; خواص ارزن در طب سنتی و بررسی خواص و فواید درمانی ارزن از دیدگاه طب سنتی - فال و خواب
فواید بادام درختی در بدنسازی و ویتامین E موجود در بادام درختی مفید برای بدنسازان

فواید بادام درختی در بدنسازی و ویتامین E موجود در بادام درختی مفید برای بدنسازان

فواید بادام درختی در بدنسازی فواید بادام درختی در بدنسازی ؛ ویتامین E موجود در بادام درختی مفید برای بدنسازان همگی در سایت فال و …

عکس قره قاط ؛ عکس درخت قره قاط + تصویر گیاه قره قاط چیست

عکس قره قاط ؛ عکس درخت قره قاط + تصویر گیاه قره قاط چیست

عکس قره قاط عکس قره قاط ؛ عکس درخت قره قاط + تصویر گیاه قره قاط چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص چای دارچین و چای سبز و خوردن چای دارچین برای میگرن

خواص چای دارچین و چای سبز و خوردن چای دارچین برای میگرن

خواص چای دارچین و چای سبز خواص چای دارچین و چای سبز ؛ خوردن چای دارچین برای میگرن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص ارزن در طب سنتی

خواص ارزن در طب سنتی ؛ بررسی خواص و فواید درمانی ارزن از دیدگاه طب سنتی

خواص ارزن در طب سنتی ؛ بررسی خواص و فواید درمانی ارزن از دیدگاه طب سنتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص ارزن در طب سنتی

در طب سنتی بیان شده که ارزن از نظر طبیعت، حرارتی خنک‌کننده دارد و دارای ویژگی‌های ضد افسردگی و بی‌خوابی، آرامش‌بخشی، ضد قارچ، دافع بلغم، چربی خون و اخلاط سینه می‌باشد، قابض بوده و آرد آن درمان کننده اسهال صفراوی است و همچنین موجب تنظیم حرارت بدن می‌گردد.

سوپ ارزن در استفراغ و سوءهاضمه مفید است و همچنین استفاده منظم از سوپ آن برای ویار و تهوع بامدادی می‌تواند موثر باشد.

آشنایی با دیگر خواص ارزن‌

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص ارزن‌ آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با ارزن

ارزن‌ها گروه کوچکی از گونه‌های دانه‌دار غلات کامل هستند که در نواحی خشک به ویژه در آسیا و آفریقا به خوبی رشد می‌کنند.

اگرچه ارزن اغلب به عنوان غذای پرندگان محسوب می‌شود، ولی فقط مخصوص آن‌ها نیست و به عنوان یکی از غلات خوشمزه جهت تهیه انواع متنوعی از غذاها در بسیاری از کشورها به ویژه چین، آفریقا و هند کاربرد دارد. ارزن در طول سال موجود است و از نظر اندازه کوچک بوده و شکل گردی دارد که به رنگ‌های سفید، زرد کم رنگ، قهوه‌ای، خاکستری یا بنفش دیده می‌شود.

ارزن از نظر طعم، شیرینی ملایمی داشته و حاوی هزاران ماده مغذی مفید است و بیش از یک سوم جمعیت جهان از آن تغذیه می‌کنند.

مواد مغذی ارزن شامل ۱۵ درصد پروتئین، مقادیر بالای فیبر، ویتامین‌های B کمپلکس (نیاسین، فولاسین و ریبوفلاوین)، مواد معدنی آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، پتاسیم، کلسیم و روی، آمینواسیدهای ضروری متیونین، لسیتین و ویتامین A و غنی از فیتوکمیکال‌هایی مثل اسید فیتیک می‌باشد.

ارزن حداقل آلرژی‌زایی و بیشترین هضم را دارا است. ارزن یک ماده بدون گلوتن است که می‌توان آن را برای بیماران سلیاکی مورد استفاده قرار داد.

همچنین ارزن به عنوان یک منبع پرانرژی و حاوی مواد مغذی بالا برای ورزشکاران و بچه‌ها محسوب می‌شود و در صورت ترکیب با حبوبات منبع عالی پروتئین می‌باشد که مخصوصاً برای افراد دارای رژیم گیاه‌خواری ایده‌آل است.

خواص ارزن برای سم زدایی بدن

برای سم زدایی بدن می توانید از ارزن استفاده نمایید زیرا دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ می باشد که علاوه بر تاثیرات بر سلامت بدن می تواند رادیکال‌های آزاد در بدن را خنثی کند.

رادیکال های آزاد از جمله عوامل ابتلا سرطان در افراد می باشد.

همچنین ارزن برای پاکسازی کبد و کلیه از سموم می تواند بسیار مفید و موثر عمل کند.

