; عوارض قارچ گانودرما چیست ؛ بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما - فال و خواب
خواص فندق برای مو و فواید مصرف روغن فندق برای مو و ابرو

خواص فندق برای مو و فواید مصرف روغن فندق برای مو و ابرو

خواص فندق برای مو خواص فندق برای مو ؛ فواید مصرف روغن فندق برای مو و ابرو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

خواص چای سبز با دارچین و زنجبیل و فواید خوردن این دمنوش عالی برای بدن

خواص چای سبز با دارچین و زنجبیل و فواید خوردن این دمنوش عالی برای بدن

خواص چای سبز با دارچین و زنجبیل خواص چای سبز با دارچین و زنجبیل ؛ فواید خوردن این دمنوش عالی برای بدن همگی در سایت …

شنبلیله برای قند خون و تاثیر مصرف شنبلیله برای تنظیم قند خون

شنبلیله برای قند خون و تاثیر مصرف شنبلیله برای تنظیم قند خون

شنبلیله برای قند خون شنبلیله برای قند خون ؛ تاثیر مصرف شنبلیله برای تنظیم قند خون همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

عوارض قارچ گانودرما چیست

عوارض قارچ گانودرما چیست ؛ بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما

عوارض قارچ گانودرما چیست ؛ بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

عوارض قارچ گانودرما چیست

زیاده روی در مصرف قارچ گانودرما ممکن است باعث آکنه و جوش صورت شود. اگر قارچ گانودرما را بیش از ۳ تا ۶ ماه مصرف کنید، می‌تواند موجب بروز واکنش‌های آلرژیک مانند خشکی دهان، گلو و مجراهای بینی شود؛ همچنین احتمال بروز علائم زیر نیز وجود دارد: سرگیجه؛ خارش پوست؛ راش (نوعی ضایعه پوستی)؛ سردرد؛ ناراحتی معده؛ خون‌دماغ؛ وجود خون در مدفوع.اگر فشارخون‌تان پایین باشد یا برای افزایش فشارخون‌تان تحت درمان باشید، اگر دچار دیابت هستید و دارو مصرف می‌کنید یا دچار اختلالات دستگاه ایمنی هستید و برای درمان داروهایی مصرف می‌کنید، مصرف قارچ گانودرما می‌تواند خطرناک‌تر باشد. مصرف مقادیر بالای قارچ گانودرما در افرادی که تعداد پلاکت خون بسیار پایین دارند می‌تواند موجب بروز خون‌ریزی شود. همچنین، در دوران بارداری یا شیردهی از مصرف قارچ گانودرما خودداری کنید، زیرا درباره تأثیر قارچ گانودرما بر افراد باردار یا شیرده مطالعات کافی انجام نشده است.

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که درباره مصرف این قارچ مطرح شده، مشکلات گوارشی و ناراحتی معده است. در برخی از موارد نیز مشکلات کبدی گزارش شده است. اگرچه عوارض مصرف گانودرما چندان شدید و زیاد نیست اما برخی افراد نباید این قارچ را مصرف کنند. مصرف در بارداری و شیردهی: هیچ گونه شواهد قابل اطمینانی مبنی بر بی‌خطر بودن مصرف این قارچ در بارداری و شیردهی وجود ندارد. بنابراین توصیه می‌شود از مصرف این قارچ اجتناب شود. مصرف در خونریزی: مصرف مقدار زیاد این قارچ خطر خونریزی را در افراد با اختلالات خونریزی دهنده افزایش می‌دهد. فشار خون پایین: به نظر می رسد این قارچ قادر به کاهش فشار خون است و این نگرانی وجود دارد که ممکن است در صورت مصرف، فشار خون پایین بدتر شود و در درمان مداخله ایجاد کند. در فشار خون خیلی پایین بهتر اجتناب شود. ترومبوسیتوپنی (کاهش تعداد پلاکت های خون): دوزهای بالا از این قارچ ممکن است خطر خونریزی در افراد مبتلا به ترومبوسیتوپنی را افزایش دهد. جراحی: دوزهای بالا از قارچ گانودرما ممکن است در بعضی افراد خطر خونریزی را در صورت استفاده قبل یا بعد از جراحی افزایش دهد. قارچ گانودرما حداقل ۲ هفته قبل از عمل جراحی استفاده نشود.

