; عوارض شفتالو و خوردن میوه شفتالو چه عوارضی برای سلامتی دارد - فال و خواب
چگونه آب کاهو را بگیریم و روش آب گیری کاهو

چگونه آب کاهو را بگیریم و روش آب گیری کاهو

چگونه آب کاهو را بگیریم چگونه آب کاهو را بگیریم ؛ روش آب گیری کاهو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

عوارض آب شلغم و آیا باعث لک و جوش و چروک پوست می شود؟

عوارض آب شلغم و آیا باعث لک و جوش و چروک پوست می شود؟

عوارض آب شلغم عوارض آب شلغم ؛ آیا باعث لک و جوش و چروک پوست می شود؟ همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این …

گندم برشته برای لاغری ؛ فواید مصرف گندم برشته برای چربی سوزی

گندم برشته برای لاغری ؛ فواید مصرف گندم برشته برای چربی سوزی

گندم برشته برای لاغری گندم برشته برای لاغری ؛ فواید مصرف گندم برشته برای چربی سوزی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

عوارض شفتالو

عوارض شفتالو ؛ خوردن میوه شفتالو چه عوارضی برای سلامتی دارد

عوارض شفتالو ؛ خوردن میوه شفتالو چه عوارضی برای سلامتی دارد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

عوارض شفتالو

برای افراد سرد مزاج و کسانی که به بیماری‌های دستگاه عصبی مبتلا هستند، مضر است. برای افراد با مزاج تر زیان آور است و سبب تب‌های مزمن می‌شود. افراد مبتلا به دیابت باید از خوردن شفتالو بپرهیزند چون باعث بالا رفتن قند خون آن‌ها می‌شود.

شفتالو یک میوه بسیار کامل و خوش طعم است اما مصرف آن ممکن است برای برخی از افراد؛ مضرات خاص خود را داشته باشد. بنابراین باید در مصرف آن نیز احتیاط کرد. از جمله مضراتی که مصرف شفتالو می تواند داشته باشد، به صورت زیر است: واکنش ‌های آلرژیک: شفتالو ممکن است باعث بروز آلرژی غذایی شود به این دلیل که دارای آلرژن‌ های خاصی است. در تولید و ذخیره‌سازی هلو و شفتالو خشک ممکن است از سولفیت به عنوان یک ماده‌ی نگه دارنده استفاده شود که می ‌تواند به واکنش‌های آلرژیک از جمله علائم شدید آسم، کهیر، انقباض برونش و آنافیلاکسی (یا پیش‌دفاعی) منجر شود. بنابراین برای افرادی که مستعد آلرژی هستند، مصرف این میوه خشک شده توصیه نمی شود.در بسیاری از موارد مصرف بیش از اندازه شفتالو ممکن است باعث بروز اسهال در بدن افراد شود. به همین دلیل در مصرف آن اعتدال را رعایت فرمایید.

آشنایی با دیگر خواص شفتالو

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص شفتالو آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با خواص شفتالو

نام علمی: Prunus persica (L.) Batsch می‌باشد. تیره گیاه: گل سرخ Rosaceae و از دسته بادامی‌ها است. نوع گیاه: درخت رویش جغرافیایی: در اغلب نواحی معتدل و معتدله سرد کشورها و در ایران بیشتر در استان‌های گلستان، فارس، بوشهر و کرمان کاشته می‌شود. در ضمن به صورت خودرو در بعضی از نواحی جنگل‌های حاشیه دریای خزر و شمال غرب ایران دیده شده است. ترکیبات شیمیایی و مواد موجود در شفتالو: ویتامین‌های C, B2, B1, A، آب، هیدرات‌های کربن، کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، تیامین، رایبوفلاوین، نیاسین، سیتریک اسید، مالیک اسید، وینیک اسید و غیره در آن تشخیص داده شده است.

شفتالو میوه ای خوش طعم و شبیه به هلو بوده و اندکی از آن کوچکتر است. شفتالو گوشت سفید رنگی داشته و پوست آن کرکدار و دارای دو نوع می باشد یک نوع چسبیده به هسته و دیگری جدا از هسته است.یکی از میوه های بسیار خوش طعمی که افراد به آن علاقه خاصی دارند، شفتالو می باشد. شفتالو یک میوه‌ی آبدار و بسیار خوشمزه است که ظاهری شبیه به هلو دارد. امروزه در تبریز و آذربایجان به هلوی کال شفتالو می‌گویند و در فارسی دری، معمولا به هلو، شفتالو گفته می ‌شود.

