; خواص گوشت مرغ محلی برای کودکان و مرغ کبابی برای انسان چیست - فال و خواب
آلوورا برای پوست صورت و تاثیر استفاده از آلوورا برای درمان مشکلات پوستی

آلوورا برای پوست صورت و تاثیر استفاده از آلوورا برای درمان مشکلات پوستی

آلوورا برای پوست صورت آلوورا برای پوست صورت ؛ تاثیر استفاده از آلوورا برای درمان مشکلات پوستی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

گرمک و قند خون و فواید مصرف گرمک و کمک به کاهش قند خون بالا افراد مبتلا

گرمک و قند خون و فواید مصرف گرمک و کمک به کاهش قند خون بالا افراد مبتلا

گرمک و قند خون گرمک و قند خون ؛ فواید مصرف گرمک و کمک به کاهش قند خون بالا افراد مبتلا همگی در سایت فال …

خواص نارنج و عسل و درمان خانگی سرفه و گلو درد با مصرف نارنج و عسل

خواص نارنج و عسل و درمان خانگی سرفه و گلو درد با مصرف نارنج و عسل

خواص نارنج و عسل خواص نارنج و عسل ؛ درمان خانگی سرفه و گلو درد با مصرف نارنج و عسل همگی در سایت فال و …

خواص گوشت مرغ

خواص گوشت مرغ ؛ محلی برای کودکان و مرغ کبابی برای انسان چیست

خواص گوشت مرغ ؛ محلی برای کودکان و مرغ کبابی برای انسان چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

آشنایی با گوشت مرغ

گوشت مرغ به عنوان یکی از پر مصرف ترین مواد های غذایی در سراسر جهان شناخته می شود و منبع خوب پروتئین است .

مرغ منبع خیلی خوب پروتئین است و ۱۲۰ گرم آن حدود ۷۰ درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می ‏سازد.

همان‏ طور که می ‏دانید بدن ما انسان ‏ها از پروتئین تشکیل شده است و پروتئین ها از واحدهای ساختمانی به نام اسید آمینه. ما اسید آمینه ‏های لازم برای ساخت پروتئین‏ های بد‏ن‏ مان را از منابع حیوانی و گیاهی آن دریافت می‏ کنیم و با آنها، پروتئین‏ مورد نیاز بدن ‏مان را بازسازی می ‏کنیم.

افرادی که می ‏خواهند که مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می ‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند. لخم ‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه‏ می‏ باشد که در مقایسه با ران، چربی اش نصف است.

گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو، چربی اشباع کمتری دارد. با این حال پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع است و به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کرد.

گوشت مرغ یکی از مفید ترین انواع گوشت است که مصرف آن به تمام گروههای سنی توصیه میشود. گوشت مرغ منبع عظیمی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است که میتواند در پیشگیری از انواع بیماری ها مانند سرطان، درمان کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن و حتی کاهش وزن مفید باشد. البته مصرف بیش از حد مرغ نیز میتواند نگران کننده باشد و منجر به مشکلات کبدی، قلبی و گوارشی متعددی در انسان شود.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات گوشت مرغ را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص گوشت مرغ و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت فال و خواب در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

خواص گوشت مرغ در طب سنتی

طبع مرغ محلی، مرغ ماشینی و خروس یکسان نیست. حتی قسمت‌های مختلف مرغ گرمی یکسانی ندارند .

مواردی همچون پیاز، زنجبیل، فلفل و دارچین مصلح مرغ می باشند و باعث تعدیل در طبع آن می شود.

طبع مرغ خانگی یا محلی در طب سنتی گرم و‌ تر است، اما گرمی آن نسبت به گوشت قرمز و گوسفند کمتر است.

طبع مرغ ماشینی یا کارخانه‌ای سرد و‌ تر است، مرغ‌های ماشینی در محل‌های کوچک نگهداری می‌شوند، تحرک کافی ندارند و مواد زائد در بدن آن‌ها جمع می‌شود و زیاده‌روی در مصرف آن به ویژه در افراد سرد مزاج باعث بروز مشکل می‌شود. هر چه مرغ چاق‌تر باشد میزان رطوبت آن بیشتر است.