باوجود شهرت خوب قارچ گانودرما برخی افراد سلامت آن را زیر سؤال می‌برند. برخی تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که به‌مدت ۴ ماه از قارچ گانودرما استفاده می‌کنند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض بروز عوارض هستند. بااین‌حال این تأثیرات خفیف بوده و به‌صورت افزایش اندک احتمال ناراحتی معده و مشکلات گوارشی بروز می‌کند. همچنین هیچ تأثیر منفی‌ای بر سلامت کبد گزارش نشده است.همچنین یک تحقیق دیگر نشان داد مصرف ۴ هفته‌ای عصاره‌ٔ قارچ گانودرما هیچ تأثیر مخربی بر سلامت کلیه و کبد ندارد. برخلاف این گزارش‌ها، مشکلات جدی کبدی در ۲ مورد از مطالعات گزارش شده است. هردوی این افراد در گذشته با مصرف قارچ گانودرمای تازه دچار عوارض نشده بودند. اما با تغییر مصرف آن به شکل عصاره‌ٔ پودرشده، دچار برخی عوارض جانبی‌ شدند.

قابل توجه است که بسیاری از مطالعات بر روی قارچ گانودرما اطلاعاتی راجع به سلامت یا عوارض آن را به همراه ندارند. بنابراین در این زمینه اطلاعات محدودی در دست است.در برخی موارد نادر نیز قارچ گانودرما با تقویت دستگاه ایمنی موجب بدترشدن وضعیت مبتلایان به بیماری‌های خودایمنی شد.درمجموع برخی افراد باید قارچ گانودرما را با احتیاط بیشتری مصرف بکنند. این دسته شامل زنان باردار یا شیرده، افراد دارای اختلالات خونی، افرادی که می‌خواهند عمل جراحی داشته باشند و افراد با فشار خون پایین می‌شود.

قارچ گانودرما خطر خون‌ریزی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین، اگر داروهای ضدپلاکت یا ضدانعقاد مصرف می‌کنید، قبل از مصرف قارچ گانودرما با پزشک مشورت کنید. این داروها عبارت‌اند از: آسپرین؛ داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی؛ وارفارین؛ هپارین. همچنین ممکن است قارچ گانودرما با داروهای فشارخون بالا نیز تداخل داشته باشد. علاوه‌براین، اگر از مکمل‌ها یا مواد گیاهی‌ای استفاده می‌کنید که از لختگی طبیعی خون جلوگیری می‌کنند یا موجب کاهش فشارخون می‌شوند (مانند روغن ماهی و مکمل کُهن‌دار)، احتمال بروز تداخل دارویی وجود دارد. بنابراین، قبل از مصرف قارچ گانودرما درباره مکمل‌های مصرفی‌تان با پزشک مشورت کنید، حتی اگر آن مکمل‌ها طبیعی باشند. با این کار، پزشک می‌تواند تداخل‌های احتمالی را پیش‌بینی کند. اگر مصرف قارچ گانودرما برای شما خطری داشته باشد، او به شما می‌گوید.

آشنایی با دیگر خواص قارچ گانودرما

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص قارچ گانودرما آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص قارچ گانودرما

قارچ گانودرما یا قارچ ری‌شی (نام علمی: Ganoderma lucidum) قارچی یک‌ساله از تیره تابان‌پوستان (Ganodermataceae) است که طب سنتی چینی مصرف دارویی دارد. نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ری‌شی (همچنین با نگارش ریشی) و در کره، یونگ زهی می‌باشد. چینی‌ها معتقدند که این قارچ نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی و طول عمر و حتی جاودانگی است.

