; در مورد خواص اکلیل کوهی و خاصیت مصرف اکلیل کوهی برای پوست - فال و خواب
مضرات برنج در طب سنتی و همه چیز درباره ضرر خوردن برنج از دیدگاه طب سنتی

مضرات برنج در طب سنتی و همه چیز درباره ضرر خوردن برنج از دیدگاه طب سنتی

مضرات برنج در طب سنتی مضرات برنج در طب سنتی ؛ همه چیز درباره ضرر خوردن برنج از دیدگاه طب سنتی همگی در سایت فال …

خواص عرق خار مریم برای پوست و خواص عرق خار مریم برای پوست صورت

خواص عرق خار مریم برای پوست و خواص عرق خار مریم برای پوست صورت

خواص عرق خار مریم برای پوست خواص عرق خار مریم برای پوست ؛ خواص عرق خار مریم برای پوست صورت همگی در سایت فال و …

مضرات عرق کاسنی برای کبد و مخلوط عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

مضرات عرق کاسنی برای کبد و مخلوط عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

مضرات عرق کاسنی برای کبد مضرات عرق کاسنی برای کبد ؛ مخلوط عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

در مورد خواص اکلیل کوهی

در مورد خواص اکلیل کوهی ؛ خاصیت مصرف اکلیل کوهی برای پوست

در مورد خواص اکلیل کوهی ؛ خاصیت مصرف اکلیل کوهی برای پوست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

در مورد خواص اکلیل کوهی

طبق نظر حکمای طب سنتی طبیعت اکلیل کوهی گرم و خشک است.

رزماری یا همان اکلیل کوهی یکی از بهترین گیاهان در پاکسازی ریه از مواد زائد است. مصرف آن جهت بهبود سرفه‌های خلطی و خس خس سینه مفید است.

برای رفع انسداد کبد و طحال، درمان سنگ کلیه و مثانه مفید است.

این گیاه ادرار آور و قاعده آور است.

در جلوگیری از تعفن گوشت از نمک هم بهتر است.

ضد نفخ است و بادهای درون بدن را تحلیل می‌برد.

بوییدن آن موجب تقویت حافظه، افزایش روحیه و بهبود خلق و خو می‌شود.

بخور جوشانده آن برای سردردهای میگرنی مناسب است.

روغن رزماری برای بهبود دردهای التهابی مفاصل و عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی،جوشانده رزماری برای غرغره کردن گلو مناسب است و آرام بخش مؤثری برای گلودرد و آفت دهان است.

گیاه رزماری شست و شو دهنده طبیعی دهان محسوب می‌شود.

رزماری هم درمان طبیعی برای حفظ رنگ طبیعی مو است و هم درمان خوبی برای چربی مو و ریزش مو به حساب می‏‌آید.

افزودن چند برگ رزماری به غذاهای گوشتی، هضم غذا را سرعت می بخشد.

آشنایی با دیگر خواص اکلیل کوهی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص اکلیل کوهی آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با اکلیل کوهی

رزماری یا اکلیل کوهی، گیاهی چند ساله، معطر و از خانواده نعنا است که برگ‌های سوزنی شکل و همیشه سبز دارد. این گیاه که با بیشتر با نام رزماری شناخته می‌شود، در آشپزخانه و برای تهیه سس‌ها و معطر کردن گوشت، مرغ و ماهی استفاده زیادی دارد. این گیاه، بومی مناطق مدیترانه و اروگوئه است که گل‌هایی در رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش یا آبی دارد.

نام رزماری از کلمات لاتین ros به معنای شبنم و marinus به معنای دریا است. ارتفاع معمولی بوته رزماری ۲۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است که اگر در شرایط مناسب آب و هوایی باشد، ارتفاع آن تا ۱۵۰ سانتی‌متر هم می‌رسد.

برخی از مهمترین خواص دارویی گیاه رزماری یا اکلیل کوهی عبارتند از:

ضد درد، ضدعفونی‌کننده، ضد افسردگی، ضد التهاب، همچنین برای رماتیسم، فلج، سستی اعضا، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و همچنین نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید و موثر است.

همچنین محققان متوجه شدند این گیاه نه تنها حافظه بزرگسالان را تقویت می‌کند بلکه برای تقویت حافظه دانش‌آموزان نیز مفید است. خستگی‌های مفرط را بهبود بخشیده و برای رفع اضطراب و پریشانی توصیه می‌شود.

در رایحه درمانی هم از این گیاه استفاده می‌شود که باعث ایجاد احساس جوانی و شادابی، عشق و سلامتی و خواب راحت می‌شود. این گیاه در ایران هم مورد توجه قرار دارد و اتفاقا در آشپزی و برای طعم‌دار کردن غذا‌های گوشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص اکلیل کوهی برای مو

گیاه اکلیل کوهی یا رزماری موجب تحریک ریشه مو و رشد آن می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که دچار ریزش مو هستند، می‌توانند مقداری افشرده این گیاه را روی پوست سر بمالند و سپس سرشان را ماساژ دهند.

