; عرق اویشن را چگونه مصرف کنیم ؛ خواص عرق آویشن برای سرماخوردگی - فال و خواب
دمنوش اسطوخودوس و بابونه ؛ فواید دمنوش اسطوخودوس و بابونه چیه

دمنوش اسطوخودوس و بابونه ؛ فواید دمنوش اسطوخودوس و بابونه چیه

دمنوش اسطوخودوس و بابونه دمنوش اسطوخودوس و بابونه ؛ فواید دمنوش اسطوخودوس و بابونه چیه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

خواص عسل کنار برای پوست و جوانسازی پوست صورت با مصرف عسل کنار

خواص عسل کنار برای پوست و جوانسازی پوست صورت با مصرف عسل کنار

خواص عسل کنار برای پوست خواص عسل کنار برای پوست ؛ جوانسازی پوست صورت با مصرف عسل کنار همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

نگهداری کلم سنگ در فریزر ؛ ایا میتوان کلم سنگ را در فریزر نگهداری کرد

نگهداری کلم سنگ در فریزر ؛ ایا میتوان کلم سنگ را در فریزر نگهداری کرد

نگهداری کلم سنگ در فریزر نگهداری کلم سنگ در فریزر ؛ ایا میتوان کلم سنگ را در فریزر نگهداری کرد همگی در سایت فال و …

عرق اویشن را چگونه مصرف کنیم

عرق اویشن را چگونه مصرف کنیم ؛ خواص عرق آویشن برای سرماخوردگی

عرق اویشن را چگونه مصرف کنیم ؛ خواص عرق آویشن برای سرماخوردگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

عرق اویشن را چگونه مصرف کنیم

برای تولید عرق گیاه آویشن، ابتدا آب و آویشن را می‌جوشانند، پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می‌شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، همان عرق آویشن است.

به طور کلی طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول‌های آب نفوذ می‌کند و در اصطلاح علمی، آب مقطر تولید می‌شود. این آب معطر مقطر، علاوه بر طعم و رایحه خوب، خواصی هم برای بدن دارند.

روزانه یک لیوان از عرق آویشن را به صوت ناشتا می‌توان مصرف کرد و برای درمان برخی از بیماری‌ها دو تا سه فنجان قبل از غذا نوشیده شود.

غرغره کردن با محلول آویشن التهاب گلو را کاهش می‌دهد. برای این کار ۵ گرم برگ خشک آویشن را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

دهانتان را با این محلول شستشو دهید. این دوره را بیش از ۳ هفته دنبال نکنید.

آشنایی با دیگر خواص عرق آویشن

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص عرق آویشن آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص عرق آویشن

آویشن (Thyme) گیاهی از خانواده نعناع است که به طور معمول در آشپزی کاربرد دارد و از خواص درمانی بسیار زیادی نیز برخوردار است. آویشن یک گیاه معطر و خوش عطر و بو است که دارای برگ های ریز و ساقه چوبی و نازکی است. این گیاه در اوایل تابستان با گل هایی به رنگ صورتی یا بنفش پوشیده می‌شود.

از جمله خواص عرق آویشن این است که می‌توان آن را به عنوان دارویی جایگزین برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار داد. بخور آویشن، غرغره آن و مصرف عصاره روغنی این گیاه بر روی پوست نیز در موارد ابتلا به بیماری‌های گوناگون کاربرد دارد.

این گیاه حاوی ترکیباتی نظیر تیمول (Thymol) است. تیمول یک ترکیب شیمیایی فنولی است که از خواص ضد باکتریایی، ویروسی، قارچی و انگلی برخوردار است. از دیگر خواص عرق آویشن می‌توان به توانایی آن در کنترل اشتها، تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن و دفع حشرات اشاره کرد.

عرق آویشن به دلیل خواص دارویی و ادویه ای فراوانی که دارد بسیار محبوب و پرطرفدار است و سابقه استفاده از آن به قرن ها پیش باز می گردد . در طب اسلامی و سنتی به استفاده از آن توصیه فراوان شده است . به علت عطر بسیار خوشی که دارد معمولا هنگام پخت و پز از آن استفاده می شود.

