; پوست پوست شدن لب کمبود کدام ویتامین است و درمان سریع در طب سنتی - فال و خواب
قرص فوروزماید برای ورم پا و تاثیر در تست اعتیاد و عوارض آن در لاغری

قرص فوروزماید برای ورم پا و تاثیر در تست اعتیاد و عوارض آن در لاغری

قرص فوروزماید قرص فوروزماید ؛ برای ورم پا و تاثیر در تست اعتیاد و عوارض آن در لاغری همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

پوست چرب ؛ ویژگی پوست چرب بهتر است یا خشک و برنامه مراقبت از پوست چرب

پوست چرب ؛ ویژگی پوست چرب بهتر است یا خشک و برنامه مراقبت از پوست چرب

پوست چرب پوست چرب ؛ ویژگی پوست چرب بهتر است یا خشک و برنامه مراقبت از پوست چرب همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم …

قرص گلو درد ؛ بهترین معجون و کپسول انتی بیوتیک برای گلو درد

قرص گلو درد ؛ بهترین معجون و کپسول انتی بیوتیک برای گلو درد

قرص گلو درد قرص گلو درد ؛ بهترین معجون و کپسول انتی بیوتیک برای گلو درد همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

پوست پوست شدن لب

پوست پوست شدن لب ؛ کمبود کدام ویتامین است و درمان سریع در طب سنتی

پوست پوست شدن لب ؛ کمبود کدام ویتامین است و درمان سریع در طب سنتی همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

پوسته پوسته شدن پوست یا خشک شدن و کنده شدن پوست بر اثر عوامل مختلفی رخ می‌دهد در این مواقع پوست خشک شده و لایه رویی آن جدا می‌شود. شاید گاهی اوقات با این مساله به طور جدی برخورد نکنید و آن را امری عادی بدانید در صورتی که این مشکل می‌تواند شواهدی دال بر مشکلات جدی در سلامتی باشد که شما نسبت به آنها بی‌توجه بوده‌اید. برای آنکه بدانید در بدن شما چه اتفاقاتی می‌افتد بهتر است به این نکات توجه کنید.

پوست پوست شدن لب ناشی از عفونت بالای کشاله ران

گرمای مرطوب کشاله ران آن را یک محیط مناسب برای رشد عفونت‌های مخمری و قارچی می‌سازد از جمله خارش ژوک. این بیماری بیشتر در مردان به خصوص آنهایی که اهل ورزش و فعالیت هستند (علت نامگذاری آن) رخ می‌دهد که موجب خارش، قرمزی و لکه‌های پوستی حلقوی شکل بر روی ناحیه تناسلی، داخل ران وباسن می‌شود. ناحیه عفونی را تمیز و خشک نگه دارید و از پوشیدن شلوار جین و لباس زیر خودداری کنید چون می‌تواند مشکل را بدتر کند. ضد قارچهای موضعی در این مورد خیلی خوب عمل می‌کنند اما عفونت‌های مکرر ممکن است نشان دهنده سیستم ایمنی ضعیف یا دیابت باشد بنابراین اگر دوباره ظاهر شد، برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

انواع پوست پوست شدن لب

پوسته پوسته شدن لب ها دو نوع دارد؛ علت نوع اولیه آن معلوم نیست ولی اغلب می توان علت یا علت هایی برای نوع ثانویه آن پیدا کرد. اگر خشکی و پوسته پوسته شدن لب از نوع اولیه باشد، لب ها قرمز می شود و ممکن است دلمه، شکاف یا ترک هایی روی آن ایجاد شود. این مشکل معمولا به مدت طولانی فرد را درگیر می کند و با هیچ روشی درمان نمی شود بنابراین تنها کاری که پزشکان انجام آن را توصیه می کنند، استفاده از روغن های نرم کننده یا پمادهای کورتیکواستروییدی ضعیف یا پمادهای مخصوص است اما برای خشکی و پوسته پوسته شدن نوع ثانویه علت های مختلفی مطرح است؛ از استفاده از رژلب گرفته تا بیماری های مهمی مثل پسوریازیس تا لیکن پلان بنابراین لازم است تمام افرادی که مدام لب شان پوست پوست می شود، از کنار آن ساده نگذرند و به متخصص پوست مراجعه کنند.

