; طبع آلو زرد و آشنایی با خاصیت درمانی و طبیعت آلو زرد - فال و خواب
طبع گلاب دو آتیشه و در طب اسلامی گلاب دارای چه نوع طبعی است

طبع گلاب دو آتیشه و در طب اسلامی گلاب دارای چه نوع طبعی است

طبع گلاب دو آتیشه طبع گلاب دو آتیشه ؛ در طب اسلامی گلاب دارای چه نوع طبعی است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص عرق بومادران برای فشار خون ؛ فواید عرق بومادران برای کنترل فشار

خواص عرق بومادران برای فشار خون ؛ فواید عرق بومادران برای کنترل فشار

خواص عرق بومادران برای فشار خون خواص عرق بومادران برای فشار خون ؛ فواید عرق بومادران برای کنترل فشار همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

خواص کلم قرمز در طب سنتی و فواید خوردن کلم قرمز در طب سنتی

خواص کلم قرمز در طب سنتی و فواید خوردن کلم قرمز در طب سنتی

خواص کلم قرمز در طب سنتی خواص کلم قرمز در طب سنتی ؛ فواید خوردن کلم قرمز در طب سنتی همگی در سایت فال و …

طبع آلو زرد

طبع آلو زرد ؛ آشنایی با خاصیت درمانی و طبیعت آلو زرد

طبع آلو زرد و آشنایی با خاصیت درمانی و طبیعت آلو زرد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

طبع آلو زرد

طبع آلو زرد نوع شیرین آن سرد و تر است و نوع خشکش بیشتر سرد است. برگ آن سرد و خشک است.

کالری آلوزرد نسبتاً کم (۳۰) است، اما حاوی مقدار مناسبی ویتامین و مواد معدنی مهم است.

آلو مواد مغذی آن کم ولی ملین و لزج کننده‌گی آن قوی است خصوصاً تازه آن به سبب لزوجت و رطوبتی که دارد و خوردن آن قبل از غذا سردردهای شدید و تب‌های صفراوی را علاج می‌نماید و کنترل اعتدالی ترشح صفرا و تهوع صفراوی و تشنگی را بعهده می‌گیرد. ترش آن بواسطه نیروهای برنده و لطیف کننده مسهل قوی است. برای رفع خارش بدن و حرارت زیاد بدنی مفید فوائد زیادی است.

آلو تازه و خشک به عنوان مغذی بویژه در غذای مبتلایان به رماتیسم ،نقرس و تصلب شرائین و هم چنین ملین مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

آلوی خشک برای مرض قند مناسب نیست ولی در درمان ضعف عصبی و کم خونی موثر می باشد. مغز هسته و برگ درخت آن ضد کرم می باشد. غرغره و مضمضه به آب جوشانده برگ و ریشه آن جهت منع نزولات دماغی و ورم لوزتین و تقویت لثه و آشامیدن آن جهت رفع کرم معده و ضماد برگ آن با سرکه بر زیر ناف جهت کشتن کرم امعاء مجرب است.

آلو برای سر مضر و مصلح آن عناب و همچنین مضر معده که مصلح آن گل قند و برای سرد مزاجان مصلح آن مصطکی و کندر و ماءالعسل است.

آش آلوی زرد برای درمان اختلال حواس و دیابت مفید می باشد.

شربت آلوی زرد برای مبتلایان به منژیت مفید است.

ضماد آلوی زرد به همراه سرکه برای رفع کهیر مفید می باشد.

آلوی زرد ملین ، صفرابر، مسکن عطش ، دافع بلغم و تب بر است.

مصرف این میوه برای اشخاصی که مبتلا به انگل معده، جوش های تازه و مترشح، گلودرد، ورم کلیه، سنگ کلیه، کم خونی، یبوست، خشکی معده، نقرس، اسید اوریک، چربی خون، تصلب شرائین، سرطان، جوش سر سیاه، اوره ، خارش پوست، سردرد، ترک لب و دهان و بدبوئی آن، آرتروز، تلخی دهان، ناراحتی های عصبی و کبدی، چسبندگی پلاکتهای خون ، استسقاء و مسمومیت می باشند مفید است.

به افرادی که بیشتر کارهای فکری می کنند و یا در زیر نور آفتاب کار میکنند توصیه شده است که از این میوه بیشتر استفاده کنند.

