; مضرات گوشت آب پز و عوارض مصرف گوشت ابپز برای یبوست کودکان - فال و خواب
خواص دمنوش قره قات ؛ فواید مصرف دمنوش قره قات برای چربی سوزی

خواص دمنوش قره قات ؛ فواید مصرف دمنوش قره قات برای چربی سوزی

خواص دمنوش قره قات خواص دمنوش قره قات ؛ فواید مصرف دمنوش قره قات برای چربی سوزی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص به دانه و ضد سرطان و خواص ضد التهابی

خواص به دانه و ضد سرطان و خواص ضد التهابی

خواص به دانه خواص به دانه ؛ ضد سرطان و خواص ضد التهابی همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

سرکه انگبین و پیسی و تاثیر استفاده از سرکه انگبین برای درمان بیماری پیسی

سرکه انگبین و پیسی و تاثیر استفاده از سرکه انگبین برای درمان بیماری پیسی

سرکه انگبین و پیسی سرکه انگبین و پیسی ؛ تاثیر استفاده از سرکه انگبین برای درمان بیماری پیسی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

مضرات گوشت آب پز

مضرات گوشت آب پز ؛ عوارض مصرف گوشت ابپز برای یبوست کودکان

مضرات گوشت آب پز ؛ عوارض مصرف گوشت ابپز برای یبوست کودکان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

مضرات گوشت آب پز

حتما می دانید که راه های مختلفی برای پختن یک غذای خوشمزه و چشم نواز وجود دارد اما شاید مهم ترین نکته در انتخاب راه پخت این باشد که مواد اضافی را بی دلیل به غذایتان نیفزایید. واقعیت این است که اکثریت مردم جامعه از اینکه شیوه پخت غذای آنها روی ارزش و سلامت غذایی که پخته اند تاثیر مستقیم و بسیار مهمی دارد، ناآگاهند. برای مثال گرما می تواند ۱۵ تا ۲۰ درصد ویتامین ها و مواد معدنی سبزیجات (ازجمله ویتامین C، فولات و نیز مواد معدنی مثل پتاسیم) را از بین ببرد اما شیوه های مختلف پختن هم روی کیفیت مواد غذایی تاثیر می گذارد. برای همین است که خام خواران هیچ ماده غذایی پخته را نمی پذیرند زیرا ادعا دارند پختن مواد مغذی داخل مواد غذایی را از بین می برد.

بخارپز کردن بسیار محبوب افرادی است که می خواهند رژیم غذایی لاغری بگیرند. با این شیوه عصاره و شیره مواد غذایی و تمام عناصر مفید داخل آنها حفظ می شود و نیازی هم به استفاده از روغن نیست. اما پیشنهاد ما این است که قبل از بخارپز کردن سبزیجات به آنها ادویه بزنید یا از نمک و آبلیموی تازه استفاده کنید. اگر گلولوزینولیت (ماده ضدسرطانی موجود در کلم بروکلی) برایتان مهم است، کلم بروکلی را بخارپز کنید. این ماده در بدن انسان به ایزوتیوسیایند بدل می شود که مطالعات نشان داده مانع از رشد سلول های سرطانی در بدن می شود. در واقع شیوه آبپز کردن، پسرخاله شیوه جوشاندن است؛ با استفاده از حرارت و بدون اضافه کردن هیچ ماده اضافه. آبپز کردن یعنی مواد غذایی تان را در مقدار کمی از آب داغ بگذارید (آب درست زیر نقطه جوش) و اجازه دهید با حرارت آن بپزد. برخی محققان می گویند که بسیاری از مواد مفید داخل مواد غذایی را از بین می برد اما در کل این شیوه برای پختن ماهی، تخم مرغ و میوه ها یک شیوه عالی است.

آشنایی با دیگر خواص گوشت آب پز

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گوشت آب پز آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گوشت آب پز

شیوه های مختلف گوشت بطور کلی شامل کباب کردن گوشت، آب پز و یا بخارپز کردن و سرخ کردن انواع گوشت است.هنگام کباب کردن گوشت، اگر شیره گوشت در معرض تماس مستقیم شعله قرار گیرد و حالت سوختگی پیدا کند، مطلوب نیست چرا که در دراز مدت این نوع سوختگی در گوشت باعث بروز سرطان می‌شود.در حالتی که گوشت سرخ می‌شود، روغن زیادی جذب گوشت می‌شود و علاوه بر اینکه کالری بسیار بالایی پیدا می‌کند، نوع روغن و میزان روغن مصرفی هم در کاهش کیفیت و ارزش غذایی گوشت پخته شده تاثیرگذار است.روش پخت آب‌پز و بخارپز کالری کمتری نسبت به انواع دیگر دارد ضمن اینکه آهن و روی در گوشت با انواع پخت، تغییر زیادی نمی‌کنند و معمولا در انواع روش‌های نام برده، محفوظ می‌مانند.