این گیاه در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد و بازار عمده مصرف گیاه آویشن در کشورهای آمریکا و اروپا است. این گیاه بیشتر به شکل دمنوش یا عرق مورد استفاده قرار میگیرد.

خواص عرق آویشن برای سرفه و ریه

از دیگر خواص عرق آویشن می‌توان به قدرت آن در مقابله با سرفه اشاره کرد. آویشن از دیر باز به عنوان درمانی خانگی برای بهبود سرفه، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شواهد نشان داده اند که بخور آویشن نیز در باز کردن مسیر تنفس و بهبود سرفه موثر است.

مطالعات منتشر شده در ماهنامه European Respiratory Journal در سال ۲۰۱۳ میلادی نشان داده اند که تیمول موجود در آویشن می‌تواند بر روی گیرنده‌های موجود بر روی زبان، دهان، گلو و بینی تأثیر گذاشته و سرفه را مهار کند.

برای رفع سرفه، عرق‌های گیاهی کمی از آویشن موثرتر هستند. عرق آویشن به دلیل داشتن خواص ضد باکتری و ضد التهابی، نه تنها به کاهش سرفه و احتقان کمک می‌کند بلکه به عوامل بیماری‌زای درونی نیز حمله کرده و باعث تسریع درمان می‌شود.

خواص عرق آویشن برای مو

از خواص عرق آویشن برای مو به صورت ماسک مو استفاده کنید. عرق طبیعی آویشن ریشه‌های سست موها را سفت و محکم می‌کند.

این عرق مانع از ریزش مو می‌شود و با تقویت پیاز مو به رویش مجدد و رشد موها کمک می‌کند.

خواص عرق آویشن برای مو موجب پرپشت شدن مو می‌شود. این عرق در رفع شوره سر نیز موثر است.

خواص عرق آویشن برای معده

عرق آویشن معده را تقویت می‌کند و در درمان ترشی معده موثر است، همچنین بادشکن و هضم کننده است.

چون خاصیت ضد نفخ و تسکین دهندگی دارد برای درمان مشکلات معده، تهوع، نفخ و هضم کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر به ناراحتی معده، تهوع، یبوست، نفخ یا درد دچارید، عرق آویشن می‌تواند بهترین درمان باشد.

خواص ضد التهاب و تسکین دهنده طبیعی آن و البته خواص ضد باکتری آن می‌تواند به رفع مشکلات معده کمک کرده و گوارش را بهبود بخشد.

همچنین، باعث بهبود حرکات روده نیز می‌شود.

خواص عرق آویشن برای کودکان

عرق آویشن مدر و پریودی آور است و از آن در برطرف کردن شب ادراری کودکان کمک می‌گیرند.

توجه داشته باشید که سبب بروز اختلالات تیروئیدی در کودکان کمتر از ۴ سال می شود.

خواص عرق آویشن برای کودکان باید با تجویز پزشک مصرف شود و نباید بیش از حد از آن استفاده کرد.

استفاده از خواص عرق آویشن برای کودکان در حد معقول و با تجویز پزشک مجاز است. اسفاده از عرق آویشن در مقادیر کم و به مدت کوتاه به عنوان دارو برای کودکان ایمن است.

تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و بهتر است برای اطمینان بیشتر حتما قبل از مصرف آن برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

خواص عرق آویشن برای پوست

مطالعات انجام شده توسط گروهی از دانشمندان ایمنی شناس در سال ۲۰۱۸ میلادی نشان داده است که تیمول در درمان درماتیت آتوپیک موثر بوده و به مهار سیتوکین ها و منقبض کردن بخش‌های متورم پوست کمک می‌کند. بنابراین، مقابله با بیماری درماتیت اتوپیک و کاهش التهابات پوستی را نیز می‌توان جزو خواص عرق آویشن طبقه بندی کرد.

