; کالری روغن هسته خرما ؛ مقدار کالری روغن هسته خرما برای بدن چقدره - فال و خواب
میوه گل محمدی چیست ؛ آشنایی کامل با میوه گل محمدی و خواصی که دارد

میوه گل محمدی چیست ؛ آشنایی کامل با میوه گل محمدی و خواصی که دارد

میوه گل محمدی چیست میوه گل محمدی چیست ؛ آشنایی کامل با میوه گل محمدی و خواصی که دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

ویتامین a برای چیست ؛ مصرف ویتامین a برای رشد بهتر کودکان

ویتامین a برای چیست ؛ مصرف ویتامین a برای رشد بهتر کودکان

ویتامین a برای چیست ویتامین a برای چیست ؛ مصرف ویتامین a برای رشد بهتر کودکان همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خاکشیر و قاعدگی و فواید خوردن خاکشیر برای درد های پریودی

خاکشیر و قاعدگی و فواید خوردن خاکشیر برای درد های پریودی

خاکشیر و قاعدگی خاکشیر و قاعدگی ؛ فواید خوردن خاکشیر برای درد های پریودی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

کالری روغن هسته خرما

کالری روغن هسته خرما ؛ مقدار کالری روغن هسته خرما برای بدن چقدره

کالری روغن هسته خرما ؛ مقدار کالری روغن هسته خرما برای بدن چقدره همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

کالری روغن هسته خرما

هسته خرما دارای طبع گرم و خشک است.کالری روغن هسته خرما در حالت طبیعی ۸۶۲ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم می باشد.موارد مصرف روغن هسته خرما : برای تقویت ، جوانسازی ، شفافیت ، رفع چین چروک و ترمیم پوست ، جلوگیری از ریزش مو ، کمک به رشد مو و تقویت و ترمیم ناخن ها کاربرد اساسی دارد.روغن هسته خرما یکی از گرانبهاترین و با ارزش ترین روغن های گیاهی جهان که طی چندین مرحله فرآیند دشوار و پیچیده و با استفاده از دستگاه های خاص صنعتی تهیه و استخراج می گردد. روغن هسته خرما دارای خواص درمانی و اثر بخش می باشد که اثرات و نتایج مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

روغن هسته خرما فواید درمانی و دارویی بسیاری دارد . یکی از خواص روغن هسته خرما درمان زخم معده است. همچنین به افرادی که از ریزش مو رنج می برند توصیه می شود که از روغن هسته خرما برای درمان استفاده کنند. جالب است بدانید که از روغن هسته خرما برای تهیه مواد شوینده خصوصا شوینده های بدن مانند صابون و شامپو استفاده می شود. روغن هسته خرما عمدتا از تری گلیسیرید چرب تشکیل شده که حدود ۸۰ درصد چربی های اشباع و ۲۰ درصد چربی های اشباع نشده دارد. روغن هسته خرما را می توان در تعدادی از محصولات، از جمله، مارگارین، روغن نباتی ، خامه، شکلات و بستنی یافت.

روغن هسته خرما حاوی ویتامین k است، ویتامین k یک ویتامین محلول در چربی است که در سلامت استخوان ها ضروری و به عنوان یک فاکتور انعقادی در خون مهم است. این در حالی است که شما به طور بالقوه می توانید ۶۷ درصد از کمک هزینه روزانه ویتامین k خود را از یک فنجان روغن هسته خرما، بگیرید هر چند بسیار توصیه به انجام این کار نیست.یکی از مزایای روغن هسته خرما نبودکلسترول در این خوراکی است؛ با توجه به ماهیت بدون کلسترول روغن های مبتنی بر سبزیجات و مارگارین، مانند روغن هسته خرما، تا به حال برخی از گمانه زنی ها وجود داشته که این نوع روغن ها و چربی سالم تر از کره است. با این حال، مارگارین حاوی چربی های ترانس می تواند به بیماری های قلبی منجر شود. روغن هسته خرما جایگزین مناسب برای گوشت خوک و کره در روند پخت و پز است و برای افراد مبتلا به کلسترول بالا و بیماری های قلبی مناسب تر است.

روغن هسته خرما حاوی ویتامین A است که برای اختلالات چشم و دید در شب مناسب است.روغن هسته خرما ویتامین E دارد که می تواند از چین و چروک جلوگیری کند.این ماده برای تقویت موها و کاهش ریزش مو مناسب است و باعث نرم شدن پوست می شود. به طور کلی این ماده برای تغذیه نیزهم توصیه می شود اما باید دانست که دو نوع روغن هسته خرما وجود دارد یکی روغن گرفته شده از خود میوه خرما و دیگری روغنی که از هسته خرما استخراج می شود.

