; فواید گوشت گاو برای بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن گوشت گاو - فال و خواب
سیر برای فشار خون و خواص مصرف سیر برای درمان فشار خون بالا

سیر برای فشار خون و خواص مصرف سیر برای درمان فشار خون بالا

سیر برای فشار خون سیر برای فشار خون ؛ خواص مصرف سیر برای درمان فشار خون بالا همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

بخور برگ اکالیپتوس ؛ بخور برگ اکالیپتوس برای سرماخوردگی کودکان

بخور برگ اکالیپتوس ؛ بخور برگ اکالیپتوس برای سرماخوردگی کودکان

بخور برگ اکالیپتوس بخور برگ اکالیپتوس ؛ بخور برگ اکالیپتوس برای سرماخوردگی کودکان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم …

زنجبیل و لیمو ناشتا و خاصیت خوردن زنجبیل و لیمو به صورت ناشتا برای سلامت بدن

زنجبیل و لیمو ناشتا و خاصیت خوردن زنجبیل و لیمو به صورت ناشتا برای سلامت بدن

زنجبیل و لیمو ناشتا زنجبیل و لیمو ناشتا ؛ خاصیت خوردن زنجبیل و لیمو به صورت ناشتا برای سلامت بدن همگی در سایت فال و …

فواید گوشت گاو برای بدن

فواید گوشت گاو برای بدن ؛ تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن گوشت گاو

فواید گوشت گاو برای بدن ؛ تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن گوشت گاو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید گوشت گاو برای بدن

طبع گوشت گاو سرد و خشک است و به همین دلیل نمی‌توان آن را برای همه افراد مناسب دانست. همچنین به دلیل هضم سخت‌تر و سنگین بودن این گوشت، بیشتر برای افرادی مناسب است که کار فیزیکی زیادی انجام می دهند.کالری گوشت خالص گاو در هر ۱۰۰ گرم ، ۲۴۸ کالری است . دارچین، زنجبیل، زیره، فلفل و گلپر مصلح گوشت گاو و بهبود دهنده خواص و مزاج آن هستند. سیستم ایمنی سیستمی است که باز بدنمان در برابر عفونت‌ها و ریزمولکول‌هایی که از محیط خارج وارد بدن می‌شوند محافظت می‌کند. سیستم ایمنی حتی می‌تواند در برابر پاتوژن‌هایی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و تک‌یاختگان (پروتوزوآ) از ما محافظت کند.یکی از فایده‌های خوردن گوشت گاو تقویت سیستم ایمنی بدن است چون حاوی روی بسیار زیادی است. بنابراین، اگر به صورت منظم از آن مصرف کنیم، سیستم ایمنی بدن‌مان وضعیت بسیار خوبی پیدا خواهد کرد.

اولین مزایای گوشت گاو مربوط به کودکان است.کودکان برای اینکه از همان سن کم، مواد مغذی کافی را به بدن برسانند و در بزرگسالی دچار مشکلات نشوند، باید گوشت قرمز را در وعده های غذایی خود قرار دهند.پروتئین موجود در گوشت گاو باعث شده استخوان و عضلات کودکان محکم شود و همین موضوع در روند رشد آنها تاثیرات زیادی خواهد گذاشت. به طور کلی گوشت گوسفند و گاو ارزش غذایی مشابهی دارند و مواد مغذی که در هر یک از آن‌ها وجود دارد، از نسبت بسیار نزدیکی برخوردار است. با این حال از نظر طعم و بافت با یکدیگر فرق می‌کنند و همچنین تفاوت‌های جزئی در میزان ویتامین‌ها دارند.

یکی از فایده‌های خوردن گوشت گاو تقویت سیستم ایمنی بدن است چون حاوی روی بسیار زیادی است. بنابراین، اگر به صورت منظم از آن مصرف کنیم، سیستم ایمنی بدن‌مان وضعیت بسیار خوبی پیدا خواهد کرد.گوشت گاو می‌تواند از بیماری‌ها قلبی عروقی و سکته جلوگیری کند چون حاوی اسیدهای چرب مانند امگا۳ است. علاوه بر آن، اسیدهای چرب امگا۳ می‌توانند فشار خون را کنترل کنند و سطح تریگلیسیرید خون را کاهش دهند.

