; طعم گوشت مار و همه چیز درباره خواص و مزه و طعم گوشت مار - فال و خواب
زیره برای بارداری ؛ مصرف پودر زیره برای بارداری زنان ضرر دارد یا نه

زیره برای بارداری ؛ مصرف پودر زیره برای بارداری زنان ضرر دارد یا نه

زیره برای بارداری زیره برای بارداری ؛ مصرف پودر زیره برای بارداری زنان ضرر دارد یا نه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خردل برای پوست صورت ؛ فواید مصرف روغن خردل برای پوست صورت

خردل برای پوست صورت ؛ فواید مصرف روغن خردل برای پوست صورت

خردل برای پوست صورت خردل برای پوست صورت ؛ فواید مصرف روغن خردل برای پوست صورت همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص خردل برای زنان و ایا مصرف پودر خردل برای تخمدان زنان مفیده

خواص خردل برای زنان و ایا مصرف پودر خردل برای تخمدان زنان مفیده

خواص خردل برای زنان خواص خردل برای زنان ؛ ایا مصرف پودر خردل برای تخمدان زنان مفیده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

طعم گوشت مار

طعم گوشت مار ؛ همه چیز درباره خواص ، مزه و طعم گوشت مار

طعم گوشت مار ؛ همه چیز درباره خواص ، مزه و طعم گوشت مار همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

طعم گوشت مار

رنگ گوشت مار صورتی روشن است و طعم آن از گوشت ماهی قوی تر است و مزه بیشتری به غذا می دهد ولی کمی سفت تر است و باید بیشتر جویده شود. سوپ مار به صورت سنتی با برگ لیمو ترش که بسیار ریز خرد شده و کمی گل داودی برای آنکه شوری سوپ را کاهش دهد و آن را ملس کند، تهیه می‌شود. اما امروزه این سوپ را با فلفل، سرکه و خمیر مایهٔ سرخ شده در روغن تهیه می‌کنند تا سوپ را غلیظ تر و خوشمزه‌تر کنند.

آشنایی با دیگر خواص گوشت مار

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گوشت مار آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص گوشت مار

به طور کلی مار جانوری خزنده است که گوشت‌خوار است و به حالت دراز کشیده و پا ندارد. پا نداشتن مار باعث می شود که مارها با مارمولک های بی‌ پا اشتباه گرفته می‌شوند ، ولی باید توجه داشته که مار با مارمولک بی پا با هم تفاوت هایی دارند که می توانیم به این موارد اشاره کنیم ؛مارها پلک ندارند و برای گوش هم سوراخی را شما نمی توانید ببینید و دارای پولک هایی پهن زیر شکم خود هستند و نوع زبان انها هم چنگالی است اما مارمولک اندامی کشیده دارد به همراه دمی کوتاه.

در طبقه بندی علمی مار ها را جانوریی خونسرد می دانند که در گروه آب پرده داران قرار دارند و جزو مهره داران محسوب می شوند.وقتی به بدن مار دقت می کنیم متوجه می شویم که بدن مار از پولک های زیبا تشکیل شده است که با هم هم پوشانی دارند.نکته جالب در مورد مارها این است که بیشتر گونه های مار جمجه ای دارند که چندین مفصل بیشتر از اجداد شان که همان مارمولک ها هستند دارند.مزیت این جمجه این است که می توانند طعمه های بسیار بزرگتر از سرشان را براحتی بخورند.نکته جالب در مورد اندان دورنی مار این است که برای تطبیق بیشتر با بدن کشیده و درازشان، اندام جفت پشت سر هم هستند یعنی یک کلیه پشت سر کلیه دیگر است و اکثر آنها یک ش دارند.

