; طبع ترب سفید و طبیعت ترب سفید برای بدن انسان گرم است یا سرد - فال و خواب
خواص و مضرات زرشک سیاه ؛ فواید و عوارض زرشک سیاه برای بدن چیه

خواص و مضرات زرشک سیاه ؛ فواید و عوارض زرشک سیاه برای بدن چیه

خواص و مضرات زرشک سیاه خواص و مضرات زرشک سیاه ؛ فواید و عوارض زرشک سیاه برای بدن چیه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

روغن ام سی تی از کجا بخرم و روغن ام سی تی را از کجا بخریم معتبر است

روغن ام سی تی از کجا بخرم و روغن ام سی تی را از کجا بخریم معتبر است

روغن ام سی تی از کجا بخرم روغن ام سی تی از کجا بخرم ؛ روغن ام سی تی را از کجا بخریم معتبر است …

پیازچه برای کرونا و مصرف پیازچه برای تقویت ایمنی بدن و مقابله با کرونا

پیازچه برای کرونا و مصرف پیازچه برای تقویت ایمنی بدن و مقابله با کرونا

پیازچه برای کرونا پیازچه برای کرونا ؛ مصرف پیازچه برای تقویت ایمنی بدن و مقابله با کرونا همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

طبع ترب سفید

طبع ترب سفید ؛ طبیعت ترب سفید برای بدن انسان گرم است یا سرد

طبع ترب سفید ؛ طبیعت ترب سفید برای بدن انسان گرم است یا سرد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

طبع ترب سفید

ترب سفید یک گیاه یک ساله است که برگ‌های پهنی با جنس و طعم برگ تربچه دارد. طعم تند ترب بخاطر ماده‌ای به نام سینول که در آن وجود دارد می‌باشد. از نظر طب سنتی طبیعت ترب سفید گرم و خشک است.کالری ترب به ازای هر ۱۰۰ گرم برابر با ۱۶ کالری است. البته کالری برگ ترب و کالری ترب سفید افزایش می‌یابد.هر ۱۰۰ گرم ترب سفید حاوی ۲۷۱ کالری است.اگر در مصرف آن زیاده‌روی شود، ایجاد تهوع می‌کند و مصلح آن نمک است.

ترب سفید دارای مقادیر زیادی ویتامین‌های A,B,C است. از دیگر خواص ترب سفید می‌توان به وجود مقادیر مناسبی از آهن، فسفر و کلسیم در این گیاه اشاره کرد. کالری ترب سفید کم است و خوردن آن به تسریع هضم غذا کمک می‌کند. تب سفید دارای فیبر زیادی است و مصرف آن در رژیم غذایی مناسب است. ترب سفید را اغلب به صورت خام استفاده می‌کنند. برای نگهداری از ترب در مدت زمان طولانی‌تر، می‌توان آن را به صورت خشک‌شده و یا ترشی ترب و شور در آورد. ترب سفید کاهش‌دهنده چربی خون است. مصرف ترب سفید برای درمان خشکی دهان و سوزش لب مفید است. خوردن ترب سفید باعث لطافت پوست می‌شود.

به دلیل اینکه ترب سفید دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدن‌ها می‌باشد در نتیجه با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود همچنین ریشه ترب از تشکیل و تجمع سموم در بدن پیشگیری می‌کند. دانه‌های ترب سرشار از کلسیم می‌باشد و همانطور که می‌دانید کلسیم برای شکل گیری استخوان‌ها بسیار مفید و موثر می‌باشد از این رو دانه‌های ترب می‌توانند سبب تقویت استخوان‌ها و شکل گیری آن‌ها شوند. ترب سفید دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان و ویتامین C است که کمک زیادی به جلوگیری از بروز بیماری پوستی و التهاب می‌کند و در واقع مصرف منظم آن باعث درخشان شدن پوست می‌شود.

