درمان و پیشگیری از این سرفه های بی امان قرص ایروکاست تجویز می شود.

قرص ایروکاست برای درمان آسم مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف منظم این قرص به پیشگیری از تنگی قفسه سینه، خس خس سینه و تنگی نفس که در آسم رایج هستند کمک می کند.

همچنین ممکن است برای پیشگیری از تنگی نفس که توسط انجام فعالیت ها و حرکات ورزشی ایجاد می شود مورد استفاده قرار گیرد. این قرص برای طولانی مدت باید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برای تسکین سریع در طول حملات آسم مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد و مقدار مصرف قرص ایروکاست

الف) آسم، رینیت آلرژیک فصلی، رینیت آلرژیک دائمی.بزرگسالان: ۱۰ میلی‌گرم خوراکی یک بار در روز در هنگام غروب.

کودکان ۶ تا ۱۴ سال: ۵ میلی‌گرم (قرص‌های جویدنی) خوراکی یک بار در روز در هنگام غروب.

کودکان ۲ تا ۵ سال: ۴ میلی‌گرم (قرص‌های جویدنی) خوراکی یک بار در روز در هنگام غروب.

کودکان ۱۲ تا ۲۳ ماهه (فقط آسم) : یک پاکت ۴ میلی‌گرم حاوی گرانول دارو، خوراکی در هنگام غروب.

کودکان ۶ تا ۲۳ ماهه (فقط رینیت آلرژیک دائمی) : یک پاکت ۴ میلی‌گرم حاوی گرانول دارو، یک بار در روز در هنگام غروب.

قرص ایروکاست مفید در درمان آسم و حساسیت های فصلی

آیا قرص ایروکاست آنتی بیوتیک است

نام تجاری این دارو، Montelukast می باشد که یک دارویی از گروه آنتاگونیست های گیرنده لکوترین است. لکوترین ها واسطه های التهابی قوی هستند که در عضلات صاف مسیرهای هوایی آزاد می شوند. قرص ایروکاست با مسدود کردن اثرات این مواد، از بروز انقباض برونش ها جلوگیری می کند و ترشح مخاط را کاهش می دهد. از این قرص، برای درمان آسم و کاهش بروز حملات آسم استفاده می شود.

ین قرص، برای درمان حملات آسم در نظر گرفته نمی شود، بلکه تنها برای جلوگیری و یا کاهش حملات آسم استفاده می شود. این دارو جزء داروهای امن بوده و اثرات جانبی نادری برای آن گزارش شده است.

این دارو گاهی با افزایش شیوع ائوزینوفیلی همراه است (زیاد شدن تعداد ائوزینوفیل ها – یک نوع از سلول های سفید خون)، بنابراین اگر حین مصرف این دارو، متوجه بثورات پوستی شدید، باید به پزشک معالجتان، مراجعه کنید.

قرص ایروکاست چیست

قرص ایروکاست (Airokast) برای درمان آسم و حساسیت‌های فصلی تجویز می‌شود. ایروکاست از تنگی قفسه سینه، خس خس سینه و تنگی نفس پیشگیری می‌کند. این دارو با کاهش تورم در دستگاه تنفسی تنفس را آسان‌تر می‌سازد. ایروکاست به صورت قرص‌های جویدنی ۵ میلی‌گرم و ۱۰ میلی‌گرم در دسترس می‌باشد.

عوارض قرص ایروکاست

این قرص عوارضی دارد که می توان به سردرد، سرگیجه، خستگی، ضعف، درد دندان، سوءهاضمه، علائم آنفلوآنزا، اسهال، تهوع، گوش درد، برونشیت، تشنگی، عطسه، کهیر، گرفتگی عضلانی، سرفه و راش جلدی، عفونت دستگاه تنفسی و یا عفونت گوش، تغییرات رفتاری و ذهنی (استرس، پرخاشگری، مشکل در خواب، راه رفتن در خواب، مشکلات حافظه، افسردگی، توهم، افکار خودکشی)، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن پاها یا دست‌ها، درد یا ورم سینوس، ضعف ماهیچه اشاره کرد.