خواص گوشت مار برای کودکان

مصرف گوشت مار برای کودکان و نوزادان توصیه نمی شود . تمایل بالای کودکان و نوجوانان به غذاهای آماده، نوشابه های گازدار و انرژی زا، کیک و شیرینی و غذاهای فست فودی باعث شده از غذاهای خانگی و مغزی که حاوی گوشت هستند دوری کنند. قطعا کمبود ترکیباتی نظیر گوشت، شیر، تخم مرغ و سایر مواد مغذی سبب ضعیف شدن بدن و ناتوانی هایی در آینده کودکان می شود. همه این موارد باعث می شود کودکان در سنین رشد نتوانند مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنند و علاوه بر موارد ذکر شده منجر به مشکلات گوارشی و همچنین چاقی می شوند. کودکانی که در وعده های غذایی خود گوشت مصرف نمی کنند یا مصرف گوشت پایینی دارند سریع تر احساس خستگی و خواب آلودگی می کنند، از قدرت تمرکز پایینی برخوردارند و همچنین نسبت به محیطشان بی تفاوت می شوند.

خواص گوشت مار برای زن باردار

بهتر است که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف گوشت مار خودداری کنند .به مادران باردار توصیه نمی شود که در دوران بارداری به مقدار زیادی گوشت بخورند و دائما غذاهای کباب شده و گریل شده را در وعده های روزمره خود داشته باشند، اما با توجه به فواید گوشت، مصرف مقدار مناسب گوشت قرمز برای تمامی مادران باردار ضرورت دارد.

با این‌که آهن برای همه یک ماده معدنی مهم است، اما در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در طول سه دوره بارداری، حجم خون بانوی باردار حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. افزایش حجم خون، اکسیژن و مواد مغذی را به جفت و جنین در حال رشد در بدن مادر می‌رساند. در ماه های آخر بارداری این افزایش حجم خون در بالاترین سطح خود قرار دارد و جنین با سرعت شگرفی در حال رشد و وزن گیری است، خون مادر مهم ترین راه ارتباطی فیزیکی میان مادر و جنین است که کافی بودن مقدار آن و نیز کیفیت و کارایی مناسب آن تضمین کننده رشد بهینه جنین است. هر گلبول قرمز خون حاوی پروتئینی است که منحصرا برای حمل اکسیژن ساخته شده و آهن مسئول ساخت این پروتئین است که به آن هموگلوبین می‌گویند. بدون آهن، خون مادر توان حمل اکسیژن کمتری دارد. از آن‌جا که بدن نمی‌تواند آهن بسازد، وابسته به آهن مصرفی در رژیم غذایی شماست.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند، مادران باردار فارغ از این‌که در هفته چندم بارداری قرار دارند باید حدود ۲۷ میلی‌گرم در روز آهن مصرف کنند. این میزان بیشتر از مقدار توصیه‌شده ۱۸ میلی‌گرم برای بانوان غیرباردار است. یک تکه گوشت حدود ۸۵ گرمی بدون چربی گاو تقریبا ۳ میلی‌گرم آهن دارد که نسبت به گوشت‌های دیگر به میزان قابل توجهی بالاست.

خواص گوشت مار برای اسپرم

در کشورهای آسیایی مانند چین، تایوان، تایلند، اندونزی، ویتنام و کامبوج نوشیدن خون مار، بخصوص کبرا برای بالا بردن میل جنسی مردانه رواج دارد. این خون زمانی گرفته می‌شود که کبرا هنوز زنده است و معمولاً با یک نوشیدنی الکلی آمیخته می‌شود تا مزهٔ بهتری پیدا کند.آبگوشت مار نوعی آبگوشت بوده که در ایران قدیم از گوشت مار تهیه می‌شده و برای مصونیت از مارگزیدگی، دور کردن سحر و جادو، و افزایش قوای جنسی مصرف می‌ شده است.

