; تخمه هویج فرنگی در پسردارشدن و تاثیر هویج فرنگی بر تخمک گذاری رحم - فال و خواب
خواص پنیرک و لاغری و مصرف پنیرک برای لاغری و چربی سوزی بدن

خواص پنیرک و لاغری و مصرف پنیرک برای لاغری و چربی سوزی بدن

خواص پنیرک و لاغری خواص پنیرک و لاغری ؛ مصرف پنیرک برای لاغری و چربی سوزی بدن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

فواید بادام زمینی در بدنسازی ؛ تقویت عضلات و ماهیچه بدنسازان با مصرف بادام زمینی

فواید بادام زمینی در بدنسازی ؛ تقویت عضلات و ماهیچه بدنسازان با مصرف بادام زمینی

فواید بادام زمینی در بدنسازی فواید بادام زمینی در بدنسازی ؛ تقویت عضلات و ماهیچه بدنسازان با مصرف بادام زمینی همگی در سایت فال و …

گوشت بره برای کوبیده و بهترین قسمت گوشت بره برای کباب چنجه

گوشت بره برای کوبیده و بهترین قسمت گوشت بره برای کباب چنجه

گوشت بره برای کوبیده گوشت بره برای کوبیده ؛ بهترین قسمت گوشت بره برای کباب چنجه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

تخمه هویج فرنگی در پسردارشدن

تخمه هویج فرنگی در پسردارشدن ؛ تاثیر هویج فرنگی بر تخمک گذاری رحم

تخمه هویج فرنگی در پسردارشدن ؛ تاثیر هویج فرنگی بر تخمک گذاری رحم همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

تخمه هویج فرنگی در پسردارشدن

در برخی منابع غیر علمی هم آمده است که برای پسر دار شدن (در کنار بسیاری عوامل و دستورات دیگر) مادر از شب اول پریودی تا ۵ پریودی، ۳۰ گرم تخم هویج را اول با آب سرد خوب بشورد، بعد ۲۰ دقیقه با آب تازه جوشانده و بگذارد دم بکشد، بعد با نبات بخورد. برای تقویت اسپرم مرد هم برخی متخصصین طب سنتی معتفدند که مرد باید مقداری تخم هویج و تخم آلبالو (از هر کدام در حدود دو سه گرم) را با هم مخلوط کرده، بکوبد و سپس با مقداری عسل مخلوط کرده و به مدت ۶۰ روز (روزی یکبار) مصرف کند.البته لازم به توصیه اکید است که اینها همه مواردی است که از دیرباز به صورت نسل به نسل منتقل شده و لزوما جنبه صحیح علمی ندارند.

آشنایی با دیگر خواص هویج فرنگی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص هویج فرنگی آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص هویج فرنگی

هویج از جمله سبزیجات مفید است که ۸۷ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد.اولین بار هویج نه به خاطر ریشه‌اش بلکه به خاطر برگ‌های معطر و دانه‌هایش کاشته شد. دانه‌های هویج در سوئیس و آلمان جنوبی یافته شده‌اند که به ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ قبل از میلاد مربوط می‌شوند. هویج یا به فارسی دری گَزَر گیاهی خوراکی و دوساله از خانواده چتریان است. هویج معمولاً به رنگ نارنجی یا سفید، یا مخلوطی از قرمز و سفید است و تازهٔ آن بافتی خشک و ترد دارد. نوع زرد آن را هویج قمی می‌نامند.

هویج یکی از محبوب ترین سبزیجات ریشه دار است که در رنگ های مختلف نارنجی، سیاه، بنفش، سفید، زرد و قرمز یافت می شود.از انواع میوه های پاییزه که غنی از مواد مغذی و ویتامین ویتامین می باشد می توان به هویج فرنگی اشاره کرد که دارای شکل و ظاهری شبیه هویج ایرانی یا زردک است و بسیاری از خصوصیات غذایی با آنها شباهت های زیادی با هم دارند.