خواص گوشت آب پز در طب سنتی

آب پز و بخارپزکردن گوشت کالری کمتری نسبت به انواع دیگر دارد .گوشت سفید، سرشار از آهن، روی و ویتامین B12 و گوشت قرمز غنی از منیزیم است.بهتر است مایعی که در روند پخت گوشت از آن خارج می‌شود، مستقیم داخل غذا استفاده شود. معمولاً بیشترین میزان پروتئین‌ها و ویتامین‌های محلول در آب، به‌خصوص ویتامین‌های گروه B، هنگام پختن از بافت گوشت خارج و به آب در حال جوش وارد می‌شود بنابراین نباید آب و کف گوشت را دور بریزید چون عملا بخش زیادی از ریزمغذی‌های گوشت با این کار از بین می‌رود.پخت طولانی مدت، مواد مغذی موجود در گوشت را از بین می برد.

روش‌های پخت ‌آب‌پز و بخارپز کالری کمتری نسبت به انواع دیگر دارد ضمن اینکه آهن و روی در گوشت با انواع پخت، تغییر زیادی نمی‌کنند و معمولا در انواع روش‌های نام برده، محفوظ می‌مانند.در این روش ماده غذایی در آب می‌جوشد که مزیت آن انتقال خوب حرارت از آب به غذا و عیب آن حل شدن مواد مغذی مثل ویتامین B و C در آب پخت است. در این روش با کم کردن آب برای پخت مواد غذایی و اضافه کردن مواد غذایی (بخصوص سبزی‌ها) بعد از جوش آمدن آب و مصرف آب پخت می‌توان مواد مغذی کمتری را هدر داد. همچنین هر چه سطح تماس ماده غذایی بیشتر باشد کاهش مواد مغذی بیشتر خواهد بود. بنابر این خرد و له کردن، برش دادن و ریز کردن به دلیل افزایش سطح تماس باعث از دست دادن مواد مغذی می‌شود. باز گذاشتن درب ظرف پخت نیز باعث افزایش از دست رفتن ویتامین‌ها می‌شود. به علاوه اگر نمک در ابتدای پختن اضافه شود، موجب طولانی شدن زمان پخت و خارج شدن آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی در حین پخت می‌شود.

بخارپز : در این روش، پخت مواد غذایی با استفاده از حرارت بخار تولید شده توسط آب جوش انجام می‌شود، دمای پخت نسبت به حرارت خشک پایین‌تر است. بنابراین بخار پز کردن با حفظ طعم، رنگ، شکل، بافت و مواد مغذی موجود در مواد غذایی بر جوشاندن برتری دارد. لازمه این روش پخت استفاده از بخار تولید شده از آب جوش است. از آنجا که تماس بین ماده غذایی و آب کمتر از روش جوشاندن بوده، از دست دادن مواد محلول نیز کمتر است، اما چون مدت زمان پخت طولانی‌تر است ویتامین C توسط حرارت بیشتر تجزیه می‌شود. هر چه جریان بخار در مدت زمان پخت بهتر صورت گیرد، زمان پخت کاهش می‌یابد که این مساله در حفظ هر چه بیشتر مواد مغذی اهمیت دارد.