خواص گوشت مار برای سرطان

«استفان مکسی» (Stephen Mackessy) استاد دانشکده زیست شناسی دانشگاه کلرادو شمالی می‌گوید: «ترکیبات سم مار برای کشتن دیگر حیوانات و از بین بردن سیستم‌های زنده تکامل یافته است. منطقی است که در آن‌ها به دنبال درمان باشیم.»از دهه ۵۰ میلادی تاکنون از سم مار برای درمان مشکلاتی چون فشار خون بالا در میلیون‌ها نفر از افراد در سراسر جهان استفاده شده است. با این حال این نخستین پژوهشی است که در مورد کاربردهای احتمالی ترکیبات این سم در مبارزه با اشکال مختلف سرطان انجام شده است.

به گفته «تنر هاروی» که به طور خاص بر روی سم افعی‌ها تحقیق می‌کند، هر سمی در دُزهای مختلف به سرطان‌ها واکنشی منحصربه فرد نشان می‌دهد. به عنوان نمونه، سم یک افعی در دُز پایین سرطان پستان و روده بزرگ را از بین می‌برد اما بر سرطان ملانوما (خطرناکترین شکل سرطان پوست) تاثیری ندارد. این در حالی است که دیگر سم‌ها به ملانوما شدیدا واکنش می‌دهند.از بین بردن سرطان با استفاده از سم مار کار سختی نیست. چالشی که این تیم تحقیقاتی با آن روبروست، تعیین این است که ترکیبات سم کدام مارها را می‌توان با دیگر داروها ترکیب کرد تا ضمن حفظ سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی را به طور موثر از بین ببرد.

خواص گوشت مار برای بدنسازی

گوشت سرشار از کراتین بوده و به همین دلیل مصرف آن به تمامی بدنسازان توصیه میشود. این ورزشکاران باید دارای یک رژیم غذایی پرانرژی با کمترین میزان کربوهیدرات باشند. طبق یک بررسی انجام شده در کشور آمریکا مصرف گوشت استیک پیش از مسابقه میتواند تاثیر زیادی بر موفقیت ورزشکار داشته باشد. ورزشکاران آمریکایی از دهه ها قبل به صورت تجربی دریافته بودند که مصرف گوشت beef یا همان گوشت گوساله میتواند تاثیرات زیادی بر روی افزایش حجم عضلات آنها داشته باشد و امروزه علم نیز این مساله را اثبات کرده است. گوشت قرمز یکی از مهمترین منابع غذایی درجه یک در برنامه غذایی یک ورزشکار است و پروتئین مورد نیاز بدن آنها را فراهم میکند.

بزرگی طول مارها

مارها اندازه های متفاوتی دارند ، کوچکترین اندازه را مار قلمی دارد با ۱۰ سانتیمتر و بلندترین مار هم ۷ متر برای مار پینتون مشبک ثبت شده است.فسیلی از ماری به نام تیتانوبوآ شناخته شده است که طولی برابر ۱۳ متر دارد.احتمالات زمین شناسی می گوید که نسل مار ها به مارمولک های آبی و یا زیر زمینی بر می گردد

شاید برایتان جالب باشد ولی باید بدانید که بیشتر مارها زهر ندارند ولی آن مقداری هم دارای زهز دارند از این زهر برای شکار و کشتن طعمه استفاده می کنند و در درجه بعد برای دفاع از خود. مارهای زهر دار می توانند حتی با یک نیش انسان را بکشند.

آن تعدادی از  مارها که زهر ندارند یا طعمه را می بلعند و یا دور طعمه می پیچند و او را خفه می کنند.

