; خواص ترشک برای لاغری و دمنوش ترشک برای چربی سوزی بدن - فال و خواب
فواید گلابی برای معده و روش صحیح مصرف گلابی برای درمان ناراحتی معده

فواید گلابی برای معده و روش صحیح مصرف گلابی برای درمان ناراحتی معده

فواید گلابی برای معده فواید گلابی برای معده ؛ روش صحیح مصرف گلابی برای درمان ناراحتی معده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص درمانی روغن اسطوخودوس ؛ چکاندن روغن اسطوخودوس در بینی

خواص درمانی روغن اسطوخودوس ؛ چکاندن روغن اسطوخودوس در بینی

خواص درمانی روغن اسطوخودوس خواص درمانی روغن اسطوخودوس ؛ چکاندن روغن اسطوخودوس در بینی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

خواص آب هندوانه برای کبد و کودکان و پوست و لاغری و کلیه و در بدنسازی

خواص آب هندوانه برای کبد و کودکان و پوست و لاغری و کلیه و در بدنسازی

خواص آب هندوانه خواص آب هندوانه ؛ برای کبد و کودکان و پوست و لاغری و کلیه و در بدنسازی همگی در سایت فال و …

خواص ترشک برای لاغری

خواص ترشک برای لاغری ؛ دمنوش ترشک برای چربی سوزی بدن

خواص ترشک برای لاغری ؛ دمنوش ترشک برای چربی سوزی بدن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص ترشک برای لاغری

دم کرده ترشک کاهش دهنده کلسترول و کاهش دهنده میزان تری گلیسیرید بوده و با افزایش تولید ادرار در پایین آوردن وزن موثر است.همچنین ترشک سرشار از فیبر است که نظم دفع و احساس سیری را افزایش داده و در لاغری فرد موثر است. همچنین بواسطه وجود فیبر به تثبیت سطح قند خون کمک می کند.

آشنایی با دیگر خواص ترشک

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص ترشک آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص ترشک

ترشک درشت (نام علمی: Rumex acetosella) گیاهی است (دوپایه) که برگ، ریشه و دانه آن برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.ترشک با این نامها شناخته می شود: حماض، ترشه، حمیضه، ساق تروشک، ساق ترشک، نیره خراسانی، اوزیل، رومکس، استاک، حلیمون، طوطاق، اشلیه پاتم، امروله، اشلیه کیاتمترشک،

ترشک دارای انواع مختلفی است از جمله: گیاه ترشک کوهی، گیاه ترشک شبدری، ترشک درشت، ترشک میشی، ترشک مواج گیاهی است که برگ، ریشه و دانه آن برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته شده است. این گیاه شبیه اسفناج و بومی قاره اروپا بوده و حاوی اسید “اگزالیک” است که باعث طعم اسیدی آن می شود.

برگ های آن به جهت دارا بودن اسیدهای آلی، طعم ترشی دارد. ترشک سرشار از ویتامین c، آهن، فسفر و پتاسیم است.گیاه ترشک دارای منبع ویتامین C بوده، بنابراین برای افرادی که کمبود ویتامین C دارند، این گیاه می تواند ویتامین C مورد نیاز بدن آنها را تامین کند.

همچنین ترشک دارای آهن و فسفر کافی است.ترشک ایرانی گیاهی متعلق به خانواده علف هفت‌بند که برخی منابع طب گیاهی آن را حمّاض نامیده‌اند، برگ‌های آن ترش مزه است ساقه آن برافراشته و گل‌ها در ساقه گل‌دهنده پراکنده‌اند. در ترشک پتاسیم اگزالات و تارتاریک اسید وجود دارد. سدیم، پتاسیم، کلسیم و فسفر در ترکیب آن گزارش شده است.