سرطان پروستات نوعی از سرطان است که دستگاه تولید مثل مردان را مبتلا می‌سازد. سرطان پروستات می‌تواند به خاطر جهش پروستات و رشد خارج از کنترل ایجاد و نهایتا از پروستات به سایر جاهای بدن مانند استخوان‌ها و غدد لنفاوی گسترش پیدا کند. بهترین راه حل برای حل و پیشگری از سرطان پروستات مصرف منظم گوشت گاو است.بدن انسان حاوی بیومولکول‌هایی است که برای تغییر دادن عناصر بد بسیار مهم هستند. یکی از بیومولکول‌هایی که بدن‌مان به آن نیاز دارد تا عناصر موجود را ساماندهی کند پروتئین حیوانی است. بنابراین اگر می‌خواهید از فایده‌های گوشت گاو بهره‌مند شوید بهتر است خوردن آن را امتحان کنید.

محتوای پروتئین و کربوهیدرات موجود در گوشت گاو فایده‌ی دیگری نیز دارد که آن را به منبعی از انرژی تبدیل می‌کند. تا آنجا که، می‌تواند بدن‌مان را برای انجام فعالیت‌های روزانه قوی‌تر و آماده‌تر کند.یکی دیگر از فایده‌های خوردن گوشت گاو برای سلامتی تامین مواد مغذی مورد نیاز (مادر و جنین) در دوران بارداری است. محتوای ویتامین B12 واقعا برای رشد مغز جنین و سلامتی زنان باردار مفید است.

همه انسان ها برای بقا و ادامه زندگی به مغز احتیاج دارند.محتویات مغز انسان اگر دچار ضعف شود، تصمیمات اشتباه می گیرد و دچار زوال عقل می شود.ذهن انسان می تواند به وسیله خواص گوشت گاو تقویت شود و همچنان در بزرگسالی و دوران سالمندی به خوبی کار کند.طبق تحقیقات انجام شده گوشت گاو از آلزایمر در سنین بالا جلوگیری کرده و برای سالمندان مفید است.تولید گلبول قرمز خون یکی از مهمترین خواص گوشت گاو است.در واقع این گوشت هم برای گلبول های سفید مفید بوده و هم برای تولید گلبول های قرمز خون سود فراوانی دارد.در نتیجه تولید گلبول های قرمز به اکسیژن رسانی بدن نیز کمک کرده و عضلات بدن همیشه در حال رشد و تقویت خواهند بود.

در کنار تمام ریزمغذی‌ها و فوایدی که در گوشت قرمز وجود دارد گفتته می‌شود مصرف گوشت قرمز برای اعصاب اهمیت زیادی دارد‌. علت آن این است که گوشت قرمز دارای میزان زیادی از انواع ویتامین B به‌خصوص ویتامین B6 و B12 است؛ به همین دلیل برای اعصاب، پوست و… اهمیت زیادی دارد. یکی از فواید ویتامین‌های گروه B تاثیر آن‌ها روی اعصاب است که کمبود این گروه از ویتامین‌ها، سبب ضعیف شدن اعصاب، بروز پرخاشگری و آسیب‌ها و بیماری‌های عصبی جبران ناپذیر، می‌شود؛ به همین دلیل است که باید مصرف گوشت قرمز را در طول هفته ۳ یا ۴ بار داشته باشید.

آشنایی با دیگر خواص گوشت گاو

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گوشت گاو آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گوشت گاو

گوشت گاو حاوی پروتئین‌های بسیار زیادی است. اثبات شده است که در گوشت گاو ۱۹.۲٪ پروتئین وجود دارد. گوشت گاو همچنین حاوی ویتامین B1 و اسیدهای چرب است که برای سلامتی ما بسیار خوب هستند. اگر می‌خواهید تنومند شوید و هیکل ورزشی داشته باشید می‌توانید گوشت گاو بخورید. گوشت گاو به خاطر اینکه پروتئین بالایی دارد برای ما بسیار مفید است.

گوشت گاو گوشتی است که از بدن گاو به دست می آید. معمولاً لذیذ ترین گوشت ها را از گاو نر به دست می آورند که البته اغلب، این حیوان را به منظور تولید مثل نگهداری می کنند.زمانی که گاوها به دلیل بالا رفتن سنشان دیگر تولید مثلشان زیاد نیست، آنها را می کشند و از گوشتشان استفاده می نمایند. گوشت گاوهای پیر و همچنین گاومیش ها سفت و زبر است. به همین دلیل اغلب، این گوشت ها را برای مصارف گوشت چرخ کرده به کار می برند.

