; خواص گوشت گراز برای انسان و بررسی خواص و ارزش غذایی گوشت گراز - فال و خواب
طرز تهیه فرنی با آرد برنج و ایا خوردن فرنی با ارد برنج برای کودکان مفید است

طرز تهیه فرنی با آرد برنج و ایا خوردن فرنی با ارد برنج برای کودکان مفید است

طرز تهیه فرنی با آرد برنج طرز تهیه فرنی با آرد برنج ؛ ایا خوردن فرنی با ارد برنج برای کودکان مفید است همگی در …

خواص و مضرات جوانه ارزن و فواید و عوارضی که خوردن جوانه ارزن برای سلامتی دارد

خواص و مضرات جوانه ارزن و فواید و عوارضی که خوردن جوانه ارزن برای سلامتی دارد

خواص و مضرات جوانه ارزن خواص و مضرات جوانه ارزن ؛ فواید و عوارضی که خوردن جوانه ارزن برای سلامتی دارد همگی در سایت فال …

نحوه رسیدن آناناس کال و چگونه اناناس کال را در گلخانه نگهداری میکنند

نحوه رسیدن آناناس کال و چگونه اناناس کال را در گلخانه نگهداری میکنند

نحوه رسیدن آناناس کال نحوه رسیدن آناناس کال ؛ چگونه اناناس کال را در گلخانه نگهداری میکنند همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص گوشت گراز برای انسان

خواص گوشت گراز برای انسان ؛ بررسی خواص و ارزش غذایی گوشت گراز

خواص گوشت گراز برای انسان ؛ بررسی خواص و ارزش غذایی گوشت گراز همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص گوشت گراز برای انسان

طبع گوشت گراز گرم است گراز حیوان بومی مناطق شمالی و مرکزی اروپا، برخی نواحی مدیترانه ای و بیشتر مناطق آسیاست گوشت گراز به عنوان یک غذای لاکچری در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد، طعم این گوشت پیچیده است ولی بد مزه نیست گوشت گراز نسبت به بقیه گوشت ها تیره تر است و دارای امگا ۳ میباشد و برای قلب مناسب و مفید است گوشت گراز در ایران حرام است و خرید و فروش آن جایز نیست.در هر ۱۰۰ گرم گوشت گراز ۱۲۲ کالری وجود دارد.

گوشت گراز طعمی بسیار قوی و پیچیده دارد (که شاید بتوان آن را به مزه مغزیجات تشبیه کرد!) و اصلا قابل مقایسه با طعم دیگر انواع گوشت ها نیست. توجه داشته باشید که منظور از طعم و عطر قوی، بد بو و یا بد مزه نیست. بطور مثال میتوان گفت که گوشت خوک نسبت به گوشت گراز عطر و طعم سبک تری دارد.از لحاظ شکل ظاهری نیز گوشت گراز کمی تیره تر از سایر گوشت ها میباشد. از دیگر ویژگی های گوشت گراز این است که مستعد رشد میکروب ها و بیماری ها نیست و گوشت سالمی بشمار میرود.

در تحقیقات علمی مشخص شده است که گوشت گراز خواص بسیار زیادی برای قلب دارد چراکه حاوی مقادیر بسیار زیادی امگا۳ میباشد. گفته میشود گوشت گراز می تواند جایگزین خوبی برای روغن ماهی باشد.برای قرن ها گوشت گراز به عنوان یک غذای لاکچری توسط اشراف اروپا مصرف می شده است. امروزه هم بسیاری از سرآشپز ها و مردمی که به دنبال یک طعم خاص و متفاوت هستند از این گوشت استفاده می کنند.

خیلی ها فکر می کنند که گوشت خوک و گراز خیلی شبیه یکدیگر است اما گوشت گراز تیره و قرمز است و چربی و کلسترول بسیار کمی دارد. افرادی که می خواهند رژیم غذایی سالم تری داشته و در عین حال طعم خوب را قربانی نکنند، میتوانند گوشت گراز را جایگزین گوشت خوک و گاو کنند. گوشت گراز پروتئین زیادی دارد و سرشار از چربی های غیر اشباع و روی (زینک) می باشد. از دیگر مواد غذایی و مواد معدنی ارزشمند گوشت گراز میتوان به مقادیر زیاد آهن، نیاسین، سلنیوم، تیامین و ویتامین B6 اشاره کرد. سدیم (نمک) موجود در گوشت گراز نیز بسیار اندک است.