شفتالو یک میوه‌ی آبدار و خوشمزه شبیه به هلو است. امروزه در تبریز و آذربایجان به هلوی کال شفتالو می‌گویند و در فارسی دری به هلو شفتالو گفته می‌شود. درخت شفتالو از تیره‌ی گل سرخیان است که در حقیقت یکی از گونه‌های هلو به شمار می‌رود. شفتالو کمی از هلو کوچکتر است و گوشتی سفید رنگ دارد، اما سایر مشخصات درخت و میوه مشابه با هلو است. به همین خاطر در بسیاری از مناطق هلو و شفتالو را یکسان می‌دانند.

شفتالو یا هلو یک مسهل ملایم است که بهترین زمان خوردن آن نیم ساعت بعد از خوردن غذا می‌باشد. پوست درخت آن ضدکرم است البته با احتیاط استفاده شود. پوست درخت شفتالو تب‌بر می‌باشد با احتیاط مصرف شود. پوست درخت شفتالو برای بیماری‌های مجاری ادرار مفید است. برگ درخت شفتالو قلنج کلیوی را تسکین می‌دهد.

خواص شفتالو خشک شده

شفتالو خشک شده طول عمر مناسبی دارد به همین دلیل است که در بیشتر خشکبار فروشی ها برگه آن وجود داشته و می توانید از آن بهره مند شوید. شفتالو خشک می تواند با سایر برگه های دیگر مانند برگه زرد آلو و برگه سیب نیز استفاده شود و سلامتی شما عزیزان را تضمین نماید.لازم به ذکر می باشد که برگه شفتالو حاوی ویتامین ‌های B6، B1، B2، B3 و A می باشد و این ویتامین ها برای بدن و تقویت سیستم ایمنی شما بسیار مهم و ضروری است. این میوه خشک خوش طعم هم چنین از مواد معدنی بسیاری مانند منیزیم، فسفر، مس، منگنز، کلسیم و پتاسیم بهره می ‌برد و به عنوان یک میوه بسیار کامل برای مصرف ما انسان ها شناخته می شود. استفاده از شفتالو خشک برای کودکان و هم چنین زنان باردار بسیار مفید و اثر بخش و لازم است و می تواند سلامتی کودکان را نیز تأمین نماید. شما می توانید به جای تنقلات مضر به کودکان خود انواع میوه های خشک شده را بدهید تا آن ها با مصرف این برگه ها بتوانند بدنی سالم داشته باشند.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که برگه شفتالو در متابولیسم بدن نیز موثر بوده و با خاصیت مسهل بودنش به رفع مشکلات معده کمک می‌کند. بنابراین افرادی که از یبوست مزمن رنج می ‌برند یا معده ان ها با مشکل مواجه است، می‌ توانند از این نوع میوه خشک کمک بگیرند و آن را مصرف کنند و تأثیر بی نظیر آن را ببینند.هم چنین شایان به ذکر می باشد که برگه شفتالو به دفع سریع اسید اوریک کمک کرده و با این کار در درمان نقرس نقش مفیدی اجرا می ‌کند. برگه شفتالو در طب سنتی نیز کاربرد دارد به گونه ای که از دم ‌کرده برگه شفتالو برای تصفیه خون و بهبود فعالیت کبد کمک گرفته می‌ شود. خاصیت دیگر برگه شفتالو را کمک به درمان عفونت‌ های ادراری و دفع سنگ کلیه می‌ دانند.اگر می خواهید بدنی سالم داشته باشید و مریض نشوید، قطعا از برگه های مختلف مانند برگه شفتالو استفاده کرده و از مزایا و خواص آن بهره مند گردید. باید بیان شود که این میوه هم به صورت خشک و هم چنین به صورت تازه دارای خواص متعددی است.

خواص شفتالو برای پوست

پوست مهمترین بخش بدن بوده و سلامتی آن زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که بدنبال پوستی زیبا و بدون عارضه هستند، می توان از شفتالو یا هلو بعنوان ماسک برای صورت استفاده کنند.لازم به ذکر است که مقادیر بالای اسید کلروژنیک و ویتامین C موجود در برگه شفتالو با افزایش تولید کلاژن به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند. برای آن که از پوستی جوان برخوردار باشید از برگه شفتالو استفاده کنید.

خواص شفتالو برای دیابت

افراد مبتلا به دیابت باید از خوردن شفتالو بپرهیزند چون باعث بالا رفتن قند خون آن‌ها می‌شود.هلو برای افراد دیابتی مناسب است؛ هلو از میوه‌هایی است که شاخص گلیسمی آن بسیار پایین می‌باشد به این معنی که قند موجود در آن، میزان انسولین را سریع بالا نمی‌برد و به همین دلیل سبب ذخیره و انبار شدن قند نمی‌شود. لازم به ذکر است که هرچه میوه رسیده‌تر باشد، شاخص گلیسمی آن بالاتر است.