در مورد طبع قسمت‌های مختلف مرغ بهتر است بدانید میزان گرمی بال و گردن و مخصوصا دل مرغ نسبت به سایر قسمت‌های آن بیشتر است.

طبع خروس گرم و خشک است.

در رژیم غذایی ما معمولا مرغ در کنار برنج مصرف می‌شود، این مواد غذایی طبع سردی دارند و مصرف آن‌ها در افراد سرد مزاج باعث افزایش سردی بدن و بروز قلنج، درد شکم و گرفتگی عضلات می‌شود. افراد سرد مزاج بهتر است مرغ را همراه با ادویه‌جات گرم یا سکنجبین مصرف کنند. آویشن، زعفران، زنجبیل، سیر، ترخون و مرزه از ادویه‌جات با طبع گرم هستند و طبخ مرغ همراه با این ادویه‌جات میزان رطوبت و سردی مرغ را کاهش می‌دهد و طبع معتدلی به غذا می‌بخشد.

۱۰۰ گرم گوشت مرغ حدود ۶۰ گرم آب ، ۲۰٫۸ گرم پروتئین ، ۸٫۸ گرم چربی و ۰٫۶ گرم کربوهیدرات را تشکیل می دهد که بسته به قسمت لاشه ، کالری بین ۱۶۴ تا ۲۴۱ واحد برای محصول فراهم می کند.

خواص گوشت مرغ برای کودکان

پروتئین یکی از مواد ضروری و مغذی برای بهبود روند رشد عضلات کودکان است. مرغ حاوی پرتئین بالایی است که در فرایند پخت مقدار آن افزایش نیز می یابد. این مقدار پروتئین به راحتی هضم شده و جذب بدن کودکان می شود.

آهن موجود در گوشت مرغ برای رشد گلبول های قرمز بدن کودکان ضروری است.پتاسیم که رگ های خونی را در شرایط مطلوبی نگه می دارد به وفور در گوشت مرغ یافت می شود.

کلیسیم و فسفر نقش بسیار مهمی در استحکام استخوان ها دارند. کودکان نیازمند یک ماده غذایی هستند که غنی از کلسیم و فسفر باشد؛ هر ۱۰۰ گرم مرغ، حاوی ۱۵ میلی گرم کلسیم و ۱۸۲ میلی گرم فسفر می باشد.

ویتامین های A و C و B12 در رشد مغزی کودکان جزو ویتامین های ضروری هستند که گوشت مرغ منبع غنی این ویتامین هاست.

روی و منیزیم موجود در گوشت مرغ در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نقش مهمی دارد.

خواص گوشت مرغ برای بدنسازی

گوشت مرغ منبع عالی پروتئین کم چرب است که به رشد و نمو عضلات کمک می کند. این نوع پروتئین همچنین به حمایت از وزن سالم بدن و کاهش وزن کمک می کند.

برای بدنسازان استفاده از چربی‌های مفید محدودیتی ندارد بنابراین می توانند فیله مرغ را به کمی روغن زیتون آغشته کرده و آن را در فر قرار دهند، همچنین می‌توانند گوشت فیله مرغ را به صورت آب‌پز، بخار پز یا گریل شده همراه با سبزیجات میل کنند. اگر میخواهید کالری فیله مرغ مصرفی کم باشد، آن را کبابی یا آب پز میل کنید.

خواص فیله مرغ بسیار زیاد است و پروتئین مناسبی دارد استفاده از آن می‌تواند برای ورزشکاران بسیار مفید باشد، اما باید توجه داشت که روش‌های پخت نیز در میزان کالری و حفظ املاح معدنی تاثیرگذار است، بهترین روش مصرف فیله مرغ به صورت بخار پز یا آب‌پز شده است.

خواص گوشت مرغ برای مو

گوشت مرغ علاوه بر اینکه پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند، غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. ویتامین B موجود در این گوشت مانع بروز مشکلات پوستی و ناراحتی های چشمی می شود. همچنین مصرف این گوشت برای جلوگیری از سفید شدن مو سودمند است.