هویج یک سبزی ریشه‌دار و یا غده ای خوراکی است که می‌توان آن را خام یا خردشده یا رنده‌شده در سالادخورد و بیشتر در پخت سوپ‌ها و خورش‌ها کاربرد دارد. بتاکاروتن، دوپاری از ویتامین آ، در هویج به‌ فراوانی یافت می‌شود و رنگ نارنجی خاصّ این سبزی نیز به همین خاطر است. به‌علاوه هویج منبعی غنی از فیبر خوراکی، آنتی‌اکسیدان‌ها و موادّ معدنی به‌شمار می‌رود.

هویج فرنگی یا همان زردک خودمان به لحاظ بهره مندی از مواد مغذی مانند هویج معمولی است با این تفاوت که رنگ آن روشن تر است و البته طعمش هم شیرین تر. ترکیب هویج فرنگی با سیب زمینی به خصوص وقتی داخل سوپ ریخته شود توصیه ای است که بهتر است یک بار آن را امتحان کنید و از مزه بی نظیرش لذت ببرید.

خواص هویج فرنگی در طب سنتی

طبع هویج گرم و تر است.انیسون و ادویه های گرم مصلح هویج، بر مبنای کتب طب سنتی اند.یک عدد هویج خام در اندازه متوسط حاوی ۲۵ کالری است. یک عدد هویج پخته شده در اندازه متوسط حاوی ۳۱ کالری است. هر ۱۰۰ گرم آب هویج حاوی ۴۰ کالری است.هویج فرنگی باکیفیت محصولی است که مرغوبیت آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در نوع کاربرد و فرآورده های بدست آمده از آن داشته باشد؛ ۵ مشخصه هویج فرنگی با کیفیت ها را می توان در موارد زیر خلاصه نمود : این محصول دارای یکنواختی اندازه قابل توجهی در اندازه میوه ها می باشد و از نظر قطر و طول تفاوت زیادی بین این محصول مرغوب و صادراتی وجود ندارد.

سطح پوست این هویج کاملاً براق و تازه است که نشان دهنده تازگی این محصول است در غیر این صورت حالت چروکیده دارد.برگ های قرار گرفته بر روی ابتدای هویج در صورت موجود بودن می ‌توانند به وضوح تازه یا کهنه بودن این هویج را نشان دهند و معیار مناسبی برای تشخیص کیفیت این محصول باشند که بهترین آنها بر کاملاً تازه و سرحال هستند.رنگ نارنجی در سراسر این هویج به خوبی قابل مشاهده است و یکنواختی رنگ دلیلی بر کیفیت بالای این محصول می تواند باشد.بهترین محصول دارای بافتی متراکم و نسبتاً می ‌باشد و حالت اسفنجی و توخالی در نوع مرغوب این هویج دیده نمی شود.

هویج سبب تلطیف مواد غلیظ در بدن می‌شود زیرا ملطف است. از آن جا که هویج مقوی معده و ملین طبع است تجویز آن در کسانی که به سبب ضعف معده دچار یبوست شده‌اند، بسیار مناسب است. هویج با داشتن آنتی اکسیدان لوتئین که آنتی اکسیدانی قوی بوده نقش مراقبت از شبکیه چشم را دارد. هویج دور بینی و آب مروارید را نیز در مردان برطرف می‌کند. به خاطر قدرت تفتیحی که دارد، سد کبدی را باز می‌کند. مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های عفونی افزایش می‌دهد و به طور کلی سموم را از بدن دفع می‌کند.

در جنگ جهانی دوم، و بعد از اختراع رادار توسط ارتش انگلستان ، نیروی هوایی سلطنتی انگلستان برای گمراه ساختن ارتش آلمان این شایعه را رواج داد که خلبانانشان به این دلیل در شب خوب می بینند که هویج مصرف میکنند این در صورتی است که بتاکاروتن موجود در هویج سبب بهبود بینایی نمی‌شود. در افسانه‌ها آمده‌است که این سبزی به انسان قدرت بینایی در شب می‌دهد. کمبود ویتامین آ باعث ضعف بینایی می‌شود؛ امّا با بازگرداندن این ویتامین به رژیم غذایی می‌توان مشکل را برطرف کرد. طبق آمار فائو، در سال ۲۰۰۵، چین بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ هویج و شلغم بود. چین دست‌کم یک‌سوم از تولید جهانی این محصولات را برعهده دارد و پس از این کشور، روسیه و ایالات متحده قرار دارند. هویج پخته بیشتر از هویج خام آنتی اکسیدان دارد.