روش درمان طبیعی حفظ رنگ طبیعی مو با استفاده از رزماری

یک‌چهارم فنجان رزماری خشک را به مدت ۱۰ دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید. بعد آن را از صافی رد کنید سرد که شد آب رزماری را روی سرتان بریزید و اجازه دهید مدتی روی سرتان بماند. اگر تعداد موهای سفید سر شما زیاد است، از این محلول برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید.

اکلیل کوهی یا ناخنک

این گیاه از دسته گیاهان دارویی میباشد که بسیار معطر است.ناخنک از نظر شکل ظاهری شبیه به یونجه و شنبلیله است.دلیل اینکه این گیاه را ناخنک می نامند این است که میوه این گیاه به شکل هلال بوده، و شبیه سر ناخن چیده میشود.هم چنین گیـاه ناخنک دارای نام های دیگری هم هست. ناخنه، شبدر عطری، یونجه زرد، صابع الملک، گیاه قیصر، شاه افسر،اکلیل الملک نام های دیگر این گیاه هستند. کلیه قسمتهای گیاه خشک شده یا گلهای خشک آن مورد استفاده دارویی قرار میگیرد.

اکلیل کوهی برای دیابت

گیاه رزماری یا اکلیل کوهی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی هست که در کاهش دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

مصرف رزماری به عنوان یک آنتی اکسیدان به روی مزاج کبد تاثیر گذاشته و آن را تعدیل می‌کند، از این رو می‌تواند به طور غیر مستقیم در کنترل دیابت نقش داشته باشد.

اکلیل کوهی برای کمر درد

یکی از بهترین گیاهان دارویی که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگ های خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه ۱ قاشق مرباخوری میل شود. همچنین می توان از حمام دارویی اکلیل استفاده کرد به این صورت که یکصد گرم از این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و داخل آب وان حمام ریخته، به مدت نیم ساعت در آن دراز بکشید.

اکلیل کوهی برای معده

رزماری اغلب برای درمان مشکلات گوارشی همچون به هم خوردگی معده، سوء هاضمه و یبوست و مشکلات گوارشی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

اکلیل کوهی برای پوست

عصاره گیاه اکلیل کوهی، با محافظت از مواد تشکیل دهنده سلول های پوست از آسیب های پوستی مربوط به سن مانند چین و چروک پیشگیری می کند.

ماساژ دادن منظم پوست با روغن رزماری پوست را تقویت می کند و خشکی پوست را نیز از بین می برد.

کافیست چند قطره از روغن اکلیل کوهی را هر روز بر روی پوست صورت خود چکانده و ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را با یک حوله مرطوب و گرم تمیز نمایید تا جوش های صورت از بین برود.

برای درمان چروک پوست ۱ قاشق غذا خوری چای سبز سرد شده را با نصف قاشق سوپ خوری عسل و ۳ قطره از روغن اکلیل کوهی مخلوط نمایید وسپس ترکیب آماده شده را بر روی پوست صورت به جز دور چشم ها بمالید . پس از ۷ دقیقه آن را با آب گرم شست و شو دهید.

برای درمان آفتاب سوختگی چند قطره از روغن اکلیل کوهی را با ۲ قاشق غذا خوری ماست و یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط نمایید و بر روی محل آفتاب سوخته چکانده و به آرامی ماساژ دهید . پس از ۱۵دقیقه با آب گرم بشویید و سپس بر روی پوست مرطوب کننده بمالید.

اکلیل کوهی و فشار خون

فشارخون سالم می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، نارسایی کلیوی و سکته شود. رزماری یک گیاه دارویی بوده که برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری ویروسی و عفونت های باکتریایی تا مشکلات گوارشی و التهابی کاربرد دارد. رزماری ممکن است اثرات مشابهی به دیورتیک ها در کاهش فشارخون داشته باشد. همچنین برای مصرف رزماری در جهت مدیریت فشارخون بالا بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

اکلیل کوهی و قاعدگی

به علت خاصیت مدر و تسریع کننده جریان خون و عرق از این گیاه جهت رفع بند آمدگی عادت ماهیانه استفاده می شود، وجود خاصیت ضدعفونی کننده و مقوی رزماری یا همان اکلیل کوهی سبب شده که از آن جهت رفع عفونت رحم و ضدعفونی کردن آن و همچنین آماده سازی و تقویت رحم استفاده می گردد، این خاصیت اکلیل کوهی به دلیل ترکیبات شیمیایی موجود در روغن معطر آن است حمام دارویی اکلیل کوهی نیز به عنوان قاعده آور قوی مورد استفاده قرار می گیرد.

اکلیل کوهی و حافظه

روغن اکلیل کوهی علاوه بر اینکه سطح اضطراب و استرس را بسیار کاهش می دهد می تواند میزان سطح هوش و حافظه را به ویژه برای بزرگسالان و بیماران آلزایمری افزایش دهد.

فقط کافیست چندقطره از روغن اکلیل کوهی را در داخل دستگاه بخور بریزید و استنشاق نمایید و یا با استفاده از آن شقیقه های خود را ماساژ دهید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.