خواص شفتالو برای لاغری

متابولیسم به سیستم بدن مربوط بوده و میزان انرژی که در طول روز از طریق هضم، تنفس، گردش خون، ذخیره سازی چربی ها دریافت کرده یا از دست می دهید را گویند و خوردن شفتالو متابولیسم را تنظیم می کند.هلو حاوی ترکیباتی طبیعی است که نقش موثری در درمان اختلالات متابولیک دارد. مصرف هلو می تواند چاقی را در افراد کاهش دهد. این میوه حاوی شمار زیادی ازترکیبات طبیعی موثر است که با چاقی مبارزه کرده و به انسان کمک می کند تا از کالری های اضافی رهایی یابد. هلو حاوی گروهی ازترکیبات غنی می باشد که دارای ویژگی ضدالتهابی و ضدچاقی است.

شفتالو برای معده

برگه شفتالو در متابولیسم بدن نیز موثر بوده و با خاصیت مسهل بودنش به رفع مشکلات معده کمک می‌کند. بنابراین افرادی که از یبوست مزمن رنج می ‌برند یا معده ان ها با مشکل مواجه است، می‌ توانند از این نوع میوه خشک کمک بگیرند و آن را مصرف کنند و تأثیر بی نظیر آن را ببینند.برای اینکه نفخ نکنید، باید آن را دست کم نیم‌ساعت قبل از غذا خورد. کسانی‌که زخم معده دارند یا مبتلایان به ورم معده یا ورم روده باید با شکم خالی شفتالو بخورند.

شفتالو برای سرماخوردگی

هلو و شفتالو به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ویتامین C قادرند سیستم ایمنی بدن را تقویت و از سرماخوردگی جلوگیری کنند.

برگ درخت شفتالو

شفتالو یا هلو یک مسهل ملایم است که بهترین زمان خوردن آن نیم ساعت بعد از خوردن غذا می‌باشد. پوست درخت آن ضدکرم است البته با احتیاط استفاده شود. پوست درخت شفتالو تب‌بر می‌باشد با احتیاط مصرف شود. پوست درخت شفتالو برای بیماری‌های مجاری ادرار مفید است. برگ درخت شفتالو قلنج کلیوی را تسکین می‌دهد.دم کرده گل یا شکوفه شفتالو در سیاه سرفه مورد استفاده قرار می‎گیرد. برگ له شده تازه و کهنه شفتالو برای بیماری‌های جلدی و زخم‌های سرطانی اثر آرام کننده دارد.مالیدن پماد برگ گل و هسته شفتالو روی شکم کودکان کرم آنها را دفع می‌کند.

انواع شفتالو

پوست شفتالو سفید و مایل به صورتی است و روی آن نقاط قرمزی را می‌توان مشاهده کرد. در گذشته به دلیل نازک بودن پوست شفتالو، حمل و نقل آن به بازار‌های جهانی دشوارتر بود. اما با وجود پیشرفت تکنولوژی در کشاورزی، امروزه شفتالو نیز به سفتی هلو کشت و تولید می‌شود. مهم‌ترین فرق هلو و شفتالو در گوشت آن‌ها است. کافی است آن‌ها را برش بزنید و تفاوت را ببینید. شفتالو دارای گوشتی سفید رنگ است که دور آن و نزدیک به هسته، کمی سایه‌های صورتی رنگ وجود دارد. به همین خاطر است که خارجی‌ها، به شفتالو هلوی سفید می‌گویند. اما هلو، گوشتی زرد رنگ دارد که در نزدیکی پوست میوه، این زردی رو به قهوه‌ای می‌رود. فرق هلو و شفتالو در طعم میزان اسیدیته این دو میوه متفاوت است؛ از این رو شفتالو با اسیدیته کمتر شیرین‌تر از هلو است. این تفاوت زمانی بیشتر حس می‌شود که یک هلوی سفت را با یک شفتالوی سفت مقایسه کنیم؛ یک شفتالو سفت می‌تواند به اندازه‌ یک هلوی رسیده و نرم شیرین باشد. همچنین برخی از گونه‌های شفتالو کمی اسیدی‌تر هستند و بنابراین شباهت بیشتری با هلو دارند، اما معمولا چنین شفتالویی به صورت انبوه تولید نمی‌شود. علاوه بر این عطر این دو میوه نیز کمی با هم متفاوت است.

خواص هسته شفتالو

مالیدن روغن مغز شفتالو جهت زخم سودایی خوب است.مالیدن پماد برگ گل و هسته شفتالو روی شکم کودکان کرم آنها را دفع می‌کند.چکاندن چند قطره از روغن هسته شفتالو در گوش صدای وزوز گوش را از بین می‌برد. کسانی که میگرن دارند از روغن هسته شفتالو به شقیقه‌ها و محل درد بمالند.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.