; خواص آلو برقانی برای پوست و کاهش چین و چروک پوست با مصرف آلو برقانی - فال و خواب
کلم پیچ برای لاغری مفید است و ایا کلم پیچ برای چربی سوزی مفیده

کلم پیچ برای لاغری مفید است و ایا کلم پیچ برای چربی سوزی مفیده

کلم پیچ برای لاغری مفید است کلم پیچ برای لاغری مفید است ؛ ایا کلم پیچ برای چربی سوزی مفیده همگی در سایت فال و …

کالری نان سوخاری و میزان کالری نان سوخاری برای بدن چقدر است

کالری نان سوخاری و میزان کالری نان سوخاری برای بدن چقدر است

کالری نان سوخاری کالری نان سوخاری ؛ میزان کالری نان سوخاری برای بدن چقدر است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

مضرات موز ناشتا و خوردن موز بعد از بیدار شدن از خواب چه عوارضی دارد

مضرات موز ناشتا و خوردن موز بعد از بیدار شدن از خواب چه عوارضی دارد

مضرات موز ناشتا مضرات موز ناشتا ؛ خوردن موز بعد از بیدار شدن از خواب چه عوارضی دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص آلو برقانی برای پوست

خواص آلو برقانی برای پوست ؛ کاهش چین و چروک پوست با مصرف آلو برقانی

خواص آلو برقانی برای پوست ؛ کاهش چین و چروک پوست با مصرف آلو برقانی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خواص آلو برقانی برای پوست

به دلیل وجود مواد مغذی ضد پیری، آلوهای برقانی به کاهش لکه های تیره و چروک کمک می کنند. این نوع آلو در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مانند شستشوی صورت و بسته های صورت استفاده می شود.

آشنایی با دیگر خواص آلو برقانی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آلو برقانی آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با آلو برقانی

آلو برقانی آلو های گیله نار، بومی ایران هستند. این آلو ها کاملا به صورت ارگانیک و بدون هیچ گونه مواد افزودنی خشک شده اند و مزه بسیار دلپذیر دارند.مرغوب ترین نوع آلو در شهرستان مراغه کشت می شود.

 آلو برقانی تنها یک میوه خاص، متفاوت و خوشمزه نیست! بلکه این میوه جذاب سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی است.

خوردن چهار آلو در روز می‌تواند یک‌سوم از نیاز روزانه شما به ویتامین K، سه گرم فیبر و ۲۹۰ میلی‌گرم پتاسیم را تامین می‌کند. این میوه جذاب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. البته آلو برقانی برای کاهش اضافه‌وزن هم موثر است؛ بنابراین اگر به دنبال یک خوراکی خوشمزه برای میان وعده‌های روزانه‌تان هستید، توصیه می‌کنیم که آلو برقانی را امتحان کنید.

درخت آلو برقانی

این رقم از آلو بومی ایران است.

آلو برقانی مصرف تازه خوری ندارد وبرای خشک کردن و فراوری مواد مورد استفاده قرار می گیرد

آلو برقانی متعلق به روستای برغان از توابع شهرستان کرج می باشد.

طرز تهیه آلو برقانی

اول آلو ها رو خوب بشورید و برگ و ساقه آن را جدا کنید.

بعد قابلمه رو آب کنید و کمی نمک داخل اون بریزید و بگذارید خوب جوش بیاد. بعد که جوش اومد تا جایی که ممکنه داخل قابلمه آلو بریزید خیلی پرش نکنید تا راحت تر پخته شود و پوست آلوها از هم به راحتی جدا شوند.

قابلمه رو توی یه آبکش خالی کنید و بگذارید آبش برود. حالا نوبت پهن کردن آلو ها روی پارچه تمیز نخی هست. هر چند روز یه باز آلو ها رو بچرخونید تا قسمتی که به پارچه چسبیده بوده هم خشک شود .

