; تخمه ژاپنی و نقرس ؛ خاصیت مصرف تخمه ژاپنی برای بیماری نقرس - فال و خواب
فواید تن ماهی در بدنسازی ؛ خواص مصرف تن ماهی برای ورزشکاران

فواید تن ماهی در بدنسازی ؛ خواص مصرف تن ماهی برای ورزشکاران

فواید تن ماهی در بدنسازی فواید تن ماهی در بدنسازی ؛ خواص مصرف تن ماهی برای ورزشکاران همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

نان لواش ذرت و خاصیت و عوارض مصرف نان لواش ذرت برای لاغری بدن

نان لواش ذرت و خاصیت و عوارض مصرف نان لواش ذرت برای لاغری بدن

نان لواش ذرت نان لواش ذرت ؛ خاصیت و عوارض مصرف نان لواش ذرت برای لاغری بدن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

سرکه شیره خیر اندیش و خواص مصرف سرکه شیره از دیدگاه خیر اندیش

سرکه شیره خیر اندیش و خواص مصرف سرکه شیره از دیدگاه خیر اندیش

سرکه شیره خیر اندیش سرکه شیره خیر اندیش ؛ خواص مصرف سرکه شیره از دیدگاه خیر اندیش همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

تخمه ژاپنی و نقرس

تخمه ژاپنی و نقرس ؛ خاصیت مصرف تخمه ژاپنی برای بیماری نقرس

تخمه ژاپنی و نقرس ؛ خاصیت مصرف تخمه ژاپنی برای بیماری نقرس همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

تخمه ژاپنی و نقرس

درباره مصرف تخمه ژاپنی برای بیماران مبتلا به نقرس اطلاعات زیادی در دسترس نیست .

آشنایی با دیگر خواص تخمه ژاپنی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص تخمه ژاپنی آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص تخمه ژاپنی

تخمه ژاپنی که به نام های تخمه جابنی، جابونی یا جابانی هم شناخته می شود یکی از انواع تخمه های پرطرفدار و خوشمزه است که متعلق به روستای جابان دماوند که همسایه غربی سربندان است، می باشد.آنتی اکسیدان‌های موجود در تخمه ژاپنی باعث شده تا از بروز انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان پروستات در آقایان پیشگیری کند. تخمه ژاپنی را می توان نوع خاصی از تخمه های هندوانه دانست و به همین دلیل طبع آن نیز مانند تخمه های هندوانه طبع سرد و تر است و خواص بسیار زیادی برای افراد گرم مزاج دارد. درباره ارزش غذایی تخمه های جابونی نیز باید بگوییم که با مصرف هر ۱۰۰ گرم تخمه ژاپنی، ۵۹۰ کیلوکالری انرژی جذب می کنید و ۱۷ گرم کربوهیدرات، ۳۱ گرم پروتئین و ۱۰۷ میلی گرم سدیم در بدن شما جذب می شود و خواص مختلفی نیز برای بدن شما دارد.

تخمه جابانی یا جابونی که ما به اصطلح آن را تخمه ژاپنی می نامیم، نام یکی از انواع محبوب تخمه است که ما ایرانی ها در مکان های مختلف و در کنار کار های بسیاری آن را می شکنیم و می خوریم و از آن لذت می بریم.در واقع تخمه های ژاپنی نوعی از تخمه هندوانه هستند که به دلیل اینکه شکل و رنگشان تفاوت دارد، نام مخصوص خودشان را دارند. تخمه های ژاپنی را در شهر جابان تولید می کنند. جابان نام یکی از روستا های اطراف دماوند است که همسایه غربی سربندان است و هندوانه های عجیبی دارد. این هندوانه ها فقط در جابون کشت می شوند و هسته های بزرگ و زیادی دارند که آنها را بو می دهند و به تخمه جابونی یا ژاپنی تبدیل می شود. این نوع از تخمه خواص بسیار زیادی مختص خود دارد . تخمه‌ ژاپنی همان تخمه هندوانه است، نوعی هندوانه که قابل خوردن نیست و تخمه‌ های زیادی دارد و به «هندوانه آجیلی» مشهور است. این هندوانه به علت طعم و مزه اش قابل خوردن نیست و به دلیل دانه های قرمزش کشت می شود تا محصول آجیل از آن بدست آید.

بررسی ها نشان می دهند خوردن تخمه با پوست باعث کوچک شدن اندازه یا کاهش ترشح طبیعی “اسید معده”می شود و ابتلا به “دیابت” یا مشکلات کلیوی را افزایش می دهد. مصرف نوع خام تخمه ها بهتر است زیرا تخمه بو داده “چربی” بیشتری دارد و همین مساله ارزش غذایی آن را کاهش می دهد.