پوست گراز نیز در طب سنتی معروف بر این است که برای درد مفاصل و روماتیسم مفید است در بین اقوام ایرانی قوم لر با پیشینه ای بیش از ۴۵۰۰ سال از این روش برای درمان دردهای استخوانی استفاده می کرده اند. به این ترتیب که اگر گرازی به خانه ها ، باغ ها و یا مزارع و … مردم حمله کند و مردم موفق به شکار آن گراز می شدند و یا به هر شکلی یک گراز شکار کنند، پوست آن را در مدت کوتاه و با مهارت خاص کمتر از ۵ دقیقه می کنند و بلافاصله بیمار بدون لباس به درون آن رفته و پوست را می دورند. بیمار می بایست در حدود یک الی دو ساعت و نه بیشتر در آنجا باقی بماند (به علت دمای بالا و حرارت فراوان پوست، بدن انسان توانایی تحمل بیشتر را ندارد) پس از خروج از پوست بدن را به مدت ۲ ساعت گرم نگه داشته و با این روش به عقیده طبیبان محلی بیمار معالجه و سلامت خود را باز مییابد. و این مورد را می توان از خواص پوست گراز نام برد.

آشنایی با دیگر خواص گوشت گراز

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گوشت گراز آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گوشت گراز

همانطور که می دانید گراز یا خوک وحشی اورآسیا نوعی خوک است که اجداد بیشتر خوک‌های اهلی هست. این حیوان وحشی بومی بیشتر مناطق شمالی و مرکزی اروپا، نواحی مدیترانه‌ای (از جمله کوه‌های اطلس در شمال آفریقا) و بیشتر مناطق آسیایی است.بر اثر شکار بی رویه  نسل این حیوان در شمال آفریقا و برخی نقاط اروپا منقرض شده‌است. گراز توسط انسان به نقاط دیگر دنیا از جمله بخش‌های از ایالات متحده و کشور آرژانتین و نیز استرالیا برده شده‌ است. گراز دارای ناخن‌های درازی است که در صورت مواجهه با خطر ناخن می‌کشد و گاز می گیرد. برای قرن ها گوشت گراز به عنوان یک غذای لاکچری توسط اشراف اروپا مصرف میشده است. امروزه هم بسیاری از سرآشپز ها و مردمی که به دنبال یک طعم خاص و متفاوت هستند از این گوشت استفاده میکنند.

خواص گوشت گراز برای سرطان

روزنامه اسکاتلندی نیواسکاتسمن (The Scotsman) در این باره نوشت: بنیاد جهانی پژوهش در سرطان (The World Cancer Research Fund (WCRF)) نیز هشدار داده است شواهد کافی وجود دارد که گوشت خوک و نوع فراوری شده آن از جمله گوشت خوک نمک سود و سوسیس و کالباس، از علل ایجاد سرطان روده است. در این گزارش همچنین مصرف فراوان گوشت قرمز گاو و گوسفند نیز چنین اثری دارد. وزارت بهداشت و درمان انگلیس هم اعلام کرد اگرچه گوشت منبع خوب پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است، حداکثر میزان مجاز مصرف گوشت قرمز و فراوری شده برای افراد بالغ، حدود ۷۰ گرم در روز است

طعم گوشت گراز

تحقیقات تاریخی نشان داده است برای قرن ها گوشت گراز به عنوان یک غذای لاکچری توسط اشراف اروپا مورد استفاده قرار میگرفته است.این گوشت مناسب کسانی است که دنبال غذایی با طعم خاص هستند. طعم گوشت بسیار قوی و پیچیده است و با دیگر گوشت ها قابل مقایسه نیست .طعم و عطر این گوشت بسیار قوی است و بدبو یا بد مزه نیست . گوشت خوک  نسبت به گوشت گراز سبک تر است . از نظر ظاهری گوشت گراز تیره تر از سایر گوشت ها است. این گوشت بسیار سالم است و میکروب و بیماری نمی‌توانند در آن رشد کنند.

