; هسته آووکادو چه خاصیتی دارد ؛ خواص درمانی هسته اووکادو چیست - فال و خواب
خواص روغن خراطین برای بانوان و افزایش سایز سینه و باسن خانم ها با روغن خراطین

خواص روغن خراطین برای بانوان و افزایش سایز سینه و باسن خانم ها با روغن خراطین

خواص روغن خراطین برای بانوان خواص روغن خراطین برای بانوان ؛ افزایش سایز سینه و باسن خانم ها با روغن خراطین همگی در سایت فال …

دمنوش رازیانه برای پوست ؛ خاصیت دمنوش رازیانه برای پوست صورت

دمنوش رازیانه برای پوست ؛ خاصیت دمنوش رازیانه برای پوست صورت

دمنوش رازیانه برای پوست دمنوش رازیانه برای پوست ؛ خاصیت دمنوش رازیانه برای پوست صورت همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

خواص طالبی برای لاغری و کالری آب طالبی با شکر + رژیم طالبی برای لاغری

خواص طالبی برای لاغری و کالری آب طالبی با شکر + رژیم طالبی برای لاغری

خواص طالبی برای لاغری خواص طالبی برای لاغری ، کالری آب طالبی با شکر + رژیم طالبی برای لاغری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

هسته آووکادو چه خاصیتی دارد

هسته آووکادو چه خاصیتی دارد ؛ خواص درمانی هسته اووکادو چیست

هسته آووکادو چه خاصیتی دارد ؛ خواص درمانی هسته اووکادو چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

حتما بخوانید : مضرات خوردن چای زعفران ؛ عوارض خوردن چای زعفران برای کودکان

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

هسته آووکادو چه خاصیتی دارد

هسته میوه آووکادو سرشار از فیبر و اسیدهای آمینه ضروری است. و درصد زیادی از این اسیدهای آمینه در هسته این میوه قرار داده شده است. خوردن هسته آووکادو میزان کلسترول و فشار خون را کنترل می کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کم می کند.

خاصیت های ضد التهابی هسته آووکادو باعث درمان اسهال و مشکلات ناشی از عفونت‌های ویروسی می‌شود. با توجه به این که هسته این میوه سرشار از فیبر می باشد همین امر موجب تحریک عملکرد روده ها بوده که باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا می شود.

هسته آووکادو همانند داروی ضد دیابت عمل می کند و آنتی اکسیدان های موجود در آن به افزایش حساسیت به انسولین کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

هسته آووکادو سرشار از ترکیبات پلی فنلی همچون کاتچین، اپیکاتچین، اسید کلروژنیک و پروتوکاتچوئیک می باشد که خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قوی به این هسته بخشیده اند.

آشنایی با دیگر خواص هسته آووکادو

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص هسته آووکادو آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با هسته آووکادو

یکی از میوه هایی که سرشار از مواد معدنی و چربی های مفید می باشد میوه آووکادو می باشد.آووکادو از گیاهان همیشه سبز به شمار می رود که میوه گلابی شکلی به رنگ سبز دارد که در مرکز آن دانه بسیار بزرگی قرار دارد که تقریباً ۱۰ تا ۲۰ درصد کل میوه را تشکیل می‌دهد که علاوه بر خود میوه هسته آن نیز دارای خواص بسیاری می باشد.

هسته آووکادو دانه قهوه ای رنگ میوه پرخاصیت آووکادو است که داخل پوسته محکمی قرار گرفته و حدود ۱۳ تا ۱۸ درصد اندازه کل میوه را تشکیل می دهد.

هسته آووکادو دارای خاصیت ضد توموری، ضد باکتریایی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی قوی است. این هسته برای سلامت قلب، کاهش کلسترول، فشار خون و قند خون مفید بوده و به درمان اسهال، دندان درد و پیشگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند.

با توجه به این که مواد غذایی بسیاری در هسته این میوه مشاهده می شود لذا می تواند باعث افزایش انرژی های روحی و جسمی افراد شود. که استفاده از آن برای این امر توصیه شده است.