خواص تخمه ژاپنی برای لاغری و چاقی

مقادیر بالای فیبر موجود در تخمه هندوانه باعث کاهش اشتها شده و با پیشگیری از پر خوری برای لاغری و کاهش وزن مفید است. ویتامین‌ها و مواد معدنی و چربی موجود در تخمه هندوانه باعث بهبود سوخت وساز بدن می‌شود.بهتر است افراد مبتلا به چاقی از مصرف تخمه ژاپنی پرهیز کنند.

تخمه ژاپنی به دلیل مقادیر بالای پروتئین که دارد و با افزایش دادن متابولیسم بدن موجب لاغری می‌شود. تخمه ژاپنی مانند سایر تخمه ها سرشار از انرژی است. آیا می دانید که منبع این انرژی چیست؟ بیشتر کالری حاصل از مصرف تخمه ژاپنی از اسیدهای چرب سالم مانند اسید اولئیک، اسید لینولئوم تامین می‌شود. یک فنجان تخمه ژاپنی متابولیسم بدنتان را تقویت کرده و مواد مغذی ضروری برای بدن را تامین می‌کند. به هر حال، آنها کالری زیادی دارند و خوردن بیش از حد آن می‌تواند باعث افزایش وزن شود. بنابراین مراقب میزان مصرف خود باشید.

تخمه ژاپنی محصول کجاست

تخمه ژاپنی که به نام های تخمه جابنی، جابونی یا جابانی هم شناخته می شود یکی از انواع تخمه های پرطرفدار و خوشمزه است که متعلق به روستای جابان دماوند که همسایه غربی سربندان است، می باشد.در واقع تخمه های ژاپنی نوعی از تخمه هندوانه هستند که به دلیل اینکه شکل و رنگشان تفاوت دارد، نام مخصوص خودشان را دارند. تخمه های ژاپنی را در شهر جابان تولید می کنند. جابان نام یکی از روستا های اطراف دماوند است که همسایه غربی سربندان است و هندوانه های عجیبی دارد. این هندوانه ها فقط در جابون کشت می شوند و هسته های بزرگ و زیادی دارند که آنها را بو می دهند و به تخمه جابونی یا ژاپنی تبدیل می شود. این نوع از تخمه خواص بسیار زیادی مختص خود دارد.

تخمه ژاپنی برای سرماخوردگی

تخمه هندوانه دارای خاصیت سرد و تر است . سرشار از پتاسیم ، منیزیم ، منگنز ، فسفر ، مس ، سلنیوم ، روی ، ریبوفلاوین ، فولات ، ویتامین ب ۶ ، اسید لیونیک ، اسیدهای چرب امگا ۳ ، امگا ۶ است . کسانی که مرتب سرما می‌خورند و آنفلوانزا می‌گیرند یا به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند، سیستم ایمنی ضعیفی دارند که ممکن است به علت یک بیماری زمینه‌ای باشد؛ ولی معمولا به دلیل تغذیه نامناسب است؛ اسیدهای چرب امگا ۳ اگر به میزان مناسب و مورد نیاز و علمی مصرف شود، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد.

تخمه ژاپنی و جوش صورت

میزان منیزیم بالای موجود در تخمه هندوانه به پاکسازی روده ها و پاکسازی صورت کمک می کند و در درمان آکنه و جوش صورت مفید است . و در درمان استرس موثر است . در ترکیب تخمه ژاپنی زینک نیز وجود دارد که می تواند باعث سلامت پوست و تنظیم سوخت و ساز بدن شود.خوردن تخمه ژاپنی بو داده به عنوان میان وعده می‌تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. از شیوع آکنه جلوگیری می‌کند و پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد. همچنین مانع پیری و تیرگی پوست شما می‌شود. مصرف منظم این دانه ها باعث حفظ خاصیت کشسانی (همان انعطاف پذیری) پوست می‌شود و این یکی از دلایل مفید بودن تخمه ژاپنی برای پوست است. علاوه بر این روغن تخمه ژاپنی نیز خواص ضد آکنه دارد.

اگر روغن این دانه‌ها را بر روی پوست خود بمالید باعث مسدود شدن منافذ پوست شما می‌شود و در نتیجه از شیوع آکنه جلوگیری می‌کند. روغن تخمه ژاپنی به عنوان ماده اصلی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. این دانه ها دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که در جلوگیری از پیری زودرس بسیار موثرند. آن ها باعث درخشندگی پوست شما می شوند. برای داشتن پوستی صاف و درخشان مقداری از این تخمه را به رژیم روزانه‌ی خود بیافزایید. آن ها همچنین به دلیل وجود اسیدهای چرب از خشکی پوست جلوگیری کرده و آبرسانی به پوست آسیب دیده را فراهم می‌کنند.

تخمه ژاپنی و نقرس

درباره مصرف تخمه ژاپنی برای بیماران مبتلا به نقرس اطلاعات زیادی در دسترس نیست .