خواص گوشت گراز در بدنسازی

مرغ و ماهی هر دو به لحاظ کراتین و کارنتین موجود در آنها ضعیف می‌باشند. در صورتی که گوشت قرمز به میزان کافی حاوی هر دوی این عناصر می‌باشد. کازنتین برای حفظ روند نرمال متابولیسم چربی و همچنین عملکرد آمینواسیدهای شاخه ای (BCAAs) در بدن موردنیاز می‌باشد. همانطور که می‌دانید آمینواسیدهای (BCAAs) جزء مهمترین آمینواسیدها برای بدنسازها به شمار می‌آیند.

بخش هائی از گوشت قرمز است که به لحاظ چربی موجود در آنها بسیار پائین می‌باشند. این واقعیت را در نظر بگیرید که گوشت قرمز سرشار از زنجیره لینولیک اسیدها (CLA) است که یک آنتی اکسیدانت قوی است که با ”آسیب دیدن بافت ها بر اثر اجراء تمرینات سنگین به مقابله می‌پردازد. همچنین مشخص شده است که (CLA) با عمل کردن مثل یک ماده آنتی کانولیک در حفظ توده عضلانی نیز بسیار مؤثر می‌باشد.

شکل ظاهری گراز

گراز حیوانی است که بسیار چغر است و بد بدن.سر بزرگی دارد و پاهای ان به نسبت کوتاه هستند و خز او از موهای زبر و بلند است که پشت سر و گردن آن می رسد.

گراز رنگ خاصی ندارد و می تواند خاکستری تیره باشد و یا سیاه و قهوه ای و این تغییر رنگ بیشتر به دلیل محیط زندگی است مثلا گرازهایی که رنگی خاکستری مایل به سفید دارند بیشتر در آسیای میانه دیده می شوند.

رنگ گراز ها در کودکی کمرنگ تر است و هر چه بزرگتر می شوند تیره تر نیز می شوند ، گراز نر بین یک تا یک و نیم متر طول دارد و ارتفاع بدنشان از شانه تا زمین حدودا ۹۰ سانت است و حدودا ۶۰ تا ۷۰ کیلو بسته به نژادشان و منطقه زندگی شان وزن دارند.

البته تفاوت وزن در میان این موجود زیاد است و دیده شده است که گرازی با ۱۵۰ کیلوگرم وزن شکار شود ولی به ندرت.گزارشی موجود است که در فرانسه گرازی شکار شد که حدود ۲۲۷ کیلوگرم وزن داشته است.

 گرازهایی که در کوه‌های کارپات چرا می کنند به وزن ۲۰۰ کیلوگرم هم می رسند و این در حالیست که گرازهای روسی و رومانیایی می‌توانند به وزن ۳۰۰ کیلوگرم نیز برسند و این شگفت اور است.♥

بچه گراز برفی در هانوور، آلمان دندانهای آن‌ها می‌تواند برای دفاع و جنگیدن و حفر زمین به کار آید. عاج‌های یک نر بزرگسال حدوداً ۲۰ سانتیمتر می‌شود که به ندرت بیش از ۱۰ سانتیمتر آن بیرون از دهان می‌آید. اما در مواردی استثنایی طول عاج به ۳۰ سانتیمتر نیز رسیده‌است که در بیرون از دهان به شکل خمیده و به طرف بالا آمده‌است. در جنس ماده دندان‌ها کوتاهتر است و به‌طور استثنایی در ماده‌های مسن به صورت خم شده درآمده‌اند. حساسیت بویایی گراز ۲۰۰۰ برابر انسان است

