; مراحل ثبت یک لوگو تجاری - فال و خواب
قیمت لکسوس nx300 چقدر است؟

قیمت لکسوس nx300 چقدر است؟

قیمت لکسوس nx300 چقدر است؟ لکسوس nx300 یک خودرو در سایز کراس اوور است که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت خودروسازی لکسوس به دنیا عرضه …

دیگر کرم پودر نخرید

دیگر کرم پودر نخرید

دیگر کرم پودر نخرید. کرم پودرها بر اساس ویژگی هایی که دارند، کاربرد متفاوتی هم دارند. می توانیم کرم پودرها را به ۴ دسته تقسیم …

با استادکار پاکیزگی ساختمانتان را بیمه کنید

با استادکار پاکیزگی ساختمانتان را بیمه کنید

با استادکار پاکیزگی ساختمانتان را بیمه کنید حتما برای شما هم اتفاق افتاده که وارد ساختمانی اعم از مسکونی یا اداری شده باشید و نظم …

مراحل ثبت یک لوگو تجاری

در دنیای تجارت امروز بسیاری از صاحبان سرمایه و کسب و کار به این نتیجه رسیده اند که برند های خدمات و محصولات آن ها یکی از با ارزش ترین دارایی هایشان محسوب می شود . لذا تمامی صاحبان سرمایه و کسب و کار تمایل دارند اولین انتخاب مشتری ها در بازارهای رقابتی باشند. ساخت و مدیریت یک نام تجاری یا ثبت برند می تواند نقش مهمی در دستیابی به این امر داشته باشد.

مفهوم یک نام تجاری به مراتب فراتر از لوگو و نشان شرکت شما می باشد و به ارزش های اصلی کسب و کار شما و تعامل با مشتریان و تامین کنندگان بستگی دارد. مراحل تولید و طراحی و ساخت یک محصول ممکن است به سادگی قابل کپی برداری باشد اما تصویر برندی که برمبنای چندین سال فعالیت و سابقه و تجربه در ذهن افراد و سازمان ها به جای می ماند به سادگی قابل کپی برداری نیست.

نام تجاری شما چیزی است که شما در حقیقت به مشتریان خود می فروشید، نه صرفا یک محصول یا خدماتی که ممکن است در حال حاضر بسیاری از ارائه دهندگان موجود آن را داشته باشند. از آن جا که برند سازی به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز میان کالاها و خدماتی یک تولید کننده از سایر تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد لذا نام تجاری قوی می تواند کسب و کار شما را در بازارهای رقابتی متمایز سازد و مانند ثبت شرکت بسیار مهم می باشد.

اولین گام برای ایجاد یک نام تجاری ایجاد و ساخت نام علامت می باشد. اگر می خواهید یک برند قوی ایجاد کنید و نگه دارید، باید بر آنچه که مشتریان می خواهند و آنچه که می توانید تحویل آن را تضمین کنید، تمرکز کنید.

پس از انتخاب یک نام مناسب و متناسب با کسب و کار شما گام بعدی ثبت علامت یا نام تجاری می باشد بدین منظور بایستی اقدامات زیر انجام پذیرد :

  • استعلام نام علامت تجاری
  • ثبت اظهار نامه علامت تجاری در سایت پایگاه اطلاع رسانی مرکز مالکیت معنوی
  • مدارک لازم جهت ثبت اظهارنامه علامت تجاری به شرح زیر می باشد:
  • مالک حقیقی: کپی شناسنامه- کپی کارت ملی- کپی کارت بازرگانی(در صورتی که در نام علامت از حروف لاتین استفاده شده باشد) ، مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی)
  • مالک حقوقی: کپی شناسنامهمدیرعامل شرکت- کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت ،کپی روزنامه ی  تاسیس شرکت و آخرین تغییرات شرکت،کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی) ، کپی کارت بازرگانی(در صورتی که در نام علامت از حروف لاتین استفاده شده باشد)
    لوگوی علامت تجاری در کادر ۶ در ۶ سانتی متر
  • انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی کشور
  • انتشار آگهی رسمی ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی کشور
  • اخذ سند علامت تجاری

به موجب ماده ۱۳۹ آیین نامه اجرایی قوانین ثبت علامت تجاری هر گونه علامت تجاری یا برند ثبت شده قابلیت نقل و انتقال به شخص دیگری را دارد مراحل نقل و برند آماده به شرح زیر می باشد :

  • انتخاب برند مورد نظر ( متناسب با نوع محصول و خدمات )
  • مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی جهت تنظیم سند صلح و انتقال علامت تجاری
  • استعلام دفترخانه اسناد رسمی از اداره مالکیت معنوی جهت احراز صحت علامت تجاری مورد انتقال
  • انتشار و چاپ آگهی انتقال علامت تجاری در روزنامه رسمی کشور
  • مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال علامت تجاری( برند آماده) به شرح زیر می باشد:
  • کلیه مدارک مربوط به برند مورد انتقال شامل: گواهی ثبت – آگهی تقاضا ثبت علامت – آگهی رسمی ثبت علامت
  • مدارک شناسایی مالک قبلی برند شامل: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک شناسایی مالک جدید(خریدار) برند شامل: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه های برند ( لازم به ذکر است قیمت هر علامت با توجه به معیارهایی مانند: میزان مرغوبیت نام علامت تجاری ، طبقات و کالاهای ثبت شده و طراحی آن تعیین می گردد . )

از مزیت های خرید و فروش برند آماده می توان به صرفه جویی در زمان ( با توجه به زمان بر بودن فرایند ثبت علامت )، مرغوبیت و زیبایی نام های ثبت شده ، ثبت نام تجاری به صورت فارسی و لاتین ، رهایی از مسائل و مشکلات گوناگون موجود در مسیر ثبت علامت تجاری ، عدم نیاز به مجوز فعالیت مانند جواز تاسیس یا پروانه بهره‌برداری یا کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن علامت ، انتقال سند در کمترین زمان ممکن ، ثبت تمامی کالاها و طبقات مشابه اشاره کرد.

کارشناسان و مشاوران حقوقی مجموعه آراز با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در تمامی زمینه های خدمات سازمانی نظیر ثبت نشان جغرافیایی، ثبت طرح صنعتی، ثبت اختراع، اخذ کارت بازرگانی، طراحی سایت و پورتال شرکتی و … آماده همکاری با شرکت ها و کارخانجات می باشند.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.