نحوه مصرف قرص ایروکاست

میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول به منظور درمان آسم و حساسیت فصلی در بزرگسالان مقدار ۱۰ میلی‌گرم از دارو به صورت خوراکی یک بار در روز و در هنگام غروب مصرف می‌شود. میزان مصرف در کودکان باتوجه به سن آن‌ها تعیین می‌شود. توجه: اگر از این دارو برای آسم یا برای آسم و حساسیت‌ها هر دو باهم استفاده می‌کنید دوز معمول را در بعدازظهر مصرف کنید و اگر از این قرص تنها برای پیشگیری از حساسیت‌ها استفاده می‌کنید می‌توانید دوز معمول را در عصر یا صبح مصرف کنید.

نکاتی در مورد قرص ایروکاست

چنانچه در دوران بارداری یا شیردهی هستید درباره مصرف یا عدم مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. در صورت داشتن حساسیت دارویی و غذایی شدید قبل از مصرف این دارو پزشک را در جریان قرار دهید. اگر از داروهای گیاهی یا مکمل‌های لبنی استفاده می‌کنید موارد را به اطلاع پزشک برسانید. اگر به لاکتوز حساسیت دارید قبل از مصرف این دارو پزشک را مطلع سازید. این دارو را می‌توان با غذا یا بدون غذا مصرف کرد. مصرف این دارو را تا هنگامی که پزشک تجویز نموده است، ادامه دهید. اگر مصرف یک دوز از دارو را فراموش کردید، از مصرف دوز فراموش شده منصرف شده و به رژیم منظم قبلی برگردید. هرگز برای جبران دوز فراموش شده، دوز دارو را دو برابر نکنید. چنانچه طی مصرف این دارو آسم یا تنگی نفس شما بدتر شد به پزشک مراجعه کنید. اگر متوجه علایم واکنش حساسیتی جدی مثل خارش یا ورم گلو، سر گیجه شدید و مشکل در تنفس شدید بلافاصله پزشک خود را در جریان قرار دهید. در صورتیکه با مصرف این دارو دچار خواب‌آلودگی شدید از کارهایی مانند رانندگی که نیاز به هوشیاری بالا دارد پرهیز کنید. در صورت بروز هر گونه تغییر خلق یا رفتار فورا به پزشک خود اطلاع دهید. اگر مبتلا به ناراحتی‌های کبدی می‌باشید یا الکل می‌نوشید قبل از مصرف دارو موارد را به اطلاع پزشک برسانید. به بیمار باید آموزش داده شود که قرص ایروکاست یا هر داروی ضد آسم را خودسرانه کاهش نداده و یا مصرف آن را متوقف نکند. این قرص برای طولانی مدت باید مورد استفاده قرار گیرد. به بیمار اطلاع‌ دهید این دارو در موارد حاد بیماری و برونکواسپاسم ناشی از ورزش، اثربخشی مناسبی ندارد.

اثر ضد آسم قرص ایروکاست

مونته لوکاست به دلیل تمایل زیاد و انتخابی نسبت به رسپتور سیستینیل لکوترین (CysLT1) باعث مهار فعالیت فیزیولوژیک LTD4 در گیرنده CysLT1 می‌شود. بنابراین، این دارو قادر خواهد بود برونکواسپاسم ناشی از حضور آنتی‌ژن در فاز سریع و تأخیری را مهار نماید.

مکانیسم اثر قرص ایروکاست

جذب: دارو سریعاً از دستگاه گوارش جذب شده. فراهمی‌زیستی دارو ۶۴ درصد و برای قرص‌های جویدنی ۷۳ درصد می‌باشد. در هنگام ناشتا فراهمی‌زیستی قرص‌های جویدنی و اشکال گرانول دارو یکسان است. پخش: ۹۹ درصد دارو به پروتئین‌های پلاسما اتصال یافته و در حالت سطح خونی ثابت حجم پخش آن در حدود ۸ تا ۱۱ لیتر می‌باشد. متابولیسم: به‌طور وسیعی دارو متابولیزه شده، ولی در دوز درمانی غلظت متابولیت‌های این دارو غیر قابل شناسایی می‌باشد. در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده این دارو توسط دو سیستم سیتوکروم ۳A4 و ۲C9 متابولیزه می‌گردد. دفع: ۸۶ درصد از دوز خوراکی دارو، متابولیزه شده و در مدفوع دفع می‌شود. نیمه‌عمر دارو در حدود ۵/۵-۵/۲ ساعت می‌باشد.