این سبزی در روند تجدید سلول های پوست موثر است و باعث نرمی و لطافت آن می شود. جوشانده هویج و پیاز و کمی آبلیمو برای درمان امراض مختلف از جمله بیماری های کلیوی مفید است. همچنین هویج خون را پاک می کند. با توجه به خواص متعدد این سبزی می توان آن را به سالاد اضافه کرد اگر به مخلوط پیاز و هویج و لیمو، کمی عسل اضافه کنید برای درمان یرقان مفید است.مصرف هویج برای درمان کم خونی و افزایش شیر مادران توصیه شده است.

کمتر از یک قرن پیش، هنگامی که هویج اروپایی وارد ایران شد ‹جز تفاوتهای ظاهری و باطنی› اندکی زرد بود (حال آنکه هویج ایرانی بنفش خفته بود)، این بود که عامه، این تازه وارد را (زردک) نامیدند [که البته منظور ایشان (گزر زرد) بود]، ولی متجددین، نام (هویج فرنگی) را بر آن نهادند؛ و بعد که هویج نارنجی به بازار آمد، نام (هویج) بر همگی آنها صراحت یافت و بتدریج هویج ایرانی (یعنی گزر) از دست افتاد و از رده خارج شد… تا امروز که جز جمعی معدود، هیچکس نمی‌داند گزر چیست. هویج سفید، پس از هویج نارنجی بدست آمد، و بتازگی نیز (بوسیله دستکاری ژنتیکی و پیوندهای گوناگون) هویج بنفش به بازار آمده است که رنگ آن تقریباً همرنگ گزر است ولی با طعم متفاوت و بشکل همان هویج فرنگی. تفاوت شکل ظاهری گزر با هویج فرنگی ــ جز رنگ ــ در اینست که گزر، کاملاً مخروطی، و درشت تر (یا چاق تر) است، ولی هویج فرنگی، بیشتر به استوانه شباهت دارد و ضمناً کوچکتر و لاغرتر است؛ از نظر طعم و کیفیت نیز گزر بسی نرم‌تر و شیرین‌تر از هویج فرنگی‌ست؛ و مقصود نهایی آنست که دانسته شود: در ایران گیاهی بنام گزر هم هست.

می‌توان از هویج برای تسکین درد رحم و همچنین در هنگام شروع قاعدگی از آن استفاده کرد. آب هویج نوعی سد دفاعی از بدن در مقابل بیماری ها و انواع التهاب ها ایجاد می کند و به این ترتیب از تشکیل سلول های سرطان سینه جلوگیری می کند. سلامت پوست، ناخن و مو از طریق سم زدایی که هویج انجام می‌دهد امکان پذیر است. همچنین هویج باعث بهبود ساخته شدن سلول‌های جدید در بدن می‌شود. افزایش سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. از آن جا که هویج مقوی معده و ملین طبع است تجویز آن در کسانی که به سبب ضعف معده دچار یبوست شده‌اند، بسیار مناسب است. منبع غنی از بتا کاروتن (ویتامین A) است که با پیشگیری از پیشرفت مشکلات تنفسی، سلامت ریه ها را بهبود می بخشد. همچنین سرشار از ویتامین C است که تاثیر آنتی اکسیدانی آن به پاک سازی ریه ها کمک کرده و مانع از کار افتادگی آنها می شود. تخم هویج مدر است و از آن براى معالجه استسقا استفاده می‌شود.

برای تصفیه خون، هفته‌ای یک‌بار آب‌هویج بخورید. برای بهبود کیفیت اسپرم، هویج خام مصرف کنید. هویج هر نوع ناراحتی معده را تسکین می‌دهد. برای کاهش میزان کلسترول خون، هر شب پس از شام یک لیوان آب‌هویج مصرف کنید. برای برطرف‌کردن دوربینی و آب مروارید در مردان مؤثر است. با تقویت سلامت قلب، بیماری‌های مربوط به قلب را دورنگه می‌دارد. به گفته متخصصان مصرف هویج، بیماری لثه را درمان می‌کند و مانع از بوی بددهان می‌شود. به طور روزانه هویج خام که حاوی ویتامین C است، مصرف کنید. مصرف روزی یک هویج، در پیشگیری از سرطان مفید است. تقویت‌کننده سیستم ایمنی است. برای کنترل انسولین، مبتلایان به دیابت، هویج خام بخورند. برای تسکین ناراحتی روده‌ای و پیشگیری از یبوست هویج مصرف کنید. پتاسیم موجود در هویج، میزان بالای سدیم مربوط به فشارخون را متعادل می‌کند