ترب سفید اشتها را باز می‌کند. از خواص ترب سفید، تقویت دستگاه گوارش است. ترب سفید به هضم غذا کمک می‌کند. از دیگر خواص ترب سفید کمک به دفع سنگ کلیه و مجاری ادراری و مثانه است. ترب سفید موجب فعالیت کلیه و افزایش ادرار می‌باشد.اگر دچار سرمازدگی شده اید، ترب را در آب بجوشانید و اجازه دهید تا این جوشانده ولرم شود و بعد همان قسمتی از بدن که سرما زده شده است را چند بار در روز در آن بگذارید تا این مشکل برطرف شود.

آب ساقه ترب سفید در رفع برونشیت، تنگی نفس، سرفه‌های خلط دار مفید است. از ترکیب آب ترب سفید با عسل برای درمان سیاه سرفه استفاده می‌شود. ترب سفید سبب تقویت پوست و رویش مو‌های سر می‌شود. درمان نقرس و روماتیسم از دیگر خواص ترب سفید است. از آب برگ ترب سفید برای تقویت چشم استفاده می‌شود. جوشانده ریشه ترب در تقویت بدن تاثیر گذار است.

بسیاری از مواد معدنی نظیر پتاسیم، آهن، سدیم و کلسیم در ترب یافت می شوند و نقش مهمی در متابولیسم بدن ایفا می کنند.آن ها به عنوان حامل اکسیژن و مواد مغذی عمل می کنند و قند خون را کنترل می نمایند. ترب سفید حاوی ویژگی های ضدمیکروبی و ضدباکتریایی: ریشه هایش خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارند که به ما در درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کنند. سلامت کبد با ترب سفید: ترب سفید برای کبد و معده بسیار خوب هستند. آن ها عوامل سم زدایی قوی هستند و به تصفیه خون و ریشه کنی مواد زائد و سموم کمک می کنند.

برای درمان زخم‌های بدن با ترب سفید و عسل ضماد درست کنید و روی زخم بگذارید. تخم ترب سفید در مداوای بیماری کبدی مثمر ثمر است. اگر دو تا سه گرم تخم ترب سفید استفاده کنید فضولات کبد را دفع می‌کند. پنج گرم تخم ترب سفید را مثل تخم شربتی در شربت بریزید و بعد از غذا میل کنید، این امر موجب هضم راحت غذا و تسکین درد مفاصل و سیاتیک می‌شود. اگر دچار نیش زدگی عقرب و مار شدید در همان محل تخم ترب سفید بگذارید تا نیش را بیرون بکشد. تخم ترب سفید قاعده آور و ادرار آور است.

ترب سفید شامل آنتی اکسیدان های فراوانی است. این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد و آسیب سلولی کمک می کنند. در واقع, ریشه ترب به جلوگیری از تشکیل و تجمع سموم در بدن کمک می کند. ترب سفید برای کمک به سم زدایی: ترب یک مسهل طبیعی است و به طور موثر باعث سم زدایی بدن با حذف محصولات زائد از طریق روده و کلیه ها می شود. همچنین با ترغیب تولید صفرا به هضم غذا کمک می کند. کمک ترب سفید به عملکرد دستگاه تنفسی: ترب سفید در حل خلط و مخاط موثر است و در نتیجه به عملکرد مناسب سیستم تنفسی کمک می کند.با عفونت های ویروسی مبارزه می کند و می تواند از بیماری هایی مثل آنفولانزا, برونشیت و آسم جلوگیری کند.

به درمان زردی کمک می کنند، چون بیلیروبین را حذف و سطح تولیدش را تثبیت می کنند.  ترب سفید برای مقابله با تنش و استرس و فشار خون بالا: اختلالات سبک زندگی در میان این نسل وجود دارد. عادات غذایی نادرست، عدم فعالیت و ساعت های طولانی کار مقصرش هستند!ترب سفید با محتوای بالای پتاسیم، درمان خانگی خوبی برای فشار خون بالا است. کنترل دیابت با ترب سفید : مطالعه ای که اخیرا انجام شد ثابت کرد که ترب برای بیماران دیابتی مفید است. ریشه هایش دارای قابلیت ها و توانایی های بالقوه ای هستند.علاوه بر این, آن ها تاثیرات جانبی و ناچیزی دارند; ترب همچنین سطح قند خون را متعادل می کند.