پوست مار

همانطور که می دانید پوست مار از پولک پوشیده شده‌ است. برخلاف این باور که مردم فکر می‌کنند مارها پوستی لزج شبیه کرم دارند باید گفت کاملاً برعکس، مار، پوستی نرم با بافتی خشک دارد. بیشتر مارها با بهره‌گیری از پولک‌ها خاص شکم می‌توانند روی زمین بخزند یا از یک سطح بالا روند. پولک مار می‌تواند نرم، خاردار یا دانه‌ای باشد. پلک مارها شفاف است که به آن پولک‌های «تماشا» می‌گویند این پلک همواره بسته‌ است. فرایند از دست دادن پولک‌ها، پوست‌اندازی نامیده می شود. برای یک مار لایهٔ کامل بیرونی پوست به صورت یک لایهٔ تکی کنده می‌شود. پولک‌های مار گسسته نیست مگر لایهٔ روی پوست، به این ترتیب با هر پوست‌اندازی پولک‌ها دانه‌ای کنده نمی‌شوند بلکه به صورت یک لایهٔ بیرونی از جا در می‌آیند مانند جورابی که پشت رو شده باشد. شکل و شمار پولک‌ها روی سر، پشت و شکم مارها ویژه است و از آن برای کاربردهای آرایه‌شناسی استفاده می‌شود. نامگذاری پولک‌ها در درجهٔ نخست بر پایهٔ جای آن‌ها در بدن مار است. برای نمونه، می‌توان به مارهای کائنوفیدیان (Caenophidia) اشاره کرد که گستره و ردیف‌های پولک‌های پشتی متناظر با مهره‌های دمی است و به دانشمندان اجازه می‌دهد تا بدون کالبدشکافی مهره‌های جانور را بشمارند. مارها مانند جانوران دیگر پلک ندارند بلکه چشمان آن‌ها با پولک‌های شفاف پوشانده شده‌است. چشم‌های مار همواره باز است تنها برای خواب شبکیه چشم بسته می‌شود یا صورتشان را در لایه‌های بدن فرو می‌برند و آن را می‌پوشانند.

حس بویایی در مارها

جالب است بدانید که مارها با بو کشیدن شکار خود را پیدا می‌کنند . آن‌ها با کمک زبان چنگالی خود ذرات موجود در هوا را جمع‌آوری می‌کنند و آن را به اندام ژاکوبسون موجود در دهانشان منتقل می‌کنند تا بررسی شوند. دو شاخ بودن زبان به مارها کمک می‌کند تا به صورت هم‌ زمان به حس بویایی و چشایی جهت دار دست یابند.  آن‌ها پیوسته زبان خود را حرکت می‌دهند تا از ذرات موجود در هوا، آب و خاک نمونه برداری کند، مواد شیمیایی موجود در آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند تا تشخیص دهد که آیا شکار یا مزاحمی در محیط پیرامون قرار دارد یا خیر. زبان چنگالی برای مارهایی که به زیر آب می‌روند مانند آناکوندا هم به خوبی کار می‌کند و به آنه کمک بسیار زیادی می کند

پوست‌ اندازی مار

شاید برایتان جالب باشد که پوست‌اندازی چندین کاربرد دارد، نخست آنکه پوست کهنه و فرسوده با پوست تازه جایگزین می‌شود. دوم آنکه کمک می‌کند تا جانور انگل‌ها را از خود دور کند. باور بر آن است که در جانورانی مانند حشرات، پوست‌اندازی کمک می‌کند تا بدن رشد کند اما این مسئله برای مارها هنوز مورد بحث است. فرایند پوست‌اندازی چندین بار در زندگی یک مار روی می‌دهد. پیش از هر پوست‌اندازی مار از خوردن پرهیز می‌کند و اغلب پنهان می‌شود یا به یک جای امن می‌رود. درست پیش از پوست‌اندازی، پوست مار خشک و کدر می‌شود و چشم‌ها به رنگ آبی کدر (ابری) در می‌آید. سطح درونی پوست کهنه مایع می‌شود، این باعث می‌شود تا پوست کهنه از پوست نو که در زیر قرار دارد جدا شود. پس از چند روز چشم‌ها دوباره شفاف می‌شود و مار به بیرون از پوست کهنه می‌خزد. پوست کهنه در نزدیکی دهان می‌شکند و مار می‌تواند با مالیدن خود بر روی سطح‌های زبر بیرون بیاید. در بیشتر موارد پوست کهنه رو به پشت و از سر تا دم کنده می‌شود مانند یک جوراب که پشت رو شده باشد. پوست تازه بزرگتر و روشن‌تر است و حکمت پوست انداختن نیز همین است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.