پوست پوست شدن لب ناشی از اگزمای سبوروییک

این بیماری معمولا خود را به صورت شوره و ایجاد پوسته در سر نشان می دهد ولی می تواند بخشی از لب را هم درگیر کند. یعنی اگر کسی که دچار شوره سر است، به اگزمای سبوروییک یا درماتیت سبوروییک مبتلا باشد، ممکن است لب هایش هم قرمز، پوست پوست و روی آن ترک و شکاف ایجاد شود و سوزش و خارش لب آزارش دهد.

پوست پوست شدن لب ناشی از اگزمای آتوپیک

به برخی بیماری ها مثل آسم که با افزایش حساسیت همراه هستند، آتوپیک می گویند. در بیماران آتوپیک، حساسیت مثلا حساسیت فصلی که گاهی خود را به صورت کهیر، قرمزی چشم و خارش و سوزش پوست نشان می دهد، زیاد دیده می شود. این بیماری را با انجام آزمایش های معمول نمی توان تشخیص داد و پزشک فقط براساس شواهد کلینیکی می تواند آن را تشخص دهد. حتی عامل حساسیت هم با تست های آلرژی شناخته نمی شود. افراد مبتلا به این بیماری هم معمولا دچار لب های قرمز و پوست پوست و ایجاد شکاف و سوزش در این عضو هستند.

پوست پوست شدن لب ناشی از مصرف کپسول های ایزوترتینوئین

افرادی که کپسول های آکوتان یا داروهای مشابه آن را مصرف می کنند، دچار خشکی لب می شوند ولی خوشبختانه وقتی دوره درمان با این داروها تمام می شود، خشکی لب هم برطرف خواهد شد.

پوست پوست شدن لب ناشی از گاز گرفتن لب ها

در افرادی که به علت تیک عصبی مدام لبشان را مک می زنند، گاز می گیرند و می کنند، هم التهاب لب ایجاد می شود و تا زمانی که این عادت را کنار نگذارند، دچار این مشکل خواهند ماند. البته حتی وقتی این عادت را ترک می کنند هم تا سال های سال مشکل همچنان در آنها باقی می ماند.

پوست پوست شدن لب ناشی از آلرژی

گاهی خشکی و پوست پوست شدن لب ناشی از آلرژی به رژ لب، پمادها و کرم های لب و کرم های ضد آفتاب و حتی مواد موجود در خمیردندان و دهانشویه هاست. تماس این مواد با لب التهاب آلرژیک و حساسیتی ایجاد می کند و آن را دچار پوسته پوسته، قرمزی، خارش، سوزش و ترک خواهد کرد. علت التهاب ناشی از تماس با رژلب، معمولا مواد رنگی ای است که در این وسیله آرایشی وجود دارد.

پوست پوست شدن لب ناشی از دندان مصنوعی

معمولا افراد مسن از دندان مصنوعی استفاده می کنند ولی اگر این دندان خوب و مناسب انتخاب و تهیه نشده باشد، بعد از مدتی باعث می شود فاصله فک بالا و پایین نزدیک شود و لب بالا روی لب پایین بیفتد و سایش بین آنها ایجاد شود. علاوه بر این، ترشح بزاق از کناره لب ها نیز مزید بر علت می شود و قرمزی، پوست پوست و خشکی لب ها را در پی خواهد داشت.