خواص گوشت مرغ در بارداری

مرغ یک ماده غذایی بسیار مغذی است که با پروتئین ها و ۹ اسید آمینه ضروری غنی شده است ، گوشت مرغ از نظر چربی کم است و باعث افزایش وزن نمی شود و آن را به عنوان منبع غنی از مواد مغذی لازم برای یک زن باردار تبدیل می کند.
اما مهم است که مرغ مصرف شده توسط زنان باردار به خوبی پخته شود. از مصرف مرغ خام و نپخته باید جلوگیری شود زیرا می تواند توسط باکتری هایی به نام Listeria آلوده شود اما طبخ مرغ در دمای بالاتر از ۱۶۰ درجه فارنهایت می تواند باکتری ها را از بین ببرد و مرغ را برای مصرف بی خطر کند.

مرغ سرشار از پروتئین بدون چربی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. خوردن مرغ در اوایل بارداری مواد ضروری لازم را برای کمک به رشد جسمی، عصبی و ذهنی سالم کودک در رحم مادر فراهم می کند.

گوشت مرغ یا بوقلمون

از نظر ویژگی‌های تغذیه‌ای تفاوت قابل توجهی بین مرغ و بوقلمون وجود ندارد. از این لحاظ نمی‌توان گفت مصرف بوقلمون بهتر است. یکی از دلایل گرایش مردم به سمت مصرف گوشت بوقلمون به علت تفاوت در تولید آنهاست چون مرغ به صورت صنعتی پرورش می‌یابد، تکثیر و تولید می‌شود شاید در بخشی از مراحل تولید مداخلات غیر معمول مانند استفاده از هورمون‌ها یا مصرف ترکیبات و مواد غذایی خاصی برای افزایش رشد مرغ‌ها وجود داشته باشد که این مواد می‌توانند به بدن مصرف‌کننده هم وارد شوند و سلامت آنها را هم تحت تاثیر قرار دهند.

گوشت مرغ چقدر کالری دارد

یک سینه مرغ پخته، بدون پوست (۱۷۲ گرم) دارای ۲۸۴ کالری است.

ارزش غذایی در ۵۲ گرم ران مرغ پخته‌ و بدون پوست ۱۰۹ کالری است.

۲۱ گرم بال مرغ پخته‌ ۴۲.۶ کالری دارد.

۴۴ گرم کتف مرغ بدون پوست دارای ۷۶ کالری است.

گوشت مرغ برای اوره

گوشت های سفید شامل گوشت مرغ، بوقلمون و بلدرچین که اسید اوریک و چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز دارند، از ارزش غذایی بالاتری هم برخوردار هستند. لازم به ذکر است که گوشت مرغ سرشار از ۱۲B، ۶B و پروتئین های طبیعی می باشد به همین دلیل استفاده مداوم و روزانه برای بیماران مبتلا به نقرس مناسب نمی باشد.

گوشت مرغ برای کراتین بالا

کراتینین خون یک ماده زائد طبیعی است که عضلات ایجاد و کلیه ها آن را از بدن خارج می‌کنند. لذا این ماده در خون و ادرار وجود دارد.

کراتینین در صورت بروز مشکل کلیوی می‌تواند در خون جمع شود ، اما علت دیگر آن نیز می‌تواند در اثر مصرف زیاد پروتئین ، ورزش شدید و استفاده از برخی داروها یا مکمل ها باشد.

خوردن غذاهای با پروتئین بالا باعث می شود بدن اسید آمینه مورد نیاز برای تولید کراتین را دریافت کند. گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم مرغ، شیر و ماست همگی سرشار از پروتئین هستند.

گوشت مرغ برای کبد چرب

اگر کبد چرب دارید، بهتر است برای مدتی مصرف گوشت‌های قرمز که کلسترول و چربی بالایی دارند، فراموش کنید. استفاده از پروتئین‌های حیوانی کم‌چرب مانند گوشت مرغ، بوقلمون، شترمرغ و گوشت‌های سفید مانند انواع ماهی و میگو برای بیماران مبتلا به کبد چرب به شرطی که در مصرف آنها افراط نکنند، اشکالی ندارد.