گوشت آب پز یا کبابی

جوشاندن در آب،‌ آب‌پز کردن و شیوه‌های مشابه به آن‌ها، همگی از شیوه‌های پخت‌وپز مبتنی بر آب هستند، ‌اما از نظر حرارت آب جوش با همدیگر تفاوت‌هایی دارند: آب‌پز کردن (Poaching): کمتر از ۸۲ درجه سانتی‌گراد. نیم‌جوش کردن (Simmering): ۸۵ تا ۹۳ درجه سانتی‌گراد.جوشاندن کامل (Boiling): ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد.سبزی‌های اساسا از بهترین منابع برای دریافت ویتامین C محسوب می‌شوند،‌ اما مقدار زیادی از این ماده مغذی در فرآیندهای پخت‌وپز از بین می‌رود. درواقع، جوشاندن کامل بیشتر از هر شیوه دیگری به کاهش ویتامین C موجود در سبزی‌های منجر می‌شود. کلم بروکلی، ‌اسفناج و کاهو در حین پختن تقریبا ۵۰ درصد از ویتامین C خودشان را از دست می‌دهند.با توجه به این‌که ویتامین C از ویتامین‌های محلول در آب و حساس به حرارت است، می‌تواند پس از غوطه‌ور شدن سبزی‌ها در آب جوش یا داغ، از این مواد غذایی خارج شود. ویتامین‌های B نیز به حرارت حساس هستند. درواقع، وقتی که گوشت‌های قرمز در آب جوش یا داغ قرار می‌گیرند و شیره آن‌ها خارج می‌شود، حدود ۶۰ درصد از تیامین، نیاسین و دیگر ویتامین‌های B موجودر آن‌ها از بین می‌رود.با این‌حال، اگر آب گوشت که حاوی شیره گوشت‌های قرمز است را بخورید، تقریبا ۱۰۰ درصد مواد معدنی و بین ۷۰ تا ۹۰ درصد از ویتامین‌های B موجود در آن‌ها را به بدن‌تان می‌رسانید. به همین دلیل است که مصرف آب گوشت از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرف دیگر، جالب است بدانید که جوشاندن کامل یا دیگر شیوه‌های پخت‌وپز مبتنی بر آب، امگا-۳ موجود در ماهی‌ها را بسیار بهتر از شیوه‌هایی مانند سرخ کردن یا قرار دادن در مایکروویو حفظ می‌کند.

دو اصطلاح اصلی برای توصیف شیوه‌های کباب کردن به‌کار می‌روند که عبارت‌اند از Broiling و Grilling. در شیوه Grilling، منبع حرارتی در زیر مواد غذایی قرار می‌گیرد، ‌اما شیوه Broiling با استفاده از منبع حرارتی در بالای مواد غذایی معنا پیدا می‌کند.شیوه Grilling، یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های پخت‌وپز در سراسر جهان است، چون طعم بسیار لذیذ و خاصی به مواد غذایی می‌بخشد. با این‌حال، حدود ۴۰ درصد از ویتامین‌های B و مواد معدنی موجود در گوشت‌های قرمز (خصوصا وقتی که شیره این گوشت‌ها در حین کباب کردن خارج می‌شود)، در طی استفاده از این دو شیوه کبابی از بین می‌رود.همچنین، نگرانی‌هایی نیز در مورد هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای (PAHs) وجود دارد که به‌طور بالقوه عناصر سرطان‌زایی هستند و وقتی به ‌وجود می‌آیند که چربی گوشت در حین کباب کردن روی سطح داغ بریزد و بسوزد. خوش‌بختانه، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر چربی‌های گوشت را جدا کنید یا اجازه ندهید که آن‌ها پس از آب شدن سریعا بسوزند و همچنین اگر دود ناشی از کباب کردن را به حداقل برسانید، شانس به ‌وجود آمدن PAHs را بین ۴۱ تا ۸۹ درصد کاهش می‌دهید.

گوشت آب پز برای سرماخوردگی

غذاهای مخصوص افراد سرماخورده از سوپ‌های سالم جو تا کته همراه با مرغ یا گوشت آب پز و… را شامل می‌شود.. اما به طور کلی غذاهای مخصوص افراد سرماخورده می‌توانند موارد زیر باشند. شما می توانید از این لیست بهترین غذای سرماخوردگی خاص خود را پیدا کنید. انواع دمنوش‌ها به خصوص دمنوش زنجفیل (افزایش تعریق و دفع ویروسها از طریق عرق و…)، آویشن (کمک به بهبود گلودرد و آسم، خلط آور، ضد سرفه و…)، مریم گلی (رفع عفونت های تنفسی و التهابِ سینوس ها)، چایی کمرنگ (ادارار آور) و… آب میوه‌های تازه مثل آب پرتقال که لازم به یادآوری نیست که سرشار از ویتامین C است. شربت آب+عسل+لیمو ترش که معجزه‌ای در بهبود سرماخوردگی، انرژی زایی و تقویت سیستم ایمنی می‌باشد. تخم مرغ: سرشاز ویتامین‌ها و مواد مغذی و یکی از انواعِ بهترین غذای سرماخوردگی. نوشیدن آب کافی به بهبود علایم سرماخوردگی کمک فراوانی میکند.