خواص سم زدایی آب ترب, درد را تسکین می دهد و سیستم گوارشی و ادراری را تسکین می دهد. بنابراین, نوشیدن آب ترب به درمان پیل کمک می کند. ترب قرمز به صورت طبیعی خنک کننده نامیده می شوند. طعم تلخ ترب به شدت در کاهش حرارت اضافی بدنموثر است. در علم پزشکی شرقی, استفاده از ترب قرمز برای حفاظت بدن از اثر گرما در طول فصل داغ توصیه می شود. ترب سفید دارای میزان بالای آب است: ترب قرمز حاوی آب زیادی است و حاوی مقدار زیادی روی, فسفر و ویتامین c که برای تغذیه بافت های شما مناسب است.میزان آب زیادش بدن شما را مرطوب نگه می دارد، حتی در یک روز طولانی و گرم.

آشنایی با دیگر خواص ترب سفید

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص ترب سفید آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص ترب سفید

ترب یا تربچه وحشی گیاهی از تیره شب‌ بویان است. این گیاه یک‌ساله که ارتفاع ساقه آن تا بک متر می‌رسد، دارای برگ‌های پهن ، ناصاف ، کرک دار و بربدگی‌های نامنظم می‌باشد. گل‌های آن به رنگ سفبد، زرد روشن، آبی روشن و بنفش هستند که درانتهای شاخه‌ها ظاهر می‌شوند.

ترب سفید اولین بار سال ها پیش در چین کشت شد و به آرامی راه خود را به بخش های دیگر جهان هموار کرد. در حقیقت، در زمان های گذشته، طیف گسترده ای از منافع که ترب بسیار مورد توجه مصر و یونان بود.وضعیت آن ها آنقدر بالا بود که در یونان، کپی طلا از ترب ساخته شد. ترب سفید غنی از ویتامین ، اسید فولیک، و آنتوسیانین ها هستند و به عنوان عوامل موثر در مبارزه با سرطان شناخته می شوند. ویتامین های موجود در ترب می توانند اختلالات پوستی را درمان کنند. نه تنها به بهبود عملکرد مثانه و کیسه صفرا کمک می کند، بلکه به انواع کارکردهای حیاتی دیگری هم مرتبط است.

ترب سفید طعم و مزه متفاوتی را به هر غذایی می دهد ؛ در اینجا چند نکته برای کمک به شما در خرید ترب خوب وجود دارد. همیشه به دنبال ترب سایز متوسط باشید. سبزیجات باید سفت باشند. به ریشه هانگاه کنید – آن ها باید ترد باشند. ریشه های نرم به این معنی هستند که قدیمی می باشند و از زمان برداشتشان خیلی گذشته است. برگ های تربچه باید سبز روشن باشند. برگ هایش باید عاری از لکه ها و موج و توده باشند. ریشه نباید بزرگ تر از اندازه معمول باشد. پوستش باید صاف و نرم باشد. چگونه ترب سفید را نگه داریم: به محض اینکه از بازار ترب را خریدید، حتما آن را از تمام سبزیجات در بسته خود جدا کنید. از برس محکم برای گرفتن گرد و خاک پوستش استفاده کنید. آن را به طور کامل زیر آب سرد آبکشی کنید. یک کیسه پلاستیکی را بردارید و کفش را با چند دستمال کاغذی بپوشانید. چند تا تربچه به هم قرار دهید. حالا یک لایه دیگر از دستمال کاغذی ها را بگذارید و باز تربچه رویش بگذاربد. قبل از بستن بسته، هوای اضافی را از کیسه خارج کنید. این نکته های بالا باعث می شوند ترب های شما بیش از یک هفته بمانند.