مصرف قرص ایروکاست

برخی از شرایط پزشکی ممکن است با ایروکاست واکنش نشان دهند. اگر هر یک از شرایط پزشکی زیر را دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید، بویژه اگر از هر یک از داروهای زیر استفاده می کنید: اگر حامله هستید و یا قصد باردار شدن دارید و یا کودک خود را شیر می دهید. اگر از هر یک از داروهای با تجویز و بدون تجویز پزشک، داروهای گیاهی یا مکمل های لبنی استفاده می کنید. اگر به دارو، غذا یا دیگر مواد حساسیت دارید. اگر مبتلا به ناراحتی های کبدی می باشید یا الکل می نوشید. اگر کورتیکوستروئید مصرف می کنید و قصد دارید مصرف آن را متوقف کنید و یا دوز آن را کاهش دهید. اگر به لاکتوز حساسیت دارید. برخی از داروها ممکن است با این قرص واکنش نشان دهند. اگر از هر یک از داروهای دیگر استفاده می کنید پزشک خود را در جریان قرار دهید. در مورد واکنش قرص ایروکاست با دیگر داروهایی که مصرف می کنید از پزشک خود سوالاتی بپرسید. قبل از اینکه مصرف هر یک از داروها را متوقف سازید، مصرف دارویی را آغاز کنید یا دوز مصرفی را تغییر دهید با پزشک خود مشورت کنید.

مشخصات قرص ایروکاست

قرص ایروکاست به صورت قرص های جویدنی ۵ میلی گرم و ۱۰ میلی گرم در دسترس می باشند. هر قرص به ترتیب دارای ۵ ۱۰ میلی گرم مونته لوکاست می باشد. توجه کنید که این دارو برای بیماری فعلی شما تجویز شده پس از مصرف آن در موارد مشابه و توصیه آن به دیگران اکیدا خودداری کنید.

درمان آسم با قرص ایروکاست

قرص ایروکاست برای پیشگیری و درمان طولانی مدت آسم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در برخی بیماران برای تسکین علایم حساسیت و پیشگیری از حملات آسم ایجاد شده توسط انجام فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. برای دیگر شرایط که توسط پزشک تعیین شده است نیز از این قرص استفاده می شود. مصرف این قرص باعث مسدود شدن ماده به نام لکوترین می شود که به کاهش علایم آسم و حساسیت ها کمک می کند. این دارو تعداد دفعاتی مصرف داروهای استنشاقی را کاهش می دهد و برای تسکین علایم تب یونجه و حساسیت های فصلی( مثل عطسه، خارش/ آبریزش و گرفتگی بینی) مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو برای درمان حملات ناگهانی آسم یا دیگر مشکلات تنفسی از جمله تنگی نفس نباید مورد استفاده قرار گیرد. با کاهش تورم در دستگاه تنفسی تنفس را آسان تر می سازد.

قرص ایروکاست و تجویز پزشک

بر اساس تجویز پزشک از قرص ایروکاست استفاده کنید و یا از دستورات روی پرچسب دارو برای مصرف دوز دقیق پیروی نمایید. همراه با ایروکاست بروشور دیگری در دسترس می باشد. اگر در این مورد سوالاتی دارید از متخصص خود بپرسید. این قرص را باید از طریق دهان قبل و یا بعد از غذا مصرف کنید. حتی اگر احساس کردید حال شما مساعد است به مصرف این قرص ادامه دهید و هیچ یک از دوزهای مصرفی را از دست ندهید. اگر یک دوز مصرفی را از دست دادید از آن صرف نظر کنید و به برنامه معمولی مصرف این دارو برگردید. دو دوز را بطور همزمان مصرف نکنید. اگر سوالاتی در رابطه با نحوه مصرف این قرص دارید از متخصص خود سوال بپرسید. این دارو را هر روز در ساعت مشخصی مصرف کنید. اگر از این دارو برای آسم یا برای آسم و حساسیت ها هر دو باهم استفاده می کنید دوز معمول را در بعدظهر مصرف کنید و اگر از این قرص تنها برای پیشگیری از حساسیت ها استفاده می کنید می توانید دوز معمول را در عصر یا صبح مصرف کنید. میزان دوز مصرفی به شرایط پزشکی و واکنش شما نسبت به این دارو بستگی دارد. اگر از قرص های جویدنی استفاده می کنید قبل از قورت دادن آن ها را کاملا بجوید. اگر کودک شما نمی تواند قرص ها را بطور کامل بجود یا آن را قورت دهد با پزشک و یا متخصص خود مشورت کنید. آزمون های پزشکی در طول مصرف این دارو برای بررسی عوارض جانبی و پیشرفت شما باید بطور دوره ای انجام شوند.