خواص ترشک برای لاغری

دم کرده ترشک کاهش دهنده کلسترول و کاهش دهنده میزان تری گلیسیرید بوده و با افزایش تولید ادرار در پایین آوردن وزن موثر است.همچنین ترشک سرشار از فیبر است که نظم دفع و احساس سیری را افزایش داده و در لاغری فرد موثر است. همچنین بواسطه وجود فیبر به تثبیت سطح قند خون کمک می کند.

خواص ترشک برای کبد

یک معجون ترکیبی از آب ترشک و روغن کرچک به اندازه مساوی، به طور موثر بی خوابی را درمان کرده، عملکرد قلب و کبد را تقویت می کند و با التهاب های مختلف بدن مقابله می کند. ترشک تقویت کننده کبد است و خوردن برگ آن برای تقویت معده توصیه می شود.

خواص گیاه ترشک برای پوست

گیاه ترشک از نظر طب سنتی دارای طبع سرد و خشک است و برای افرادی که دارای جوش های موضعی و پوستی هستند بسیار مفید است.آنتی اکسیدان موجود در ترشک با پیری و چین و چروک پوست مقابله کرده و منبع عالی ویتامین A، B۹ و C است. این گیاه جادویی، خشکی و آسیب دیدگی مو را برطرف کرده و خاصیت سم زدایی آن باعث می شود که سموم مضر بیماری زا و عامل عفونت را از بدن دفع کند.

از آن جا که جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد برای تقویت مو، ناخن و کیفیت پوست موثر است. جهت جمع شدن و سفت شدن پوست صورت برگ ترشک را له نموده با عرق رازیانه مخلوط نموده به صورت ضماد بگذارند.

ترشک برای زن باردار

درباره مصرف گیاه ترشک در دوران بارداری و حاملگی اطلاعات زیادی در دسترس نیست . بهتر است قبل از مصرف این گیاه با پزشک خود مشورت کنید .

ترشک برای دیابت

ترشک سرشار از فیبر است که نظم دفع و احساس سیری را افزایش داده و بواسطه وجود فیبر به تثبیت سطح قند خون کمک می کند.آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که بواسطه خنثی نمودن رادیکال های آزاد مضر، از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کنند. آنتی اکسیدان ها به پیشگیری از بسیاری بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ کمک می کند. سبزی ترشک سرشار از آنتی اکسیدان است که برای سلامت بدن و حتی سلامت و جوانی پوست موثر خواهد بود. آتی اکسیدان های موجود در سبزی ترشک شامل موارد زیر است: اسیدهای فنولیک فلانوئیدها تریترپن ها کاروتنوئیدها آنتراکینون ها نفتالن ها استیلبنوئیدها

ترشک برای زردی نوزاد

گیاه ترشک برای زردی نوزاد مفید است اما قبل از مشورت با پزشک از این گیاه برای نوزاد خود استفاده نکنید.همانطور که مصرف بسیاری از قرص‌ها و داروهای شیمیایی با عوارض جانبی همراه است، مصرف برخی از گیاهان دارویی نیز با عوارض جانبی همراه است، بنابراین پیشنهاد من این است که برای مصرف این گیاهان حتما با درمانگر یا متخصص طب سنتی مشاوره کنید تا از بروز تداخل دارویی پیشگیری کنید و با عوارض احتمالی گیاهان دارویی مانند ترنجبین و شیرخشت نیز آشنا شوید.

این گیاهان دارویی به درمان زردی کمک می‌کنند اما ممکن است موجب بروز اسهال و دل‌پیچه در برخی از نوزادان شود. در صورتی که والدین با مشاوره متخصص طب سنتی و تحت نظر او این کار را انجام دهند می‌توانند این مسئله را کنترل کرده و میزان آن را در نوزادشان به حداقل برسانند.

ترشک برای یبوست

گیاه ترشک برای ییوست مفید است . جهت تقویت معده از برگ آن مانند سبزی خوردن به طور مستمر استفاده گردد.یک نسخه برای معالجه یبوست ۱۰۰ گرم برگ ترشک، ۳۰۰ گرم کاهو، کمی جعفری خشک، یک لیتر آب حدود ۲۰۰ گرم نان برشته سبوس‌دار با کمی ادویه پخته و هر شب از این سوپ استفاده گردد و هر شب یک بشقاب میل شود بعد از چند روز یبوست از بین خواهد رفت.