گوشت گاو یکی از رایج ترین انواع گوشت است که اغلب کشورهای جهان در تهیه ی غذاهای گوشتی خود بیشتر از این نوع گوشت استفاده می کنند. گوشت گاو جزء جدا نشدنی برخی غذاها به حساب می آید. مثلاً در تهیه ی یکی از خوراک های معروف دنیا به نام همبرگر اغلب از گوشت چرخ شده ی گاو استفاده می نمایند.معمولاً گوشت گاو را بر اساس دو مورد درجه بندی می کنند: میزان چربی گوشت و سن حیوان.

هر چه سن گاو کمتر بوده و همچنین میزان چربی گوشت بیشتر باشد، گوشت مرغوب تر خواهد بود. معمولاً از گوشت های مرغوب تر که آبدارتر و تردتر هستند، در هتل ها و رستوران ها استفاده می کنند؛ در حالی که گوشت هایی که در درجه بندی در ردیف های پایین تر قرار می گیرند، بیشتر برای مصارف گوشت چرخ کرده به کار می روند.

خواص گوشت گاو برای نوزادان و کودکان

گوشت گاو نه تنها توده‌ی عضلانی را در بزرگسالان افزایش می‌دهد، بلکه حاوی محتوای پروتئین است که واقعا برای رشد استخوان‌های کودکان مفید است. بنابراین، می‌توان هر روز از آن مصرف کرد.اولین مزایای گوشت گاو مربوط به کودکان است.کودکان برای اینکه از همان سن کم، مواد مغذی کافی را به بدن برسانند و در بزرگسالی دچار مشکلات نشوند، باید گوشت قرمز را در وعده های غذایی خود قرار دهند.پروتئین موجود در گوشت گاو باعث شده استخوان و عضلات کودکان محکم شود و همین موضوع در روند رشد آنها تاثیرات زیادی خواهد گذاشت. داشتن مقدار کافی روی و ویتامین B12 ، این دو ماده در سنین کودکی و کهنسالی بسیار ضروری و لازم است. به این دلیل که سیستم ایمنی بدن در این سنین ضعیف بوده و گوشت گوساله بدلیل داشتن میزان کافی روی و ویتامین B12 این مشکل را برطرف می سازد.

از حدود ۶ ماهگی ذخیره آهن بدن نوزادان کاهش می‌یابد و آن‌ها نیاز به مصرف غذا‌های غنی از آهن پیدا می‌کنند. گوشت تنها منبع غذایی آهن نیست، اما ترکیب خاصی از آهن است که تنها در گوشت حیوانات یافت می‌شود. این ترکیب از آهن بسیار بهتر از آهن موجود در سبزیجات و گیاهان جذب بدن نوزادان می‌شود. هم چنین گوشت منبع غنی پروتئین، روی، ویتامین ب ۱۲ و چربی است. از آنجایی که نوزاد در این سن، حجم غذای کمی را می‌خورد، دادن گوشت به نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی مکیدن عصاره گوشت نیز آهن و مواد مغذی را به بدن او می‌رساند

خواص گوشت گاو برای بدنسازی

راسته و فیله ی گوشت گوساله با توجه به اینکه میزان چربی پایینی دارد و بخش عمده ی آن حاوی پروتئین است، برای افراد ورزشکار و کسانی که به باشگاه بدنسازی می روند مفید بوده و مصرف آن توصیه می شود.مرغ و ماهی هر دو به لحاظ کراتین و کارنتین موجود در آنها ضعیف می‌باشند. در صورتی که گوشت قرمز به میزان کافی حاوی هر دوی این عناصر می‌باشد. کازنتین برای حفظ روند نرمال متابولیسم چربی و همچنین عملکرد آمینواسیدهای شاخه ای (BCAAs) در بدن موردنیاز می‌باشد. همانطور که می‌دانید آمینواسیدهای (BCAAs) جزء مهمترین آمینواسیدها برای بدنسازها به شمار می‌آیند.

