; هندوانه زرد و دیابت ؛ ایا خوردن هندوانه زرد برای افراد دیابتی مضره - فال و خواب
خواص انگور و یبوست و فیبر موجود در انگور برای درمان یبوست

خواص انگور و یبوست و فیبر موجود در انگور برای درمان یبوست

خواص انگور و یبوست خواص انگور و یبوست ؛ فیبر موجود در انگور برای درمان یبوست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص روغن هسته آلبالو بر پوست و خاصیت روغن هسته آلبالو برای صورت

خواص روغن هسته آلبالو بر پوست و خاصیت روغن هسته آلبالو برای صورت

خواص روغن هسته آلبالو بر پوست خواص روغن هسته آلبالو بر پوست ؛ خاصیت روغن هسته آلبالو برای صورت همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

مضرات آجیل برای معده و آشنایی با عوارض مصرف آجیل برای معده

مضرات آجیل برای معده و آشنایی با عوارض مصرف آجیل برای معده

مضرات آجیل برای معده مضرات آجیل برای معده ؛ آشنایی با عوارض مصرف آجیل برای معده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

هندوانه زرد و دیابت

هندوانه زرد و دیابت ؛ ایا خوردن هندوانه زرد برای افراد دیابتی مضره

هندوانه زرد و دیابت ؛ ایا خوردن هندوانه زرد برای افراد دیابتی مضره همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

هندوانه زرد و دیابت

زیاده روی در مصرف هندوانه زرد یا هندوانه آناناسی که حاوی مقادیر بالای قند طبیعی است، می تواند موجب افزایش سطح قند خون در افراد دیابتی شود.

مصرف مقدار زیادی هندوانه زرد در دوران بارداری باعث افزایش سطح قند خون در زنان باردار شده و خطر دیابت حاملگی را افزایش می دهد.

آشنایی با دیگر خواص هندوانه زرد

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص هندوانه زرد آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با هندوانه زرد

بیش از پنجاه نوع هندوانه وجود دارد که هندوانه زرد یا آناناسی یکی از آن ها است. هندوانه زرد در ایران در تمام فصول سال یافت می شود،

اما در فصل تابستان به اوج خود می رسد. هندوانه های معمولی به دلیل داشتن رنگدانه ای به نام لیکوپن، قرمز رنگ هستند

ولی هندوانه آناناسی فاقد این نوع رنگدانه می باشد. محققان معتقدند هندوانه زرد با گذشت زمان در اثر تغییرات ژنتیکی مختلف لیکوپن خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است طبع هندوانه آناناسی سرد و تر می باشد.

این نوع هندوانه برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشت می شد و پس از آن به یک میوه پر طرفدار در جهان تبدیل شد.

در هندوانه‌های معمولی رنگدانه‌ای به نام “لیکوپن” وجود دارد که باعث ایجاد رنگ قرمز در آنها می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد،

ولی هندوانه‌ی آناناسی، فاقد این رنگدانه است و به همین دلیل زرد رنگ می‌باشد. لیکوپن مسئول ایجاد رنگ قرمز در گوجه ‌فرنگی و گریپ‌فروت نیز می‏‌باشد.

خواص هندوانه زرد در طب سنتی

هندوانه زرد دارای طبع سرد و تر است و در صد گرم از این میوه ۳۰ کاری موجود است.

هندوانه زرد یا آنانسی منبع خوبی از ویتامین C است که باعث سنتز کلاژن در پوست شده و به این ترتیب باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

بر اساس یک مطالعه در آلمان، بتا کاروتن موجود در هندوانه زرد به پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی کمک می کند.

ویتامین A موجود در هندوانه آناناسی برای پاکسازی پوست صورت، رفع خستگی و پیشگیری از پوسته پوسته شدن پوست مفید است.

هندوانه زرد حاوی مقادیر بالایی ویتامین A است که باعث کنترل چربی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

هندوانه زرد حاوی ویتامین C است که با تولید کلاژن به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

هندوانه زرد حاوی مقادیر بالای فیبر است که به درمان سوزش سر دل در زنان باردار کمک می کند و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست در دوران بارداری کمک می کند.

هندوانه زرد خاصیت دیورتیک دارد و با افزایش ادرار و دفع آن به سم زدایی بدن کمک کرده و برای پیشگیری و دفع سنگ کلیه مفید می باشد.

مقادیر بالای بتاکاروتن و ویتامین A موجود در هندوانه زرد باعث تقویت بینایی شده و از ابتلا به بیماری های چشمی پیشگیری می کند.

هندوانه زرد حاوی مقادیر بالای فیبر می باشد که باعث کاهش اشتها شده و با کاهش پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

هندوانه زرد مقادیر بالایی ویتامین A و C دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری از سرماخوردگی و تب مفید می باشد.

مقادیر بالای پتاسیم موجود در هندوانه زرد یا آناناسی باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

مقادیر بالای فیبر موجود در هندوانه زرد برای سلامتی معده و دستگاه گوارش مفید بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

مصرف هندوانه زرد و آب هندوانه زرد پس از تمرینات بدنسازی به دلیل مواد مغذی که دارد گرفتگی عضلات را در بدنسازان و ورزشکاران کاهش می دهد.

