; مضرات آب سرد و آب یخ برای کبد و کلیه در طب سنتی برای بدن و گلو درد - فال و خواب
آرتروز دست ؛ علائم ارتروز دست و پا و گردن و درمان گیاهی و برای ارتروز چه بخوریم

آرتروز دست ؛ علائم ارتروز دست و پا و گردن و درمان گیاهی و برای ارتروز چه بخوریم

آرتروز دست آرتروز دست ؛ علائم ارتروز دست و پا و گردن و درمان گیاهی و برای ارتروز چه بخوریم همگی در سایت فال و …

تومور چیست ؛ علائم انواع تومور مغزی چیست و فرق تومور با سرطان چیست

تومور چیست ؛ علائم انواع تومور مغزی چیست و فرق تومور با سرطان چیست

تومور چیست تومور چیست ؛ علائم انواع تومور مغزی چیست و فرق تومور با سرطان چیست همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب …

سرطان غدد بزاقی و عکس و علائم عفونت غدد بزاقی بدخیم کشنده است

سرطان غدد بزاقی و عکس و علائم عفونت غدد بزاقی بدخیم کشنده است

سرطان غدد بزاقی سرطان غدد بزاقی ؛ عکس و علائم عفونت غدد بزاقی بدخیم کشنده است همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این …

مضرات آب سرد

مضرات آب سرد ؛ و آب یخ برای کبد و کلیه در طب سنتی برای بدن و گلو درد

مضرات آب سرد ؛ و آب یخ برای کبد و کلیه در طب سنتی برای بدن و گلو درد همگی در سایت فال و خواب . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آب سرد سبب تسکین عطش صادق می‌شود و آن را برطرف می‌کند. از خصوصیات آب سرد می‌توان تقویت معده، افزایش اشتها، زیبا شدن رنگ چهره، دفع بخارات و رطوبت بخشی بدن است؛ ولی مصرف زیاد آب سرد هم مشکل ایجاد می‌کند که مصرف بیش از حد آب سرد سوءمزاج سرد را بروز می‌دهد، اعصاب دچار اختلال می‌شود. آب جوشیده سرد شده نفخ کمتری ایجاد می‌کند ولی بهتر است که گرم مزاج ها آن را مصرف نکنند. آب حاصل از آب شدن برف و یخ مضر است و بهتر است که برای سرد کردن آب، یخ داخل آب ریخته نشود و یخ آب شود که آبی که حاصل آب شدن یخ باشد برای بدن بسیار مضر است و بهتر است که یخ درون ظرفی باشد و ظرف آب در تماس با یخ قرا گیرد تا یخ با آب مخلوط نشود.

مضرات آب سرد خوردن در طب سنتی

عضو هیئت مدیره انجمن طب سنتی ایران هشدار داد: مصرف آب خیلی سرد( همراه با یخ زیاد)، منجر به ضعیف شدن تدریجی کبد و در نهایت بروز کبد چرب می شود. دکتر مامک هاشمی ضمن اعلام این خبر گفت: در واقع از زمانی که یخچال های فریزر و استفاده از یخ افزایش یافت به همان میزان نیز ابتلا به کبد چرب هم بیشتر شد. وی در خصوص دیگر مضرات آب خیلی سرد همراه با یخ زیاد گفت: مصرف آب خیلی سرد منجر به ناباروری و ضعف قوای جنسی می شود و بر اعصاب و روان نیز تأثیرات بدی می گذارد. متخصص طب سنتی با اشاره به این که آب باید به اندازه عطش نوشیده شود نه بیشتر گفت: برخی افراد که خود را مجبور به خوردن آب زیاد می کنند دچار ضعف در معده و دیگر اعضای بدن می شوند. وی توصیه کرد: آب نباید ناشتا نوشیده شود زیرا بر خلاف تصور عموم، مضرات آن بیشتر از مزایای آن نیز می باشد. هاشمی گفت: شب ها نباید آب به صورت ایستاده میل شود و در صورت تشنگی و بیدار شدن از خواب نیز به علت سردی بدن برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه گوارش نباید حجم زیادی آب نوشید.

