; فواید آب تره برای مو و ایا اب تره برای ریزش مو مفید است یا نه - فال و خواب
گلاب و کافور ؛ فواید مصرف گلاب و کافور برای ترمیم جای سوختگی

گلاب و کافور ؛ فواید مصرف گلاب و کافور برای ترمیم جای سوختگی

گلاب و کافور گلاب و کافور ؛ فواید مصرف گلاب و کافور برای ترمیم جای سوختگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

هسته آلبالو و سنگ کلیه و پاکسازی کلیه ها و تاثیر آن بر کلیه

هسته آلبالو و سنگ کلیه و پاکسازی کلیه ها و تاثیر آن بر کلیه

هسته آلبالو و سنگ کلیه هسته آلبالو و سنگ کلیه ؛ پاکسازی کلیه ها و تاثیر آن بر کلیه همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم …

خواص دمنوش زعفران برای قاعدگی ؛ خوردن دمنوش زعفران برای پریودی

خواص دمنوش زعفران برای قاعدگی ؛ خوردن دمنوش زعفران برای پریودی

خواص دمنوش زعفران برای قاعدگی خواص دمنوش زعفران برای قاعدگی ؛ خوردن دمنوش زعفران برای پریودی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

فواید آب تره برای مو

فواید آب تره برای مو ؛ ایا اب تره برای ریزش مو مفید است یا نه

فواید آب تره برای مو ؛ ایا اب تره برای ریزش مو مفید است یا نه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

فواید آب تره برای مو

املاح و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی در آب تره به مقادیر کافی یافت می شود، زینک، آهن و سایر ویتامین های ضروری می تواند به رشد و سلامت مو منجر شود. زینک می تواند باکتری ها را از محیط پوست سر خارج کند و به مقابله با شوره ی سر کمک می کند.برای از بین بردن شکنندگی پوست و کاهش حساسیت آن بولاغ اوتی (علف چشمه) را کوبیده آب آن را با عسل مخلوط کرده به پوست بمالید.کسانی که خارش پوستی و اگزما دارند از دمکرده شاهی آبی استفاده کنند.برای درمان طاسی سر ۱۰۰ گرم شیره شاهی آبی را با ۲۵ گرم الکل مخلوط کرده موها را ماساژ دهید.برای زیبا شدن صورت عصاره شاهی آبی را با عسل مخلوط کرده به صورت ماسک روی صورت بگذارید.

برای درمان لکه هایی که در اثر آفتاب زدگی و جوش صورت بوجود آمده است آب علف چشمه را با عسل مخلوط نموده به صورت ماسک روی صورت بگذارید.مواد معدنی همچون روی، آهن و ویتامین های گوناگون که در آب تره موجود است برای سلامت مو بسیار ضروری هستند. فلز روی به شسته شدن باکتری های جمجمه کمک کرده و نقش ماده ضد شوره را برای مو ایفا می کند.

آشنایی با دیگر خواص آب تره

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص آب تره آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص آب تره

نام های دیگر آن: بولاغ اوتی، علف چشمه، سلماچو، کورتین، ابر خنجر، شاهی آبی، بولاغ اودی، بالاغوتی، جرجیر آبی، ذره الماء، بهقان، ترتیزک آبی، جرجیر بیابانی و کارسون مائی می باشد.آب‌تَره، علف چشمه، ترتیزک آبی (نام علمی: Nasturtium officinale) گیاهی از تیرهٔ شب‌بوها به ارتفاع ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر با برگ‌های کوچک به رنگ سبز تیره و گل‌های خوشه‌ای کوچک سفید و ساقه‌های خزنده است که از نقاط مختلف آن ریشه‌های کوچک و سفید خارج می‌شود و معمولاً در کنار جوی‌ها و باتلاق‌ها می‌روید. این گیاه مقدار قابل توجهی آهن، کلسیم و اسید فولیک و کمی هم ویتامین‌های ث و آ دارد. آهن قابل جذب آب‌تره از اسفناج هم بیشتر است و به همین جهت می‌تواند در بهبود کم‌خونی مؤثر باشد. کلسیم آن نیز بیشتر از شیر و ویتامین ث آن از پرتقال بیشتر است. این گیاه در زبان ترکی بولاغ‌اوتی و در زبان لری اغلب بَکَلو یا بلمک خوانده می‌شود.