روغن هسته خرما دارای خواص درمانی و اثر بخش می باشد که اثرات و نتایج مثبت آن را پس از یک دوره مصرف کوتاه شاهد خواهید بود. روغن هسته خرما سرشار از انواع ویتامین ها مانند : A-B-C-D-E-K-B1-B2-B5-B6-B9-B12 و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی همچون : آهن ، کلسیم ، منیزیم ، روی ، پتاسیم ، فسفر ، منگنز و همچنین فیبر و اسید های چرب مفید ، پروتئین و کالری می باشد . روغن هسته خرما حاوی بیش از ۵۰٪ اسید اولئیک ، ۱۹٪ اسید لینولئیک ، ۱۰٪ اسید لوریک و ۱۰٪ اسید پالمیتیک است ، اسیدهای چرب مفید برای پوست صورت ، موی سر و همچنین سلامت عمومی بدن که می تواند به حفظ سلامتی شما کمک نماید.

در حالی که مزایای سلامت کلی روغن هسته خرما ممکن است، مزایایی باشد که توسط صنایع غذایی تجاری تبلیغ شده باشد، اما با توجه به شورای روغن نخل آمریکا، روغن هسته خرما در برابر اکسیداسیون مقاومت در دماهای پخت و پز بالا مناسب است، که جایگزین بهتری نسبت به دیگر روغن های گیاهی برای محصولات تجاری سرخ شده مانند پیراشکی، چیپس سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده است.

خواص روغن هسته خرما : جوانسازی ، شفافیت ، رفع چین و چروک و لک از پوست جلوگیری از ریزش موی سر ، مژه و ابرو رفع چین و چروک دور چشم کمک به رویش مجدد و ضخیم شدن مو تأثیر مطلوب در ترمیم و جلوگیری از شکنندگی ناخن ها همچنین روغن هسته خرما اثرات درمانی زیادی دارد که درمان و تسکین دردهای مفصلی و گرفتگی های عضلانی از آن جمله می‌باشد.

بافت بسیار سخت هسته، پایین بودن میزان روغن در مقایسه با دانه های روغنی دیگر در هسته خرما، و نیز راندمان نسبتاً پایین استحصال روغن هسته خرما بکر تولید تجاری آن را مخصوصاً برای مصارف خوراکی غیراقتصادی کرده است. کاربرد روغن هسته خرما در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت پوستی بسیار گسترده است. به دلیل اینکه روغن هسته خرما اصطلاحاً بعنوان یک روغن سبک شناخته می شود، به راحتی جذب پوست شده، منافذ تنفسی پوست را مسدود نمی کند و چربی آن روی روی پوست احساس نمی شود. این روغن برای استفاده بر روی پوست، تاثیر شگرفی در جلوگیری از خونریزی و بهبود زخم های تازه، جلوگیری و درمان آفتاب سوختگی و سوختگی‌های ناشی از اشعه ماورای بنفش (UV) و تسریع بهبود درد و اثر انواع سوختگی دارد. بنابراین، روغن هسته خرما می تواند به تنهایی به عنوان یک ترمیم کننده عالی پوست مورد استفاده قرار گیرد.

آشنایی با دیگر خواص روغن هسته خرما

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص روغن هسته خرما آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص روغن هسته خرما

روغن نخل از پالپ میوه خرما یا از هسته آن استخراج می شود که هر کدام ویژگی های خود را دارد. به دلیل مقدار کاروتن بالا در روغن نخل رنگ آن نارنجی و زرد است، بویی همانند میوه و طعم کمی شیرین دارد؛ در آب و هوای گرمسیری آن مایع است، در لیتوانی، در دمای اتاق، سخت، و شبیه به مارگارین شود.این روغن حاوی مقدار زیادی از کاروتنوئیدها و منبع طبیعی فراوان از ویتامین E توکوفرول است. همچنین سرشار از مواد فعال زیستی است. ( روغن نخل به اکسیداسیون در دمای بالا نسبتا مقاوم است.)

خرما خود یکی از بمب های انرژی زایی محسوب می شود که خواص بی شماری دارد و زیر مجموعه خواص این بمب هیجان انگیز هسته آن هم از این نعمت بی نصیب نمانده است و خواص دارویی فراوانی را به خود اختصاص داده است بگونه ای که حتی افراد اقدام به گرفتن روغن از این هسته نموده اند . روغن نخل از پالپ میوه خرما و یا از هسته آن گرفته می شود و خواص درمانی و دارویی فراوانی برای آن ذکر شده است.