درمان پوست پوست شدن لب با چرب کردن لب

همانند سایر ارگان‌ های بدن، پوست لب نیز دارای دو بخش بیرونی و درونی است؛ اما برعکس سایر قسمت‌ های پوست، بخش درونی یا میانی آن هیچ مو یا غده عرق ندارد. به عبارت دیگر، این بخش به طور مستقیم تحت تأثیر شرایط محیطی دچار آسیب‌ دیدگی می‌ شود و هیچ راهی برای محافظت از آن وجود ندارد. لب ‌ها به دلیل نداشتن غدد چربی، خیلی زود خشک شده و ترک می‌‌ خورند؛ به همین دلیل باید مرتب آنها را مرطوب و چرب کرد. تا جایی که می ‌توانید لب ‌هایتان را زبان نزنید و پوست آنها را با ناخن‌ های ‌تان جدا نکنید. این کار باعث حساسیت و سوزش پوست لب می‌ شود. بعد از مسواک زدن دندان ‌ها می ‌توانید گاهی مسواک را روی لب ‌ها نیز بکشید تا سلول‌ های مرده پوست لب از آن جدا شوند و سلول‌ های جدید بهتر رشد کنند. البته برای کشیدن مسواک روی لب ‌ها بهتر است پرزهای مسواک از نوع نرم باشد بعد از اینکار از پماد لب استفاده شود.

درمانهایی برای پوست پوست شدن لب

عادت ناپسند لیسیدن لب ها را ترک کنید. این عادت باعث می شود حالت تحریک پوست لب توسط بزاق دهان ایجاد شود و این قرمزی و اگزما در ناحیه لب و پوست اطراف آن گاهی آن قدر شدت یابد که به دردناکی لب ها بینجامد. چرب کردن شبانه روزی آن ها را برای پیشگیری از ترک خوردنشان شروع کنید مصرف فراوان ویتامین A به صورت خوراکی باعث ایجاد یا تشدید خشکی پوست می شود اما پایه و اساس تشکیل دهنده پمادهای ویتامین A یا A+D وازلین است و به همین دلیل چرب کردن موضعی لب ها با این پمادها مشکلی ایجاد نمی کند.خشکی و پوسته شدن لبهرروز چند بار و یا در طول روز ۴ مرتبه روغن نارگیل را خیلی آرام روی لب ها ی خود بمالید.خصوصاً وقتی که هوا سرد و خشک است. خیار را حلقه حلقه برش بزنید و روی لب های خود بمالید. بسیاری از مردم از خیار برای رفع خشکی سطح لبهایشان استفاده می کنند. مقداری برگ گل سرخ شسته شده را در مقدار کمی شیر به مدت چند ساعت، بخیسانید. سپس با مخلوط کردن برگ های گل و شیر، خمیر یکنواختی درست کنید و آن را روزی ۲ مرتبه روی لب های پوسته پوسته شده یا ترک خورده بگذارید. قرار دادن این خمیر روی لب ها، پیش از رفتن به رختخواب، کمک زیادی به نرم تر شدن پوست لب می کند. هنگام غذا خوردن، دستمال را روی دهانتان نکشید بلکه گوشه ای از دستمال های نرم و لطیف را آرام روی لب هایتان بگذارید و بردارید. برای درمان لب های خشکی زده مقدار کمی ژل آلوئه ورا روی لب های خود بمالید و چند روز پیاپی این کار را تکرار کنید. اما پیش از آنکه اقدام به درمان و رفع خشکی لب ها نمایید، بهتر است از علت اصلی آن آگاه شوید. کمبود ویتامین B، آهن و اسیدهای چرب می تواند موجب تر ک خوردن و خشکی لب ها شود. شما می توانید بعد از انجام آزمایش و اطمینان یافتن از این مسئله، با مصرف مکمل های مولتی ویتامین، این کمبود را برطرف نموده و مشکل خود را حل کنید.

پوست پوست شدن لب ناشی از خشکی پوست

یکی از معمولترین عوامل پوسته پوسته شدن پوست خشکی پوست است. ممکن است به طور طبیعی مستعد خشکی پوست باشید و در این موقع سرما و آب و هوای بادخیز به شما کمکی نخواهد کرد. با استفاده از پاک کننده‌های ملایم و مرطوب کننده خوب عاشق پوست‌تان خواهید شد و پوست دلخواه‌تان را دوباره باز خواهید یافت.