قارچ گانودرما بیشتر بر روی چوب های پوسیده ی درختان جنگلی رشد می کند، اما پیدا کردن این نوع قارچ بسیار سخت و دشوار است به همین دلیل آن ها را به صورت پرورشی تولید و عرضه می کنند. در گذشته مردم معتقد بودند با گانودرما می توان به جاودانگی و آرامش رسید! مردم چین القاب و عناوینی مثل “قارچ ده ساله” یا “گیاه توانمندی معنوی” را به گانودرما داده بودند. همچنین آنها بر این باور بودند که با نوشیدن یک معجون از گانودرما می توانند به زندگی ابدی و جاودانگی برسند لذا به عنوان اکسیری بزرگ به آن نگاه می کردند. همانطور که می دانید طب سنتی کشور چین، علاوه بر اینکه قدمتی بسیار بالا دارد، از اعتبار زیادی هم برخوردار است. بنابراین گفته های طب سنتی چینی مورد اعتماد خواهد بود. و ارزش بالای گانودرما در طب سنتی چینی از هیچ کس پوشیده نیست.

قارچ های گانودرما لوسیدوم با شرایط آب و هوایی ایران سازگار هستند و در صورت فراهم کردن شرایط مناسب رشد (دمای محیط، مواد غذایی، اکسیژن مناسب، غلظت یون کلسیم و غیره) قادر به رشد در محیط‏ های کوچک بوده و بنابراین امکان درآمدزایی از پرورش این قارچ وجود دارد. از نظر شرایط آب و هوایی برای رشد این قارچ تابستان بدلیل داشتن دمای بالا فصل مناسبی برای پرورش قارچ گانودرما است. روش‏های متنوعی برای کشت قارچ گانودرما بررسی شده است و در بین آن ها استفاده از میسلیوم های اولیه و بارور شده قارچ در کیفیت پرورش آن موثرتر بوده است.

محل رویش این قارچ فقط در مناطق گرم و مرطوب می باشد مثلا سواحل جنوبی ایران جزء مناطق گرم و مرطوب به حساب می آید. این قارچ در آثار پزشکی گذشتگان نیز موجود است و این دلیلی محکم بر اعتبار آن است. مثلا در علم پزشکی یونانیان این قارچ بررسی شده یا ابن سینا در کتاب شفاء خود آنرا مورد بررسی قرار داده. البته توجه داشته باشید که در آن زمان گانودرما را با نام قارچ وحشی یاد می کردند لذا در آثار آنان، قارچ وحشی آمده و نه گانودرما.

گونه گانودرما لوسیدوم در مناطق مختلف دنیا مانند انگلیس، کانادا، فرانسه، آمریکای شمالی، تایوان، چین، کره و ژاپن گزارش شده است. در کشور ما ایران نیز هفت گونه از این جنس گزارش شده است. در نواحی معتدل و مرطوب حاشیه دریای خزر انواع گونه‌های خودرو ( وحشی ) وجود دارد. قارچ گانودرما لوسیدوم بیشتر بر روی تنه‌های درختان جنگلی به خصوص بلوط، افرا، بید و ماگنولیا در حال پوسیدگی رشد می‌کند.

خواص قارچ گانودرما برای کلیه

۱۴ بیمار مبتلا به پروتئینوری که از نشانه‌های بیماری های کلیوی است، شروع به مصرف قارچ گانودرما کردند. پروتئینوری همه‌ٔ آنها پس از مدتی بهبود یافت و دستگاه ایمنی‌شان دوباره تنظیم شد. قارچ گانودرما توانست از موش‌ها در برابر آسیب کبدی ناشی از مصرف متوسط روزانه‌‌ٔ الکل محافظت بکند. در حیوانات آلوده به مالاریا قارچ گانودرما توانست همزمان از آسیب‌های کبد و عفونت بالقوه‌ٔ مالاریا جلوگیری بکند.