خواص روغن هسته خرما برای پوست

روغن هسته خرما به دلیل داشتن خاصیت آبرسانی فوق العاده و همچنین جذب سریع در پوست توانایی انتقال ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست را داشته و ترمیم سلولی و تولید کلاژن جدید در پوست کمک می نماید.روغن هسته خرما مملو از اسیدهای چرب پالمیتیک ، لوریک و میریستیک است. وجود این اسیدها در روغن هسته خرما باعث می شود که برای تولید محصولات مراقبت از پوست مناسب باشد. همچنین وجود این اسیدهای چرب برای مرطوب نگه داشتن پوست صورت پوست که باعث لطافت ، نرم و یکنواختی پوست می گردد بسیار مؤثر خواهد بود. روغن هسته خرما از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. ویتامین C و E موجود در روغن هسته خرما از دیواره های سلولی محافظت می کند و تجزیه کلاژن را تنظیم می کند. این ویتامین ها باعث افزایش توانایی پوست در برابر اشعه UV نور خورشید می شوند.

روغن هسته خرما حاوی بسیاری از ویتامین ها از جمله A-B-C-D-E-K-B1-B2-B5-B6-B9-B12 و دیگر ویتامین ها ، املاح و مواد معدنی همچون : آهن ، کلسیم ، منزیم ، روی ، پتاسیم ، فسفر ، منگنز و همچنین دارای اسید های چرب مفید می باشد و اصلی ترین ویژگی این روغن جذب سریع آن در پوست بوده و به همین دلیل به سرعت مواد مغذی و ویتامین های آن جذب پوست و سلولهای پوستی می گردد و تاثیر گذاری آن در مدت زمان کوتاه قابل مشاهده و مطلوب خواهد بود .از این روغن می توان برای جوانسازی ، شفافیت ، رفع چین و چروک و لک ها صورت و دست ها ، ترمیم پوست ناشی از سوختگی ، اگزما و انواع حساسیت های پوستی ، رفع چین و چروک دور چشم استفاده نمود.

به دلیل اینکه روغن هسته خرما اصطلاحاً بعنوان یک روغن سبک شناخته می شود، به راحتی جذب پوست شده، منافذ تنفسی پوست را مسدود نمی کند و چربی آن روی روی پوست احساس نمی شود. این روغن برای استفاده بر روی پوست، تاثیر شگرفی در جلوگیری از خونریزی و بهبود زخم های تازه، جلوگیری و درمان آفتاب سوختگی و سوختگی‌های ناشی از اشعه ماورای بنفش (UV) و تسریع بهبود درد و اثر انواع سوختگی دارد. بنابراین، روغن هسته خرما می تواند به تنهایی به عنوان یک ترمیم کننده عالی پوست مورد استفاده قرار گیرد.

طرز تهیه روغن هسته خرما

هسته های روغنی از هنگام برداشت تا بدست آمدن محصول نهایی (روغن) مراحل مختلفی را پشت سر می گذارند، مراحل اولیه شامل جداسازی هسته از خرما، پاک کردن هسته و آماده سازی هسته برای روغن کشی است که پس از این مراحل، روغن کشی از هسته انجام می شود. پس از طی این مراحل بر روی روغن خام بدست آمده مراحل مختلف تصفیه انجام می شود.

در بخش تصفیه مواد مختلفی از روغن حذف می گردد و در این مرحله بعضی از مواد مفید نیز به مقدار کم خارج می گردند این مراحل شامل خنثی سازی، بو زدائی، رنگ زدائی، هیدروژناسیون و فرآیندهای تکمیلی است.آماده سازی هسته های روغنی: شامل قسمت های توزین، تمیز کردن، خرد کردن و واجد شرایط کردن هسته ها برای روغنکشی (پختن) پرک کردن ( فیلک کردن) است. اعمال خشک کردن و پوستگیری نیز میتواند بر حسب فرآیند و هسته هایی که روغنکشی میشود به این مراحل اضافه می شود.

۱ – تمیز کردن: در این مرحله هسته خرما از ضایعات و خار و خاشاک جدا شده و به صورت هسته بدون ضایعات در می آید.۲– خرد کردن هسته : پس از جداسازی هسته، مرحله خرد کردن انجام میشود. بهترین راندمان و کیفیت روغنکشی زمانی بدست میآید که از هسته بندی با مش ۲۰ انجام شود. آزمایشات روغنکشی با استفاده از دستگاه سوکسله و حلال AW- 406 بر اساس ۱۰٫۱۶۷ AOAC صورت گیرد.۳ -عمل پختن : برای سهولت در آزاد شدن چربی در فرآیند پرس مکانیکی، عمل حرارت دادن بکار برده میشود. رطوبت نقش مهمی در واکنش پختن و بدون رطوبت کافی عمل پختن به خوبی انجام نمیشود. آب یا بخار یا هر دو معمولاً برای افزودن رطوبت مصرف میشود.