خواص ترب سفید برای سنگ کلیه

از دیگر خواص ترب سفید کمک به دفع سنگ کلیه و مجاری ادراری و مثانه است. ترب سفید موجب فعالیت کلیه و افزایش ادرار می‌باشد.آب ترب حاوی ویتامین c و اسید فولیک است که به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک می کند.در واقع, آب ترب به درمان سرطان کولون, سرطان کلیه, سرطان معده و سرطان در روده کمک می کند.ترب یک مسهل طبیعی است و به طور موثر باعث سم زدایی بدن با حذف محصولات زائد از طریق روده و کلیه ها می شود. همچنین با ترغیب تولید صفرا به هضم غذا کمک می کند.افرادی که از داشتن سنگ کلیه رنج می‌برند استفاده مکرر و زیاد از ترب سفید سبب تشدید علایم این بیماری خواهد شد.

خواص ترب سفید و سیاه

ترب سفید دارای مقادیر زیادی ویتامین‌های A,B,C است. از دیگر خواص ترب سفید می‌توان به وجود مقادیر مناسبی از آهن، فسفر و کلسیم در این گیاه اشاره کرد. کالری ترب سفید کم است و خوردن آن به تسریع هضم غذا کمک می‌کند. تب سفید دارای فیبر زیادی است و مصرف آن در رژیم غذایی مناسب است. ترب سفید را اغلب به صورت خام استفاده می‌کنند. برای نگهداری از ترب در مدت زمان طولانی‌تر، می‌توان آن را به صورت خشک‌شده و یا ترشی ترب و شور در آورد. ترب سفید کاهش‌دهنده چربی خون است. مصرف ترب سفید برای درمان خشکی دهان و سوزش لب مفید است. خوردن ترب سفید باعث لطافت پوست می‌شود.

ترب سیاه سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل می‌تواند با خستگی مقابله کند. در طب سنتی ترب سیاه را به عنوان حافظ سلامت روده‌ها می‌شناسند. خواص ترب سیاه روی سیستم گوارشی و به‌ویژه تنظیم عملکرد صفرا بسیار مشهور است. ترب سیاه باعث افزایش ترشح و دفع صفرا می‌شود. یکی دیگر از خواص ترب سیاه این است که باعث سم‌‎زدایی از کبد می‌شود. ترب سیاه خاصیت ملینی جزیی دارد. شربت ترب سیاه مخاط برونشیت را روان کرده و دفع می‌کند. از ترب سیاه برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی استفاده می‌شود.

خواص ترب سفید و برگ آن

ترب سفید اشتها را باز می‌کند. از خواص ترب سفید، تقویت دستگاه گوارش است. ترب سفید به هضم غذا کمک می‌کند. از دیگر خواص ترب سفید کمک به دفع سنگ کلیه و مجاری ادراری و مثانه است. ترب سفید موجب فعالیت کلیه و افزایش ادرار می‌باشد.اگر دچار سرمازدگی شده اید، ترب را در آب بجوشانید و اجازه دهید تا این جوشانده ولرم شود و بعد همان قسمتی از بدن که سرما زده شده است را چند بار در روز در آن بگذارید تا این مشکل برطرف شود.از آب برگ ترب سفید برای تقویت چشم استفاده می‌شود. جوشانده ریشه ترب در تقویت بدن تاثیر گذار است.برگش بادها (نفخ) را دور می‌کند، قسمت میانی اش پیشاب را به جریان می‌‌اندازد و ریشه اش بلغم را از بین می‌‌برد.

ترب سفید برای تیروئید کم کار

آب ترب حاوی سولفور و رافانین است که به نوبه خود به متعادل کردن هورمون های تیروییدی کمک می کند. در عین حال به افزایش نرخ متابولیسم به روش سالم کمک می کند.

