; آلو قرمز برای پوست ؛ شادابی و زیبایی پوست صورت با مصرف آلو قرمز - فال و خواب
خواص هسته به و چه تاثیری در دستگاه گوارش و خون دارد؟

خواص هسته به و چه تاثیری در دستگاه گوارش و خون دارد؟

خواص هسته به خواص هسته به ؛ چه تاثیری در دستگاه گوارش و خون دارد؟  همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که …

خواص جوهر زنیان ؛ خواص درمانی و طریقه مصرف جوهر زنیان چیست

خواص جوهر زنیان ؛ خواص درمانی و طریقه مصرف جوهر زنیان چیست

خواص جوهر زنیان خواص جوهر زنیان ؛ خواص درمانی و طریقه مصرف جوهر زنیان چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

گل سنجد برای چی خوبه ؛ برای درمان کدام بیماری از گل سنجد استفاده کنیم

گل سنجد برای چی خوبه ؛ برای درمان کدام بیماری از گل سنجد استفاده کنیم

گل سنجد برای چی خوبه گل سنجد برای چی خوبه ؛ برای درمان کدام بیماری از گل سنجد استفاده کنیم همگی در سایت فال و …

آلو قرمز برای پوست

آلو قرمز برای پوست ؛ شادابی و زیبایی پوست صورت با مصرف آلو قرمز

آلو قرمز برای پوست ؛ شادابی و زیبایی پوست صورت با مصرف آلو قرمز همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

حتما بخوانید : خواص چای زعفران و گلاب ؛ فواید مصرف چای زعفران برای پوست صورت

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

آلو قرمز برای پوست

ویتامین E و بتاکاروتن موجود در آلو با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و علائم پیری زودرس پوست همچون چین و چروک را کاهش می دهد.

آب آلو به سفت شدن پوست صورت کمک کرده و از آن جا که حاوی ویتامین C فراوان است با افزایش تولید هیدروکسیپرولین و هیدروکسیلیسین باعت تولید بیشتر کلاژن در بدن می شود و نشانه های پیری را کاهش می دهد.

عصاره آلو به دلیل ویتامین C و آنتی اکسیدان های فراوان، پوست را تمیز و پاکسازی می کند.

۲ عدد آلو را کوبیده و ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی صورت مالیده و به مدت ۱۰ دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس با آب سرد بشویید.

آشنایی با دیگر خواص آلو قرمز

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آلو قرمز آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با آلو قرمز

آلو قرمز به این دلیل نامگذاری شده که دارای پوست قرمز روشن است. برخی از آن­ها، نظیر سانتا روزا، دارای میوه کهربایی بوده و سایر آلوها دارای میوه­ های قرمز و گوشت قرمز روشن هستند. پوست باعث می­شود که تعادلی در طعم آن وجود داشته باشد. هنگام رسیدگی، این آلو بسیار نرم است. قلب فیل نوع دیگری از آلوی قرمز است. همانند سایر آلوها، می­توان از آن برای تهیه مربا استفاده کرد .

یک عدد آلو قرمز متوسط حاوی ۱۱۳ میلی گرم پتاسیم است که فشار خون را کنترل می کند و خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهد.

باید بدانید رنگدانه ی قرمز- آبی که در این آلوها وجود دارد و آنتوسیانین نامیده می شود با رادیکال های آزاد مخرب مقابله کرده و به این ترتیب جلوی ابتلا به سرطان را می گیرد.

این میوه آبدار و خوشمزه غنی از مواد قندی می باشد.

مصرف آلو قرمز با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی ـ عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی ، کاهش چربی و … نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.

در طب چینی، آب آلو به‌عنوان « اکسیر صبحانه » جهت سم‌زدایی وشادابی بدن بعد از خواب توصیه شده است.

خواص آلو قرمز خشک

آلو خشک نسبت به وزنش کالری بیشتری نسبت به آلو دارد.

درمجموع ویتامین‌ها و مواد معدنی یک عدد آلو با آلو خشک تفاوت چندانی ندارد. آلو خشک نسبت به آلو ویتامین‌های بیشتری دارد و میزان ویتامین‌ B و مواد معدنی آن اندکی بیشتر است.

همچنین کالری، فیبر و کربوهیدرات آلو خشک بیشتر از آلو است.

خواص آلو قرمز جنگلی

آلو جنگلی را هم به عنوان میوه می توان استفاده کرد و هم این که از آن ترکیباتی مانند مربا و ترشی و لواشک تهیه کرد و یا خشک کرده و به عنوان خشکبار از آن استفاده کرد.