مضرات آب سرد برای سیستم گوارش

نوشیدن آب یخ می تواند به ناراحتی و درد معده و حالت تهوع منجر شود. زیرا دمای پایین باعث جمع شدن رگ های خون می شود. عوارض دیگر مصرف زیاد آب یخ جمع شدن معده است؛ به طوریکه سفت می شود و نمی تواند به طور مؤثر غذا را هضم کند.

مضرات آب سرد روی طحال

نوشیدن آب سرد بعد از غذا موجب ایجاد خلط اضافی در بدن می‌شود، که منجر به کاهش عملکرد سیستم ایمنی می‌گردد، و سرماخوردگی و بیماری راحت‌تر می‌گردد. هرچند تاثیراتش اندک است اما فردی که ساختار بدنی ضعیفی دارد، نوشیدن آب سرد می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

آب سرد و کاهش انرژی بدن

اگرچه نوشیدن آب یخ می تواند باعث سرحالی شود اما درواقع باعث تخلیه انرژی در درازمدت می شود. زیرا بدن برای گرم کردن آب و رساندن آن به دمای معتدل نیاز به مصرف کردن انرژی اضافه دارد.

تشدید بیماریها از مضرات آب سرد خوردن

آب سرد می‌تواند علائم آسم را در بچه‌ها تشدید کند. تحقیقات نشان داده ۷٫۶ درصد از شرکت‌کنندگان بعد از نوشیدن یک لیوان آب سرد، سردرد داشتند و این درصد با توجه به درنظرگرفتن داشتن سابقه میگرن بالاتر هم رفته بود.

مضرات آب سرد برای گلو

 همانطوری که در فصل های سرما دچار گرفتگی سینوس ها یا آبریزش بینی می شوید. خوردن آب سرد می تواند باعث تحرک گلو شود. در واقع بدن در واکنش به هوا یا مایعات سردی که وارد آن می‌شوند. به تولید مخاط که یک مرطوب‌کننده طبیعی است، اقدام می‌کند. با این تفاوت که هنگام نوشیدن آب سرد، این واکنش غیرضروری باعث ایجاد مخاط اضافی در نای، تحریک گلو و گاهی دردناک شدن آن می‌شود. پس نتیجه می گیریم آب سرد برای گلو هم مضر است.

بر هم خوردن دمای طبیعی بدن از مضرات آب سرد خوردن

در هر فرصتی که قبل، حین و یا بعد از غذا یک لیوان آب تگری می‌نوشید یک شوک بزرگ به متابولیسم یا سوخت‌وساز بدنتان وارد می‌شود. در واقع متابولیسم بدن همیشه به‌طور طبیعی دنبال دمایی نرمال برای رسیدگی به وظایف خود است. زمانی که آب یخ می‌خورد، بدن به‌جای اینکه از انرژی دریافتی از غذاها برای تأمین نیازهای ارگان‌های بدن استفاده کند برای تنظیم و نرمال کردن دمای خود استفاده می‌کند.

حساسیت دندانی از مضرات آب سرد خوردن

زمانی که در حال خوردن غذا هستید سعی کنید به هیچ عنوان نوشیدنی داغ یا خیلی خنک نخورید. همچنین حواستان به گرم و سرد شدن دهانتان به‌واسطه‌ی خوردن نوشیدنی‌های گرم و سرد در پی همدیگر باشد. با انجام این کار نادرست مینای دندان حساس شده و زمینه برای ایجاد حساسیت و دندان‌درد و حتی میگرن مهیا می‌شود. اجازه دهید نوشیدنی‌تان از حالت خیلی خنک و تگری در بیاید و بعد آن را بنوشید.

رقییق شدن اسید معده از مضرات آب سرد خوردن

اسید معده‌ای که توسط بدن و برای هضم غذاهای مصرفی تولید می‌شود بسیار متعادل و مناسب این کار است. اگر بعد از غذا آب یخ میل کنید اسید معده رقیق شده و تأثیر هضم‌کنندگی آن کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه معده برای تجزیه کردن غذاهای مصرف شده دچار مشکل می‌شود. از آن بدتر اینکه این مواد غذایی در معده باقی می‌مانند تا اسید رقیق‌شده به حالت اول برگشته و بتواند وظیفه‌ی خود یعنی تجزیه‌ی غذاها را به‌درستی انجام دهد. در این مدت زمانی که مواد غذایی در معده تلنبار می‌شوند زمان کافی برای اکسید شدن و تولید باکتری‌هایی که باعث معده درد می‌شوند وجود دارد.