پتاسیم ماده معدنی است که در رژیم غذائی اکثر ورزشکارها با کمبود مواجه است. پائین بودن سطح پتاسیم می‌تواند در سنتز پروتئین خلل ایجاد کند. از معایب دیگر کمبود پتاسیم در رژیم غذائی می‌توان به کمتر شدن تولید هورمون رشد و IGF ۱ اشاره کرد. همانطور که می‌دانید . هر دو این هورمون ها در تحریک عضلات به رشد بسیار مؤثر می‌باشند. گوشت قرمز همچنین یک منبع غنی پروئین محسوب می‌شود. در هر ۱۰۰ گرم گوشت قرمز کباب شده ۲۲ گرم پروتئین درجه یک وجود دارد.

بخش هائی از گوشت قرمز است که به لحاظ چربی موجود در آنها بسیار پائین می‌باشند. این واقعیت را در نظر بگیرید که گوشت قرمز سرشار از زنجیره لینولیک اسیدها (CLA) است که یک آنتی اکسیدانت قوی است که با ”آسیب دیدن بافت ها بر اثر اجراء تمرینات سنگین به مقابله می‌پردازد. همچنین مشخص شده است که (CLA) با عمل کردن مثل یک ماده آنتی کانولیک در حفظ توده عضلانی نیز بسیار مؤثر می‌باشد.خوردن سینه مرغ به صورت روزها و هفته‌های متوالی واقعاً زجرآور است. در صورتی که گوشت لخم ران، فیله و … و به صورت کبابی، بخارپز و دستورهای پخت دیگر بسیار لذیذ و دلچسب می‌باشد.

خواص گوشت گاو و گوساله

گوشت گاو نه تنها توده‌ی عضلانی را در بزرگسالان افزایش می‌دهد، بلکه حاوی محتوای پروتئین است که واقعا برای رشد استخوان‌های کودکان مفید است. بنابراین، می‌توان هر روز از آن مصرف کرد.محتوای امگا۳ موجود در گوشت گاو برای افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد بسیار مفید است. در نتیجه، کسانی که مشکل چاقی دارند می‌تواند از این گوشت مصرف کنند و خطری در زمینه‌ی چاق شدن بیشتر آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.فیله گوساله حاوی حجم بسیار زیادی از پروتین و آمینواسید است. شما بعد از صرف یک وعده غذایی با این بخش از گوشت گوساله برای مدت طولانی‌تر احساس سیری کرده و حجم غذای مصرفی شما کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل کارشناسان تغذیه توصیه کرده‌اند که مردان چاق که توانایی کاهش حجم غذای خود را ندارند از این ماده غذایی در رژیم خود استفاده کنند. در عین حال متخصصان تغذیه ورزشی معتقد هستند که این بخش گوست گوساله برای امر عضله‌سازی بسیار مفید و کارساز است.کارشناسان غذایی معتقد هستند که در صورت مصرف گوشت گوساله با تعدادی از مواد غذایی خواص و مواد مفید موجود در آن افزایش پیدا می‌کند. کارشناسان معتقد هستند که مصرف قارچ، گوجه‌فرنگی، ذرت و نخود‌فرنگی موجب افزایش میزان ماده مغذی ” روی ” در گوشت گوساله می‌شود.

فرق گوشت گاو و گوساله

رنگ گوشت گاو و گوساله قرمز است و هر چقدر که سن دام پایین تر باشد رنگ آن قرمز روشن تر و هر چقدر سن دام پیرتر باشد رنگ گوشت قرمز تیره است.گوشت گاو بافت ضخیم تر و زبر و سفت تری نسبت به گوشت گوساله دارد که بافت ریز، ظریف تری دارد.توجه داشته باشید که گوشت گوساله نر نیز نسبت به گوساله ماده از بافت درشت تری برخوردار است.چربی های موجود داخل گوشت گاو و گوساله نشان از ظاهری مرمری شکل دارد که به خاطر کاهش درصد چربی گوشت گوساله نسبت به گوشت گاو این نوع گوشت شکل رگه دار کمتری دارد.

گوشت گاو مکروه است

از میان حیوانات اهلى گاو، گوسفند و شتر حلال گوشت است بدون کراهت، و اسب و قاطر و الاغ حلال گوشت است ولى مکروه است.