روغن هسته خرما برای مو

روغن هسته خرما حاوی آهن است که از ریزش مو جلوگیری و به رشد مو کمک می کند و به همین منظور می توانید چند قطره روغن خرما را روی کف سر ریخته و خوب ماساژ دهید. و بعد از چند ساعت سر خود را بشویید . بعد از گذشت یک هفته ریزش مو بصورت قابل توجهی کاهش یافته و رفته رفته به رشد موهای مجدد کمک خواهد کرد . استفاده از این روغن باعث نرمی و درخشندگی مو خواهد بود.تقویت مو : کف سر خود را با روغن هسته خرما ماساژ دهید چون حاوی ویتامین و مواد مغذی است و به ضخامت و رویش مو های شما کمک می کند. درمان خارش سر : اگر بدنبال درمان خارش سر هستید روغن هسته خرما یکی از موادی است که علاوه بر درمان خارش به نرمی پوست هم کمک خواهد نمود.

خاصیت این روغن برای مو افزایش قطر ساقه در موهای معمول بوده و با دارا بودن درصد بالایی از اسید های مورد نیاز مو، یک روغن مغذی برای مو محسوب می شود. بدلیل وجود آرژنین بالا در این روغن، استفاده از آن به ترمیم سریع موهای آسیب دیده از مواد شیمیایی منجر می شود. تاریخ ها سرشار از مواد مغذی بیولوژیکی هستند که فیتوکمیکال های نامیده می شوند. در واقع خرما به عنوان دومین میوه سر شار از آنتی اکسیدان شناخته شده است . روغن هسته خرما متشکل از بسیاری مواد تغویتی ، از جمله کاروتنوئیدها است که باعث تقویت مو و محافظت آن در برار رادیکال های آزاد می شود.

ریزش مو یک امر طبیعی در پیری است. ریزش مو می تواند ناشی از عوامل بسیاری باشد . اما دلیل اصلی به این است که هنگامی که سلول ها توانایی تولید انرژی کافی نداشته باشند، تمام اندامهای ما – از جمله فولیکولهای موشروع به ضعیف شدن ودر نتیجه، رشد کم موه ها و یا ریزش آن می شود. در هنگام وقوع این اتفاق ،سلول ها به ویتامین B2 و اسیدهای آمینه نیاز خواهید داشت تا از بدتر شدن آن جلوگیری کند. روغن زیتون و روغن هسته ی خرما حاوی مقادیر بسیاری از اسید آمینه و ریبوفلاوین (ویتامین B2) هستند که می تواند به طور چشم گیری ریزش مو را کاهش دهد. اسید آمینه در تولید کراتین، کمک بسیاری می کند که برای تقویت فولیکول ها و افزایش کشش مو، امری ضروری محسوب می شود . از سوی دیگر، ریبوفلاوین نقش مهمی در تولید انرژی و بازسازی عملکرد سلولی نیز دارد.

خواص هسته خرما در طب اسلامی

در میان خواص شگفت انگیز خرما و هسته آن می توان قطع آبریزش چشم را یکی از خواص دارویی هسته خرما دانست. افرادی که بر اثر حساسیت فصلی یا حساسیت به نور یا دارویی دچار آبریزش چشم شده اند می توانند چند هسته خرما را کوبیده, بجوشانند و آن را بعد از صاف کردن جهت شستشو چشم به کار ببرند.عده ای بر این باورند که پودر هسته خرما برای افزایش قدرت بینایی نیز کاربرد دارد. برای اینکار می توان از آن به جای سرمه استفاده کرد. از دیگر مصارف درمانی هسته خرما, تسکین درد دندان است. با قرار دادن مقداری از پودر هسته خرما درد دندان از بین می رود.

روغن هسته خرما بدون کلسترول

یکی از مزایای روغن هسته خرما نبودکلسترول در این خوراکی است؛

با توجه به ماهیت بدون کلسترول روغن های مبتنی بر سبزیجات و مارگارین، مانند روغن هسته خرما،

تا به حال برخی از گمانه زنی ها وجود داشته که این نوع روغن ها و چربی سالم تر از کره است.

با این حال، مارگارین حاوی چربی های ترانس می تواند به بیماری های قلبی منجر شود.

روغن هسته خرما جایگزین مناسب برای گوشت خوک و کره در روند پخت و پز است

و برای افراد مبتلا به کلسترول بالا و بیماری های قلبی مناسب تر است.

مضرات روغن هسته خرما

درباره مضرات مصرف روغن هسته خرما اطلاعات زیادی در دسترس نیست .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.