آب‌تره به صورت وحشی در بسیاری از نقاط آسیا و اروپا می‌روید و انسان‌ها از دوران باستان با آن آشنا بوده و خاصیت‌های درمانی گوناگونی را به آن نسبت می‌دادند. این گیاه هم به خاطر این خاصیت‌های دارویی و هم مزهٔ تند خوش‌گوار آن مورد علاقهٔ بسیاری بوده‌است.خانواده بزرگ چلیپایی ها که سبزیجاتی همچون کلم کیل، جوانه بروکسل، کلم پیچ و بروکلی را در خود گنجانده اند جزو پر طرفدارترین و مشهورترین سبزیجات در سراسر دنیا هستند و کمتر کسی باور می کند آب تره یا شاهی آبی که اغلب به آن توجهی نمی شود از خوراکی های فوق العاده مغذی متعلق به این خانواده محبوب باشد.آب تره با برگ های کوچک و گرد و طعم تند و فلفلی ملایم که تا اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی به عنوان علف هرز بی خاصیت در نظر گرفته می شد امروزه به عنوان یک سبزی فوق العاده مفید با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی شناخته شده که به حفظ سلامت قلب، استخوان ها، چشم و کاهش وزن کمک می کند.

آب تره سبزی خوش خوراکی است که می توان از آن چه به صورت خام یا پخته در غذاهای مختلف استفاده کرد اما اگر می خواهید از حداکثر خواص و ترکیبات آنتی اکسیدانی فعال موجود در این سبزی بهره مند شوید توصیه می شود آن را به صورت خام یا اندکی بخار پز شده مصرف کنید. برای افزودن آب تره به رژیم غذایی خود می توانید آن را به سالاد افزوده، در دقایق پایانی پخت به سوپ اضافه کنید یا از آن به عنوان جایگزین کاهو و اسفناج در ساندویچ و کنار غذاهای خود بهره ببرید.

خواص آب تره برای خون دماغ

برای بند آمدن خونریزی بینی، چند قطره از مخلوط آب تره با سرکه را در بینی بچکانید.سبزی تره خواص داروئی زیادی دارد که در زیر بصورت مفصل راجب آن خواهید خواند. اما یکی از فواید موثر و فوق العاده آن درمان خون دماغ های تابستانی میباشد که اکثران در کودکان و نوجوانان مشاهده میگردد . برای درمان خون دماغ کافیست مراحل زیر را انجام دهید: ۱ -ابتدا مقداری تره تازه و سالم تهیه نمائید. ۲ – تره را در هاونگ یا دستگاه آبگیری ریخته و آب آنرا بگیرد. ۳ – آب تره را از یک صافی رد کرده تا ضایعات و توفاله آن جدا شود. ۴ -حالا یک قطره چکان تهیه کرده و آب تره را با مکش وارد قطره چکان کرده و درون سوراخهای بینی که خون دماغ میشوند چند قطره بریزید . توجه داشته باشید که حالت سر طوری باشد که آب تره کاملا وارد بینی شده و از سقف دهان بیرون بیاید. نکته ی قابل توجه دیگر اینست که شاید هنگام انجام این عمل در بینی شما کمی سوزش احساس شود که موقت است . پیشنهاد میشود که در هر دو بینی آب تره ریخته شود و اگر باز خون دماغ شدید مجددا این کار را انجام دهید تا آثار معجزه آسای آن را رویت کنید.

خواص آب تره برای رحم

شب ها، تره تازه‌ را بکوبید و در رحم بگذارید. آن را تمیز می‌کند، ترشحات آن را برطرف می‌سازد و از سقط شدن جنین جلوگیری می‌کند. بهتر است قبل از انجام دادن این کار با پزشک مشورت کنید.

خواص آب تره برای بواسیر

بواسیر تورم عروق ناحیه رکتوم (مقعد) و خونریزی از آنهاست که برای درمان آن به دو صورت می‌توان از تره استفاده کرد: – خوراکی: تره را به غذا (کوکو یا سبزی خوردن) افزود. – موضعی: در روش موضعی، کافی است تره را به صورت نیمکوب له کرد تا آب آن خارج شود و به صورت خمیری شکل آن را روی موضع گذاشت و روی آن را نیز با نایلون پوشاند. سپس باید چند ساعت صبر کرد تا خواص آن اثر کند. بهتر است از این خمیر، اولین بار با احتیاط و در زمان کوتاه استفاده شود چون در افراد گرم‌مزاج ممکن است باعث ایجاد خارش و عوارضی شود ولی استفاده از آن برای افراد سرد مزاج مفیدتر است.بهتر است قبل از انجام دادن این کار با پزشک مشورت کنید.افرادی که دچار هموروئید (بواسیر) می باشند نباید از گیاه آب تره مصرف کنند.

آب تره برای سنگ کلیه

برای درمان سنگ کلیه از شربت ترتیزک آبی هر۶ ساعت یک استکان با یک لیوان آب میل شود.