گوشت گاو برای فشار خون

گوشت گاو می‌تواند از بیماری‌ها قلبی عروقی و سکته جلوگیری کند چون حاوی اسیدهای چرب مانند امگا۳ است. علاوه بر آن، اسیدهای چرب امگا۳ می‌توانند فشار خون را کنترل کنند و سطح تریگلیسیرید خون را کاهش دهند.گوشت گاو بدلیل دارا بودن امگا۳ و اسیدهای چرب که عامل مهمی در کنترل میزان فشار خون هستند، نقش مفیدی در جلوگیری از بروز سکته و انواع بیماری قلبی و عروقی دارد.

گوشت گاو برای سگ

گوشت گوساله یکی از منابع پروتئین برای سگ ها است. گوشت گوساله برای اکثر سگ ها به جز آنهایی که حساسیت دارند بسیار مفید و مغزی است. به گفته دامپزشکان، بهترین گوشت برای سگ ها گوشت گاو کم چرب است .

گوشت گاو برای پسر دار شدن

خوردن خوراکی‌های حاوی روی مانند جگر و گوشت گوساله، کدوتنبل، گوشت بره، هندوانه، پودر کاکائو و گندم می‌تواند در تولد نوزاد پسر موثر باشد.برای افزایش احتمال پسر دار شدن شما باید غذاهایی را دریافت کنید که سدیم و پتاسیم بالایی دارند، اما حاوی کلسیم و منیزیم پایینی هستند. برای رسیدن به هدف باید توصیه های زیر را به کار بندید: افزایش دریافت سدیم: با اضافه کردن نمک به غذاها افزایش دریافت پتاسیم: با دریافت میوه (تازه و خشک)، سبزی (مثل سالاد) و حبوبات کاهش دریافت کلسیم: با کاهش دریافت لبنیات توصیه می شود این نوع رژیم غذایی حداقل چند دوره قاعدگی پیش از باردار شدن آغاز شود. با توجه به تاثیراتی که این نوع رژیم در مادر دارد و این که مواد غذایی مورد استفاده باید تامین کننده تمامی نیازهای بدن به مواد مغذی باشد، برای جلوگیری از بروز کمبودهای تغذیه ای باید صرفا تحت نظر متخصص تغذیه به رعایت این رژیم مبادرت کرد.

گوشت گاو برای کم خونی

از عوامل موثر در اهمیت غذایی گوشت، وجود املاح معدنی به خصوص آهن و روی موجود در آن است. کم خونی ناشی از فقر آهن در سراسر دنیا دیده می شود. زنان به دلیل عادت ماهیانه و بارداری و کودکان بیشتر در معرض کم خونی قرار دارند. برای جلوگیری از فقر آهن باید مصرف به اندازه ی گوشت و فرآورده های آن را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید زیرا آهن به اندازه ی کافی در بدن ذخیره نمی شود.

گوشت قرمز به نسبت گوشت سفید آهن بیشتری دارد. افرادی که دچار کم خونی هستند و مشکل چربی خون ندارند می توانند برای جبران کمبود آهن بدن خود از گوشت قرمز استفاده کنند. گوشت سفید که از چربی پایین تری برخوردار است دارای پروتئین بیشتری می باشد و برای افرادی که چربی خون بالایی دارند مناسب تر است. آهن موجود در گوشت مرغ و بوقلمون بیشتر در قسمت ران قرار دارد. البته این بدین معنا نیست که گوشت سینه این پرندگان عاری از آهن است. برای جذب هرچه بیشتر آهن موجود در گوشت هنگام طبخ و یا مصرف بهتر است از مواد غذایی حاوی ویتامین سی مانند لیمو ترش، آب پرتقال، فلفه دلمه ای و گوجه فرنگی استفاده شود.

گوشت گاو در روایات و طب اسلامی

رسول خدا(ص) فرمود: «گوشت گاو، بیمارى و شیر آن دوا است و گوشت گوسفند دوا و شیر آن بیمارى است».البته گفتنی است؛ در برخی روایات آبِ گوشت گاو برای درمان بیماری پیسی سودمند دانسته شده است؛ مانند این‌که امام صادق(ع) می‌فرماید: «آب گوشت گاو، پیسى را از میان می‌بَرَد. در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که از ایشان سؤال شده بهترین گوشت از آن کدام حیوان است؛ حضرت در جواب فرمودند: گوشت گوسفند؛ که اگر بهتر از گوشت گوسفند بود خداوند آن را فدیه حضرت اسماعیل (ع) نمی‌نمود.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.