ترب سفید برای عروس هلندی

نخم ترب طبیعتی سرد دارد. تخم ترب سرشار از مواد معدنی و چربی سوز بسیار ارزشمندی است. از تخم ترب به صورت دوره ای و بسیار محدود برای عروس هلندی استفاده می شود.

ترب سفید برای سگ

درباره مصرف ترب سفید برای سگ اطلاعاتی زیادی در دسترس نیست. چه برگ و چه ریشۀ تربچه هیچ ضرری برای سگ ندارد. مگر اینکه عطر و طعم تندی داشته باشد که در این صورت مصرف بیش از حد آن برای توله ها توصیه نمی شود. قبل از اینکه تربچه را به سگ بدهید بهتر است آنرا بچشید تا تند نباشد چون برخی از سگ ها گیاهان تند را دوست ندارند. تربچه دارای پروتئین های طبیعی گیاهی است و خوردن آن از یبوست سگ ها جلوگیری می کند. همچنین دارای پتاسیم و ویتامین C است. بافت خشن برگ های تربچه می توانند نقش یک مسواک طبیعی را برای سگ داشته باشند و به حذف پلاک از دندان های توله ها کمک کند. تربچه را می توان به عنوان یک مکمل غذایی به جیرۀ روزانۀ غذای سگ اضافه کرد و یا از ریشه و یا جوانۀ آن در طی روز و قبل از شام به جای تشویقی و میان وعده غذایی استفاده نمود. سگ ها می توانند گاه به گاه از تربچه به عنوان یک منبع طبیعی گیاهی بهرمند شوند زیرا دارای فیبر بسیار بالایی می باشد. اگر سگ شما عادت دارد وارد باغچه شده و گیاهان آنرا بخورد بهترین پیشنهاد کاشت بذر تربچه به عنوان یک گیاه امن است.

ترب سفید برای کیست تخمدان

ترب حاوی بتاسیانین است که می‌تواند مواد سمی را از بدن دفع کند. این ماده همچنین به کنترل تعادل هورمونی و کاهش رشد کیست‌های تخمدان کمک می‌کند. نحوه‌ی استفاده از ترب سفید جهت درمان کیست تخمدان: ۳-۴ عدد ترب سفید و یک قاشق غذاخوری شکر آماده کنید. ترب سفید را بشویید و آن را در دستگاه آسیاب بریزید و خرد کنید. رسوبات و باقیمانده‌های آن را جدا کنید تا آب خالص به دست بیاید. آب این ترب سفید را با ۱ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. وقتی گرسنه شدید و قبل از خواب آب ترب بنوشید.

غذا با ترب سفید

اگر شما می توانید خیار و پیاز را مزه دار کنید و شور کنید، چرا ترب را انجام ندهید؟ ترب شور همراه با پیاز قرمز را می توان برای ساندویچ استفاده کرد. از آن برای چاشنی استفاده کنید و به عنوان یک دیپ برای کراکر و سبزیجات دیگر استفاده کنید. از آن در سوپ لذت ببرید. از برگ های ترب در سالاد، خوراک، سوپ کاری، سوپ استفاده کنید.

ترب سفید را چگونه مصرف کنیم

چند روش برای لذت بردن از ترب سفید در بشقاب های غذاییتان: ترب سفید تازه را بشویید و برش دهید. حالا کمی نمک به آن بزنید و آن را خام بخورید. حتی می توانید مقداری کره نیز به آن اضافه کنید. برای خودتان یک نان برشته کنید و به آن کره بزنید. حالا برش های نازک ترب سفید را روی آن بگذارید و در زمان میان وعده با چای بخورید. روغن زیتون را حرارت دهید و تکه های ضخیم ترب را سرخ کنید. کمی نمک دریایی بپاشید و از خوردن آن ها لذت ببرید. همچنین می توانید ترب سفید را با روغن زیتون گریل کنید و نمک دریایی اضافه کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.