ویتامین C موجود در هندوانه زرد خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و برای پیشگیری از انواع سرطان به ویژه سرطان پروستات مفید می باشد.

خواص هندوانه زرد برای کلیه چیست

هندوانه زرد خاصیت دیورتیک دارد و با افزایش ادرار و دفع آن به سم زدایی بدن کمک کرده و برای پیشگیری و دفع سنگ کلیه مفید می باشد.

این نوع هندوانه خاصیت دیورتیک دارد که با افزایش ادرار و دفع آن به سم زدایی بدن کمک کرده و برای پیشگیری و دفع سنگ کلیه مفید می باشد.

به علاوه آب موجود در این هندوانه برای کلیه هایی که همیشه برای تسریع عملکردشان به آب نیاز دارند مفید است.

خواص هندوانه زرد در بارداری

هندوانه زرد حاوی مقادیر بالای فیبر است که به درمان سوزش سر دل در زنان باردار کمک می کند و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست در دوران بارداری کمک می کند.

از دست دادن آب بدن می تواند باعث انقباض زودرس و تولد زودرس نوزاد شود، هندوانه حاوی بیش از ۹۰٪ آب است و خوردن آن یک راه عالی برای جلوگیری از کم آبی بدن در زنان باردار می باشد.

پتاسیم موجود در هندوانه باعث کاهش فشار خون بالا در زنان باردار شده و خطر پره اکلامپسی در دوران بارداری را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

هندوانه زرد کلسیم و پتاسیم بالایی دارد که باعث تقویت استخوان های جنین در دوران بارداری می شود.

آیا هندوانه زرد تراریخته است

بسیاری از افراد نگران این هستند که این هندوانه تراریخته یا تغییر ژنتیک داده شده باشد.

گوشت زرد هندوانه ممکن است برایتان جالب باشد زیرا از بیرون متفاوت‌تر از انواع قرمز به نظر نمی‌رسد.

دلیل گوشت زرد این هندوانه‌ها، یک جهش کاملا طبیعی است. در حقیقت، منشا این میوه به ۵۰۰۰ سال قبل در آفریقا حتی قبل‌تر از هندوانه قرمز برمی‌گردد.

هندوانه‌هایی که همه ما می‌شناسیم، رنگ صورتی خود را از لیکوپن دریافت می‌کنند، این ماده همان آنتی اکسیدانی است که سبب قرمز شدن میوه‌ها و صیفی‌جاتی چون گوجه می‌شود.

هندوانه‌های زرد حاوی لیکوپن نیستند، بنابراین آن‌ها هرگز رنگ قرمز و یا مایل به قرمز را ندارند.

بسیاری از میوه‌ها شرایط رشد متفاوتی دارند اما این دلیلی بر تراریخته بودن آن‌ها نیست.

دقیقا شرایطی مشابه هندوانه‌های مکعبی؛ تفاوت ظاهری آن‌ها به دلیل قرار گرفتنشان در جعبه است و دلیلی بر تراریخته بودن آن‌ها نیست.

هندوانه زرد برای کودکان و نوزاد

هندوانه برای جلوگیری از آسم در کودکان موثر است.

این میوه تابستانی خوشمزه باعث بهبود حرکات روده شده و یبوست در نوزادان را درمان می کند.

هندوانه باعث کاهش دردهای عضلانی کودکان می شود.

هندوانه زرد در شیردهی

با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد وزن هندوانه آب است و مادران شیرده برای تولید شیر نیاز دارند تا آب زیادی به بدنشان برسد مصرف آب هندوانه در این دوران خیلی حیاتی است.

اگر آب هندوانه را قبل از غذا مصرف کنید باعث می شود که شیرتان زیاد شود.

به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی زیاد برای سلامتی مادر و همچنین تقویت شیر مادر مفید است.

هندوانه زرد برای پیشگیری از سرماخوردگی

هندوانه زرد ویتامین سی و آ فراوان دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای جلوگیری از سرماخوردگی و تب بسیار مفید می باشد.

ویتامین سی موجود در این مورد به درمان بیماری آسم کمک کرده و مشکلات ناشی از آن را بهبود می‌بخشد.

مضرات هندوانه زرد

بر اساس تحقیقات، مصرف بیش از حد هندوانه زرد باعث اختلالات گوارشی شده و اسهال، تهوع و حتی استفراغ را در افراد به همراه دارد.

افرادی که فشار خون پایین دارند نباید زیاد از هندوانه زرد استفاده کنند چون مقادیر بالای پتاسیم موجود در آن باعث کاهش سطح فشار خون شده و با علائمی از جمله سرگیجه و ضعف همراه است.

زیاده روی در مصرف هندوانه زرد به دلیل مقادیر بالای پتاسیم می تواند منجر به مشکلات قلبی عروقی از جمله ضربان قلب نامنظم شود.

زیاده روی در مصرف هندوانه زرد یا هندوانه آناناسی که حاوی مقادیر بالای قند طبیعی است، می تواند موجب افزایش سطح قند خون در افراد دیابتی شود.

مصرف مقدار زیادی هندوانه زرد در دوران بارداری باعث افزایش سطح قند خون در زنان باردار شده و خطر دیابت حاملگی را افزایش می دهد.

گفته می شود که زیاده روی در مصرف هندوانه زرد می تواند باعث ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ در مردان شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.