گوشت آب پز رژیمی

آب پز کردن و بخارپز کردن غذاها یکی از راه‌هایی است که به ما کمک می‌کند از بیشترین مواد مغذی موجود در غذاها استفاده کنیم؛ زیرا اغلب مواقع با سرخ کردن غذاها، خواص آن‌ها از بین می‌رود و ممکن است در طولانی‌مدت و با مصرف بیش از حد این غذاها سلامتی خود را از دست بدهیم.طبق تحقیقاتی که انجام شده و در آن رژیم لاغری و میزان پاسخگویی آن را بررسی کردند، مشاهده شد کسانی که روغن را به طور کامل از غذای خود حذف نمودند و هیچ غذای چربی مصرف نکردند، نه‌تنها به بدن خود آسیب زدند، بلکه کمتر از کسانی که در رژیم غذایی خود از چربی استفاده می‌کردند کاهش وزن داشتند. در حقیقت بدن ما به چربی نیاز دارد؛ زیرا برای ساخت بسیاری از هورمون‌ها، در ساختار سلول‌ها و برای انجام بسیاری از عملکردها در بدن، ما به چربی نیاز داریم. همچنین چربی‌ها در بدن خاصیت ضربه گیری دارند و همچنین بدن ما با سوزاندن چربی‌هاست که می‌تواند خود را گرم نگه دارد. نوعی از رژیم غذایی نیز وجود دارد که بر پایه مصرف چربی‌هاست و میزان کربوهیدرات آن ناچیز است که به آن رژیم کتوژنیک می‌گویند.پس مصرف چربی و روغن سالم ضروری است؛ اما این بدان معنی نیست که این روغن را باید در غذاهای سرخ کردنی به دست بیاوریم؛ زیرا سرخ کردن غذاها می‌‌تواند مواد مغذی موجود در آن‌ها را از بین ببرد. بنابراین می‌توانید غذای آب پز و بخارپز تهیه کرده و برای خوشمزه‌تر و مقوی‌تر کردن آن، از روغن‌های سالمی همچون روغن زیتون هنگام پخت آن‌ها استفاده کنید.

مضرات گوشت آب پز

حتما می دانید که راه های مختلفی برای پختن یک غذای خوشمزه و چشم نواز وجود دارد اما شاید مهم ترین نکته در انتخاب راه پخت این باشد که مواد اضافی را بی دلیل به غذایتان نیفزایید. واقعیت این است که اکثریت مردم جامعه از اینکه شیوه پخت غذای آنها روی ارزش و سلامت غذایی که پخته اند تاثیر مستقیم و بسیار مهمی دارد، ناآگاهند. برای مثال گرما می تواند ۱۵ تا ۲۰ درصد ویتامین ها و مواد معدنی سبزیجات (ازجمله ویتامین C، فولات و نیز مواد معدنی مثل پتاسیم) را از بین ببرد اما شیوه های مختلف پختن هم روی کیفیت مواد غذایی تاثیر می گذارد. برای همین است که خام خواران هیچ ماده غذایی پخته را نمی پذیرند زیرا ادعا دارند پختن مواد مغذی داخل مواد غذایی را از بین می برد.

بخارپز کردن بسیار محبوب افرادی است که می خواهند رژیم غذایی لاغری بگیرند. با این شیوه عصاره و شیره مواد غذایی و تمام عناصر مفید داخل آنها حفظ می شود و نیازی هم به استفاده از روغن نیست. اما پیشنهاد ما این است که قبل از بخارپز کردن سبزیجات به آنها ادویه بزنید یا از نمک و آبلیموی تازه استفاده کنید. اگر گلولوزینولیت (ماده ضدسرطانی موجود در کلم بروکلی) برایتان مهم است، کلم بروکلی را بخارپز کنید. این ماده در بدن انسان به ایزوتیوسیایند بدل می شود که مطالعات نشان داده مانع از رشد سلول های سرطانی در بدن می شود. در واقع شیوه آبپز کردن، پسرخاله شیوه جوشاندن است؛ با استفاده از حرارت و بدون اضافه کردن هیچ ماده اضافه. آبپز کردن یعنی مواد غذایی تان را در مقدار کمی از آب داغ بگذارید (آب درست زیر نقطه جوش) و اجازه دهید با حرارت آن بپزد. برخی محققان می گویند که بسیاری از مواد مفید داخل مواد غذایی را از بین می برد اما در کل این شیوه برای پختن ماهی، تخم مرغ و میوه ها یک شیوه عالی است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.