پوست پوست شدن لب ناشی از واکنش‌های شایع آلرژیک

آلرژی‌های یکی دیگر از عوامل مهم پوسته پوسته شدن پوست هستند. شاید شما چیزی خورده باشید که با بدن شما جور در نمی‌آید یا از یک صابون شستشوی جدید یا لوازم آرایشی و بهداشتی جدید استفاده کرده باشید. ممکن است فقط یک تحریک خفیف یا بثورات جلدی داشته باشید اما واکنش جدی موجب کنده شدن پوست شما می‌شود. طبق گفته ربکا براکت متخصص پوست در نیوجرسی، کنده شدن پوست ممکن است ناشی از یک عفونت عادی مانند سرماخوردگی نیز به وجود آید. وی می‌گوید: شما دچار سرماخوردگی و سرفه می‌شوید و ناگهان پوست لایه لایه کنده شده و حساس می‌شود.

پوست پوست شدن لب ناشی از پوسته ریزی در نتیجه درمان سرطان

برخی از افراد پس از درمان سرطان به خصوص پس از پرتودرمانی واکنش نامطلوبی را تجربه می‌کنند. پوسته پوسته شدن پوست را می‌توان با کورتیکواستروئید درمان کرد که به شما کمک می‌کند تا درهمان حال که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، عفونت ثانویه را از بین ببرید.

پوست پوست شدن لب ناشی از اگزما

اگزما موجب قرمزی، خارش و فلسی شدن پوست می‌شود که معمولا در برخی از نواحی بدن مانند آرنج‌ها و زانوها رخ می‌دهد که همچنین می‌تواند موجب درد و پوسته پوسته شدن پوست شود. درمان اگزما شامل کرم‌های کورتیکواستروئید و مرطوب کننده‌هاست که به کنترل این بیماری مزمن کمک می‌کند.

پوست پوست شدن لب ناشی از پسوریازیس

پسوریازیس نیز موجب ضخیم شدن، فلسی شدن پوست می‌شود که خارش و دردی است که می‌تواند بر کل بدن اثر بگذارد. همچنین به سایر مشکلات سلامتی ما مثل دیابت، بیماری قلبی و افسردگی در ارتباط است.

درمان پوست پوست شدن لب

اساس درمان توصیه به چرب کردن مکرر با نرم کننده است.پمادهای در دسترس مثل وازلین،زینک اکساید،ویتامین A+Dهم میتواند به خوبی در درمان موثر باشد.هر نرم کننده ای که به کار میرود باید چندین بار و به دفعات زیاد بر حسب نیاز به کار رود . در درمان باید توجه ویژه به عادتهایی مثل کندن پوست لب و تَر کردن لب با بزاق و زبان داشت ضمن اینکه گرفتگی بینی و از دهان نفس کشیدن نباید فراموش گردد.

پوست پوست شدن لب ناشی از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی شدید قطعا لایه بالایی پوست را از بین می‌برد که به همین دلیل است روزهای بعد شما دچار پوسته پوسته شدن پوست خواهید شد. بنابراین استفاده از ضد آفتاب را به خاطر بسپارید و به مدت طولانی در آفتاب نمانید.

پوست پوست شدن لب ناشی از عفونت استافیلوکوکی

پوست ما دارای باکتری‌های بسیار زیادی بر روی خود است اما گاهی اوقات این میکروب‌ها می‌توانند عفونت ایجاد کنند که ممکن است پوست شما را پوسته پوسته کند. یکی از رایج‌ترین عفونت‌های استافیلوکوک معمولا با درد بدن شروع می‌شود اما به راحتی گسترده می‌شود. پوست حساس می‌شود و مثل کاغذ چین بر می‌دارد. در موارد شدید (معمولا در نوزادان یا کودکان) ممکن است تمام پوست از بین برود بنابراین یک عفونت استافیلوکوکی بهتر است به مدت یک هفته با آنتی بیوتیک‌ها درمان شود.