بیماری‌های کلیوی شامل نفریت مزمن، سندروم کلیه دیابتی و نفریت هستند. این مشکلات به‌دلیل بالا بودن سطح قندخون و یا سطح کلسترول در بدن ایجاد می‌شوند. کلیه‌ای که بار اضافی دارد از رسیدن خون به عروق کلیوی جلوگیری می‌کند. این باعث ایجاد خستگی، احتباس ادرار می‌شود. گانودرما پروتئینوری و کلسیرولمیا را کاهش داده و عملکرد کلیه را درست می‌کند.

خواص قارچ گانودرما برای پوست و پیسی

شما می توانید قارچ گانودرما را به اشکال مختلف نظیر عصاره خوراکی، کرم گانودرما و یا ماسک گانودرما استفاده کنید. مصرف قارچ به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. همچنین اگر عصاره قارچ گانودرما به صورت موضعی بر روی پوست خود قرار دهید خواهید دید که به سرعت خواص آن جذب پوست صورت شما خواهد شد. ترکیبات کرم قارچ گانودرما به تقویت فعالیت سلول های تولید ملانین که مسئول رنگ پوست شما هستند کمک کرده که در نتیجه آن لک های پوستی برطرف خواهد شد. علاوه بر رفع لک های پوستی با کرم قارچ گانودرما، با مصرف مداوم عصاره این قارچ بافت های از بین رفته پوست نیز به تدریج بهبود می یابند. به همین خاطر است که امروزه ترکیبات قارچ گانودرما یک ماده محبوب برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست به شمار می آید.

قارچ گانودرما لوسیدوم به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی که دارد برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد. همچنین قارچ گانودرما به سم زدایی و پاک سازی بدن به سلامت پوست و درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در قارچ گانودرما با افزایش گردش خون به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.قارچ گانودرما به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد با تقویت سیستم ایمنی بدن به درمان بیماری خود ایمنی پسوریازیس کمک می کند. قارچ گانودرما به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان خشکی پوست و خارش ناشی از پسوریازیس مفید است.قارچ گانودرما با تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان بیماری بیماری ویتیلیگو (پیسی یا برص) مفید می باشد.

خواص قارچ گانودرما برای میگرن

یک تحقیق نشان داده که کمبود اکسیژن در مغز می تواند باعث بروز میگرن شود، محققان می گویند که قارچ گانودرما به دلیل خواص ضد التهابی که دارد با افزایش اکسیژن رسانی به مغز برای پیشگیری و درمان سردرد شدید میگرنی مفید می باشد.

خواص قارچ گانودرما برای زگیل و تبخال تناسلی

ویروس HPV و زگیل تناسلی به یکی از شایع‌ترین مشکلات این روزهای بسیاری از مردم تبدیل شده است. قارچ‌های دارویی نظیر قارچ شیتاکه، گانودرما و ترکی تیل یا دم بوقلمون تاثیر بسیار خوبی بر روی بهبود این بیماری دارند و در مقالات علمی بسیار زیادی این موضوع مطرح و تایید شده است. برای مبارزه با ویروس HPV یا زگیل تناسلی قارچ شیتاکه تاثیر بیشتری بر روی این ویروس دارد اما ترکیب قارچ‌های شیتاکه، گانودرما و ترکی تیل و استفاده همزمان آنها اثربخشی آنها را چند برابر بهتر می‌کند. بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

خواص قارچ گانودرما برای ریه

مواد موجود در” قارچ گانودرما” به صورت طبیعی و به شکل کاملا موثر خواص ضد التهابی دارد که باعث کاهش التهاب ریه و کنتزل بیماری” آسم “میشود. و همچنین ” قارچ گانودرما” اینترفرون را تقویت میکند که باعث بهبود آسم میشود.از طرفی وجود برخی مواد موجود در گانودرما در آن باعث شده تا این قارچ تبدیل به یکی از گیاهانی شود که به صورت طبیعی و به شکل کاملا موثری خواص ضد التهابی داشته باشد که در نتیجه باعث کاهش التهابات ریوی و کنترل بیماری آسم شود.