به علاوه، توانایی تیمول در جلوگیری از عفونت‌های ثانویه که ناشی از حضور باکتری استافیلوکوکوس اورئوس است به پیشگیری از تورم و التهاب ناشی از آن را نیز بتوان به عنوان خاصیت عرق آویشن به حساب آورد.

برای درمان مشکلات پوستی به خصوص آکنه مورد استفاده قرار می گیرد از این جهت نوجوانان توجه ویژه ای به عرق آویشن دارند.

بر طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان انگلیسی، مشخص شد که گیاه آویشن به دلیل وجود ترکیباتی به نام تیمول دارای خاصیت آنتی باکتریایی بوده که این امر می تونه برای درمان آکنه و جوش صورت کاربرد داشته باشه.

توانایی این گیاه در مقابله با آکنه بخاطر وجود ماده ی ضد باکتریایی ویژه ایه که دارای عملکردی خیلی قدرتمندتر از داروی بنزوئیل پروکسایده. بنزوئیل پروکساید ساخته شده از ترکیبات شیمیایی شناخته شده‌ایه که در بسیاری از کرم‌ها و محصولات مخصوص درمان جوش صورت به کار می ره.

خواص عرق آویشن برای گلو درد

روزانه یک لیوان از عرق آویشن را به صوت ناشتا می‌توان مصرف کرد و برای درمان برخی از بیماری‌ها دو تا سه فنجان قبل از غذا نوشیده شود.

غرغره کردن با محلول آویشن التهاب گلو را کاهش می‌دهد.

برای این کار ۵ گرم برگ خشک آویشن را در ۱۰۰ سی‌سی آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

دهانتان را با این محلول شستشو دهید. این دوره را بیش از ۳ هفته دنبال نکنید.

یک درمان موثر و بی خطر و در عین حال آسان برای گلو درد‌های چرکین استفاده از عرق آویشن و غرغره کردن هر یک ساعت آن است.

خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن آویشن و همچنین داشتن ویتامین های C و A که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند باعث می شوند در درمان سرما خوردگی و سرفه بسیار تاثیر گذار باشد.

در درمان گلودرد های چرکین، روغن آویشن بسیار موثر تر از آنتی بیوتیک های قوی است.

خواص عرق آویشن برای قاعدگی

تسکین درد و گرفتگی‌های عضلانی را نیز می‌توان جزو خواص عرق آویشن به حساب آورد.

مطالعات نشان داده اند که مصرف مداوم عرق آویشن به مدت دو ماه می‌تواند در کاهش انقباضات و دردهای ناشی از قاعدگی موثر باشد.

به این ترتیب، می‌توان این گیاه و مشتقات آن را به عنوان جایگزین مناسبی برای ایبوبروفن به شمار آورد.

خواص عرق آویشن در بارداری

خواص عرق آویشن و عملکرد مشابهی که با استروژن دارد سبب می‌شود که مصرف آن و سایر عصاره‌ها و مکمل‌های حاوی این گیاه در دوران بارداری توصیه نشود.

چرا که ممکن است خطر خونریزی و سقط جنین را افزایش دهد.

به خاطر داشته باشید که استفاده از این گیاه در پخت و پز بی خطر بوده و اثرات مشابهی را به همراه نخواهد داشت.

مصرف آویشن در بارداری پیشنهاد نمی‌شود، زیرا آویشن خاصیت سقط آوری دارد، بنابراین استفاده

از عرق آن که تغلیظ شده عصاره این گیاه خواهد بود، نیز در این دوران مضر و ممنوع است.

خواص عرق آویشن و زنیان

خواص عرق زنیان

عرق زنیان دارای خواص ضد درد و التهاب است و همچنین حاوی ترکیبات ضروری مثل، ترپن، استرول، لیکوزیدها است . این گیاه برای درمان درد های آرتروز و مفاصل و همچنین رفع اسپاسم عضلانی بسیار مناسب است.