خاصیت مفید آلو جنگلی شامل ویتامین های مختلف می باشد که ویتامین ث یکی از آنهاست و همین طور از ویتامین ب نیز سرشار است.

آلو جنگلی خاصیت چربی سوزی دارد و در کاهش دادن میزان چربی مضر در بدن می تواند مفید واقع شود. به دلیل آب فراوان موجود در این میوه می تواند انتخاب خوبی برای استفاده در فصل تابستان باشد تا آب از دست رفته بدن را که در اثر عرق کردن و گرما به وجود می آید تا حدی جبران کند.

چون آلو جنگلی دارای پتاسیم نیز می باشد می تواند در کنترل فشار خون نیز نقش داشته و اگر به میزانی مناسب از آن استفاده شود این عامل را نیز کنترل می کند.

خواص مفید آلو جنگلی مانند سایر میوه های آلو زیاد بوده و مصرف آن به همه توصیه می شود و تا حد امکان بهتر است این میوه اگر در دسترس باشد از آن استفاده شود.

طبع آلو نوع شیرین آن سرد و تر است و نوع خشکش بیشتر سرد است. برگ آن سرد و خشک است.

آلو قرمز برای دیابت

آلو با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند در کاهش قند خون مؤثر باشد. آلو و آلو خشک علی‌رغم داشتن کربوهیدرات نسبتا بالا، پس از مصرف، باعث افزایش چشمگیر قند خون نمی‌شوند.

این امر به‌خاطر خاصیت آنها در افزایش سطح آدینوپکتین است. این هورمون نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد. علاوه‌بر‌این فیبر موجود در آلو می‌تواند تا حدی مسئول تأثیر آن بر قند خون باشد. فیبر می‌تواند میزان جذب کربوهیدرات را پس از وعدهٔ غذایی در بدن کاهش بدهد. درنتیجه باعث می‌شود قند خون به‌جای جهش ناگهانی، به‌طور تدریجی بالا برود. بنابراین مصرف میوه‌هایی مانند آلو خطر بروز بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

البته باید حواس‌تان به میزان آلوی مصرفی‌تان باشد. زیرا آلو سرشار از کالری است و پرخوری آن راحت است. مقدار مناسب مصرف آلو ۴۴ تا ۸۷ گرم در روز است.

آلو قرمز برای لاغری

آلو قرمز دارای خاصیت ضد التهابی است که به چربی سوزی کمک می کند و فیبر موجود در آن برای کنترل اشتها و کاهش احساس گرسنگی مفید است.

آلو همچنین با سمزدایی بدن و درمان یبوست تاثیر مثبت در کنترل وزن دارد و اسید سیتریک موجود در اینمیوه با رفع خستگی و گرفتگی عضلانی باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش و کبد شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

تحقیقات جدید نیزنشان داده میوه های سنگی مانند آلو به دلیل دارا بودن ترکیبات زیست فعال از بروزسندرم متابولیک جلوگیری کرده و فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی مانند آنتوسیانین ها،اسید کلرژنیک، کورستین و کاتچین موجود در آن ها خطر چاقی را کاهش می دهد.

آلو قرمز برای نوزاد

فیبر موجود درآلو برای درمان یبوست و مشکلات گوارشی نوزادان و کودکان مفید است و ویتامین A بینایی کودک را تقویت می کند.

توجه: اگرچه می توان آلو را حدود ۶ ماهگی به غذای نوزاد اضافه کرد اما توصیه می شود افزودن هر نوع ماده غذایی جامد به رژیم غذایی نوزاد حدود ۱ سالگی و به صورت آب میوه یا فرنی صورت گیرد.

آلو قرمز برای معده

برای دفع کرمهای معده آب آلو بخارا صبح ناشتا بنوشید نصف لیوان به مدت ۴ روز هر روز صبح ناشتا خورده شود.

آلو قرمز و سرماخوردگی

ویتامین C فراوان موجود در آلو از بدن در برابر التهاب، رادیکال هایآزاد و انواع بیماری ها و عفونت های مختلف محافظت کرده و برای کسانی که به صورتمکرر دچار سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا عفونت می شوند بسیار مفید است.

آلو حاوی مقادیرفراوانی لکتین نیز می باشد که با ویروس های عامل آنفلوآنزا مقابله می کند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.