از خواص هسته آووکادو درمان بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید را می توان گفت. با توجه به این که کم کاری تیروئید از بیماری های این غده محسوب می شود هسته میوه آووکادو می تواند برای جبران این کم کاری مفید باشد.

خواص پودر هسته آووکادو

تانین­ های موجود در هسته آووکادو طعم تلخی به پودر می­ دهد.اگر آووکادو مصرف کردید هرگز هسته آن را روانه سطل زباله نکنید. آن را در آفتاب خشک کرده و رنده کنید. می توانید این پودر را به سوپ ها، اسموتی ها، سالادها و انواع خورش هایتان اضافه کنید این پودر را می توانید با میوه ­های شیرین و سالم مخلوط کنید. سعی کنید از میوه ­هایی که طعم قوی دارند استفاده کنید؛ مثل آناناس، موز یا کاکائو که خود مملو از آنتی اکسیدان­هاست. چند اسکوپ از آووکادو و پودر آن را در شیک خود بریزید تا یک نوشیدنی سالم و مغذی را داشته باشید.

هسته آووکادو برای پوست

روغن هسته آووکادو به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند، این روغن خاصیت ضد التهابی قوی نیز دارد که به کاهش علائم پیری پوست از جمله چین و چروک کمک می کند.

از هسته آووکادو می توان به صورت موضعی و برای لایه برداری پوست نیز استفاده کرد.

ماسک لایه بردار هسته آووکادو و روغن زیتون :

هسته های آووکادو را خشک و آسیاب کرده و پودر حاصل را با مقداری روغن زیتون و ۱ عدد موز (یا آووکادو و آب لیمو) مخلوط کنید و روی پوست صورت ماساژ دهید.

این ماسک از پوست لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

اسکراب صورت و بدن :

هسته آووکادو را آسیاب کرده و پودر حاصل را با ۱ عدد موز له شده و ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن بادام مخلوط کنید.

خمیر حاصل را روی پوست صورت و بدن مالیده و ماساژ دهید و سپس بشویید.

هسته آووکادو در رژیم لاغری

مقدار بالای فیبر های موجود در هسته آووکادو به شما کمک می کند تا به مدت زیادی احساس سیری کنید و گشنه نشوید. به همین دلیل می تواند کمک زیادی به لاغری افراد بکند.

همچنین هسته آووکادو به از بین بردن سموم بدن و مواد زائد کمک می کند و سوخت ساز بدن را افزایش می دهد. افزایش سوخت و ساز یعنی سوزاندن انرژی بیشتر و در نتیجه کاهش وزن بدن و رسیدن به لاغری.

هسته آووکادو در بدنسازی

آووکادو یک میوه ضد التهابی و حاوی فیتوسترولها، آنتی اکسیدان ها، کاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

هسته این میوه ی سبز خوش رنگ همچنین حاوی کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و همچنین ویتامین E می باشد.

چربی های مفید ریزمغذی ها و فیبرهای آووکادو به بدن تان کمک می کند تا میزان هورمون هایی را که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنند بالا ببرید.

کاشت هسته آووکادو

با دقت هسته آووکادو را جدا کنید و کنار بگذارید.هسته آووکادو را با ملایمت بشویید به طوریکه کاملا تمیز شود و پرزهای میوه از آن جدا شوند. مواظب باشید، لایه قهوه ای رنگ دانه را از بین نبرید.

هسته را طوری در دست نگه دارید که قسمت باریک آن رو به بالا باشد. چهار چوب خلال دندان را در قسمت وسط هسته با فاصله فرو ببرید. عمق فرو بردن خلال دندان ها در حدود ۵ میلی متر باشد.