طریقه مصرف گیاه ترشک

نحوه ی استفاده از گیاه دارویی ترشک، هم به این ترتیب است که دانه های گیاه ترشک را می کوبند و بعد از مرطوب کردن در محل درد و مفاصل می گذارند و به عنوان مُسَکن از آن استفاده می کنند. گیاه ترشک منبع ویتامین C است. بنابراین کسانی که کمبود ویتامین C دارند این گیاه می تواند برای آنها منبع ویتامین C باشد. علاوه بر آن، گیاه ترشک دارای آهن و فسفر کافی نیز می باشد. همچنین این گیاه دارویی اشتها آور و تصفیه کننده و هضم کننده بسیار خوبی می باشد و به خاطر خاصیت تصفیه کنندگی اش برای کسانی که دارای جوشهای موضعی و پوستی هستند بسیار مفید خواهد بود.

ترشک دارای طعمی ترش و لیمویی است و می توان از آن در انواع دستورالعمل ها استفاده کرد. استفاده از ترشک به ویژه در سوپ ها و خورش ها محبوب بوده و اغلب با موادی از جمله سیب زمینی، هویج، مرغ و خامه ترش ترکیب می شود. همچنین می توان از سبزی ترشک برای طعم دادن به سالاد یا ترکیب آن با شیرینی ها استفاده کرد. سس ترشک نیز از دستورالعمل های محبوب بوده که از ترشک در ترکیب آن استفاده می شود. از این سس در کنار غذاهای دریایی از جمله سالمون استفاده می شود. بیشتر دستورالعمل ها ترشک را با موادی از جمله پیازچه، خامه غلیظ، کره و جعفری ترکیب می کنند.

مضرات ترشک

کم کننده ی میل جنسی در افراد سرد مزاج- ورم کلیه(بذر)- تحریک روده و معده- اسیدی کننده ی خون- عرق آور- ایجاد مسمومیت(پختن در ظروف مسی) زیاده روی در مصرف آن امکان دارد به خاطر داشتن اسید اکسولید زیاد و بطور مداوم برای کلیه و مثانه ضرر داشته باشد.مصرف زیاد این گیاه باعث تولید سنگ کلیه، مثانه و کیسه صفرا می‌گردد.این گیاه را نباید در ظروف مسی پخت زیرا باعث مسمومیت می‌گردد.کسانی که اسید اوریک دارند از خوردن این گیاه خودداری کنند.

برخی بزرگسالان به گیاه ترشک حساسیت نشان می دهند. اگر در صورت مصرف این گیاه یا گیاهان هم خانواده همچون ریواس، گندم سیاه و نات وید (Knotweed) علائم ناخوشایندی را تجربه کردید، از مصرف آنها پرهیز نمایید.نکته مهم دیگر این است که ترشک حاوی اگزالات است. اگزالات به عنوان یک ترکیب گیاهی جذب مواد معدنی از جمله کلسیم را مسدود می کند.کلسیم و اگزالات نیز می توانند به هم متصل شوند. این امر به تشکیل سنگ کلیه کلسیم اگزالات منجر می شود. این رسوبات معدنی سخت در کلیه ها قرار گرفته و علائمی از جمله درد، تهوع و استفراغ ایجاد می کنند.

غذاهای سالم و مقوی بسیار یحاوی اگزالات هستند. به همین علت به جای حذف مواد غذایی سرشار از اگزالات از جمله ترشک، میزان کلسیم مصرفی خود را افزایش داده و مصرف نمک را کاهش دهید. بخاطر داشته باشید که نوشیدن آب فراوان از ایجاد سنگ های کلیه کلسیم اگزالات جلوگیری می کند.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.