عوارض جانبی قرص ایروکاست

بخاطر داشته باشید که پزشک شما مصرف این دارو را تجویز کرده است زیرا او تشخیص داده است که مزایای این دارو نسبت به عوارض جانبی آن بیشتر می باشد. افراد زیادی که از این دارو استفاده کرده اند با عوارض جانبی جدی مواجه نشده اند. اگر هر یک از این عوارض جانبی خطرناک و نادر را احساس کردید بلافاصله پزشک خود را در جریان قرار دهید: تغییرات رفتاری و ذهنی( اضطراب، پرخاشگری، مشکل در خواب، راه رفتن در خواب، مشکلات حافظه، افسردگی، توهم، افکار خودکشی)، بی حسی و سوزن سوزن شدن پاها یا دست ها، درد یا ورم سینوس، ضعف ماهیچه. یک واکنش حساسیتی جدی به این دارو خیلی نادر است. اگر متوجه علایم واکنش حساسیتی جدی مثل خارش یا ورم گلو، سر گیجه شدید و مشکل در تنفس شدید بلافاصله پزشک خود را در حریان قرار دهید. این لیست کاملی از عوارض جانبی نمی باشد اگر متوجه علایم لیست نشده در بالا شدید با پزشک و یا متخصص خود تماس بگیرید.

مقدار مصرف قرص ایروکاست

الف) آسم، رینیت آلرژیک فصلی، رینیت آلرژیک دائمی.بزرگسالان: ۱۰ میلی‌گرم خوراکی یک بار در روز در هنگام غروب. کودکان ۶ تا ۱۴ سال: ۵ میلی‌گرم (قرص‌های جویدنی) خوراکی یک بار در روز در هنگام غروب. کودکان ۲ تا ۵ سال: ۴ میلی‌گرم (قرص‌های جویدنی) خوراکی یک بار در روز در هنگام غروب. کودکان ۱۲ تا ۲۳ ماهه (فقط آسم) : یک پاکت ۴ میلی‌گرم حاوی گرانول دارو، خوراکی در هنگام غروب. کودکان ۶ تا ۲۳ ماهه (فقط رینیت آلرژیک دائمی) : یک پاکت ۴ میلی‌گرم حاوی گرانول دارو، یک بار در روز در هنگام غروب. ب) کهیر ایدیوپاتیک مزمن. بزرگسالان: روزانه ۵ تا ۲۰ میلی‌گرم. پ) پیشگیری از برونکواسپاسم ناشی از ورزش. بزرگسالان و نوجوانان بالاتر از ۱۵ سال: روزانه ۱۰ میلی‌گرم خوراکی. کودکان ۶ تا ۱۴ سال: روزانه ۵ میلی‌گرم خوراکی. قرص ایروکاست مفید در درمان آسم و حساسیت های فصلی

احتیاط در مصرف قرص ایروکاست

برخی از شرایط پزشکی ممکن است با ایروکاست واکنش نشان دهند. اگر هر یک از شرایط پزشکی زیر را دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید، بویژه اگر از هر یک از داروهای زیر استفاده می کنید: اگر حامله هستید و یا قصد باردار شدن دارید و یا کودک خود را شیر می دهید. اگر از هر یک از داروهای با تجویز و بدون تجویز پزشک، داروهای گیاهی یا مکمل های لبنی استفاده می کنید. اگر به دارو، غذا یا دیگر مواد حساسیت دارید. اگر مبتلا به ناراحتی های کبدی می باشید یا الکل می نوشید. اگر کورتیکوستروئید مصرف می کنید و قصد دارید مصرف آن را متوقف کنید و یا دوز آن را کاهش دهید. اگر به لاکتوز حساسیت دارید. برخی از داروها ممکن است با این قرص واکنش نشان دهند. اگر از هر یک از داروهای دیگر استفاده می کنید پزشک خود را در جریان قرار دهید. در مورد واکنش قرص ایروکاست با دیگر داروهایی که مصرف می کنید از پزشک خود سوالاتی بپرسید. قبل از اینکه مصرف هر یک از داروها را متوقف سازید، مصرف دارویی را آغاز کنید یا دوز مصرفی را تغییر دهید با پزشک خود مشورت کنید. قرص ایروکاست مفید در درمان آسم و حساسیت های فصلی

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.