تفاوت گوشت گراز و خوک

تفاوت اصلی گراز و خوک به تغذیه و میزان فعالیت آن ها مرتبط است. خوک ها معمولا در مزارع پرورش داده شده و تغذیه یکسانی دارند و به همین دلیل گوشت آن ها طعم و عطر سبک تری دارد اما گراز تغذیه متنوع تری داشته و همچنین از لحاظ فیزیکی هم فعالیت بیشتری دارد که همین امر باعث تفاوت نسبت ماهیچه/چربی در گوشت آن میشود. گراز ها برعکس خوک ها در یک محوطه محدود نگهداری نمیشوند و بصورت وحشی و آزادانه در طبیعت رشد و تولید مثل میکنند. گرازها تقریباً هر چیزی را که قابل خوردن باشد می‌خورند در صورتی که خوک ها تنوع غذایی کمتری دارند و بیشتر گیاه خوار هستند. از دیگر تفاوت های گوشت گراز با خوک این است که گراز های وحشی بصورت طبیعی رشد میکنند و از هورمون ها و مواد شیمیایی ، در امان هستند. خیلی ها فکر میکنند که گوشت خوک و گراز خیلی شبیه یکدیگر است اما گوشت گراز تیره و قرمز است و چربی و کلسترول بسیار کمی دارد. افرادی که میخواهند رژیم غذایی سالم تری داشته و در عین حال طعم خوب را قربانی نکنند، میتوانند گوشت گراز را جایگزین گوشت خوک و گاو کنند. گوشت گراز پروتئین زیادی دارد و سرشار از چربی های غیر اشباع و روی (زینک) میباشد. از دیگر مواد غذایی و مواد معدنی ارزشمند گوشت گراز میتوان به مقادیر زیاد آهن، نیاسین، سلنیوم، تیامین و ویتامین ب۶ اشاره کرد. سدیم (نمک) موجود در گوشت گراز نیز بسیار اندک است.

تغذیه گراز

گرازها تقریباً هر چیزی را که قابل خوردن باشد می‌خورند و از نظر تنوع غذایی با انسان رقابت می‌کنند. غذاهای گیاهی مانند ریشه و ساقه و برگ و دانه‌های مختلف و غلات و حبوبات و میوه‌جات و غذاهای حیوانی چون انواع بی‌مهرگان همچون حشرات و لارو آنها، کرم خاکی، حلزون، و مهره‌دارانی چون ماهی، جوندگان، قورباغه‌ها و مارمولک‌ها و لاشه حیوانات بزرگ. یک گراز ۵۰ کیلویی به حدود چهار تا چهار هزار و پانصد کیلوکالری انرژی در روز نیاز دارد و بیشتر منابع غذایی خود را با کندن زمین پیدا می‌کند. آن‌ها در این جستجوها قسمت‌های زیرخاکی گیاهان و حیوانات نقب‌زن را پیدا می‌کنند. سرخس‌ها، علف فر و ریشه و پیاز علف‌ها از غذاهای گیاهی مورد علاقه گرازها در اروپای غربی هستند اما مهم‌ترین منبع غذایی آن‌ها در تقریباً تمام نقاط میوه درختان بلوط و راش است که کربوهیدرات کافی برای بافت چربی آن‌ها را فراهم می‌کند. آن‌ها در هنگام کمبود غذا به کشتزارها سر می‌زنند و پوست درختان و قارچ‌ها را هم می‌خورند. گرازها گاهی حیوانات کوچک مثل بچه گوزن را هم شکار می‌کنند و از جوجه و تخم پرندگان هم تغذیه می‌کنند. گرازهای دلتای ولگا و رودخانه‌ها و دریاچه‌های قزاقستان به‌طور مرتب به صید ماهی‌هایی چون کپور و کُلمه می‌پردازند. شکار جوجه‌های حواصیل و قره‌قاز، صدف‌های دوکپه‌ای و موش‌ها و موسکرات‌های به دام‌افتاده نیز در دلتای ولگا دیده شده‌است. دست‌کم یک گزارش از شکار ماکاک رادیاتا توسط گراز در جنوب هند نیز در دست است.

رفتار های گراز

گرازهای نر معمولاً در گروه‌های ۲۰ عددی زندگی می‌کنند اما گروه هائی بالای ۵۰ گراز نیز دیده شده‌است. ماده‌ها نیز معمولاً در گروه‌های ۳ الی ۴ عددی همراه با فرزندانشان هستند. نرها در این گروه‌ها نیستند و فقط ۲ یا ۳ بار در سال و مواقع جفت‌گیری پیدایشان می‌شود. گرازهای نر چون بدنشان بافت چربی ندارد که گرمشان کند زمین را با عاجهایشان می‌کنند و در آن می‌خوابند. اما بچه‌ها چون قدرت حفر زمین را ندارند در کنار هم جمع می‌شوند. در صورتی که به آن‌ها حمله شود یا احساس خطر کنند می‌توانند به خوبی از خود دفاع کنند. نرها با حرکت سر خود از پایین به سمت بالا و با استفاده از دندان‌های تیز خود زخمهای بدی به دشمن وارد می‌کنند و ماده‌ها که دندان‌های بزرگ ندارند با دهان بزرگ خود گاز می‌گیرند. البته این حملات معمولاً برای انسان کشنده نیست اما انسان را بسیار بد زخمی می‌کند. گرازها لانه خود را در کنار آب می‌سازند و در طول روز در لانه می‌مانند اما هنگام بارندگی و وقوع سیلاب گرازها لانه را ترک می‌کنند.