خواص قارچ گانودرما برای تیروئید

مقادیر قابل توجه آنتی اکسیدان ها و ویتامین D موجود در قارچ گانودرما به بهبود عملکرد غده ی تیروئید کمک کرده و خطر ابتلا به کم کاری با پر کاری تیروئید را کاهش می دهد.

خواص قارچ گانودرما و جینسینگ

برای دانستن خواص گانودرما و جینسینگ بهتر است اول با مفهوم این دو کلمه آشنا شویم. گانودرما نوعی قارچ با خواص دارویی است و جینسینگ که بیشتر از ریشه آن در طب سنتی استفاده می شود؛ نوعی گیاه از خانواده عشقه است. از قارچ گانودرما دمنوش تهیه می شود و برخی نیز آن را به صورت خام مصرف می کنند. جینسینگ گیاهی با خواص دارویی است که به گیاه جوانی و نیرو بخش نیز مشهور است.

از میان خواص گانودرما و جینسینگ می توان به افزایش انرژی اشاره کرد. افرادی که دچار ضعف و خستگی هستند، می توانند با مشورت پزشک خود از گانودرما و جینسینگ استفاده کنند. طبق یک تحقیق رسمی که بر روی تعدادی زن و مرد شکل گرفته است، مشخص شد که استفاده از جینسینگ نتایج خوبی در کمک به افراد مبتلا به خستگی و بی حالی نشان داده است. در یک تحقیق رسمی دیگر بر روی خواص گانودرما و جینسینگ که در سال های اخیر، شکل گرفته است، متوجه می شویم که جینسینگ به تنهایی قادر به درمان سرطان ها نیست، بلکه اثرات خستگی ناشی از سرطان را کاهش می دهد.

مطالعه ای در سال های اخیر، در مورد تأثیر جینسنگ قرمز بر روی کارکرد مغز بیماران مبتلا به فراموشی انجام شده است و باید بگوییم که بسیار امیدوار کننده بوده است. در این مطالعه تعدادی زن و مرد، با میانگین سنی ۷۴ سال در نظر گرفته شدند. بیماران به مدت ۱۲ هفته ۴.۵ گرم جینسنگ قرمز کره ای مصرف می کردند. در نتیجه این مطالعه، مشخص شد که جینسنگ قرمز کره ای به بهبود عملکرد مغز کمک شایانی می کند.

با توجه به تحقیقات سال ها اخیر، متوجه می شویم که جینسینگ به راحتی به کاهش قند خون شما کمک می کند. یکی دیگر از مطالعات سال های اخیر، نشان دهنده فواید مشابهی از جینسینگ در تنظیم قند خون بوده است. برخی از شرکت کنندگان روزانه ۲.۷ گرم جینسینگ قرمز تخمیر شده و برخی دیگر دارو نما مصرف کردند. محققان دریافتند جینسینگ در کاهش قند خون و افزایش سطح انسولین بعد از غذا در مقایسه با دارونما موثر است. گرچه هنوز برای اثبات این قضیه نیاز به مطالعات بیش تری است.

درباره خواص گانودرما و جینسینگ می توان گفت که ممکن است سیستم ایمنی بدن شما با استفاده از آن ها تقویت شود. با بالا رفتن سن، سیستم ایمنی شما روز به روز ضعیف تر می شود و در نتیجه ممکن است به بیماری هایی که به دلیل سیستم ایمنی ضعیف به وجود می آیند، مبتلا شوید و یا پس از بیمار شدن به دلیل سیستم ایمنی ضعیف، به سختی بهبود یابید. بهتر است که پس از مشورت با پزشک خود، گانودرما و جینسینگ را جزو موارد استفاده روزانه خود قرار دهید.