آشنایی با دیگر خواص آلو زرد

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آلو زرد آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با آلو زرد

آلو زرد را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد، اغلب ما خواص آلو زرد را بیشتر در درمان یبوست و پوکی استخوان می شناسیم.

نام علمی آنPRUNSSALICINA , PRUNUS DOMESTICA و نام متداول آن آلو زرد است.

این گیاه بومی اروپا و آسیا محسوب می‌شود و اولین بار در قرن ۱۹، گونه‌‌های متفاوت آن توسط مهاجرین از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی برده شد.

آلو زرد حاوی مواد مغذی بسیاری است.
آلو زرد و آلو خشک از نظر مواد مغذی بسیار چشمگیر هستند. آنها علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان حاوی بیش از ۱۵ ویتامین و مواد معدنی مختلف هستند.

آلو زرد از میوه های بسیار مغذی است که منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. علاوه بر این، این میوه چندین ویژگی بارز دارد که خطر بسیاری از بیماری های مزمن مانند پوکی استخوان، سرطان، بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد.

یک آلو زرد مقدار کمی ویتامین B ، فسفر و منیزیم بدن را تامین می کند.

مقدار ویتامین و مواد معدنی یک وعده آلو زرد تازه و آلو خشک کمی متفاوت است، آلو خشک حاوی ویتامین K بیشتری نسبت به آلوی تازه است و تا حدودی دارای ویتامین B و مواد معدنی بیشتر است. علاوه بر این، آلو خشک از نظر کالری، فیبر و کربوهیدرات بالاتر از آلو تازه است.

خواص آلو زرد خورشتی

آلو خورشتی مشکلات گوارشی را حل میکند و سرشار ویتامین سی بوده و آلو خورشتی سلامت قلب و عروق را تضمین می کند.

آلو خورشتی برای بیماران دیابتی به‌شدت مفید است و کلسترول خون را پایین نگه میدارد.

آلو خورشتی سرشار از پتاسیم است.

آلو خورشتی ملین طبیعی بوده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. همپنین به کاهش وزن کمک می‌کند.

آلو خورشتی دارای منیزیم، اسید فولیک و بتاکرون است و منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و سلامت پوست شما را تضمین می کند.

خواص آلو زرد خشک

مواد مفید موجود در آلو بسیار قابل‌توجه هستند. در آلو بیش از ۱۵ ویتامین و مواد معدنی مختلف از قبیل ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6، پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و فسفر یافت می‌شود. البته به این مواد باید فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز اضافه نمود. تمام این مواد و ترکیبات، برای حفظ عملکرد بهینه بدن ضروری بوده و با گنجاندن آلو در رژیم غذایی می‌توان بخشی از نیاز بدن به این مواد را تأمین نمود.

آلو خشک حاوی گلوکز (۴۵ درصد) است و انرژی مغز را تامین می‌کند. در نتیجه می‌توانید در فصل امتحانات از آن استفاده کنید.

آلو خشک سرشار از فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است که به هضم راحت غذا کمک کرده و یبوست را از بین می‌برد. ۱۰۰ گرم آلو خشک ۶۰ درصد نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کند.

آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین‌های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن‌ها می‌شوند.

خواص آلو زرد قطره طلا

آلو قطره ‌طلا نوعی آلو با هسته درشت و مزه ترش و شیرین می باشد.

و از میوه های بسیار مفید بوده که خواص سایر انواع آلوها را داراست.

آلو قطره طلا حاصل قلمه زدن آلوچه و آلو بخارا است.

آلو قطره طلا حاوی رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدانی نظیر زآگزانتین و فلاونوئیدهای آنتی‌اکسیدانی است.

این ترکیبات طبیعی فواید بسیاری برای سلامتی دارند؛ از جمله کاهش سطح کلسترول ال دی ال، و فشار خون.

مصرف آلو قطره طلا یا نوشیدن آب آن، می‌تواند فواید بسیاری برای سلامت قلب و عروق، متابولیسم (سوخت و ساز) و حتی حافظه داشته باشد.

خواص آلو زرد برای پوست

ویتامین E و بتاکاروتن موجود در آلو زرد با افزایش سوخت و ساز بدن مانع از پیری زودرس پوست شده و البته ویتامین C در جهت تولید هیدروکسی پرولین و هیدروکسی سیلین در جهت تولید کلاژن نشانه های پیری را کاهش می دهد.