مضرات آب سرد برای ضربان قلب

نوشیدن آب یخ باعث کاهش ضربان قلب می شود. ضربان قلب کند می شود تا این که دوباره دمای بدن به تعادل برسد.

شوک به بدن از مضرات آب سرد خوردن

اکثر محققان بر این باورند که با توجه به دمای۳۷ درجه سانتی گراد بدن انسان در حالت عادی و دمای آب یخ که معمولا صفر درجه سانتیگراد است؛ با نوشیدن آب یخ دمای بدن انسان به طور ناگهانی تغییر نموده که این امر باعث آسیب های فراوانی به بدن می شود. نوشیدن آب یخ موجب شوک بزرگ به متابولیسم یا سوخت‌وساز بدنتان می شود. در واقع متابولیسم بدن همیشه به‌ طور طبیعی دنبال دمایی نرمال برای رسیدگی به وظایف خود است. زمانی که آب یخ می‌خورد، بدن به‌ جای آنکه از انرژی دریافتی از غذاها برای تامین نیازهای ارگان‌های بدن استفاده کند، برای تنظیم و نرمال کردن دمای خود استفاده می‌کند.

مضرات ریختن آب سرد در چای

بر طبق تحقیقات انجام شده در مورد مخلوط کردن آب سرد و گرم با یگدیگر ، می توان گفت که مدرک قطعی در مورد ضرر ترکیب آب و سرد و گرم در دست نبوده و در ظاهر می توان گفت که مشکل خاصی ایجاد نمی کند. به طور کلی می توان گفت که مخلوط آب سرد و گرم ، تقریبا ایمن است. با این حال زمانی که آب سرد را در چای داغ می ریزید، ممکن است شکست سلولی کمی ایجاد شده و در صورت وجود آلاینده در آب داغ، مواد سمی آزاد شود.بهتر است چای داغ، کمی سرد شده و سپس آن را مصرف کنید. در انگلستان و کشور های آسیای جنوب شرقی، چای را با یخ مصرف می کنند. اما این نکته را به خاطر بسپارید که نوشیدنی ها یا هر نوع ماده غذایی دیگر را در حالت معمول و متداول آن استفاده کنید تا از هر نظر در مورد ایمنی آن ها اطمینان داشته باشید.

احساس خستگی از مضرات آب سرد خوردن

از آنجایی که با نوشیدن آب یخ بعد از غذا، انرژی دریافتی بیهوده صرف هضم غذا و همچنین بازگرداندن دمای بدن به حالت عادی می‌شود فرد احساس خستگی می‌کند و میل زیادی به خوابیدن یا حداقل استراحت کردن دارد. در واقع نوشیدن یک لیوان آب یخ باعث ایجاد خستگی جسمی و سستی و کسالت روحی می‌شود. توجه داشته باشید که گوارش یا هضم نامناسب غذا بدون اینکه متوجه باشید روی وضعیت روحی روانی‌تان نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

