; عوارض روغن پرتقال ؛ مضرات مصرف روغن پوست پرتقال برای پوست بدن - فال و خواب
سنبل الطیب برای چیست و ایا شربت سنبل الطیب برای گلو درد خوب است

سنبل الطیب برای چیست و ایا شربت سنبل الطیب برای گلو درد خوب است

سنبل الطیب برای چیست سنبل الطیب برای چیست ؛ ایا شربت سنبل الطیب برای گلو درد خوب است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

مخترع چیپس و چه کسی چیپس را اختراع کرد + نحوه تهیه چیپس خانگی

مخترع چیپس و چه کسی چیپس را اختراع کرد + نحوه تهیه چیپس خانگی

مخترع چیپس مخترع چیپس ؛ چه کسی چیپس را اختراع کرد + نحوه تهیه چیپس خانگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص بابونه در دوران قاعدگی و مصرف جوشانده بابونه برای دردهای دوران قاعدگی

خواص بابونه در دوران قاعدگی و مصرف جوشانده بابونه برای دردهای دوران قاعدگی

خواص بابونه در دوران قاعدگی خواص بابونه در دوران قاعدگی ؛ مصرف جوشانده بابونه برای دردهای دوران قاعدگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

عوارض روغن پرتقال

عوارض روغن پرتقال ؛ مضرات مصرف روغن پوست پرتقال برای پوست بدن

عوارض روغن پرتقال ؛ مضرات مصرف روغن پوست پرتقال برای پوست بدن همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

عوارض روغن پرتقال

همه ی انواع روغن های ضروری و از جمله روغن پرتقال در صورت استفاده موضعی می توانند باعث آلرژی و حساسیت شوند.

توصیه می شود که قبل از استفاده از روغن پرتقال، مقداری از روغن رقیق شده را روی قسمت داخلی آرنج خود بمالید

و بگذارید حداقل ۲۴ ساعت بماند، اگر واکنشی نشان نداد می توانید از آن استفاده کنید.

آشنایی با دیگر خواص روغن پرتقال

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص روغن پرتقال آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با پرتقال و پوست و روغن پرتقال

پرتقال میوه ای خوشمزه و آبدار و یکی از پرطرفدارترین مرکبات می باشد، درخت آن همیشه سبز است و ارتفاع آن تا ۱۰ متر هم می‌رسد.

امروزه بیشترین پرتقال جهان در برزیل تولید می‌شود، پرتقال والنسیا، پرتقال ناول، پرتقال خونی، ماندارین، بیروتی و تامپسون از معروف ترین انواع پرتقال در جهان هستند.

پرتقال دارای مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین A، فولات، ویتامین B1، فیبر، آهن، مس و پتاسیم و کلسیم می باشد.

برخی کارشناسان بر این باور هستند که پوست پرتقال مملو از فلاونوئید و دیگر مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال‌) مفید است که فواید زیادی برای سلامتی انسان دارند.

جالب است بدانید گوشت میوه پرتقال حدود ۷۱ میلی‌گرم ویتامین C دارد و این در حالیست که پوست آن حاوی ۱۳۶ میلی‌گرم از این ویتامین است.

پوست پرتقال مملو از مس، کلسیم، منیزیوم، فولات، ویتامین A ، ویتامین‌های خانواده B و فیبر خوراکی است.

تمامی این مواد معدنی و ویتامین‌ها برای تقویت و بهبود سلامتی بدن انسان بسیار مناسب و بعضا ضروری هستند.

حالا تصور کنید همه آنها یک جا در پوست یک میوه زمستانی جمع شده و می‌توان از خواصشان بهره گرفت.

روغن پرتقال از سطح بیرونی پوسته‌ی پرتقال گرفته می‌شود. این روغن قرن‌هاست که به خاطر خواصش برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر خواصش برای سلامتی، برای زیبایی و شادابی پوست و حتی کارهای آشپزخانه کاربردهایی دارد.

خواص روغن پرتقال در طب سنتی

در هر ۱۰۰ گرم از روغن پرتقال ۴۷ کالری موجود است و طبیعت این روغن گرم و خشک است.

طبق تحقیقات مختلف مشخص شد که این روغن ضد میکروب قوی است.

آروماتراپی با روغن پرتقال علائم استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد؛

یک منبع مورد مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داده که بوییدن روغن پرتقال می تواند به عنوان یک مسکن طبیعی، درد را کاهش دهد.

آنتی اکسیدان ها و لیمونن موجود در روغن پرتقال رشد سلول های سرطانی را مهار کرده و باعث مرگ سلول های سرطانی روده بزرگ می شود.