گوشت مرغ برای عروس هلندی

از بهترین غذاهای تقویتی عروس هلندی می توان به تمامی دسته ی پروتئین ها اشاره کرد. عروس هلندی بالغ به راحتی می تواند انواع مواد غذایی دارای پروتئین همچون گوشت، مرغ و گوشت بوقلمون را هضم نماید. اگر قصد تقویت پرنده خود را دارید، توجه به پروتئین ها ضروری است.

گوشت مرغ برای پسردار شدن

اگر پدر یا مادر یا هر دوی آنها دارای مزاج سرد بوده و خواستار فرزند پسر هستند باید رژیم غذایی که حاوی غذاها با مزاج گرم است تجویز شود. گوشت مرغ به دلیل طبع گرمی که دارد می تواند برای این رژیم مناسب باشد.

گوشت مرغ برای سرماخوردگی

سوپ مرغ یکی از بهترین خوراکی ها در درمان سرماخوردگی است. سوپ مرغ سیستم ایمنی را تقویت میکند و مصرف آن در درمان سرماخوردگی های معمولی بسیار موثر واقع میشود.

گوشت مرغ برای زخم معده

بیماران مبتلا به زخم معده بایستی میوه جات، سبزیجات، غلات کامل و محصولات لبنی و شیر کم چرب یا بدون چربی را به شکل منظم دریافت نمایند. مصرف گوشت لخم گاو و گوسفند، گوشت طیور (مرغ و بوقلمون)، انواع ماهی، حبوباتی چون لوبیا، تخم مرغ و دانه های مغذی نیز در مقادیر معین به این افراد توصیه می شود.

گوشت مرغ و فشار خون

گوشت مرغ فشار خون و سطح کلسترول را کاهش داده و به پیشگیری از حمله قلبی کمک می‌کند، همچنین گزینه سالم‌تری نسبت به گوشت قرمز است.

گوشت مرغ و یبوست

مصرف مرغ همراه دارچین، بادام، زیتون و کرفس، شکم پر کردن آن با سبزی‌ها و همچنین آبگوشت خروس با روغن بادام شیرین به رفع یبوست کمک می‌کند.

گوشت مرغ و اسهال

غذاهای چرب با محتوای چربی بالا می‌تواند اسهال شما را بدتر کنند، بنابراین گزینه های گوشت کم چربی مانند مرغ بدون پوست یا بوقلمون را انتخاب کنید. بهتر است گوشت را پخته و بدون ادویه بخورید، زیرا ادویه ها می‌توانند بدن شما را آزار دهند.

گوشت مرغ و غلظت خون

گوشت مرغ از جمله  مواد غذایی مفید برای کاهش غلظت خون می باشد.

فواید گوشت مرغ سیاه

یکی از مزایای بهداشتی موجود در گوشت مرغ سیاه، داشتن خواص آنتی اکسیدانی آن است.

سطح کلسترول گوشت مرغ سیاه از مرغ سفید کمتر است.

مرغ سیاه منبع خوبی از ویتامین B است؛ ویتامین B۱، B۲، B۶ و B۱۲ نیز در گوشت این مرغ وجود دارد. این ویتامین‌ها نقش مهمی در ارتقاء متابولیسم بدن دارند. علاوه بر این، آنها در بهبود عملکرد بدن شرکت می‌کنند.

فواید گوشت مرغ و ماهی

گوشت مرغ و ماهی هردو گزینه ای بسیار مناسب برای سلامتی بدن هستند اما مصرف گوشت قرمز از آنجایی که حاوی کلسترول و چربی اشباع شده بسیار بالایی است می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش دهد؛ همچنین از آنجایی که حاوی کلسترول و چربی اشباع شده بسیار زیادی است می تواند در بالا رفتن فشارخون نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، بهتر است به جای استفاده از گوشت قرمز از گوشت مرغ و ماهی استفاده کنید.

فواید گوشت مرغ محلی

مرغ بومی به مرغی گفته می شود که به دور از هر گونه دستکاری ژنتیکی و با تغذیه مرسوم و طبیعی رشد کند و نتیجه آن تولید مرغی سالم است که هم گوشت آن و هم تخم مرغ آن محصولی سالم ، مفید و مقوی به شمار می اید و هر گونه مواد و مکمل های خوراکی شیمیایی پاک است .