با آزمایش هایی که بر روی موش ها انجام شد ، نشان داده شد که مصرف زنیان باعث کاهش کلسترول کبد می شود. زنیان حاوی مقادیر زیادی از فیبر و اسیدهای پلی اشباع نشده می باشد که به تنظیم مقدار کلسترول در خون کمک می کند . این گیاه نه تنها کلسترول مضر بدن را کاهش میدهد بلکه باعث افزایش کلسترول مفید هم می شود.

زنیان از طریق جلوگیری از رسوب املاح کلسیم از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند و هم چنین ادرار آور است . این عرق عملکرد کلیه را بهبود می بخشد و از اختلالات و نارسایی کلیوی جلوگیری می کند.
این عرق حاوی مقادیر زیادی تیمول است که در تنظیم فشار خون نقش موثری دارد. این گیاه همچنین دارای اثر مسدود کننده کانال کلسیم می باشد که باعث می شود کلسیم نتواند به سلول های قلب و رگ نفوذ کند و این اثر باعث کاهش فشار خون می شود.

زنیان از بهترین داروهای گیاهی برای مشکلات دستگاه گوارشی مانند گاز، نفخ شکم و سوءهاضمه ، مشکلات هضم و کم اشتهایی می باشد . آنزیم های موجود در زنیان ترشح آنزیم های گوارشی افزایش می دهد و عملکردهای گوارشی را تقویت می کنند.

زنیان جریان هوا را در شش ها افزایش می دهد و برای برای سرماخوردگی مزمن و مکرر و افرادی که تنگی نفس دارند موثر می باشد.

زنیان یک ترکیب ملین است و دارای فیبر و آنتی اکسیدان می باشد در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. هم چنین این گیاه دارای طبع گرم می باشد و هضم غذا را راحت تر می کند.

تیمول موجود در گیاه زنیان خواص ضد میکروبی و ضد قارچی دارد و می توان از آن برای درمان بریدگی ، زخم و سوختگی استفاده کرید.

این گیاه عفونت باکتریایی روده و کرم روده را کاهش می دهد و برای درمان وبا پیشنهاد خوبی است.

خواص ضد باکتری و ضد التهابی این گیاه باعث پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت می شود.

این عرق باعث افزایش مقدار و کیفیت شیر مادر می شود ، هم چنین باعث تقویت سیستم ایمنی مادر و کودک می شود.

خواص عرق آویشن

برای درمان مشکلات پوستی به خصوص آکنه مورد استفاده قرار می گیرد از این جهت نوجوانان توجه ویژه ای به عرق آویشن دارند.

استفاده آن سبب تقویت بینایی می شود.

چون خاصیت ضد نفخ و تسکین دهندگی دارد برای درمان مشکلات معده، تهوع، نفخ و هضم کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

عرق آویشن مدر است و با افزایش ادرار سبب دفع نمک های اضافی بدن، آب اضافی و سموم بدن می شود.

خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن آویشن و همچنین داشتن ویتامین های C و A که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند باعث می شوند در درمان سرما خوردگی و سرفه بسیار تاثیر گذار باشد.

در درمان گلودرد های چرکین، روغن آویشن بسیار موثر تر از آنتی بیوتیک های قوی است.

به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد کرم در درمان عفونت های روده ای، از بین بردن انگل، رفع سوء هاضمه و یبوست موثر است.

خاصیت ضد اسپاسم روغن آویشن به درمان درد های قاعدگی کمک می کند.

علاوه بر این، ترکیب فعال کارواکرول که در این روغن موجود است سبب افزایش احساسات مثبت در افراد شده و نوسانات خلقی پیش از قاعدگی را کنترل می کند.

مسکن و ضد درد قوی است و در درمان بیماری هایی مانند نقرس و سیاتیک کاربرد دارد.

به درمان شب ادراری کودکان بسیار کمک می کند.

این روغن به دلیل طبع گرمی که دارد در درمان سنگ کلیه و ورم کلیه موثر است.

روغن آویشن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که به درمان بیماری هایی مانند سرگیجه، ام اس، هپاتیت و زونا کمک می کند.

روغن آویشن با کم کردن اشتها سبب کاهش وزن می شود. علاوه بر این با تامین مواد مغذی بدن انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.