خواص هویج فرنگی پخته

کارشناسان تغذیه دانشگاه «آرکانزاس» دریافته‌اند که میزان ضد اکسیدکننده (فنولیکس) موجود در هویج پخته ۳۴ درصد بیشتر از هویج خام است. ضد اکسیدکننده‌ها از طریق خنثی‌سازی بنیان‌های آزاد، بدن را محافظت می‌کنند. بنابراین خواص هویج پخته از آنچه که به نظر می‌رسد نیز بیشتر است. زیرا آن مولکول‌های ویرانگر ممکن است یاخته‌ها را تخریب کرده و به بیماری‌های مزمنی همچون سرطان ختم شود.یک فنجان هویج پخته شده در آب بدون هیچ نمک اضافه ۵۵ کالری ،۲۸ گرم چربی دارد در حالی که یک فنجان هویج خرد شده خام حاوی ۵۲ کالری ،۳۱ گرم چربی است. یکی از خواص هویج پخته این است که دارای فیبر بیشتری است. هویج خام ۱٫۲ گرم پروتئین، ۱۲٫۳ گرم کربوهیدرات و ۳٫۶ گرم فیبر رژیمی دارد. هویج پخته حاوی همین مقدار پروتئین، کمی بیشتر کربوهیدرات و ۴٫۷ گرم فیبر است.

ویتامین K یکی از ویتامین‌های مهم بدن است که در زمان جراحت بدن از خون‌ریزی جلوگیری می‌کند. ویتامین K در هویج پخته به وفور یافت می‌شود. فقدان ویتامین K، از تشکیل لخته خونی مناسب جلوگیری می‌کند و باعث افزایش خطر کبودی خود به خودی یا کاهش چشمگیر خون پس از آسیب می‌شود. بنابراین یکی از خواص هویج پخته جلوگیری از کاهش کبودی و خون‌ریزی است.هویج پخته شده دارای پتاسیم است که برای سلامتی مفید است. پتاسیم یکی از سه ماده معدنی است که نقش اصلی در ایمپالس‌های عصبی دارد و خوردن پتاسیم کافی باعث تسهیل ارتباطات عصبی می‌شود. این ماده معدنی برای عملکرد مناسب ماهیچه‌های بدن بسیار حیاتی است و باعث جلوگیری از ضعف ماهیچه و درد شکم می‌شود.

خواص هویج فرنگی خام

هویج خام یک ماده غذایی سرشار از فیبر است و به سالم نگهداشتن سیستم هاضمه یاری نموده و حرکات روده ای منظم را بهبود می بخشد. توصیه میگردد کسانی که به بیماری گوارشی مبتلا هستند، از زیاده روی در مصرف هویج خام اجتناب نمایند.

خواص بذر هویج فرنگی

تخم هویج فرنگی اثر مفیدی روی کلیه ها دارد. در درمان سنگ مثانه و عفونت های کیسه مثانه مفید است. محرک و تقویت کننده جنسی می باشد.تخم هویج فرنگی مدر(ادرا آور)، برطرف کننده انسداد و محرک است. اثر مفید روی کلیه ها دارد، جلوگیری کننده از تجمع مایع و جلوگیری کننده از رسوبات گرد آجری ادرار دارد. اثر فعال و با ارزشی در درمان تجمع مایع، درد های ادراری، سنگ مثانه و عفونت‌های کیسه مثانه دارد. برای درمان جذام، بواسیر و غدد بدخیم به کار می‌رود. به عنوان تصفیه کننده خون و گندزدا به کار می‌رود. تصفیه کننده خون است و برای درمان اسهال مزمن به کار می‌رود. آن را به صورت دم کرده یا جوشانده می توانید مصرف کنید و در طب سنتی برای درمان بیماری ها؛ نحوه و مقدار مصرف آن را پزشک تشخیص داده و تجویز می‌کند.