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در آلو زرد موجب شادابی، طراوت و نرمی پوست می شود.

خواص آلو زرد برای کودکان

آلو، سرشار از ویتامین A بوده و به رشد مطلوب اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی آنها می شود

از آلو می توان به عنوان یک کمک غذا یا میان وعده به کودکان داده شود که از خوردن آن لذت می برند.

در تقویت قوای جسمی کودکان موثر است.

خواص آلو زرد برای یبوست

۲-۳ عدد آلوخشک را در کمی شیر بادام قرار دهید و در شب برای گرفتن فیبر اضافی و تسکین یبوست بخورید.

۳یا ۴ عدد آلوخشک شده را تکه تکه کنید و و روزانه با یک فنجان ماست بخورید.

کهنسالانی که دچار یبوست هستند باید هشت عدد آلوی خشک را به همراه پنج عدد انجیر در آب جوش خیسانده و پس از گذشت حدود ۱۲ ساعت این معجون را به همراه کمی شکر یا عسل ۳۰ دقیقه قبل از غذا میل کنند.

خواص آلو زرد در بارداری

خوردن آلو زرد در بارداری مانع از زایمان زودرس می شود ، باعث افزایش جذب آهن در زنان باردار می گردد ، باعث جلوگیری از یبوست و هموروئید در زنان باردار می شود ، مانع استرس، کم خوابی و خستگی در زنان باردار می شود

و باعث کنترل فشارخون و دیابت بارداری در زنان باردار می شود.

خواص آلو زرد و قرمز

یک عدد آلو زرد یا قرمز متوسط حاوی ۱۱۳ میلی گرم پتاسیم است که فشار خون را کنترل می کند و خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهد.

مصرف روزانه سه تا چهار عدد آلو خشک که سرشار از آنتی اکسیدان ها است می تواند با رادیکال های آزادی که به حافظه و مغز آسیب می رساند مقابله کند.

خواص آلو زرد و سیاه

مصرف آلوی سیاه برای مبتلایان به پوکی استخوان ضروری است.استفاده از این میوه باعث ترمیم استخوان های بدن به خصوص در زنان می شود.

آلوی سیاه و بخارا قابلیت جذب بالای آهن را دارد، این قابلیت به دلیل ویتامین C موجود در آن است، ویتامین C سبب سالم سازی بافت های بدن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

موارد استفاده از آلو زرد

از آلوی زرد می توان یک مارمالاد خوشمزه تهیه کرد و نحوه تهیه مارمالاد با آلوی زرد بدون پوست می باشد و بعد از کمی حرارت که پوست آلوها گرفت شد تا حد سفت شدن صاف شده آلو حرارت داده و به آن شکر اضافه می شود به هر ترتیب مارمالاد یا سایر انواع مشتقات آلو بسیار خوشمزه و پرفایده می باشد و مصرف انواع آلو و آلوی زرد توصیه می گردد.

همچنین با آلو زرد می توان لواشکی خوشمزه تهیه کرد.

آلو‌ها را شسته، همراه بقیه مواد در قابلمه ریخته و با شعله کم و در بسته قابلمه برای پخت زمان می‌دهیم. چند مرتبه آلوها را هم زده و زیر و رو می‌کنیم تا کاملاً نرم شده و هسته آنها جدا شود. سپس وقتی میزان آب مواد کم شد به وسیله یک آبکش مواد را به ظرف دیگری منتقل می‌کنیم و هسته‌های باقیمانده در آبکش را خارج می‌کنیم.لرد میوه را با پشت قاشق فشار می‌دهیم تا یک دست از آبکش خارج و با بقیه مواد مخلوط شود و بعد پوسته‌های باقیمانده را دور می‌ریزیم.(اگر مواد هنوز خیلی رقیق بود مجدداً کمی روی گاز قرار می‌دهیم).پوسته‌های باقی مانده را همراه لرد میوه در میکسر ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود. در آخر روی سینی مورد نظر را با سلفون می‌پوشانیم، مواد را یکدست روی سلفون پخش می‌کنیم و در آفتاب قرار می‌دهیم تا خشک شود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.