پوست پوست شدن لب ناشی از عفونت‌های قارچی و مخمری

این عفونت‌ها به راحتی گسترده می‌شوند زیرا در شرایط گرم و مرطوب رشد می‌کنند و بسیار مسری هستند و باعث می‌شود که در مناطق عمومی مانند استخرهای شنا به راحتی دچار آنها شوید. درمانهای بدون نسخه اغلب موثر هستند اما بعضی از عفونت‌های ممکن است به داروهای تجویزی نیاز داشته باشند تا آنها را به طور کامل از بین ببرند. کرم حلقوی با وجود نامی که دارد (tinea corporis) یک عفونت قارچی شایع است که هیچ نوع کرمی درگیر آن نیست. این عفونت ابتدا به صورت یک حلقه خفیف قرمز بر روی پوست شروع می‌شود که اگر درمان نشود، گسترش می‌یابد و می‌تواند منجر به کنده شدن پوست و لایه برداری آن شود. این عفونت از طریق تماس پوستی قابل انتقال است.

پوست پوست شدن لب ناشی از سوختگی در دهان

ممکن است یک عامل مشخص پوسته پوسته شدن پوست در دهان شما وجود داشته باشد مثل خوردن چیزی تیز و تیغدار و یا ریختن تصادفی نوشیدنی داغ در دهان. همچون سایر سوختگی‌ها پوست می‌تواند باعث بروز زخم‌های دردناک در دهان شود. دهان شویه نرمال سالین ممکن است به درمان ضایعات جزئی کمک کند اما در موارد جدی به اورژانس مراجعه کنید چون یک گلوی متورم می‌تواند خطرناک باشد.

پوست پوست شدن لب ناشی از درماتیت سبوره

این وضعیت ظاهرا شبیه به اگزما و بعضی از مشکلات دیگر است. این مشکل می‌تواند موجب حالتی شبیه به ایجاد یک لایه کلاه روی سر کودکان شود. درماتیت سبوره می‌تواند به علت ژنتیک، استرس، مخمر موجود در پوست و سایر دلایل ایجاد شود. بعضی از افراد بیشتر مستعد ابتلا به درماتیت سبوره هستند از جمله افرادی که مبتلا به آکنه یا صرع و یا آنهایی که از حمله قلبی یا سکته بهبود یافته‌اند. همچنین در بعضی نقاط دیگر بدن هم می‌تواند به وجود آید. این وضعیت ممکن است به خودی خود رفع شود یا اینکه سعی کنید شامپو ضد شوره را امتحان کنید.

پوست پوست شدن لب ناشی از شستشوی زیاد دستها

اگر دستهایتان را به مدت طولانی در آب نگه دارید یا زیاد دستانتان را بشویید معمولا باعث لایه برداری پوست روی دستها می‌شوید. واکنشهای آلرژیک به محصولاتی مثل صابون، شوینده‌‌های خانگی یا لوازم آرایشی و بهداشتی نیز می‌تواند موثر باشد. بهتر است بررسی کنید ببینید چه مواد شوینده و یا لوازم بهداشتی باعث خشکی و کنده شدن لایه‌های رویی دست شما می‌شود.

پوست پوست شدن لب ناشی از بیماری پای ورزشکاران

پاها معمولا مستعد قارچ و یا مخمر هستند. مارک هینکس متخصص پا می‌گوید: وقتی که پای شما در یک کفش بسته قرار می‌گیرد، کفش همچون یک اجاق گاز عمل می‌کند به دلیل اینکه یک جای تاریک گرم مرطوب است و بنابراین واقعا پای شما را می‌پزد. یکی از عوامل شایع پوسته پوسته شدن پوست در پاها، بیماری پای ورزشکاران tinea pedis است. این عفونت ناخوشایند می‌تواند در ناخن پا و دست نیز رشد کند. این وضعیت در شرایط مرطوب مانند دوش، استخرهای شنا، اتاق‌های بسته و تشک ورزشی مشترک به وجود آید. اگر چه ماندگار است اما معمولا جدید نیست مگر اینکه شما یک مشکل زمینه‌ای همانند دیابت یا ضعف سیستم ایمنی داشته باشید. اما دکتر هینکس توصیه می‌کند به متخصص پا پزشکی مراجعه کنید تا مشکل دقیق را پیدا کنید.