خواص هویج فرنگی برای تخمدان

عدم فعالیت تخمدانها موجب اختلال در هورمونهای زنانه می شود.یکی از بیماری‎های شایع زنان سندرم تخمدان پلی کیستیک است که به صورت عامیانه تنبلی_تخمدان گفته می‎شود. این بیماری برای بانوان، به خصوص آنهایی که به تازگی زندگی خود را آغاز نموده‎اند و قصد باردار شدن دارند، دردسرساز است و در بیشتر موارد تازمانی که درمان نشود، امکان بارداری وجود ندارد.طب_سنتی غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدان‎ها را دلیل تنبلی تخمدان‎ها می‎داند و مهم‎ترین علت آن مصرف بیش از حد سردیجات (مواد غذایی سرد) و مرغ‎های هورمونی و استحمام در زمان پریودی است.

می‌توان از هویج برای تسکین درد رحم و همچنین در هنگام شروع قاعدگی از آن استفاده کرد.با توجه به اینکه عده ای از هویج فرنگی و آب هویج برای تقویت تخمک گذاری و درمان تنبلی تخمدان نام می برند اما این مورد هنوز به اثبات نرسیده و برای این مشکل باید با پزشک متخصص مشورت کنید.تخم هویج برای باردار شدن هم مفید بوده و در رفع عفونت واژن هم موثر است. تخم هویج خاصیت مدر (ادرار آور) داشته و باعث تقویت قوای جنسی می‌شود لذا مصرف آن به‌ صورت پودر یا جوشانده توصیه میشود دقت شود که افراد با مزاج گرم نباید در خوردن هویج و تخم آن زیاده روی کنند.

هویج برای بانوان بسیار مفید است چرا که دارای فیتواستروژن است که باعث کاهش درد قاعدگی در فرد می شود. اگر قاعدگی سنگینی دارید بهتر است هویج میل کنید. هویج در دوران یائسگی مفید می باشد چرا که باعث می شود تا از شر گرگرفتگی راحت شوید.

تخمه هویج فرنگی در پسردارشدن

در برخی منابع غیر علمی هم آمده است که برای پسر دار شدن (در کنار بسیاری عوامل و دستورات دیگر) مادر از شب اول پریودی تا ۵ پریودی، ۳۰ گرم تخم هویج را اول با آب سرد خوب بشورد، بعد ۲۰ دقیقه با آب تازه جوشانده و بگذارد دم بکشد، بعد با نبات بخورد. برای تقویت اسپرم مرد هم برخی متخصصین طب سنتی معتفدند که مرد باید مقداری تخم هویج و تخم آلبالو (از هر کدام در حدود دو سه گرم) را با هم مخلوط کرده، بکوبد و سپس با مقداری عسل مخلوط کرده و به مدت ۶۰ روز (روزی یکبار) مصرف کند.البته لازم به توصیه اکید است که اینها همه مواردی است که از دیرباز به صورت نسل به نسل منتقل شده و لزوما جنبه صحیح علمی ندارند.

ویتامین هویج فرنگی

هویج فرنگی یا همان زردک خودمان به لحاظ بهره مندی از مواد مغذی مانند هویج معمولی است با این تفاوت که رنگ آن روشن تر است و البته طعمش هم شیرین تر.هویج منبع غنی از ویتامین A بوده و هم چنین سرشار از ویتامین های دیگر نظیر ویتامین های گروه B و E می باشد، این سبزی از نظر مواد معدنی نیز پر بار بوده و حاوی کلسیم، مس، منیزیوم، پتاسیم، سدیم، فسفر، کلر، سولفور و آهن می باشد. همچنین این سبزی پرخاصیت دارای منبع غنی از ماده ای به نام بتاکاروتن می باشد که در بدن تبدیل به ویتامین A می گردد. کاروتنی که از منابع غذائی و سبزیجات تأمین می گردد مؤثرتر از کاروتن به دست آمده از سایر منابع است. کاروتن یک آنتی اکسیدان بوده که خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را کاهش داده و هم چنین اثر پیشگیری نماینده بر بسیاری از بیماری ها دارد.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.