یک منبع مورد مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۶ نشان داده که بوییدن روغن پرتقال با افزایش عملکرد ریه ها به بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران و بدنسازان کمک می کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ بر روی موش ها نشان داده که استفاده از کپسول های روغن پرتقال باعث کاهش کلسترول خون بالا و لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

لیمونن موجود در روغن پرتقال یکی از بهترین مواد برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که خطر ابتلا به بیماری ها و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

روغن پرتقال یک درمان طبیعی برای فشار خون بالاست؛ در واقع روغن پرتقال با بهبود جریان خون و درمان فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که روغن پرتقال به عنوان یک آرام بخش طبیعی می تواند با کاهش استرس و اضطراب به درمان بی خوابی شبانه کمک کند.

از آنجا که روغن پرتقال توانایی مقابله با رشد باکتری ها را دارد، می تواند به محافظت از دندان ها و لثه ها در برابر عفونت کمک کند.

روغن پرتقال از پوست پرتقال حاصل می شود و تحقیقات نشان می دهد که پوست پرتقال حاوی مقادیر بیشتری ویتامین C نسبت به خود میوه است.

مطالعات نشان داده که روغن پرتقال به دلیل خواص ضد میکروبی قوی که دارد به عنوان یک روش خانگی موثر به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

خواص روغن پرتقال برای پوست

روغن پرتقال از پوست پرتقال حاصل می شود و تحقیقات نشان می دهد که پوست پرتقال حاوی مقادیر بیشتری ویتامین C نسبت به خود میوه است.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در روغن پرتقال با افزایش تولید کلاژن به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

مطالعات نشان داده که روغن پرتقال به دلیل خواص ضد میکروبی قوی که دارد به عنوان یک روش خانگی موثر به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

روغن گیاهی پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان است . آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از ایجاد لکه و پیری زودرس جلو گیری می کند.

اسید سیتریک موجود در پرتقال باعث خشک شدن جوش ها می شود و آکنه را از بین می برد.

پرتقال به عنوان سفید کننده پوست عمل می کند و پوست صورت را روشن تر می کند.

این روغن چربی های اضافی پوست را جذب می کند و باعث کنترل ترشح چربی می شود.

این روغن لک تیره پوست صورت را از بین می برد و پوست را صاف و شفاف می کند.

این ماده آبرسان پوست است و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و باعث لطافت پوست می شود .

این روغن ، مانند لایه بردار پوست عمل می کند و لایه سلول های مرده و آسیب دیده را از بین می برد.

خواص روغن پرتقال برای مو

شوره سر همان پوسته های مرده پوست سر هستند که ممکن است با کمی خارش به همراه باشد. بیش از نیمی از جمعیت جهان با هر قومیت ، جنس با این عارضه مبتلا شده اند . روغن پوست پرتقال حاوی اسید هایی است که با قارچ هایی که باعث ایجاد شوره سر می شوند، مبارزه می کند و هم چنین خارش پوست سر را کاهش می دهد.

برای این منظور کافی است ۵ قطره روغن پرتقال و ۵ قطره روغن لیمو را باهم ترکیب کنید و بعد به آن ۵ قاشق غذا خوری عسل و ۱ پیمانه آب اضافه کنید . مخلوط نهایی را ۵ دقیقه روی کف سر ماساژ دهید و بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه موهای خود را آبکشی نمایید . این عمل باید حدودا ۲۰ الی ۳۰ مرتبه انجام شود.

اگر مدتی است احساس می کنید موهای شما کدر شده و درخشنگی سابق را ندارد حتما از ماسک موی روغن پرتقال استفاده کنید. این ماسک موها را ابریشمی، نرم و زیبا می کند.

ماسک موی روغن پرتقال به صورت زیر تهیه می شود.

۳ قطره روغن پرتقال را با ۱ قاشق غذاخوری نرم کننده معمولی مخلوط کرده و روی موهای خود اعمال کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، بعد از اطمینان از عدم حساسیت بدن نسبت به روغن پرتقال، می توانید چند قطره از آن را به آب گرم حمام، شامپو یا لوسیون بدن اضافه کرده و استفاده کنید.

خواص روغن پرتقال برای لاغری

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ بر روی موش ها نشان داده که استفاده از کپسول های روغن پرتقال باعث کاهش کلسترول خون بالا و لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

روغن پرتقال از چند طریق می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. این روغن گیاهی می تواند اشتها را کاهش دهد. علاوه بر این تحقیقات بسیاری نشان داده است که افسردگی می تواند باعث افزایش وزن شود.

داروهایی که برای درمان افسردگی مصرف می شوند نیز می توانند عوارضی مانند چاقی و افزایش وزن در پی داشته باشند. به همین دلیل استفاده از روغن پرتقال با کاهش علائم افسردگی نیز می تواند از چاقی و افزایش وزن جلوگیری کند.