کورستین، کورکومین و اسید الاژیک از دیگر ترکیبات و مواد مفید موجود در ارزن می باشد که باعث افزایش دفع سموم می شود و همچنین فعالیت آنزیمی در اندامها را ب اثر می کند که در نهایت یک پاکسازی عالیو کامل را برای بدن شما همراه خواهد داشت.

ارزن برای درمان کم خونی

ارزن دارای فولات، آهن و مس بسیاری است که وجود این مواد معدنی باعث می شود تولید گلبول های قرمز و هموگلوبین خون افزایش پیدا کند در نتیجه برای پیشگیری از ابتلا به آنمی یا کم خونی موثر است و برای درمان آن بهترین گزینه می باشد.

ارزن برای درمان سنگ کیسه صفرا

ارزن می تواند ترشح اسید های صفراوی را کاهش دهد که دلیل آن وجود مقادیر زیاد فیبر نامحلول می باشد وجود این فیبر ریسک تشکیل سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.

خواص ارزن برای پوست

ارزن سرشار از آنتی اکسیدان است که به ریشه کن کردن رادیکال های آزاد از بدن کمک می کند. رادیکالهای آزاد در بدن تولید می شود که به سلول ها و خستگی آسیب می رساند. این منجر به چین و چروک، از بین رفتن شفافیت چهره و غیره می شود. میزان مصرف زیاد روزانه ارزن روند پیری را کند می کند.

خواص ارزن برای کودکان

ارزن به دلیل دارا بودن کربوهیدرات، اسید های چرب ضروری و کلسیم یک ماده غذایی عالی و حتی میان وعده مناسب برای کودکان در حال رشد می باشد.

ارزن برای دیابت

ارزن فاقد گلوتن است و دارای مواد مغذی زیادی می باشد که شاخص گلیسمی آن بین ۵۴ تا ۶۸ است پس در نتیجه هم برای افراد دیابتی مناسب است و هم برای افرادی که مبتلا به سلیاک هستند.

وجود مواد مغذی، فیبر و پروتئین موجود در دانه های ارزن از جمله بهترین مواد برای کاهش قند خون در افراد دیابتی می باشد، افراد دیابتی در بدن خود حساسیت به انسولین دارند اما ارزن می تواند این حساسیت به انسولین را کاهش دهد و قند خون ناشتا را در آن ها کنترل کند و حتی میزان قند خون را در این افراد منفی کند.

منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی موجود در ارزن می باش که عملکرد انسولین را در خون بهبود می بخشد و از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.

خواص ارزن برای عروس هلندی

معمولا ارزن در غذای عروس به همراه دانه هایی مانند تخم کتان و کافیشه به کار میرود، زیرا به کار بردن ارزن به صورت مجزا سبب سوء تغذیه در عروس هلندی می شود.

از آنجایی که ارزن به عنوان دانه های کربوهیدراتی نامیده می شود ، استعمال آن در دوران تخم گذاری به صورت زیاد توصیه نمی شود زیرا سبب گرفته شدن آب بدن و روده ها شده و سبب اختلالات گوارشی و مشکل در دفع عروس هلندی می شود.

به طور کل ارزن غذایی مفید برای عروس هلندی است،حاوی ویتامین هایی نظیر ویتامین آ به همراه سروش افلاطون مواد معدنی است و قیمت پایینی در بازار دارد و نه تنها عروس ها بلکه غذای بسیار دیگر از پرندگان زینتی مانند فنچ ، بلبل، کوتوله برزیلی و… است.

و به دلیل حجم کم آن نسبت به میزان خورده شدن توسط عروس ها بهتر است هر دو روز یک مرتبه تعویض گردد(بستگی به ظرف غذا دارد).

برای خوراک خشک عروس هلندی می توان ۲پیمانه ارزن درشت را با ۱پیمانه تخم کتان ترکیب کرد.

اگر عروس هلندی ارزن را درسته و هضم نشده دفع کند طبیعی نیست یا ارزن کهنه و غیر قابل هضمه و یا قرمز و وارداتیه یا عفونت روده دارد.

خواص ضد سرطان

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها (که باعث حذف رادیکال های آزاد در بدن می شود) و چند پروتئین موجود در ارزن باعث می شود رشد سلول های سرطانی روده بزرگ، پستان و کبد کاهش پیدا کند و با متوقف شود همچنین مانع از متاستاز سلول های سرطانی به سلول های سالم می شود.

خواص ارزن برای سلامت قلب

کلسترول خون : ارزن دارای مقادیر بالای فیبر و آنتی اکسیدان می باشد که کلسترول بالای خون را کاهش داده و همچنین کلسترول بد خون (LDL) را کنترل می کند.

همچنین ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

. فشار خون : وجود مقادیر بالای پتاسیم و منیزیم می تواند سدیم اضافی در بدن را دفع کند و با کاهش فشار خون بالا به سلامت قلب کمک می کنند.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.