قارچ گانودرما واقعیت دارد

گانودرما حاوی انواع پلی ترکیبات شیمیایی مانند ترپنوئیدها، پلی ساکاریدها و تری ترپنوئیدها می‌باشد. گانودرما لوسیدوم به عنوان یک بسته کامل دارویی-تغذیه‌ای و به عنوان غذایی سالم و منبعی غنی از ترکیبات مغذی و معدنی محسوب می‌شود که مصرف آن به بهبود عملکرد و سلامتی بدن کمک می‌کند. اما علی‌رغم شایعاتی که پیرامون شفابخش بودن و معجزه‌آسا بودن خواص مصرف این قارچ وجود دارد، یافته‌های علمی و نظر متخصصان چنین مواردی را نشان نمی‌دهد.

قارچ گانودرما یک قارچ معروف در طب شرقی است. قارچ گانودرما می‌تواند دستگاه ایمنی را با تقویت گلبول‌های سفید خون تقویت بکند. همچنین این قارچ می‌تواند اندازه و تعداد تومورها را در برخی سرطان‌ها کاهش و کیفیت زندگی را در برخی مبتلایان به سرطان بهبود بدهد. بیشتر مطالعات انسانی نشان داده‌اند که این قارچ نمی‌تواند کلسترول، قند خون و آنتی‌اکسیدان‌ها را بهبود بدهد. اما قارچ گانودرما می‌تواند در برخی موارد در بهبود خستگی و افسردگی مؤثر باشد.

قارچ گانودرما برای تنبلی تخمدان

سندروم تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک سندرمی شایع است که از هر ۱۰ زن در سنین باروری، یک نفر به این سندروم دچار است. عدم تعادل هورمونی و مشکلات سوخت و ساز در بدن این زنان وجود دارد. علت دقیق بروز تنبلی تخمدان مشخص نشده است.پژوهش ها حاکی از تاثیر گانودرما بر تومور های رشد کرده در تخمدان است به همین جهت تاثیر گانودرما بر تنبلی تخمدان را نیز می توان نتیجه گرفت. گانودرما با تاثیر بر سلامت عمومی بدن و برقراری تعادل هورمونی کمک می کند تا تنبلی تخمدان نیز درمان شود.

قارچ گانودرما در قهوه

از خواص قهوه گانودرما میتوان به محافظت از پوست در برابر انقراض سلول های پوستی، بهبود بافت پوست و کاهش اثرات پیری پوست اشاره کرد .

قهوه گانودرما نوشیدنی است که برخی از طرفداران آن می گویند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد

ولی بیشتر، توسط افرادی استفاده می شود که دوست دارند میزان مصرف روزانه قهوه خود را کاهش دهند

و در کنار آن از مزایای سلامتی بی شمار گانودرما بهره مند شوند.

با وجود ادعای بازاریابان در مورد فواید قهوه گانودرما، اما هیچ منبع علمی تأثیرات سلامتی قهوه گانودرما را اثبات نمی کند

و تا به امروز ،هیچ مطالعه ی علمی، اثرات سلامتی قهوه گانودرما را آزمایش نکرده است.

با این حال، تحقیقات اولیه نشان می دهد که گانودرما به تنهایی، مزایای سلامتی خاصی را دارد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه، به طور کلی، ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد

به عنوان مثال، گزارشی در سال ۲۰۰۶ در علوم غذایی و تغذیه بیان نمود که مصرف قهوه ممکن است

به جلوگیری از چندین بیماری مزمن (از جمله دیابت و بیماری پارکینسون) کمک کند

ولی در همین تحقیق نشان داده شد که مصرف قهوه با افزایش فشار خون بالا (یک عامل اصلی خطر برای بیماری های قلبی) مرتبط است.

در حالی که گفته می شود گانودرما به فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.