آلو برقانی برای کبد

افرادی که دچار بیماری کبد چرب هستند و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند. می توانند با استفاده از ۲ عدد آلو خشک به درمان آن کمک نمایند. برای استفاده از آن باید از شب قبل ۲ عدد آلو را در آب بخیسانید. و اجازه دهید تا صبح درون آب باقی بماند. سپس آن را میل نمایید.

آلو برقانی برای سرطان

آلو با داشتن آنتی اکسیدان زیاد خود، از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان با مبارزه با رادیکال های آزاد، که سهم اصلی را در سرطان دارند، فعالیت می کند. همچنین، به کمک خواص دارویی و آنتوسیانین موجود در آن، می توان از آلوی برقان به عنوان یک پیشگیری قدرتمند از سرطان برای سالم نگه داشتن بدن استفاده کرد. با این حال، آلوی برقانی تمامی سرطان ها را از بین نمی برد، بلکه فقط انواع خاصی از سرطان ها؛ از جمله سرطان دستگاه گوارش، سرطان دستگاه تنفسی، سرطان کبد و سرطان سینه.

خواص آلو برقانی برای چشم

آلوی برقانی سرشار از ویتامین A است که به محافظت از چشم در برابر زوال چشم کمک می کند. همچنین حاوی بتاکاروتن، لوتئین و زاکزانتین است که از بیماری های چشم مانند شب کوری، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند.

آلو برقانی برای قلب

به دلیل مقادیر زیاد پتاسیم در آلوی برقان، این میوه می توانند فشار خون را کنترل کرده و خطر ابتلا به سرگیجه، بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

آلو برقانی همچنین ویتامین K را تأمین می کنند که برای جلوگیری از حمله قلبی ضروری است. این ویتامین می تواند کلسیم موجود در سرخرگ ها را انجام دهد به طوری که پلاک سختی ایجاد نمی کند که منجر به حمله قلبی شود.

آلو برقانی برای پوکی استخوان

آلو برقانی سرشار از ویتامین K است. این ویتامین نقش موثری در فرآیند شکل‌گیری استخوان‌ها دارد. همچنین، آلو برقانی منبع خوبی از روی، منیزیم، پتاسیم و بور است. این مواد معدنی تاثیر قابل‌توجهی در تشکیل استخوان‌ها و رشد آن‌ها دارند.

البته، علاوه بر جوان‌ها، افراد مسن هم می‌توانند برای کاهش مشکلات ناشی از کاهش تراکم استخوان‌ها آلو مصرف کنند.

مصرف چهار تا پنج عدد آلوبرقانی خشک در روز می تواند تا حدود ۲۰ درصد استخوان ها را مستحکمتر کند.

خواص آلو برقانی برای کم خونی

کم خونی وقتی رخ می دهد که بدن به اندازه کافی گلبول های قرمز سالم نداشته باشد ، که آهن به ساخت آن کمک می کند. تنگی نفس ، تحریک پذیری و خستگی همگی نشانه کم خونی خفیف است. آب آلو منبع بسیار خوبی از آهن است و می تواند به جلوگیری و درمان کمبود آهن کمک کند.

نصف لیوان آلوی برقانی فنجان حاوی ۰٫۸۱ میلی گرم آهن است که ۴٫۵ درصد از نیاز روزانه را تأمین می کند. از طرف دیگر یک لیوان آب آلوی حاوی ۳ میلی گرم یا ۱۷ درصد از نیاز روزانه شما است.

آلو برقانی برای کودکان

آلو برقانی سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم هستند. پتاسیم به همراه سایر ترکیبات فنولیک و فلاونوئید به فرزند شما کمک می کند تا چگالی مواد معدنی استخوان را قوی کند.

ویتامین C موجود در آلوی برقانی برای رشد استخوان ها و ماهیچه های کودک مورد نیاز است. برای دندان ها نیز مفید است. ویتامین C به کودک شما برای توسعه رگ های خونی در حال رشد کمک می کند. ویتامین C همچنین منبع خوبی برای تقویت ایمنی بدن است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.