طرز تهیه روغن پرتقال

برای گرفتن روغن پوست پرتقال به پوست پرتقال و روغن زیتون بکر و ظرف شیشه ای نیاز داریم.

۱٫ پوست پرتقال را رنده کرده و به صورت تازه یا خشک شده استفاده کنید.

۲٫ پوست پرتقال رنده شده را در یک کاسه ی شیشه ای بریزید و مقداری روغن زیتون بر روی آن بریزید به گونه ای که کامل روی پوست پرتقال ها را بپوشاند.

۳٫ کاسه ی شیشه ای را برای چند ساعت بر روی یک قابلمه ی حاوی آب در حال جوش بگذارید. بخار آب جوش باعث داغ شدن روغن درون ظرف شیشه ای شده و در نتیجه به خارج شدن اسانس پوست پرتقال ها کمک می کند.

توجه داشته باشید که در این مرحله روغن نباید بجوشد چون روغن های ضروری نسبت به گرما حساس هستند و خاصیت خود را از دست می دهند.

۴٫ روغن پرتقال آماده است، آن را پس از خنک شدن از صافی رد کنید، درون ظرف شیشه ای تیره رنگ بریزید و در جای تاریک و خنک نگهداری کنید.

این روغن پرتقال را می توان به مدت شش ماه استفاده کرد.

برای گرفتن روغن پرتقال روش دیگری هم وجود دارد که در زیر توضیح می دهیم.

۱٫ پوست پرتقال رنده شده یا درشت جدا شده را در یک ظرف شیشه ای بریزید و بر روی آن مقداری روغن زیتون بکر بریزید تا کامل روی پوست ها را بپوشاند.

۲٫ درب ظرف را محکم ببندید و آن را به مدت سه روز در یک مکان تاریک و خنک بگذارید. پس از سه روز ظرف شیشه ای را درون یک قابلمه ی حاوی آب در حال جوش بگذارید تا گرم شود (روغن نباید بجوشد) و عصاره پوست پرتقال به خوبی خارج شود.

۳٫ روغن پرتقال آماده است، پس از خنک شدن آن را از صافی رد کنید، در ظرف شیشه ای تیره بریزید و در جای تاریک و خنک نگهدارید.

روغن پرتقال و لیمو

روغن لیمو دارای فواید زیر است.

معده و گوارش

کاهش وزن و لاغری

رفع تهوع بارداری

پوست و مو

دهان و دندان

پاکسازی و سم زدایی از بدن

مقابله با سرطان

بهبود سیستم ایمنی بدن

رفع فراموشی

رفع افسردگی و اضطراب

رفع کم خوابی

روغن پرتقال دارای خواص زیر است.

مقابله با تومورهای سرطانی؛

کمک به افزایش گردش خون؛

از بین بردن باکتری‌ها و پاتوژن‌ها (عوامل بیماری‌زا در بدن)؛

کاهش چروک‌ها؛

بهبود وضعیت کلی پوست و صورت؛

از بین بردن اضطراب؛

کاهش فشار خون.

طریقه مصرف روغن پرتقال

خوراکی : مصرف روغن پرتقال خوراکی می تواند به سم زدایی و پاک سازی بدن کمک کند؛ برای این منظور توصیه می شود که یک قطره روغن پرتقال را به یک لیوان آب، آبمیوه و اسموتی ها اضافه کرده و بنوشید.

همچنین امروزه کپسول های مکمل روغن پرتقال هم به بازار عرضه شده اند.

آروماتراپی : روغن پرتقال را بیشتر برای آروماتراپی استفاده می کنند؛ شما می توانید چند قطره روغن پرتقال را در یک دستگاه بخور بریزید تا به خوشبو شدن محیط کمک کند.

ماساژ : روغن پرتقال را به صورت موضعی برای ماساژ و درمان بیماری های پوستی استفاده می کنند؛ اگر می خواهید از روغن پرتقال به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید، توصیه می شود که مقداری روغن پرتقال را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا رقیق کنید.

خواص روغن پرتقال برای فشار خون

روغن پرتقال یک درمان طبیعی برای فشار خون بالاست؛

در واقع روغن پرتقال با بهبود جریان خون و درمان فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان داده افرادی که روغن پرتقال را استنشاق می کنند، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک خود را کاهش می دهند.

خواص روغن پرتقال برای بی خوابی

تحقیقات نشان می دهد که روغن پرتقال به عنوان یک آرام بخش طبیعی می تواند با کاهش استرس و اضطراب به درمان بی خوابی شبانه کمک کند.

نقش روغن پرتقال در درمان یبوست

یکی از خواص و فواید روغن پرتقال کمک به درمان یبوست است. روغن پرتقال موجب القا گرما شده

و به هضم بهتر غذا کمک کرده و در نتیجه می‌تواند تقش موثری در رفع و درمان یبوست داشته باشد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.