پوست پوست شدن لب ناشی از تعریق بیش از اندازه

مشکلاتی همچون پرکاری هورمونی که موجب تعریق بیش از اندازه می‌شود می‌تواند منجر به کندن پوست پا شود. رطوبت ثابت اطراف پا می‌تواند منجر به پا سنگر شود یک بیماری که به دلیل اینکه در سنگرهای زمان جنگ جهانی اول شایع شد، این نام را به خود گرفت. این بیماری با قرمزی، سوزش پاها که باعث تغییر رنگ می‌شود، شروع شده و در ادامه تاولهایی در آن ایجاد می‌شود و سرانجام باز شدن و پاره شدن پوست می‌شود. اگر این مشکل را بدون درمان رها کنید، ممکن است بسیار جدی شده و حتی منجر به قطع عضو شود. بهداشت خوب پا در پیشگیری از این بیماری بسیار مهم است. دکتر هینکس می‌گوید: صابون ضد باکتریایی را برداشته و با استفاده از یک مسواک نرم میان انگشتان را بسابانید. شستشو و خشک کردن خیلی مهم است. من استفاده از یک سشوار روی حالت سرد را برای اطمینان از خشکی پا، توصیه می‌کنم.

راههای از بین بردن پوست پوست شدن و ترک لب

مقدار بیشتری آب بنوشید. میوه‌‌ها و سبزیجات بیشتری بخورید. به پشت بخوابید و از بالش نرم و تمیز استفاده کنید تا از فشار آوردن روی صورت و لب‌ های شما هنگام خواب جلوگیری شود.سلول‌ های مرده پوست لب را از روی آن با مسواک خود جدا کرده و سپس چرب کنید. سطح لب را پماد مخصوص لب بمالید (گوشه ‌های لب را نیز فراموش نکنید). سعی کنید تمام طول شب پماد روی لب ‌های‌تان بماند تا صبح بعد از بیداری متوجه شوید که ترک‌ ها از بین رفته‌اند. شرایط آب و هوایی روی لب‌ ها اثر می ‌گذارد. آب و هوای سرد و خشک و سیب‌ های ناشی از نور خورشید به پوست لب آسیب می ‌رساند. کمبود ویتامین ‌ها نیز سلامت لب‌ ها را به خطر می ‌اندازند؛ مثل ویتامین A، ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین B2 ، ویتامین E حساسیت به برخی محصولات اثر نامطلوب روی لب ‌ها دارند. برخی از داروها باعث خشکی و ترک ‌خوردگی لب ‌ها می‌ شوند. بیماری دیابت نیز شرایطی را به وجود می آ‌ورد که درآن لب ‌ها درد می ‌گیرند. تکرر ادرار، خستگی مفرط و تشنگی زیاد نیز از دیگر علائم این بیماری است. بیماری کاوازاکی نیز نوعی اختلال خونی نادر است که با خشکی شدید لب‌ ها همراه می ‌باشد.آلوئه‌ ورا یکی از بهترین داروها برای رفع خشکی و ترک لب ‌هاست. ورقه‌های تقریباً نازک خیار را می‌ توانید روی لب ‌ها بمالید و از نتایچ آن بهره‌ مند شوید. مواد موجود در محصولات و لوازم آرایشی مورد استفاده خود را چک کنید. در این محصولات موادی وجود دارند که تهدیدی جدی برای سلامتی به شمار می ‌روند. از رژ لب‌ هایی استفاده کنید که کمترین مواد مضر را دارند. هیچ‌ وقت رژ لب ‌هایی را که در فروشگاه‌ ها مخصوص تست کردن هستند، به طور مستقیم روی لب‌ هایتان نمالید. از رژ لب ‌هایی که حاوی پارابن (Paraben) هستند، استفاده نکنید؛ چرا که موجب سرطان سینه می ‌شوند.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.