تخمه ژاپنی و فشار خون

تنها نکته‌ای که هنگام مصرف انواع تخمه مانند تخمه آفتابگردان، ژاپنی و … باید به آن توجه کنید، این است که در صد چربی تخمه‌ها زیاد است و مصرف بیش از حد آن‌ها سبب افزایش چربی و کلسترول خون می‌شود. همچنین پوست تخمه‌هایی که به صورت بوداده شده به بازار ارائه می‌شوند حاوی مقادیر زیادی نمک و سدیم هستند و سبب افزایش فشار خون می‌شوند.زیاده روی در مصرف تخمه ژاپنی شور به دلیل مقادیر بالای نمک باعث افزایش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می شود.

نحوه شکستن تخمه ژاپنی

خوردن تخمه با پوست باعث کوچک شدن اندازه یا کاهش ترشح طبیعی “اسید معده”می شود و ابتلا به “دیابت” یا مشکلات کلیوی را افزایش می دهد. مصرف نوع خام تخمه ها بهتر است زیرا تخمه بو داده “چربی” بیشتری دارد و همین مساله ارزش غذایی آن را کاهش می دهد. هرچقدر میزان شوری کمتر باشد بیشتر می توان انواع تخمه را مصرف نمود زیرا مصرف مواد غذایی شور باعث افزایش “فشار خون” شده و این امر به ویژه در افرادی که فشار خون بالایی دارند بسیار با اهمیت است. شور بودن تخمه باعث آسیب رساندن به دندان ها شده و سبب تحلیل و از بین رفتن آن ها می شود و می تواند زمینه ساز “تغییر رنگ” دندان ها نیز می شود. تخمه به دلیل “آنتی اکسیدان” و دیگر ترکیباتی که دارد مانع از ایجاد “غده پروستات” می شود و از ابتلا به سرطان در آقایان جلوگیری می کند و به عنوان هله هوله ای مغذی برای آقایان فواید بسیار زیادی دارد.

روش کاشت تخمه ژاپنی

هندوانه آجیلی برای رشد نیاز به آفتاب کامل و طولانی و گرما در طول روز دارد، پس بیشتر در مناطق گرمسیری کشت می‌شود. هندوانه به سرما بسیار حساس بوده و با شروع سرما گیاه از بین می رود.بهترین دما برای جوانه زنی بذر هندوانه تخمه ژاپنی (جابانی) دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه هست. بعد از رفع سرمای زمستان و گرم شدن هوا اقدام به کاشت کرد. البته این هندوانه بعد از رشد و بلوغ بوته دمای ۴۰ درجه و همچنین کمتر از ۰ درجه را نیز تحمل می‌کند. این گیاه با شرایط سخت اقلیمی و خصوصا به کم آبی سازگار می‌باشد.

هندوانه باید بعد از رفع سرمای بهاره کشت شود، هندوانه را معمولاً به صورت جوی و پشته ای کشت می‌کنند.بذر هندوانه آجیلی را تقریبا حدود ۲/۵ سانتی متر در زیر خاک قرار داده. و آن‌ها را به صورت ردیفی و با فاصله ای در حدود ۹۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر در میانشان چیده شود و ردیف ها را ۱۸۰ تا ۲۲۰ سانتی متر از هم فاصله دهید، می توانید دو تا سه تخم را در یک گودال کاشت.هندوانه جابونی نیز رونده است و بوته های آن فضای زیادی را اشغال می کنند.

خواص تخمه ژاپنی گلپر

تخمه ژاپنی (جابانی) همانند بادام و پسته سرشار از پروتئین می باشد.همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها است که از ابتلا به انواع سرطان ها خصوصاً سرطان پروستات جلوگیری می کند.در مقالات علمی ذکر شده که تخمه ژاپنی متابولیسم بدن را بالا می برد و مصرف آن در برنامه رژیم غذایی لاغری سودمند است. افزودن گلپر به این آجیل خوشمزه موجب دوچندان شدن طعم دلپذیر آن می گردد.

تخمه جابانی را به صورت شور ویا گلپر فرآوری می نمایند . در مدل گلپر تخمه با گلپر پوشیده می شود ، از آنجایی که در این شیوه عملا کیفیت و خود تخمه قابل ارزیابی نیست ، احتمال انکه تخمه های ضعیف تر به این شیوه آماده شود وجود دارد ، البته قابل عمومیت بخشیدن نیست .

خواص تخمه ژاپنی برای مو

خواص تخمه ژاپنی برای مو : پروتئین، آهن، منیزیم و مس از مهمترین مواد مغذی برای موهای شما هستند.

استفاده از آن‌ها به طور مرتب می‌تواند فواید زیادی برای موهای شما داشته باشد بخصوص هنگامی که با کم پشتی و ریزش مو روبرو هستید.

در حالی که پروتئین رشد مو را افزایش می‌دهد، منیزیم از موخوره و شکستن موها جلوگیری می‌کند.

مس نیز تولید ملانین را تقویت می‌کند که موهای شما را لطیف و زنده نگه می‌دارد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.