آب تره برای کیست تخمدان

درباره مصرف آب تره برای کیست تخمدان اطلاعات زیادی در دسترس نیست . کیست تخمدان مشکلی است که در بین دختران و خانم ها رایج می باشد. در مواقع کلی کیست تخمدان بیماری خاصی نیست و قابل درمان است اما در موارد حاد تر نیاز به جراحی دارد.برای درمان خارش های واژن از دمکرده آب تره ۳۰ گرم در یک لیتر آب ۲دقیقه دم وصاف نموده بصورت شستشو استفاده شود. بهتر است قبل از انجام این کار با پزشک مشورت کنید .

آب تره برای شقاق

هموروئید (بواسیر) و شقاق (فیشر) از بیماری های شایع در ناحیه مقعد هستند، که تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. هموروئید تورم رگ ها یا واریسی شدن عروق ناحیه مقعد است، در صورتی که شقاق به ایجاد ترک عمیق در دیواره خارجی مقعد اطلاق می شود.خواص برگ پخته تره برای درمان بواسیر مناسب است. همچنین مالیدن تره پخته نیز برای درمان بواسیر مناسب است. درباره مصرف آب تره برای شقاق اطلاعات زیادی در دسترس نیست . سبزی تره را میتوان به روشهای زیر برای درمان های سوزش و خارش و خشکی و انشقاق مقعد و بواسیر بر مبنای طب سنتی استفاده کرد خوردن سبزی تره در تغذیه روزمره تهیه کوکویش پختنش به روش اسفناج در درمان تاثیر گذار هستند.افرادی که دچار هموروئید (بواسیر) می باشند نباید از گیاه آب تره مصرف کنند.

آب تره برای کم خونی

آب تره یک منبع غنی از آهن است که برای ساختن هموگلوبین در بدن بسیار ضروری است. نقش هموگلوبین افزایش سلول های خونی است که برای افرادی که دارای کم خونی هستند و یا خون بسیاری از دست داده اند(دلایلی همچون بریدگی و زخم، دوران بارداری، دوران قاعدگی و . . . ) بسیار مفید خواهد بود.

آب تره برای قطع خونریزی

گرچه خونریزی دوران قاعدگی امری طبیعی است اما شدت این خونریزی در اکثر خانم ها بقدری شدید است که تحمل آنرا برای بیمار بسیار مشکل و طاقت فرسا می کند.معمولاً اگر جائی از بدن زخم و یا بریده شود و خون آن بند نیاید و یا دیر دیر بند آید.دلیل آن را کمبود ویتامین K یا ویتامین انعقاد خون می دانند.در قدیم وقتی کسی خون دماغ می شد و خون دماغش بند نمی آمد به او تجویز میکردند که مقداری تره را بکوبد و آب آنرا در بینی بریزد. و با این کار خون دماغ سریع بند می آمد. از این رو : پیشنهاد می شود بانوان محترمی که مشکل فوق را دارند روزانه حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم تره را با نان میل نمایند.که با این روش بدن مقدار ویتامین K مورد نیاز خود را جذب و مازاد آنرا دفع می نماید. و هیچ ضرری هم برای بیمار ندارد.

سبزی تره خواص داروئی زیادی دارد که در زیر بصورت مفصل راجب آن خواهید خواند. اما یکی از فواید موثر و فوق العاده آن درمان خون دماغ های تابستانی میباشد که اکثران در کودکان و نوجوانان مشاهده میگردد . برای درمان خون دماغ کافیست مراحل زیر را انجام دهید: ۱ -ابتدا مقداری تره تازه و سالم تهیه نمائید. ۲ – تره را در هاونگ یا دستگاه آبگیری ریخته و آب آنرا بگیرد. ۳ – آب تره را از یک صافی رد کرده تا ضایعات و توفاله آن جدا شود. ۴ -حالا یک قطره چکان تهیه کرده و آب تره را با مکش وارد قطره چکان کرده و درون سوراخهای بینی که خون دماغ میشوند چند قطره بریزید . توجه داشته باشید که حالت سر طوری باشد که آب تره کاملا وارد بینی شده و از سقف دهان بیرون بیاید. نکته ی قابل توجه دیگر اینست که شاید هنگام انجام این عمل در بینی شما کمی سوزش احساس شود که موقت است . پیشنهاد میشود که در هر دو بینی آب تره ریخته شود و اگر باز خون دماغ شدید مجددا این کار را انجام دهید تا آثار معجزه آسای آن را رویت کنید.

آب تره برای یبوست خوب است

برگ های شاهی آبی در فصل بهار تصفیه کننده خون و منظم کننده دستگاه گوارش است و برای افرادی که سوء هاضمه دارند مفید است.برای رفع نفخ و باد های معده و روده از شاهی آبی به صورت پخته استفاده شود.

مصرف تره برای رفع یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سو هاضمه، رفع چاقی، تسکین درد مفاصل، نقرس و تصب شرائین مفید است.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.