در یک لیوان باریک و بلند تا لبه آن مقداری آب بریزید. بهتر است از لیوان های شیشه ای استفاده کنید. لبه لیوان باید به اندازه ای باشد که هسته به راحتی در آب قرار گیرد.هسته آووکادو به همراه خلال دندان ها را در لبه لیوان می گذاریم. خلال دندان ها باید روی لبه قرار بگیرند، به این ترتیب نیمی از هسته در آب قرار می گیرد.مطمئن شوید که نوک هسته رو به بالا و انتهای هسته در آب باشد، در غیر این صورت آووکادوی شما رشد نمی کند.

ظرف را در هوایی معتدل و در جایی ثابت قرار دهید و نزدیک پنجره یا مکانی با نور کم تا زمانیکه که هسته ریشه بزند و رشد کند.

هر دو روز یکبار آب ظرف را عوض کنید. اجسامی( مانند قارچ، باکتری و تخمیر ها ) مانع رشد این فرآیند می شوند. مطمئن شوید که قسمت اصلی هسته همیشه در آب قرار دارد.

چندین هفته زمان لازم است که هسته جوانه بزند. بعد از ۲ الی ۳ هفته ، لایه قهوه ای بیرونی آووکادو شروع به چروک شدن می کند. سرانجام پوستش می شکافد. دانه شروع به دو نیم شدن از بالا به پایین می کند. بعد از ۳ الی ۴ هفته ریشه شروع به جوانه زدن می کند.

همچنان آب دادن به هسته را ادامه دهید. مواظب باشید به ریشه آسیبی نرسانید. زمان کافی برای اینکه ریشه هسته پایدار و مقاوم شود را به هسته بدهید. بزودی ریشه از بالای هسته جوانه می زند. جوانه تا خورده آزاد می شود تا فرآیند رشد و بوجود آمدن برگ ها شروع شود. در گلدان پر از خاک هسته را قرار دهید و روی آن خاک بریزید.

هر روز به گلدان آب دهید تا همیشه مرطوب باشد.

طرز خوردن هسته آووکادو

اولین و آسان ترین روش برای خوردن هسته، خشک کردن و آسیاب آن در یک مخلوط کن است. بعد از جدا کردن هسته از آووکادو، آن را در حرارت ۲۵۰ درجه فارنهایت فر به مدت دو ساعت گذاشته سپس پوسته بیرونی را جدا کرده و آن را روی میز غذا قرار دهید.

هسته خشک شده را با لبه ­ی پشتی یک چاقوی ضخیم فشار داده تا هسته به دو قسمت تقسیم شود. نیمه ­های هسته را تکه کرده و آنها را در یک مخلوط کن پر قدرت بریزید تا پودر شود. اگر مخلوط کن آنقدر قوی نیست که بتواند هسته را پودر کند، می توانید از رنده پنیر، هاون یا حتی آسیاب برای پودر کردن آن استفاده کنید. هسته پودر شده را باید در بسته­ های فاقد هوا در یخچال نگه داری کنید.

دمنوش هسته آووکادو

هسته آووکادو را به آرامی بر روی حرارت کمی بو بدهید، آن را ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید و بگذارید بماند و روزی ۵ بار در روز از این دمنوش بنوشید.

کاربردهای هسته آووکادو

در گذشته از مایع شیری هسته آووکادو به عنوان جوهر قرمز قهوه ای یا سیاه برای نوشتن اسناد در دوره فتح اسپانیا استفاده می شده، این جوهر همچنین برای علامت گذاری پارچه های پنبه ای و کتان کاربرد داشته است.

برای تهیه جوهر آووکادو هسته را داخل یک نایلون پلاستیکی محکم قرار داده و با استفاده از چکش یا آجر روی آن بکوبید. مایع شیری که از آن خارج می شود با قرار گرفتن در معرض هوا به رنگ قرمز یا سیاه تغییر می کند. کافیست یک قلم خوشنویسی را به آن آغشته کرده و برای نوشتن استفاده کنید.

از هسته آووکادو می توان برای درست کردن بدلیجات استفاده کرد. بعد از خشک شدن و پختن هسته ها، این دانه ها به رنگ های زیبای قهوه ای مایل به صورتی تغییر می کنند که می توان از آن در ساخت جواهرآلات استفاده کرد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.