گوشت مرغ بومی در کنار دارابودن منابع غنی از پروتئین در مقایسه با سایر انواع گوشتها از میزان به نسبت بسیار کمتری چربی برخوردار است و همین ویژگی باعث شده تا گوشتت مرغ بومی در زمره غذاهای رژیمی قرار بگیرد و بسیاری از افراد در برنامه های رژیم غذایی کم چرب خود این گوشت استفاده نمایند ، لازم به ذکر است میزان چربی گوشت سینه مرغ بومی در مقایسه با میزان چربی گوشت ران مرغ بومی بسیار کمتر است

گوشت مرغ بومی با توجه به خواص و ویژگی هایی که دارد و باتوجه میزان چربی کمی که در مقایسه با سایر انواع گوشت ها دارد در رژیم های غذایی مناسب برای سلامت قلبو عروق بسیار پر مصرفاست و توسط متخصصان قلبو پزشکان و کارشناسان تغذیه به شدت به افراد توصیه می شود .

گوشت مرغ و سرطان

مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین B3 (نیاسین)است که یک ویتامین ضد سرطان می ‏باشد. DNA به ویتامین B3 نیاز دارد و کمبود نیاسین به اندازه ‏ی کمبود سایر ویتامین‏های گروه B در ارتباط مستقیم با بیماری های ژنتیکی می ‏باشد.

مصرف ۱۲۰ گرم گوشت مرغ حدود ۷۲ درصد نیاز بدن به این ویتامین را برآورده می ‏سازد.

مضرات گوشت مرغ

گوشت مرغ یکی از سالم ترین گوشت ها در سبد غذایی ما است و مصرف آن به تمام گروههای سنی توصیه میشود

اما زیاده روی در مصرف آن نیز مانند هر خوراکی دیگر میتواند خطراتی در پی داشته باشد.

در هر صورت گوشت مرغ نسبت به گوشت های قرمز کلسترول کمتری دارد

اما مصرف بیش از حد آن مخصوصا زمانی که با روغن حیوانی یا چربی های ترانس سرخ شده باشد

میتواند موجب افزایش کلسترول و فشار خون شود. پوست مرغ حاوی چربی اشباع شده بسیار زیادی است

که باید در هنگام تمیز کردن مرغ حتما تمامی پوست آن را جدا کرده و دور بیندازید. به طور کلی توصیه میشود

افراد مبتلا به فشار خون و کلسترول بالا در مصرف گوشت مرغ مراقبت بیشتری داشته

و تنها مرغ را بدون پوست و به صورت آبپز یا کباب شده میل نمایند.

استروئید ها برای تسریع در فرایند رشد جوجه به بال و گردن آنها تزریق می شود که موجب کیست ،

سرطان سینه ، اختلال هورمون در بیشتر زنان می شود . خانم ها نباید از مرغ های هورمونی و قسمت بال و گردن مرغ استفاده کنند

زیرا چربی مرغ های هورمونی در تحریک رشد کیست های سینه تاثیرگذار هستند .

و به قسمت بال و گردن آمپول استروئیدی(محرک رشد) تزریق می کنند که این قسمتها برای سلامتی بدن مضر است.

مرغ را از مراکز معتبر بهداشتی خریداری کنید و به برچسب آن توجه ویژه ای داشته باشید.

خوردن پوست مرغ در آقایان باعث آکنه‌ های شدید پوستی و نارسایی در هورمون‌های جنسی می‌شود.

مضرات گوشت مرغ منجمد : دتانوره شدن اسیدهای آمینه موجود در مرغ، از بین رفتن ویتامین‌ها

و مواد معدنی مفید موجود در آن از مشکلات و مضرات انجماد مرغ است از طرفی وقتی مرغ منجمدی را مصرف می کنیم

مولکول‌های آن که در اثر انجماد به هم چسبیده است باز می شود و در این زمان دیگر خصوصیات قبلی خود را ندارد و از کیفیت آن کاسته شده است.

در نهایت کارشناسان امور تغذیه نیز معتقدند که بدون شک انجماد بر روی کیفیت مرغ، گوشت

و حتی نان تأثیرگذار است و این مواد غذایی باید به صورت تازه مصرف شود.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.