حکم گوشت گراز

خوک یکی از حیواناتی است که طبیعی دانان آنرا جزء دسته ضخیم جلدان می دانند و « گراز یا خوک وحشی» و اسب آبی را از این فامیل می شمارند . خوردن گوشت خوک ضررهای بسیار دارد و با این حال به علت طعم ظاهری آن مورد استفاده قرار گرفته در صورتی که خداوند خوردن خوک را به قوم یهود نهی و بر مسلمانان حرام نموده است. انواع غذاها را که برای جسم و روح انسان مفید بوده و ذائقه‌ی او را نیز ارضاء کرده حلال شمرده است، و از طرفی انسان را از خوردن غذاهای مضر و پلید نهی می‌کند. ممنوعیت از غذاهای غیربهداشتی و تنفرآمیز یکی از خدمات ادیان الهی به بشریت است، زیرا در شرایطی که میکروب کشف نشده بود و اثرات غذاهای پلید در بوجود آوردن بیماری‌ها روشن نبود، آنها را ممنوع اعلام کرده و این خدمت بزرگی در جهت سلامتی انسان‌ها می‌باشد یکی از حیوان‌هایی که مصرف گوشت آن در فهرست غذاهای حرام قرار گرفته است گوشت خوک و گراز می‌باشد که در قرآن از آن به «لحم خنزیر» یاد شده است.

گوشت گراز در ایران

در ایران گراز بیشتر در باتلاقها دیده می‌شود و تقریباً هر جا باتلاقی وجود داشته باشد زیستگاه گراز است. همچنین در بوته‌زارهای جنوب شرق ایران و به ویژه در جنگل‌های بلوط کوه‌های البرز و زاگرس. هرچند گرازها گاهی در تابستان به مناطق مرطوب مرتفع می‌روند اما بیشتر در ارتفاعات پائین دیده می‌شوند. در اکثر مناطق گرازها در مناطقی که پوشش گیاهی متراکم باشد پیدا می‌شوند اما در جنوب ایران مثل دشت ارژن در دشت‌های نسبتاً باز و در حال چریدن بین درختان پسته وحشی دیده می‌شوند. گراز با نرخ باروری بالایی که دارد طعمه فراوانی برای گوشتخواران بزرگ ایران به ویژه پلنگ است. در گذشته گراز طعمه مورد علاقه شیر ایرانی و ببر مازندران هم بود. گرازها همچنین با از بین بردن درختان در محدوده‌های کوچکی در جنگل به گونه‌های دیگر حیوانات هم سود می‌رسانند. در زمستان آن‌ها برای یافتن ریشه‌ها تونل می‌کنند و با از بین بردن پوشش یخ و برف زمین برای حیوانات دیگری مثل قرقاول و گوزن هم غذا فراهم می‌کنند. در کوه‌های البرز گاهی قرقاول‌ها را در حال چریدن در کنار گرازها می‌توان دید. هرچند گرازها مقدار زیادی از بذر درختان بلوط و مازو را می‌خورند اما تعداد متعادل آن‌ها در عمل به حفاظت از جنگل منجر می‌شود. چون برای خوردن ریشه گیاهان خاک سطح جنگل را زیر و رو کرده و به این ترتیب مواد گیاهی در خاک ادغام شده. لارو حشرات مضر برای درختان بیرون آمده و توسط حیوانات دیگر خورده می‌شوند یا از سرما می‌میرند. حرام بودن گوشت گراز در دین اسلام موجب شده تا شکار گراز در ایران نادر باشد. این جانور به علت از بین رفتن صیادان و دشمنان طبیعی‌اش مانند پلنگ و خرس، در بیشتر مناطق ایران تبدیل به یک آفت شده‌است و برعکس اکثر گونه‌های ایرانی جمعیتش در حال افزایش است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.