مضرات آب سرد بر کبد

دکتر مجید انوشیروانی گفت: کبد بزرگترین پالایشگاه بدن و به طور طبیعی دارای مزاج گرم و تر است، سرد شدن کبد در اثر عوامل مختلف می‌تواند توانایی کبد برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها را کم کند و یا موجب انباشتگی چربی در بافت کبد و پیدایش کبد چرب شود. وی مصرف ترشی‌ها و خوراکی‌های سرد را موجب سرد شدن کبد دانست و ادامه داد: کسانی که به طور مادرزادی دارای مزاج سرد هستند باید در مصرف این خوراکی‌ها احتیاط بیشتری داشته باشند. این متخصص تشریح کرد: مصرف سرکه، آبغوره، سایر ترشی‌های خانگی و خوراکی‌های سرد نظیر ماست، دوغ ترش، خیار، کدو و غیره همچنین نوشیدن مایعات سرد نیز به تدریج موجب سرد شدن کبد می‌شود. انوشیروانی در رابطه با چرب شدن کبد سرد گفت: با سرد شدن کبد مقدار تولید صفرا کم و غلیظ تر می‌شود که به دنبال آن مقدار ترشح صفرا نیز کاهش پیدا می‌کند. وی ادامه داد: این صفرای غلیظ به کندی در مجاری صفراوی حرکت می کند و به دنبال آن، انسداد نسبی در این مجاری رخ می دهد که در این مرحله در سونوگرافی کیسه صفرا ممکن است «لجن صفراوی» گزارش شود که خود مقدمه ایجاد سنگهای صفراوی است. این متخصص طب سنتی انسداد در مسیر ریزش صفرا به روده را از عواملی دانست که موجب هضم ناقص چربی‌ها می‌شود و اظهار کرد: در این مرحله هضم ناقص چربی‌ها سرانجام به کبد چرب منجر می‌شود. به گفته وی یبوست ناشی از این کاهش تولید و ترشح صفرا نیز در زمرۀ عاملی است که در پیدایش کبد چرب دخیل است.

مضرات آب سرد برای یبوست

آشامیدن آب هم دمای اتاق به دستگاه گوارش کمک می کند، درحالی که مصرف آب یخ باعث یبوست می شود. ماده غذایی که ازدستگاه گوارش می گذرد، منجمد و سفت می شود. این در حالی است که روده ها منقبض می شود ودر دفع کردن مدفوع مشکل ایجاد می کند.

سردرد از مضرات آب سرد

همان گونه که خوردن بستنی باعث یخ زدن مغز می شود ، خوردن آب یخ نیز همین حالت را ایجاد می کند. آب یخ باعث می شود خیلی از عصب های حساس ستون فقرات عکس العمل مناسب نداشته باشد این پیغام سریع به مغز منتقل می شود که این امر به نوبه خود باعث سردرد می شود.

افزایش چربی از مضرات آب سرد خوردن

این فرضیه که با مصرف بالای آب سرد بدن بیشتر کار می کند و درنتیجه کالری بیشتری می سوزاند صحیح نیست. چون دمای بدن در سرما باعث سفت شدن و یخ زدن چربی می شود، درنتیجه هضم آن مشکل تر می شود.

دندان درد از مضرات آب سرد خوردن

یکی دیگر از مضرات خوردن آب سرد دندان درد است حتمان با این مشکل خودتان مواجعه شده اید. آب سرد باعث اسیب شدید دندان می شود مخصوص اگر دندان های پر کرده یا عصب کشی کرده داشته باشید.

مشکل در آبرسانی به بدن از مضرات آب سرد خوردن

از دیگر مضرات خوردن آب سرد مشکل در آبرسانی در بدن است. آب سرد باعث کند شد آب رسانی در بدن می شود. حال چرا بخاطر اینکه که بدن باید قبل از استفاده از این آب دمای آن را به دمای متعادل برساند. تنها استثنا در این زمینه دوندگانی هستند که به نظر می‌رسد از تاخیر در مکانیسم آبرسانی به بدن سود می‌برند، زیرا این حالت باعث می‌شود در طول یک دوی طولانی‌مدت سطح آب بدن حفظ شود.

نکاتی در مورد آب خوردن

_ صبح که از خواب بیدار می‌شوید یک لیوان آب با دمای محیط بنوشید. _ چند قطره آب لیموترش به این آب اضافه کنید تا به‌خوبی رفع عطش کند. _ با توجه به وزنتان هر روز و به‌طور مرتب آب بنوشید. _ از نوشیدن آب خیلی سرد و یا نوشیدنی خیلی داغ بپرهیزید. _ آب برای بدن لازم است و نمی‌توان چای یا قهوه را جایگزین آن کرد. _ در طول روز و در فواصل مناسب آب بنوشید تا از پر شدن مثانه یا احتمال حالت تهوع به دلیل نوشیدن آب زیاد جلوگیری شود. _ بلافاصله قبل و بعد از غذا آب ننوشید. اگر تمام موارد ذکر شده را به‌خوبی رعایت کنید گام بزرگی در جهت حفظ سلامت بدن خود برداشته‌اید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.